Версия за печат

00160-2014-0009

BG-Вълчидол:

РЕШЕНИЕ

Номер: 1086 от 05.11.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Вълчи дол, гр. Вълчи дол, пл. "Христо Ботев" № 1, За: Бисер Димитров, Теодора Димитрова, Р България 9280, Вълчидол, Тел.: 05131 2315, E-mail: oba_valchidol@mail.bg, Факс: 05131 3450

Място/места за контакт: гр. Вълчи дол, пл. "Христо Ботев" № 1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www. valchidol-bg.com.

Адрес на профила на купувача: www. valchidol-bg.com.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.4 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Предметът на настоящата обществена поръчка е: Аварийно възстановяване на настилки на следните улици: ул. "Дунав", ул. „Асен Златаров“, ул. „Драгоман“ в гр. Вълчи дол, както и на улици от ОК 14 до ОК 9 - с. Генерал Киселово и от ОК 21 до ОК 113 - с. Генерал Киселово.

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

В следствие на проливни дъждове и прииждащи водни маси на 02.07.2013 г. са отнесени настилките на улиците: ул. Дунав, ул. „Асен Златаров“, ул. „Драгоман“ в гр. Вълчи дол, както и на улици от ОК 14 до ОК 9 - с. Генерал Киселово и от ОК 21 до ОК 113 - с. Генерал Киселово. Водата е подкопала асфалта, влякла е големи части от него, заедно с чакъл и кални наноси. За появилата се бедствена ситуация е подаден сигнал до областния управител на област Варна, както и до Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет. Настилката на цитираните по-горе подобекти е с много повреди, дупки, отнесен от водата асфалт и силно изразено напукване, а в следствие на движението и атмосферните условия тенденцията е тези повреди да се увеличат. Община Вълчи дол не разполага със собствени средства за преодоляването на настъпилите щети, поради което кандидатства за финансиране от МКВП към Министерски съвет, с проекти за възстановяване на гореспоменатите улици с изх. № № РД 08-01-1546/11.07.2013 г., РД 08-01-1566/11.07.2014г., РД 08-01-1570/11.07.2013 г., РД 08-01-1569/11.07.2013 г. и РД 08-01-1568/11.07.2013 г. След проливните дъждове на 24, 25 и 26.10.2014 г. в Общинска администрация Вълчи дол е постъпила жалба с Вх. № 36/27.10.2014 г. В резултат на това е издадена заповед на ЗА Кмета на Общината за сформиране на комисия, която да извърши оглед на състоянието на улиците. За резултат от работата си комисията е съставила протокол, в който изразява становище за неотложни ремонтни работи. Улиците са трудно проходими за автомобили, образувани са коловози в пътната настилка, които създават предпоставки за пътно транспортни произшествия. МКВП към МС предоставя средства от резерва за непредвидени и НЕОТЛОЖНИ разходи по чл.1, ал.2, т.4.1.1. на Закона за държавния бюджет за 2014 г., за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последици от бедствия. С постановление № 340 от 27.10.2014 г. са отпуснати средства за аварийно възстановяване на настилките на улици „Драгоман“, ул. „Дунав“, ул. „Асен Златоров“, ул. ОК 21-ОК 113, с. Генерал Киселово и ул. ОК 14-ОК9, с. Генерал Киселово. Обектите за които МКВП към Министерския съвет взема решение да бъдат възстановени са обекти с приоритетно значение за живота и здравето на населението, както и за опазване на имуществото му. Част от работата на тази комисия е именно за разграничи обектите, които биха могли да бъдат включени в т. нар. планови дейности. Това е така, тъй като обществения интерес от извършването на определени дейности в тези случаи надделява над общите правила за избор на изпълнители на обществени поръчки. Този принцип е заложен и в разпоредбата на чл. 90, ал.1, т.4 от ЗОП. Практически наличието на тази хипотеза се преценява още към момента на вземане на решение от МКВП. Тя отпуска средства при констатация за наличието й. Дейностите предвидени за извършване в настоящата обществена поръчка са във всички случаи спешни и неотложни. Предвид гореизложеното считам, че е налице хипотезата на чл. 90, ал.1 т.4 от ЗОП - необходимостта от предприемане на неотложни действия, поради настъпване на изключителни обстоятелства. Мотивите за избора на процедура са падналите интензивни валежи, влошеното състояние на описаните улици, както и наближаващия зимен сезон. Това налага във възможно най-кратки срокове, да бъде възстановена пътната настилка. Падналите интензивни валежи са явления, които не зависят от волята на възложителя и в случая попадат в хипотезата §1, т.8 от ДР на ЗОП. При полагане на дължимата грижа възложителят не е бил в състояние да предотврати настъпилата аварийна ситуация. Предвид настъпващия зимен сезон не могат да бъдат спазени сроковете за провеждането на открита или ограничена процедура или на договаряне с обявление. Налага се бързо отстраняване на последиците от падналите валежи, както и възстановяването на пътните настилки, преодоляването на опасността за преминаващите по пътищата за движение автомобили.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

„Пътно строителство” АД – гр. Добрич, с адрес на управление – гр. Добрич, ул. „Отец Паисий” №15, изпълнителен директор – инж. Валентин Зеленченко

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, гр. София, бул. "Витоша" № 18, Р България 1000, София, Тел.: 02 9804070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Доказателства за спешната необходимост от възлагането на настоящата поръчка по реда на чл. 90, ал.1, т.4 от ЗОП сме приложили по реда предвиден в ППЗОП.


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

05.11.2014 г. 


Възложител

Трите имена: Пенка Димитрова Йорданова
Длъжност: Кмет на Община Вълчи дол