Версия за печат

00423-2015-0002

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/EO

Доставки

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000632256

"Метрополитен"ЕАД, ул."Княз Борис I"№121, За: инж. Красимира Георгиева, България 1000, София, Тел.: 003592 9212034, E-mail: ob_por_metro@abv.bg, kgeorgieva@metropolitan.bg, Факс: 003592 9877892

Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.metropolitan.bg.

Адрес на профила на купувача: http://metropolitan.nit.bg/obshhestveni-porchki.html.

Електронен достъп до информация: http://metropolitan.nit.bg/obshhestveni-porchki/00423-2015-0002-dostavka-na-metrovlakove-i-izplnenie-na-sistemi-za-upravlenie/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000632256

"Метрополитен"ЕАД, ул."Княз Борис I" №121, За: Аделина Стоичкова, България 1000, София, Тел.: 003592 9212012

Място/места за контакт: Деловодство

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.metropolitan.bg.

I.2) Основна дейност

Градски железопътни, трамвайни, тролейбусни или автобусни услуги

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възложителя

Проект за разширение на метрото в София, трета метролиния, първи етап - от км 4+950 до км 11+966,34 - Доставка на метровлакове и изпълнение на системи за управление

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Поръчката е за доставка на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м за третата линия на метрото в София и проектиране, доставка и монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете: • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен). • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи. • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен). • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. - Доставката на 20 метровлака и изброените системи, които трябва да се изпълнят са за първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+950 до км.11+966,34. Общата дължина на участъка е 7016,34м. По трасето се предвиждат за изграждане 7 бр. метростанции. - Опцията за Доставка на допълнителните 10 метровлака и изброените системи са предвидени за изпълнение на следващи етапи от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща участъците от км 0+000 до км 4+950 и от км 11+966,34 до км 15+769,498 или част от тях. Общата дължина на участъците е 8 753,16м. По трасето се предвиждат за изграждане 9 бр. метростанции. Пълното описание на предмета на поръчката е дадено в документацията - том 1 - раздел I, като не се изчерпва напълно и е дадено в техническите спецификации томове 2, 3 и 4 от документацията, достъпни на профила на купувача.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

34600000, 34943000, 32500000, 48140000, 48151000, 48813000, 72212140, 71240000, 71320000, 45000000

Описание:

Локомотиви и подвижен пътен състав за железници и трамваи и резервни части за тях
Система за наблюдение на движението на влаковете
Телекомуникационно оборудване и принадлежности
Софтуерни пакети за контрол на железопътния трафик
Система за компютърен контрол
Системи за информиране на пътниците
Услуги по разработване на софтуер за контрол на железопътния трафик
Архитектурни и инженерни услуги по изготвяне на планове и чертежи
Инженерни услуги по проектиране и конструиране
Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Поръчката е за доставка на 20 + 10 броя (опция) метровлакове с дължина на влака 60м±2м за третата линия на метрото в София и проектиране, доставка и монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете: • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) за метролинията и депото • Транспортно-комуникационна система • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. Доставката е за осигуряване на подвижен състав и системи свързани с управление на влаковете за трета метролиния от разширението на метрото в София. - Доставката на първите 20 метровлака и изброените системи, които трябва да се изпълнят са за първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+950 до км.11+966,34. Общата дължина на участъка е 7016,34м. По трасето се предвиждат за изграждане 7 бр. метростанции. • 20 - те метровлака, включително окомплектовката, се доставят до изтичане на 36 (тридесет и шест) месеца от датата на влизане в сила на Договора, в съответствие с график на доставката. Първите 5 метровлака се доставят до изтичане на 28 (двадесет и осем) месеца от датата на влизане в сила на Договора. • ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да завърши всички проекти за Системите и да получи одобрението им от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в срок до 9 месеца от влизане в сила на Договора. • ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да достави всички компоненти на Системите в срок до 24 месеца след влизане в сила на Договора. • ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ трябва да изгради изцяло всички Системи в срок до 33 месеца от влизане в сила на Договора. - Опцията за Доставка на допълнителните 10 метровлака и изброените системи са предвидени за изпълнение на следващи етапи от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща участъците от км 0+000 до км 4+950 и от км 11+966,34 до км 15+769,498 или част от тях. Общата дължина на участъците е 8 753,16м. По трасето се предвиждат за изграждане 9 бр. метростанции. - Прогнозната стойност на поръчката е определена с включена стойността на опцията (280 000 000 + 140 000 000лв. без ДДС)

