Версия за печат

00038-2015-0009

BG-Габрово: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Габрово, пл. Възраждане №3, За: Венета Ганева; Марияна Костадинова, Република България 5300, Габрово, Тел.: 066 818312; 066 818334, E-mail: vganeva@gabrovo.bg, Факс: 066 809371

Място/места за контакт: Община Габрово

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.gabrovo.bg.

Адрес на профила на купувача: http://op.gabrovo.bg/126-.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Преустройство на бивша детска градина на бул. Трети март в дневен център за деца и младежи с увреждания, гр. Габрово.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: гр. Габрово
Код NUTS: BG322
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обществената поръчка, изпълнима при условията, описани в Указанията и документацията за участие в процедурата е с предмет: Преустройство на бивша детска градина на бул. Трети март в дневен център за деца и младежи с увреждания, гр. Габрово.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45200000, 45400000, 45310000, 45313000, 45330000, 77300000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на сгради и строителни съоръжения или на части от тях
Довършителни строителни работи
Строителни и монтажни работи на електрически инсталации
Строителни и монтажни работи на асансьори и ескалатори
Строителни и монтажни работи на тръбопроводни инсталации
Услуги по озеленяване

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Максималният разполагаем финансов ресурс на Възложителя за изпълнение на строителството, предмет на настоящата поръчка е 504 000 лв. (петстотин и четири хиляди лева) без вкл. ДДС или 604 800 лв. (шестстотин и четири хиляди и осемстотин лева) с вкл. ДДС.

Прогнозна стойност без ДДС
504000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

