Версия за печат

00265-2014-0152

BG-Раднево: 27 - Други услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖЕНА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/ЕО

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 833067427

"Мини Марица-изток"ЕАД, ул."Георги Димитров"№13, За: Румяна Вълева - главен експерт търговия; по технически въпроси - Иван Андреев, ръководител отдеб "Битово обслужване", Р България 6260, Раднево, Тел.: 0417 833053114, E-mail: r_valeva@marica-iztok.com, Факс: 0417 83363

Място/места за контакт: отдел "Търговски", отдел "Битово обслужване"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.marica-iztok.com.

Адрес на профила на купувача: www.marica-iztok.com/bg/public.php.

Електронен достъп до информация: http://www.marica-iztok.com/bg/public_procedures.php.

I.2) Основна дейност

Проучване и добив на въглища или други твърди горива

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възложители

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката

“Предоставяне на ваучери и осигуряване на услугата хранене на работниците и служителите на “Мини Марица-изток”ЕАД ” - реф.№ 149/2014г.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 27 (27 - Други услуги)

Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево, рудник „Трояново 3” – с. Медникарово, и управлението на дружеството, гр.Раднево
Код NUTS:
ІІ.1.4) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предоставяне на ваучери и осигуряване на услугата хранене на работниците и служителите на “Мини Марица-изток”ЕАД по две обособени позици: - Обособена позиция №1 – предоставяне на ваучери за рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево, рудник „Трояново 3” – с. Медникарово, и управлението на дружеството, гр.Раднево; - Обособена позиция №2 – осигуряване на хранене в обектите на възложителя в рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево и рудник „Трояново 3” – с. Медникарово

ІІ.1.5) Общ терминологичен речник (CPV)

55523000, 30199770

Описание:

Приготвяне и доставяне на храна за други предприятия и институции
Купони за храна


II.2) Обща крайна стойност на поръчката/ите
ІІ.2.1) Обща крайна стойност на поръчката/ите
Стойност
1968000 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявяване на конкурентно възлагане на поръчка

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.1) Референтен номер на досието, определен от възложителя

149/2014


РАЗДЕЛ V: ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА


V.1) Възлагане и стойност на поръчката
Поръчка (Договор) №: 443 / Обособена позиция №:1 / Заглавие:Предоставяне на ваучери за рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево, рудник „Трояново 3” – с. Медникарово, и управлението на дружеството, гр.Раднево
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

23.10.2014 г. 

V.1.2) Брой на получените оферти

1

V.1.3) Наименование и адрес на икономическия оператор, в чиято полза е взето решение за възлагане на поръчка

ДЗЗД "Мегахранкомерс", ул."Антон П.Чехов"№43, Р България 1113, София, Тел.: 02 9712091, Факс: 02 8705044

V.1.4) Информация относно стойността на поръчката
Първоначална обща прогнозна стойност на поръчката
Стойност: 12000000 BGN без ДДС
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 0 BGN без ДДС

V.1) Възлагане и стойност на поръчката
Поръчка (Договор) №: 444 / Обособена позиция №:2 / Заглавие:Осигуряване на хранене в обектите на възложителя в рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево и рудник „Трояново 3” – с. Медникарово
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

23.10.2014 г. 

V.1.2) Брой на получените оферти

1

V.1.3) Наименование и адрес на икономическия оператор, в чиято полза е взето решение за възлагане на поръчка

ДЗЗД "Мегахранкомерс", ул."Антон П.Чехов"№43, Р България 1113, София, Тел.: 02 9712091, Факс: 02 8705044

V.1.4) Информация относно стойността на поръчката
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 1968000 BGN без ДДС


РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка/и във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