Стойност, без да се включва ДДС
420000000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

ДА

Към обществената поръчка се предвижда опция - възможност за доставката на допълнителни 10 метровлака и изброените системи в раздел II.1.5 на обявлението, които са предвидени за изпълнение на следващи етапи от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща участъците от км 0+000 до км 4+950 и от км 11+966,34 до км 15+769,498 или част от тях. Общата дължина на участъците е 8 753,16м. По трасето се предвиждат за изграждане 9 бр. метростанции. • Предвижда се опцията да се изпълни ако бъде осигурено необходимото финансиране. • Стойността на опцията в размер на 140 000 000лв. без ДДС е включена в прогнозната стойност на поръчката. • За производството и доставката на допълнителните 10 метровлака се прилагат съответно правилата за производството и доставка на първоначалните 20 метровлака. • Допълнителните Системи от опцията се проектират, доставят и изграждат в срок до 30 месеца, след писмено уведомление от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за започване на работата по допълнителните Системи. За допълнителните Системи от опцията се прилагат съответно правилата за проектирането, доставката и изграждането на Системите от основната поръчка. Ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не получи уведомлението за извършване на доставката на допълнителните метровлакове в срок от 3 години от влизане в сила на Договора, Договорът прекратява действието си по отношение на недоставените до този момент допълнителни метровлакове. Ако ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не получи уведомление от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за започване на работата за допълнителните Системи в срок от 3 години от влизане в сила на Договора, Договорът прекратява действието си по отношение на тези допълнителни Системи. • Условията за възлагане и изпълнение на опцията са подробно дадени в Проекта на договора - Приложение 3 на том 1 от документацията, достъпна на Профила на купувача.

