Версия за печат

00175-2014-0005

BG-Мездра: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

"МБАЛ-Мездра" ЕООД, ул.Янко Сакъзов №33, За: Стела Цветкова, България 3100, Мездра, Тел.: 0910 92600, E-mail: mbalmz@abv.bg

Място/места за контакт: "МБАЛ-Мездра" ЕООД

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.mbal-mezdra.com.

Адрес на профила на купувача: www.mbal-mezdra.com.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Публичноправна организация

Основна/и дейност/и на възложителя

Здравеопазване

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Избор на кредитна институция за предоставяне на оборотен кредит в размер до 200000 (двеста хиляди) лева за нуждите на „МБАЛ – Мездра” ЕООД

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуга: 6
Публикуване на информацията:
Място на изпълнение: Обл.Враца, гр.Мездра, ул."Янко Сакъзов" № 33
Код NUTS: BG313
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Предоставяне на оборотен кредит в размер до 200000 (двеста хиляди) лева за нуждите на „МБАЛ – Мездра” ЕООД

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

66113000

Описание:

Услуги по предоставяне на кредит

ІІ.1.6) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
200000 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № 190 / Обособена позиция №: / Заглавие:Договор за предоставяне на оборотен кредит
V.1) Дата на сключване договора
15.12.2014 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
07.11.2014 г. 
V.2) Брой на получените оферти

2

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

"Сосиете Женерал Експресбанк" АД, ЕИК 813071350, бул."Владислав Варненчик" № 92, България 9000, Варна, Тел.: 092 669471, E-mail: Desislava.Deliyska@socgen.com, Факс: 092 669475

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 200000 BGN без ДДС
В Брой месеци 60
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

Предоставяне на оборотен банков кредит в размер до 200 000 лв. за покриване на задължения на "МБАЛ-Мездра" ЕООД, към "Софарма Трейдинг"АД, както и други текущи задължения на лечебното заведение, с краен срок на погасяване 60 месеца (до 29.12.2019г.).

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.3.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

"МБАЛ-Мездра" ЕООД, ул."Янко Сакъзов"№ 33, България 3100, Мездра, Тел.: 0910 92600, E-mail: mbalmz@abv.bg

Интернет адрес/и:

URL: http://www.mbal-mezdra.com.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

19.12.2014 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

"Сосиете Женерал Експресбанк" АД и СИБАНК ЕАД


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

На 14.10.2014 год. „Софарма Трейдинг” АД, спряха зареждането ни с лекарствени продукти, независимо от наличие на договор, сключен след проведена процедура по ЗОП и изрядност при изпълнение на подписаното споразумение за разсрочено плащане от наша страна. Това допълнително усложни финансовата ни стабилност и ни изправи пред невъзможността да изпълняваме текущата си дейност. Липсата на медикаменти, рефлектира върху невъзможността да лекуваме и да обгрижваме постъпилите за лечение пациенти в лечебното заведение, а лекарствени продукти от друг доставчик, може да стане след направен отказ от „Софарма трейдинг”АД. Доставки на нужните ни медикаменти и консумативи, може да бъде изпълнено само, ако плащаме в брой, до разрешаване на възникналия казус. От проведените разговори с представители на „Софарма Трейдинг” АД, стана ясно, че зареждане от тях може да получим, само след издължаване на поне половината от задълженията ни до момента, като за стари задължения сумата е в размер на 141 000 лв. (сто четиридесет и една хиляди), и задължения от 165 000 лв. (сто шестдесет и пет хиляди) за 2014 година, които са в просрочие. Този недостиг от финансови средства може да покрием, единствено със заемни средства. След обсъждане в заседание с медицинския съвет на ЛЗ, ни се даде възможност да направим проучване на възможности за кредитиране на ЛЗ. Издължаването на половината от дължимата сума към „Софарма трейдинг” АД е единствената възможност да бъдат възстановени доставките на лекарствените средства и медицински консумативи. При неосигуряване на средства, невъзможно ще е продължаване на дейността на лечебното заведение. Изправени сме пред невъзможност за осигуряване на лекарствени средства за болните. При така създалата се ситуация считаме, че са налице предпоставки за предприемане на неотложни действия и предотвратяване на опасността от последици свързани със застрашаване живота и здравето на хората. Считаме, че бихме могли да се позовем на чл. 90, ал. 1, т.4 от ЗОП като възложим обществената поръчка за кредит-овърдрафт, чрез процедура на договаряне без обявление. Доколкото §1, т. 8 на допълнителните разпоредби на ЗОП дава определение за „изключителни обстоятелства”, считам, че има основание обстоятелствата да се тълкуват като такива, които непосредствено застрашават живота и здравето на хората. Не възлагането на процедурата възможно най-скоро, съществено ще затрудни нормалното изпълнение на нормативно регламентираните дейности на възложителя. Изложеното по-горе налага предприемане на неотложни действия за сключване на договор на кредит до 200 000 лева. Кредитът ще бъде използван за текущата дейност на дружеството, ще бъдат погасени натрупаните към момента задълженията към контрагенти, с цел предотвратяване спиране на доставките на лекарствени средства, жизнено необходими за лечението на пациентите. В противен случай, дружеството може да преустанови цялата си дейност в най-скоро време.