240


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранциите се представят в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя. Банковите разходи по откриване на гаранциите са за сметка на Участниците. Разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на Възложителя. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът й да не бъде по-малък от определения в настоящата поръчка. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: Банка: ДСК ЕАД – Финансов център Габрово Банков код (BIC): STSABGSF Банкова сметка (IBAN): BG 52 STSA 9300 3305 016 910 Участникът избира сам формата на гаранция за участие – парична сума или банкова гаранция в размер на 5 000 лв. (пет хиляди лева). В нареждането за плащане следва да бъде записано следното основание: Преустройство на бивша детска градина на бул. Трети март в дневен център за деца и младежи с увреждания, гр. Габрово. Ако Участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията Образец №17 на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя, подписано от кмета на община Габрово или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде минимум 30 (тридесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертите, посочен в обявлението за обществена поръчка. Участниците, които не са представили документ за гаранция или са представили гаранция, която не отговаря на изискванията, и след прилагане на чл. 68, ал. 8 и 9 от ЗОП не отстранят пропуска, ще бъдат отстранени от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка. Задържането, усвояване и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5 % (пет процента) от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Участникът, определен за Изпълнител, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на Възложителя: Банка: ДСК ЕАД – Финансов център Габрово Банков код (BIC): STSABGSF Банкова сметка (IBAN): BG 52 STSA 9300 3305 016 910 Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност, който покрива срока за изпълнение на предмета на договора, удължен с три месеца. Същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията Образец №18 на банкова гаранция за изпълнение на договора. При представяне на гаранцията в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договорът, за който се представя гаранцията. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа, усвоява или освобождава, се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между Възложителя и Изпълнителя.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят заплаща цената, както следва: (1)Междинни плащания - въз основа на двустранни протоколи (акт oбр.19) и фактура на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, по действителни количества СМР и твърди единични цени, и анализни цени с показатели от офертата (за непредвидените видове работи, възникнали в процеса на СМР, при условията на чл.13 (5) от р-л VI на договора), до 30-дневен срок от представяне на документите. (2) Окончателно плащане (последният по хронология Акт обр. 19) – въз основа на Акт обр. 19, Акт обр. 15 и Удостоверение за въвеждане в експлоатация на обекта, до 30-дневен срок от представяне на документите.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Плик № 1 „Документи за подбор” 1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника (в оригинал) или от изрично упълномощен негов представител. 2. Обща оферта – попълва се Образец №1;Пояснение: Когато участникът в процедурата е обединение, офертата се попълва и подписва от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението, съгласно договора, който се изисква по-горе в указанията за участие в настоящата процедура. 3. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал) – представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 4. Представяне на участника:4.1. Посочване на единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата /свободен текст/; 4.2. Декларация по чл. 47, ал. 9 от Закона за обществените поръчки за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т.1, б. „а”- „д”, т. 2, т. 3 и т. 4, ал. 2, т.1, т. 2, т. 2а, т. 4 и т. 5 и ал. 5, т. 1 и т. 2 от ЗОП /Образец № 2/- Декларацията се попълва от представляващите участника. В случай че участникът е юридическо лице, декларацията се подписва задължително от лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП. В случай че участникът е обединение, декларация се представя за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП. Когато деклараторът е чуждестранен гражданин, декларацията, която е представена на чужд език, се представя и в официален превод на български език. В случай че участник ще използва ресурсите на подизпълнител, декларация се попълва и от него в съответствие с чл. 47, ал. 8 от ЗОП. Пояснение: В случай че участникът е обединение, документите се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП..;4.3. Доказателства за упражняване на професионална дейност по чл.49, ал.1 от ЗОП - заверено от участника копие на удостоверение, издадено от компетентни органи съгласно националното законодателство на страната, където е регистриран участника, доказващо регистрацията му в професионалните или търговски регистри на страната с предмет строителство, съответстващ на предмета на обществената поръчка и съответните категории на обектите, включени в нея - първа група, съгласно Правилник за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя и V–та категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 5 от ЗУТ или еквивалентни за чуждестранни участници ИЛИ декларация или удостоверение за наличие на такава регистрация от компетентните органи, съгласно националния му закон, когато наличието на регистрация е определено със закон като условие за осъществяване на предмета на поръчката. Пояснение: В случай че участникът е обединение, документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. 5. Документ за внесена гаранция за участие – оригинал на банкова гаранция или копие от документ за внесена гаранция под формата на парична сума 6. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП, съдържаща посочване на видовете работи от предмета на поръчката, които ще се предложат на подизпълнители и съответстващия на тези работи дял в проценти от стойността на обществената поръчка и предвидените подизпълнители (Образец № 3). Продължава в Раздел VІ Допълнителна информация, т. VІ.3
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: няма
Минимални изисквания: няма
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на строителството, което е еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнено от участника през последните 5 (пет) години, считано до датата на подаване на офертата - Образец № 9 и а) посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или б) представяне на удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или в) представяне на копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности. 2. - заверени от участника копия на валидни към датата на подаване на офертата сертификати, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието за внедрени: ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалент с предметен обхват според предмета на обществената поръчка, за която участникът представя оферта, и по стандарт ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен с предметен обхват според предмета на обществената поръчка. Забележка: Възложителят ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на оконата среда. 3. Списък на техническите лица, които ще участват в изпълнението на поръчката, с посочени за тях образование, професионална квалификация и професионален опит - Образец № 10. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.
Минимални изисквания: 1. Участникът да има изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано до датата, на подаване на офертата, поне едно строителство, еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка. Под „строителството, сходно с предмета на обществената поръчка“ следва да се разбира: изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на сгради. 2. Участниците трябва да притежава следните валидни сертификати: •по стандарт БДС ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалентен с предметен обхват според предмета на обществената поръчка; •по стандарт БДС ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен с предметен обхват според предмета на обществената поръчка. Под „с предметен обхват според предмета на обществената поръчка“ следва да се разбира: изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на сгради. 3.3. Участникът следва да предложи технически лица, които ще участват в изпълнението на поръчката, както следва: 1. Ръководител на част строително-ремонтни дейности (СРД)/Технически ръководител: - минимум средно специално образование с образователна степен „Строителен техник“ или еквивалентна с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство", или строителен инженер с висше образование по специалност ПГС/ССС или еквивалентна и квалификационна степен – минимум бакалавър. - Трудов стаж по специалността – минимум 5 години; 2. Отговорник по контрола на качеството: - притежаващ познания и техническа компетентност в областта на контрол върху качеството на изпълнение на строителството; 3. Координатор по безопасност и здраве: - отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; Забележка: За отговорника по качеството и координатора по безопасност и здраве е допустимо съвместяване на двете позиции от един експерт. В случай, че участникът участва като Обединение, което не е юридическо лице, съответствието с минимални изисквания за техническите възможности и квалификации на участниците се доказва от един или повече от участниците в обединението. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и квалификация с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. За целта трети лица могат да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: ТП – Техническа оценка; тежест: 60
Показател: Т1 – „Гаранционен срок“ в месеци на изпълнените СМР на обекта; тежест: 30
Показател: Т2 – „Срок за изпълнение“ ; тежест: 30
Показател: ПЦ - Предлагана цена в лева; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.03.2015 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Възложителят не поставя изискване документацията за участие да се закупува от заинтересованите лица. Пълен достъп до документацията за участие е осигурен на интернет страницата на Възложителя - www.gabrovo.bg, профил на купувача. Документацията се предоставя на хартиен носител на всяко лице, поискало това, като същата му се предава на място в деловодството на Община Габрово на адрес: 5300 гр. Габрово, пл. „Възраждане” № 3, всеки работен ден или се изпраща с препоръчано писмо на посочен от него адрес за негова сметка. В тези случай Възложителят изисква от лицата заплащането на документацията, като цената е посочена в обявлението и е равна на действителните разходи за нейното отпечатване и размножаване. Заплащането се извършва на касата на Общината или срещу представяне на платежен документ за внесената сума по сметка: BG58STSA93008460754400, код за плащане 447000, BIC STSABGSF в банка ДСК ЕАД Габрово.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
30.03.2015 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 31.03.2015 г.  Час: 10:00
Място