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Размерът на гаранцията за участие е 2 000 000 (два милиона) лв. или равностойността им в евро по централен курс на БНБ; 1.2. Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: • банкова гаранция или • парична сума, внесена по сметката на „Метрополитен”ЕАД : в лева: Банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян, IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF в евро: Банка: УниКредит Булбанк, IBAN: BG59UNCR76301200204913, BIC: UNCRBGSF 1.3. Срокът на валидност на гаранцията за участие, в случаите когато тя е банкова гаранция, следва да е не по-малко от 30 дни след изтичане на срока на валидност на офертите. 1.4.Възложителят има право да задържи или усвои гаранцията за участие на участник в процедуратa в случаите по чл.61, ал.1 и ал.2 от ЗОП. 1.5. Когато с влязло в сила решение по чл. 122г, ал. 1, т. 2 Комисията за защита на конкуренцията отмени решението на възложителя и върне преписката за продължаване на процедурата за възлагане на обществена поръчка от последното законосъобразно решение, възложителят кани участниците, на които гаранцията е възстановена в съответствие с чл. 62, ал. 1, т. 2, отново да представят гаранция за участие. Участник, който след покана и в определения в нея срок не представи отново гаранция, се отстранява от участие. 2. Размерът на гаранцията за изпълнение е 5% от стойността на поръчката без ДДС (без стойността на опцията), се представя при подписване на договора в една от следните форми: 2.1. Парична сума преведена по банковата сметка на "Метрополитен"ЕАД: в лева: Банка - УниКредит Булбанк, клон Калоян, IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGS в евро: Банка - УниКредит Булбанк, IBAN: BG59UNCR76301200204913, BIC: UNCRBGSF, или 2.2. Банкова гаранция /оригинал/ със срок на валидност най-малко 30 (тридесет) дни след изтичане на гаранционния срок за последния метровлак; 2.2.1. Сумата на гаранцията за изпълнение се намалява автоматично до сума, представляваща 20 на сто от първоначална й стойност, от датата на издаване на разрешенията за ползване на всички обекти, в които са инсталирани Системите. 2.3. За опцията: 2.3.1. Ако ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ възложи на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ доставката на 10 допълнителни метровлака от опцията, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ предоставя за тях отделна гаранция за изпълнение. 2.3.2. Ако ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ възложи на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ проектирането и изграждането на допълнителни Системи от опцията, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ предоставя за тях отделна гаранция за изпълнение. 3. Гаранция за авансово плащане: 3.1. Изпълнителят има право да получи авансово плащане в размер на 20% от стойността на метровлаковете, ако е представил гаранция за авансово плащане. Гаранцията за авансово плащане се представя след подписване на договора, непосредствено преди готовност за превеждане на аванса. 3.1.1. Банковата гаранция трябва да бъде със срок на валидност най-малко 60 (шестдесет) дни от датата на въвеждане в експлоатация на последния метровлак; 3.1.2. Авансът се превежда в срок от 60 (шестдесет) дни след влизане в сила на Договора, предоставяне на гаранцията за авансово плащане и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 3.2. Изпълнителят има право да получи авансово плащане в размер на 20% от стойността на системите, ако е представил гаранция за авансово плащане. 3.2.1. Банковата гаранция трябва да бъде със срок на валидност най-малко 60 (шестдесет) дни от датата на въвеждане в експлоатация на последната Система по договора. 3.3. За допълнителните 10 бр. метровлакове се прилагат правилата по т.3.1. 3.4. За допълнителни Системи от опцията се прилагат правилата по т.3.2. Банковите гаранции по т.2, 3.1 и 3.2 трябва да бъдат издадени от банка, лицензирана да извършва дейност на територията на държава-членка на ЕС или от банка с инвестиционен рейтинг, присъден от агенциите за кредитен рейтинг, регистрирани или сертифицирани в съответствие с Регламент (ЕО) № 1060/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 16 септември 2009 г. относно агенциите за кредитен рейтинг.