Версия за печат

00814-2014-0023

BG-Враца:

РЕШЕНИЕ

Номер: 1914 от 28.10.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Враца, ул. Стефанаки Савов № 6, За: Полина Кръстева - Гл. юрисконсулт, Република България 3000, Враца, Тел.: 092 622400, E-mail: rozalinageorgieva@b-trust.org, Факс: 092 623061

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.vratza.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.vratza.bg/?category=18.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.8 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Допълнителни строително-монтажни работи на обект: „Изграждане на обществена зелена площ в ж.к. Дъбника, кв. 124, УПИ III, IV, V – гр. Враца”, в изпълнение на договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.4-09/2012/016, проект „Враца – привлекателно място за живеене”.

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

Във връзка с изпълнението на дейностите, предвидени в проект „Враца – привлекателно място за живеене”, финансиран по ОПРР, е проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Изграждане на обществена зелена площ в ж.к. Дъбника, гр. Враца, с уникален номер в АОП: 00814-2013-0028. В резултат на проведената процедура е сключен договор с ДЗЗД Консорциум СИТИПАРК, който е в процес на изпълнение и е на стойност 2 429 659,60 лв. без ДДС. В процеса на работа се установи необходимост от извършване на допъл. СМР, възникнали след сключването на договора. Доп. СМР се налагат по следните причини: На първо място наложилите се промени в проекта, след подписване на договора за строителство. Първоначалният проект е изработен още 2010 г. за изграждане на обществен парк с площ 24 дка. Същият не е осъществен поради липса на финансиране. При откриване на схема за безвъзмездна финансова помощ:BG161PO001/1.4-09/2012 "Зелена и достъпна градска среда" по Приоритетна ос 1 на ОПРР проектът е преработен, като територията която обхваща вече е с площ 33 дка. След одобрението на финансирането по оперативната програма и провеждането на обществената поръчка и започналото изпълнение на СМР през 2014 г. се наложи ново изменение на проекта в частта: електро и ВиК, поради изменение на регулацията на засегнатите от парка имоти и осигуряване извършването на напояването на парка. Беше изготвен проект за водовземане от подземни води чрез нови водовземни съоръжения (сондажни кладенци), както за осигуряване на поливната система на парка, така и за поливане на изградената в съседство детска и спортна площадки. Този проект е продиктуван и от икономическа целесъобразност. Количеството вода за една поливка на всички зони е 90.00м3. Необходимата поливка от м.март–до м.октомври вкл.– 6-8 месеца или средно 7 месеца х 30.57 дни х 90 м3=19259,10 м3 за година. Цената на водата от водопровода на ВиК Враца е 2,40 лв./м3 с ДДС, т.е. 19259,10 м3 х 2,40 лв/м3 =46 221,84 лв. с ДДС за година. Съгласно направените разчети инвестицията за изграждане на сондажните кладенци и допъл. захранване от кладенци по Части ВиК и Електро ще бъде изплатена от икономия на питейна вода за около 2 години. По искане на възложителя беше допълнен и проекта за декоративните водни площи, чрез осигуряване на динамично управление на водната струя за всяка от наличните дюзи, озвучителна система и допълнително осветление за постигане на водни ефекти „звук и светлина” на фонтаните. Др. причина за възникването на допъл. работи по време на строителството е несъответствие между работния проект и количествените сметки, по които е проведена обществената поръчка. Колич. сметка за настоящето договаряне е изготвена и съгласувана от проектант, стр. надзор и възложител. Дейностите, предмет на осн. договор и на настоящото договаряне касаят изграждане на обществена зелена площ в ж.к. Дъбника. Допъл. СМР се явяват съществени както за завършването на парка, така и за реализация на една от основните цели на проекта, финансиран по ОПРР. Изпълнението на допъл. работи са технически и времево свързани/зависими с изпълнението на осн. договор и избирането на друг изпълнител за реализацията на допъл. СМР ще причини значителни затруднения при синхронизацията на изпълнението, определяне на отговорностите, спазване графика за изпълнение на обекта, въвеждането му в експлоатация, евентуални проблеми с финансирането и др. Реализацията на проекта не е приключила, срокът за изпълнение на договора е 296 кал. дни от подписване на Акт обр. 2 за откриване на стр. площадка. По обобщени количествено стойностни показатели прогнозната стойност на настоящата обществена поръчка е до 577000 лв. без ДДС. Изложеното показва, че са налице усл. на чл. 90, ал.1, т.8 от ЗОП, а именно:допъл. строит. не може технически да се раздели от предмета на осн. договор без значителни затруднения за възложителя и в същото време е съществено необходимо за изпъл. на поръчката и общата ст-т на поръчката не е повече от 50% от с-тта на осн. поръчка.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

ДЗЗД КОНСОРЦИУМ СИТИПАРК

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Открита с решение №: 1084 от 17.07.2013 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00814-2013-0028
Допълнителната/повторната услуга или строителство е на обща стойност:577000 BGN без ДДС

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, Факс: 02 9807315

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

28.10.2014 г. 


Възложител

Трите имена: Николай Георгиев Иванов
Длъжност: Кмет на Община Враца