Община Габрово, Заседателна зала - ет.3

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване или други лица при спазване на установения режим за достъп в сградата на Община Габрово. Представителят на участника се допуска след удостоверяване на неговата самоличност и представяне на съответните пълномощни.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от Раздел ІІІ, ІІІ.2.1. 7. Договор за създаване на обединение за участие в настоящата обществена поръчка (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) – договорът за създаване на обединение за участие в настоящата обществена поръчка, следва да бъде представен в оригинал или заверено копие. В случай че обединението не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка, следва да бъде представен и анекс към първоначално сключения договор.Анексът следва да бъде представен в оригинал или в заверено копие. 8. Декларация от членовете на обединението/консорциума (Образец № 4) - ако е приложима. 9. Декларация, че участникът е запознат с всички условия, необходими за изпълнение на поръчката – (Образец № 5). 10. Декларация, че участникът ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката – (Образец № 6). 11. Декларация за приемане на условията в проекта на договор (Образец №7). 12. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд – (Образец №8). Справка може да бъде направена в НАП, НОИ, Агенция по заетостта. 13. Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелства по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП - Образец № 11. Декларацията се попълва от представляващите участника. В случай че участникът е юридическо лице, декларацията се подписва задължително от лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП. В случай че участникът е обединение, декларация се представя от представляващите на членовете включени в обединението.В случай че участник ще използва ресурсите на подизпълнител, декларация се попълва и от подизпълнителите. 14. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител - попълва се, подписва се от представляващия подизпълнителя и се подпечатва (Образец №12), ако е приложимо. В случай че участник няма да използва ресурсите на подизпълнител, декларация Образец №12 не се попълва и не се прилага. 15. Декларация за извършено посещение и оглед на обекта – Образец №13. 16. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици - Образец №19. В случай, че участникът е юридическо лице, декларацията се подава задължително от всички лица, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП.В случай, че участникът е обединение, декларация се представя за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП, при спазване на изречение първо от поясненията.Когато деклараторът е чуждестранен гражданин, декларацията, която е на чужд език се представя и в превод. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документът се представя за всеки един от тях, съобразно чл. 47, ал. 8 от ЗОП, при спазване на изречение първо от поясненията. Плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката” Техническо предложение за изпълнение на поръчката (Образец № 14) и Декларация по чл. 33, ал. 4 от ЗОП /свободен текст/ - ако е приложима. Плик № 3 „Предлагана цена”: Попълнен образец на „Ценова оферта“ (Образец № 15) и остойностена количествена сметка във формат EXCEL (Образец № 16), с анализи за конкретни видове СМР и на електронен носител. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата участник, за който са налице обстоятелства по чл.47,ал.2 т. 1-т.5 от ЗОП. !!! Възложителят ще се възползва от правото, предоставено му посредством нормата на чл. 64, ал. 3 от ЗОП и ще съкрати срока от 52 дни със 7 дни, тъй като обявлението ще бъде изпратено по електронен път и с още 5 дни, тъй като от датата на публикуване на обявлението е осигурен пълен достъп по електронен път до документацията за участие и в настоящото обявление е посочен интернет адресът, на който документацията може да бъде намерена.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

17.02.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