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането на проекта е от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020" - Проект за разширение на метрото в София, трета метролиния - I етап, и местно съфинансиране. Плащането се осъществява по следната схема: 1. За първите 20 бр. метровлакове: 1.1 Авансово плащане в размер на 20% от стойността по т.1 Авансът се превежда в срок от 60 (шестдесет) дни след влизане в сила на Договора, представяне на гаранцията за авансово плащане и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 1.2. Плащане в размер на 10% от стойността по т.1 след одобряване на проекта за метровлаковете. Плащането се извършва в срок от 60 (шестдесет) дни след одобряване на проекта за метровлаковете от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 1.3 Плащане в размер на 50% от стойността на всеки произведен метровлак или група от метровлакове. За целите на схемата на плащане стойността на всеки метровлак се определя като 1/20 от сумата по т.1. Плащането се извършва в срок от 60 /шестдесет/ дни след като са изпълнени следните условия: 1.3.1 подписан е акт за заводска проверка и изпитвания в мястото на производство 1.3.2 ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е издал фактура за плащането. 1.4 Плащане в размер на 30 % от стойността на съответния метровлак или група от метровлакове. Плащането се извършва в срок от 60 (шестдесет) дни след подписването на приемателно-предавателните протоколи между ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в мястото на доставка и изпълнено разконсервиране, настройка и пусково изпитания на метровлаковете и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 1.5 Окончателно плащане в размер на 10% от стойността на съответния метровлак или група от метровлакове. Плащането се извършва в срок от 30 (тридесет) дни след изтичане на една година от въвеждане в експлоатация на съответния метровлак или група от метровлакове и издаване на фактура от изпълнителя. 2. За проектирането и изграждането на системите: 2.1. Авансово плащане в размер на 20% от стойността на системите.Авансът се превежда в срок от 60 (шестдесет) дни след влизане в сила на Договора, предоставяне на гаранцията за авансово плащане и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2.2. Плащане в размер на 10% от стойността на системите. Плащането се извършва в срок от 60 (шестдесет дни) след одобрение на всички инвестиционни проекти за системите от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2.3. Плащане в размер на 40% от стойността на съответната Система Плащането се извършва в срок от 60 (шестдесет) дни след подписване на приемо-предавателен протокол между ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, че всички компоненти на съответната Система съгласно Изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ са доставени в мястото на доставкаи издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2.4 Плащане в размер на 40% от стойността на съответната Система. Плащането се извършва в срок от 60 (шестдесет дни) след пускане в експлоатация на съответната Система и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2.5. Окончателно плащане в размер на 10% (десет процента) от стойността на съответната Система. Плащането се извършва в срок от 30 (тридесет) дни след изтичане на една година от въвеждане в експлоатация на съответната Система и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 3. За допълнителните 10 бр метровлакове се прилагат съответното правилата за плащане както по т.1. 4. За проектирането и изграждането на допълнителните системи от опцията се прилагат съответното правилата за плащане както по т.2. 5. От всички плащания с изключение на авансите се приспада пропорционално платения аванс. За авансовите и междинните плащания, за които е посочено, че се извършват в 60 дневен срок, се прилага изключението на чл. 303а, ал. 2, изр. 2 от Търговския закон, поради сложността и спецификата на проекта, одобренията на исканията за плащане от Управляващия орган в т.ч. необходимия срок по ОП"Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020".

