Версия за печат

01059-2014-0007

BG-София:

РЕШЕНИЕ

Номер: 107 от 28.11.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Специализирана болница за активно лечение на деца с онкохематологични заболявания - София ЕООД, ул. Бяло море № 8, За: доц. д-р Добрин Константинов, адв. Анелия Стойновска, България 1527, София, Тел.: 02 9307034; 0882 460794, E-mail: a.stoynovska@abv.bg, Факс: 02 9307045

Място/места за контакт: Сохия, ул. Бяло море № 8

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://sbaldohz.com.

Адрес на профила на купувача: http://sbaldohz.com.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Здравеопазване


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 16, ал. 8 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Доставки
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Периодични доставки на лекарствени продукти съгласно Спецификация за срок 1 година от сключване на договора по заявка на възложителя “СБАЛДОХЗ-СОФИЯ” ЕООД. Посочените в списъка количества са ориентировъчни и не пораждат за Възложителя задължение да ги закупи в пълен обем. Участниците могат да подават предложение както за всички обособени позиции от списъка, така и само за отделни обособени позиции.

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

Прогнозната стойност на поръчката е определена като сбор от прогнозните стойности на всяка обособена позиция на база стойностите съгласно сключени договори за предходен период, а за включените за първи път – на база средна пазарна цена. Прогнозната стойност на всяка обособена позиция от Спецификацията – предмет на поръчката, е определена съобразно зададеното за нея количество и стойността на позицията за предходен период, респ. средната пазарна цена на предлаганите на пазара идентични продукти, съответни на посоченото наименование на обособената позиция – за включените за първи път в Спецификацията продукти. Средствата за заплащане стойността на договорените от Възложителя лекарствени продукти с избраните изпълнители ще се осигуряват от приходи от дейности на Възложителя съгласно договори с НЗОК и Министерство на здравеопазването, и приходи от дарения от физически и юридически лица. Освен настоящата процедура, в рамките на календарната 2014 година са обявени няколко процедури с предмет лекарствени продукти на стойност 2 милиона лева. Общата прогнозна стойност на поръчките превишава предвидения в чл. 45в, ал. 2, т. 2, б. „б” от ЗОП праг от 391 160 лева или 200 000 евро. Предвид това, настоящата процедура следва да бъде обявена по най-тежкия предвиден от закона ред – открита процедура по реда на ЕС, като обявлението се публикува освен в Регистъра за обществени поръчки, и в Официален вестник на Европейския съюз. Мотивът за избор на вида процедура се обосновава и от факта, че естеството на доставките позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации), не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – с обявление или без обявление (по арг. от чл. 16, ал. 8 от ЗОП). Разнородният характер на стоките, включени в обема на доставките, предопределя: – възможността в процедурата да участват търговци - потенциални участници с тясно специализиран предмет на дейност като търговията с лекарствени продукти; – разделянето предмета на поръчката на отделни обособени позиции, за всяка от които потенциалните участници могат да подават оферта; – разширяване на броя на потенциалните участници, с което се създават условия за свободна и лоялна конкуренция и постигане на максимално изгодни за Възложителя условия по доставките. Изложените доводи отговарят на заложените в чл. 2 от ЗОП принципи и водят до постигане целите на закона – ефективност при разходване на публични средства, свързани с извършването на дейности от обществено значение, предпоставят осъществяване на контрол върху им и насърчаване на конкуренцията, чрез създаване на равни условия за участниците в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура по реда на ЕС гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични финансови средства от страна на Възложител.

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ

обявлението и документацията за участие


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Утвърдената с настоящето решение документация за участие се предоставя безплатно. Същата ще бъде публикувана в електронен вид в профила на купувача по смисъла на ЗОП на интернет-адрес: http://sbaldohz.com/OP/2014/6_OP_2014_November.htm . Достъпът до документацията в профила на купувача се осигурява от Възложителя от датата на публикуване на обявлението в електронен вид в Регистъра за обществени поръчки под номер на процедурата 01059-2014-0007, тъй като Възложителят ще ползва съкратените срокове по чл. 64, ал. 3 от ЗОП. Документацията за участие е на разположение на участниците в електронен вид в профила на купувача до изтичане на срока за достъп, посочен в обявлението за обществената поръчка. По същия ред ще бъдат публикувани разяснения по документацията за участие, дадени от възложителя по искане на потенциален участник, решения за промяна, протоколи на комисията, съобщения, свързани с процедурата, решенията по чл. 38 от ЗОП за приключване на процедурата и останалите посочени в чл. 22б от ЗОП документи.


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

28.11.2014 г. 


Възложител

Трите имена: доц. д-р Добрин Николов Константинов, д.м.
Длъжност: управител