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя нотариално заверено копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващия. С договора за обединение следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимално съдържание договора задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: • всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; • точно и ясно трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете на обединението; • избрания за представляващ партньор на обединението да е упълномощен да получава указания за и от името на всеки член на обединението; • всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Оферта, представена от обединение от две или повече фирми като партньори, трябва да бъде подписана от представляващия обединението. Не се допуска промяна в състава на обединението след изтичане на срока за подаване на офертите за участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, като всяка извършена такава е основание за отстраняване на участника от процедурата.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

I. Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на Участник в процедурата: 1.Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, за който е налице някое от обстоятелствата, посочени в чл. 47, ал. 1 (с изключение на т.1 б."е"), ал. 2, т. 1 и т.5 и ал. 5 от Закон за обществените поръчки (ЗОП). 2. Непредставяне на някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП, посочени в обявлението и документацията на Възложителя и след прилагане на възможностите по чл.68, ал.8,9 и 10 от ЗОП; 3. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените минимални изисквания на Възложителя, включително и изискване за регистрация по чл.49, ал.1 от ЗОП; 5. Представяне на оферта, която не съдържа Техническо предложение или е представено такова, което не отговаря на задължителните изисквания на Възложителя в предварително обявените условия. Подробните изисквания за съдържанието на техническото предложение са дадени в документацията том1 - раздел V , т.2, Приложение 5, том 2, 3 и 4 - Технически спецификации: 5.1. Задължителните изисквания за метровлаковете са посочени в том 2, част: 2.3 - Таблица за основните технико-експлоатационни изисквания и параметри на подвижния състав на метрото на трета линия на метрото (достъпни на „Профила на купувача”) 5.1.1 Ако участник посочи в офертата си за позициите със задължителни параметри, параметри неотговарящи на изискванията, ще се счита, че е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на възложителя. 5.1.2 Позициите, където са посочени параметрите за оценка трябва да се попълнят от участниците. Участник който не попълни задължителните данни или посочи стойности "0" ще се счита, че е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя. 5.2. Задължителните изисквания за системите са: 5.2.1 CBTC система да е ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , както и да има възможност да премине към ниво на автоматизация GoA 4 само чрез софтуерен ъпгрейд 5.2.2 Транспортно - комуникационна система да е ниво на безопасност SIL3 5.2.3 SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване да е ниво на безопасност SIL2. 6. Представяне на оферта, която не отговаря на изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП. 7. Участник, за когото по реда на чл.68, ал.11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор. 8. Участник за когото са налице обстоятелства по чл. 55, ал. 7 и по чл.8, ал.8, т.2 от ЗОП. 9. Участник, за когото се установи, че важат забраните по чл.3, т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС. 10. Когато участник, който след покана от Възложителя да представи отново гаранция за участие във връзка с чл.62а от ЗОП в определения в нея срок не представи отново гаранция, се отстранява от участие. II. На основание чл. 118, ал.1 от ЗОП Възложителят може да отстрани оферта за доставка, когато делът на стоките, с произход от трети страни (страни извън Европейския съюз по смисъла на т.32 от § 1 от Допълнителни разпоредби на ЗОП надвишава 50 (петдесет) на сто от общата стойност на стоките. Разпоредбата на чл.118, ал.1 от ЗОП не се прилага, ако има сключен договор между ЕС или Република България и трета страна, който осигурява сравним и ефективен достъп на български лица за участие в тази страна. III. Договорът влиза в сила след получаване на писмено потвърждение от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. В случай че Договорът не влезе в сила до изтичането на девет месеца от неговото подписване всяка от страните може да го прекрати с отправяне на писмено волеизявление до другата страна, без да й дължи каквото и да е обезщетение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

I. Всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, могат да участват в процедурата за обществена поръчка и да подават оферта. Участник не може да бъде отстранен от процедурата за възлагане на обществена поръчка на основание на неговия статут или правната му форма, когато той или участниците в обединението имат право да предоставят съответната услуга, доставка или строителство в държавата членка, в която са установени. II. Участникът трябва да разполага с квалифициран екип за изпълнение на поръчката - собствени/наети водещи проектанти с пълна проектантска правоспособност – проектанти по смисъла на чл.162, ал.1 и чл.229 и чл.230, ал.1 от ЗУТ, както и §1 от Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното по проектиране за системите, включени в обществената поръчка: Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС); Транспортно-комуникационна система; Интегрирана радио-комуникационна система; SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване; Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ). • Съгласно чл.230, ал.5 от ЗУТ: Чужденци и граждани на държави - членки на Европейския съюз, или на други държави - страни по Споразумението за Европейското икономическо пространство, на които е призната професионалната квалификация по реда на Закона за признаване на професионални квалификации, могат да извършват дейностите по чл. 229, ал. 1 в обхвата на квалификацията си при условията на Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране. Като доказателство се представят удостоверения за пълна проектантска правоспособност на водещите проектанти по съответните системи. • Чуждестранните участници могат да докажат регистрацията си в професионален или търговски регистър в държавата, в която са установени, или да представят декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно съответния национален закон, когато наличието на регистрацията е определено със закон като условие за осъществяване на предмета на обществената поръчка • или участниците трябва да притежават специално разрешение или да членуват в определена организация, за да могат да изпълняват в своята страна съответната услуга, възложителят може да изиска от тях да докажат наличието на такова разрешение или членство. • За допускане до участие в процедура на участниците, установени в друга държава - членка на Европейския съюз, могат да представят еквивалентни документи, издадени от държавата, в която са установени. • Когато участникът е обединение, изискването за регистрация по чл.49, ал.1 от ЗОП се доказва от участника в обединението, който ще изпълни съответната дейност. III.Офертата трябва да съдържа три отделни непрозрачни запечатани и надписани плика: Плик № 1 с надпис „Документи за подбор”; 2. Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”; 3. Плик № 3 с надпис „Предлагана цена“. Пълният списък на документите, които трябва да бъдат поставени във всеки един от трите плика, е посочен в документацията за участие, Том 1, Приложение 1: Съдържание на офертата, достъпна на профила на купувача. ІV. Представяне на документите 1. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: а/ документите по чл.56, ал.1, т.1, букви "а" и "б" от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; б/ документите по чл.56, ал.1, т.1, буква "в" и чл. 56, ал.1, т.4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл.25, ал.2, т.6 от ЗОП. 2. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по чл.56, ал. 1, т. 1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл.56, ал. 1, т. 4 и 5, които са на чужд език, се представят и в превод.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Участникът трябва да разполага с минимален финансов ресурс за осигуряване на материали, консумативи, работни заплати и свързаните с нея данъци и осигуровки в размер на 40 000 000 лв. или равностойността им в евро (по центранен курс на БНБ) 1.1. Като доказателства за покриване на изискването за икономическо и финансово състояние, участникът може да представи един или няколко от следните документи: а) удостоверение от банка за достъп до гарантирана неотменима кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми средства от участника - издадено не по-рано от 2 (два) месеца преди датата на подаване на офертата от съответния участник в настоящата процедура - оригинал; б) годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. 1.2. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. 1.3. В случаите по т.1.1, б.”б” и по т.1.2 възложителят няма право да изисква представянето на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. 1.4. Когато участникът е обединение, минималното изискване на Възложителя по т. 1 трябва да бъде изпълнено общо от партньорите в обединението, като документи за доказване на изискването се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критерийте за подбор. 1.5. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за финансово и икономическо състояние с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. 1.6. За целите на т.1.5 трети лица може да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Участникът трябва да има изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, доставки на минимум 20 бр. метровлакове еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка. • за "сходни" ще се считат метровлакове с компютърно управление, което позволява активна бордова диагностика и система за стационарна диагностика. 2.Участникът трябва да има изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, системи еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка: • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизацияGoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен) • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) Изискването по т.2 за изпълнени системи се отнася за всяка една от системите. - за "сходни със системите" ще се считат системи, които изпълняват всички изисквания съответстващи на изискванията на Възложителя за системите и може да се различават по конфигурацията на модулите от които е съставена системата и архитектурата на изграждането и. 2.1. Изискванията по т. 1 и т.2 се доказват със списък на доставките, както и на изпълнените системи, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка и съответно на изпълнените системи. За всяка една от изброените системи трябва да се представят доказателства. 2.2 Списъка заедно с информацията за тези доставки и изпълнените системи- по образец 2.3 Доказателствата за извършените доставки и изпълнените системи се предоствят под формата на удостоверения, издадени от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставките и изпълнените системи, Всеки участник трябва да притежава: 3. Валиден сертификат за система за управление на качеството – ISO 9001:2008 или еквивалентен, съгласно чл.53, ал.3 и 4 от ЗОП - изисква се за производителя на метровлаковете, ако е различен от доставчика и от изпълнителите на системите. 4. Валиден сертификат за управление на мерките за опазване на околната среда – ISO 14001:2009 или еквивалентен, съгласно чл.53,ал.3 и 4 от ЗОП - изисква се за производителя на метровлаковете, ако е различен от доставчика и от изпълнителите на системите. 5. Валиден сертификат IRIS (или еквивалентен) - Сертификат на международния стандарт на индустрията в железниците - изисква се за производителя на метровлаковете. 6. Всеки участник трябва да представи сертификати, съгласно стандарти: EN 15085-2 + EN ISO 3834-2 (или техни еквиваленти) - Стандарти за управление на мерките при заваряване на метали - изискват се за производителя на метровлаковете За "еквивалентни" на техническите стандарти, цитирани в цялата документация следва да се разбират същото или по-добро ниво от това на цитирания стандарт. По т.7 изискванията продължават в Раздел VI.3

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Закон за устройство на територията (ЗУТ), Закон за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Цена за изпълнение на поръчката, включваща и опцията - C; тежест: 48
Показател: Разход на електроенергия при минимално времепътуване - Е1 ; тежест: 10
Показател: Разход на електроенергия при минимален разход на енергия - Е2; тежест: 8
Показател: Система за поддържане на влака – пробег между прегледите и ремонтите в цикъл на прегледите и ремонтите, съотнесени към изминатите километри - Р; тежест: 10
Показател: Система за поддържане на влака – разход на труд в човекочасове за отделните видове прегледи и ремонти - Т ; тежест: 7
Показател: Оценка на техническите параметри – шум, вибрации, комфорт на движение във влака - Л; тежест: 8
Показател: Оценка по технически показатели на системи за управление ; тежест: 9
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Периодично индикативно обявление

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 042 - 703379 от 28.02.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
17.03.2015 г.  Час: 12:00
Платими документи

ДА

Цена: 100 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания, необходими за подготовка на офертите е достъпна в електронен вид в профила на купувача и не се заплаща. За желаещите да получат на хартиен носител, документацията се заплаща и е на стойност100 лева с ДДС или тяхната равностойност в евро по централен курс на БНБ и може да се получи всеки работен ден, на адрес: гр. София, ул. "Княз Борис І" № 121, стая 22, срещу представен документ за заплащането й в касата на „Метрополитен”ЕАД или по банков път по следните сметки на "Метрополитен" ЕАД: сметка в лева: банка УниКредит Булбанк, клон Калоян – IBAN BG34UNCR76301039298950; BIC UNCRBGSF, сметка в евро: банка УниКредит Булбанк – IBAN BG59UNCR 7630 1200 204913; BIC UNCRBGSF. При желание на някое лице, Възложителят може да изпрти документацията до посочен адрес и за сметка на лицето поискало документацията на хартиен носител.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти и на заявления за участие
17.03.2015 г.  Час: 12:00
IV.3.5) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

200

IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 17.03.2015 г.  Час: 14:00
Място

гр. София, "Метрополитен" ЕАД, ул."Княз Борис І" №121, етаж 1 - Заседателна зала.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. Датата, мястото и часът на отваряне на ценовите оферти ще бъдат обявени не по-късно от два работни дни предварително чрез съобщение в профила на купувача - http://metropolitan.nit.bg/.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020"

VI.3) Допълнителна информация

продължение по т.7 от раздел III.2.3: 7. Всеки участник трябва да представи за системите сертификат, удостоверяващ нивото на безопасност и нивото на автоматизация, както следва: 7.1 Сертификати за Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) ниво на безопасност SIL4 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалент) и ниво на автоматизация GoA 3, съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалент) 7.2 Сертификати за Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 и стандарт EN 50159:2010 (или техни еквиваленти) 7.3 Сертфикат за SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) 7.4 Изискванията по т. 3 7.3 се доказват с представяне на заверени копия от сертификатите 8. Участникът трябва да разполага с по един водещ проектант с пълна проектантска правоспособност за всяка от системите, с опит както следва: 8.1 За "Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС)" - да е бил проектант по тази система на минимум един проект 8.2 За Транспортно-комуникационна система - да е бил проектант по тази система на минимум един проект 8.3 За Интегрирана радио-комуникационна система - да е бил проектант по тази система на минимум един проект 8.4 За SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - да е бил проектант по тази система на минимум един проект 8.5 За Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) - да е бил проектант по тази система на минимум един проект 8.6 Изискванията по т.8 за водещите проектанти се доказват с представяне на: а/ Списък на лицата, включени в екипа за изпълнение на поръчката - по Образец б/ Автобиографии по образец на лицата предлагани като водещи проектанти по отделните системи по т.8.18.5 9. Когато участникът е обединение, минималните изисквания на Възложителя по т.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 и 8 се доказват от един или повече от участниците в обединението, като документи за доказване на изискванитята се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. В случаите по чл.49 от ЗОП, изискването за регистрация се доказва от участника в обединението, който ще изпълни съответната дейност.Документите по т.3, 4, 5 и 6 се изискват за производителя на метровлакове, ако същия е различен от участника или члена на обединение. 10. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за техн. възможности, с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи освен документите определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. За целите на т.10 трети лица може да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях 11. Методиката за оценка на офертите по критерия "икономически най-изгодна оферта" по показателите посочени в Раздел IV.2 на обявлението е дадена в Приложения 4 и 5 от том 1 на документацията, достъпна на Профила на купувача на Възложителя. 12. Обменът на информация с Възложителя ще се извършва по факс, по електр. път при условията и по реда на ЗЕДЕП или по пощата, а Решенията на Възложителя, за които той е длъжен да уведоми участниците и документите, които се прилагат към тях се връчват лично срещу подпис или се изпращат с препоръчано писмо с обратна разписка, по факс или по ел.път при условията и по реда на ЗЕДЕП, в съответствие чл.43 от ППЗОП. Всички действия на Възложителя към лицата/участниците са в писмен вид на български език. Обменът на информация с участниците преди отварянето на офертите ще бъде извършен чрез профила на купувача.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалби е съгласно чл.120, ал.5, т.1 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

"Метрополитен"ЕАД, ул."Княз Борис I"№121, България 1000, София, Тел.: 003592 9212026; 003592 9212083

Интернет адрес/и:

URL: www.metropolitan.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.01.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