Налице е хипотезата на чл.103 ал.2 т.3 от ЗОП. Възложителят е положил всички усилия и е направил всичко възможно за да осигури на работниците и служителите храна и хранителни продукти. Веднага след прекратяване на процедурата са предприети действия за стартиране на нова процедура и отдаване под наем на столовете, с цел удовлетворяване договореностите по действащия в дружеството КТД и осигуряване на качествена храна на работниците и служителите. Възниква необходимост от предприемане на неотложни действия /провеждане на процедура на договаряне без обявление и сключване на договори по нея/, като изключителните обстоятелства се изразяват в това, че с непредоставянето на ваучери и услугата „хранене” Възложителят – работодател не изпълнява задълженията си по действащия в Дружеството КТД, което евентуално може да доведе до социално напрежение в дружеството. „Мини Марица-изток” ЕАД и трите рудника – клонове на акционерното дружеството (рудник „Трояново-1”, рудник „Трояново-север” и рудник „Трояново -3”) са стратегически обекти, които са от значение за националната сигурност на Република България - съгласно Постановление на МС № 181 / 20.07.2009 г. „за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност”. Към настоящия момент в "Мини Марица - изток" ЕАД работят около 7 200 човека, за които съгласно чл.285 от Кодекса на труда и чл.41 от КТД -2014 Дружеството осигурява безплатна храна и/или добавки към нея на работниците и служителите, заети в професии и длъжности, съгласно Приложение №11 от КТД – 2014 на стойност 1,00 лев, с включен ДДС на отработен час. Чрез процедурата на договаряне без обявление ще се изпълнят срочно и качествено постигнатите договорености между страните по КТД, ще се осигури топла и разнообразна храна за работниците и служителите на ниски цени, ще бъде направена организация по осигуряване на тонизиращи напитки съгласно действащата нормативна уредба - до приключването на открита процедура - реф. № 148 / 2014, със същия предмет и сключване на договори по нея. Провеждането и финализирането /сключването на договори / по откритата процедура ще отнеме от 6 до 8 месеца, за което време възложителят няма вариант, при който да изпълни задълженията си към персонала и да осигури предоставяне на услугата „хранене” и ваучери. Презумпцията на възложителя е, че в рамките на 6 до 12 месеца, в резултат на проведената открита процедура ще се сключат нови договори, като за този период възложителят ще е осигурил условия за работа на персонала чрез предоставяне на услугата „хранене”.

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП.

VI.3.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Р България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.10.2014 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

ДЗЗД „Мегахранкомерс” гр. София. В обединението участват "Сейл комерс"АД гр.Костинброд и "Томбоу България"ООД гр.София.


ПРИЛОЖЕНИЕ Г2

Основания за възлагането на поръчката без предварително публикуване на обявление в Официален вестник на Европейския съюз (ОВ на ЕС), съгласно Директива 2004/17/ЕО
Основания за избор на процедура на договаряне без предварително публикуване на обявление за обществена поръчка в ОВ в съответствие с член XX от Директива 2004/17/ЕО

Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя събития, и в съответствие със строгите условия, указани в директивата.

С Решение №79 от 22.06.2012 г. на изпълнителния директор на „Мини Марица-изток“ ЕАД, е открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на ваучери, храна, хранителни продукти, тонизиращи напитки и противоотрови за работниците и служителите на “Мини Марица-изток” ЕАД” - реф. № 219/2011г. - ЗОП. С Решение №34 от 25.03.2013 г. на изпълнителния директор на ММИ ЕАД обществената поръчка е прекратена поради невъзможност за финансиране. Процедурата е прекратена след публичното отваряне и оповестяване на ценовите оферти на участниците (на 28.01.2013г.). Предложената стойност на услугата по прекратената процедура е с по-добри финансови условия за ММИ със 119 910 лв. без включен ДДС месечно или 1 438 920 лв. без включен ДДС на годишна база, спрямо действащите към този момент договори, които сумарно са на стойност 258 910 лв. без ДДС. На 18.03.2013г. между страните по КТД в „Мини Марица-изток”ЕАД е подписано споразумение, съгласно което „работодателят се задължава да изпълнява ангажимента си за предоставяне на безплатна храна и/или добавки към нея чрез предоставяне на ваучери и/или парични средства”. С Протокол №30-2013/03.12.2013г. на СД на ММИ ЕАД е взето решение за стартиране на процедура с предмет “Избор на оператор за отпечатване и предоставяне на ваучери за храна на “Мини Марица- изток”ЕАД” - реф.№ 121/2013г. – ЗОП. С Протокол №3-2014/22.01.2014г., т.ІІ.14, СД на БЕХ ЕАД не съгласува проекта на документацията за стартиране на процедурата и връща преписката за преработка на документацията. Към 08.09.2014г. няма стартирана процедура за избор на ваучерен оператор, като сумите се превеждат по картови сметки на персонала. За да компенсира данъка върху дохода на персонала възложителят заплаща по 1лв на отработен час, вместо 0,81 лв на отработен час, което увеличава разходите на дружеството. Едновременно с това е стартирана процедура за отдаване под наем на столовете в трите клона /поделения/ на възложителя, като са сключени три броя договори за наем със срок на действие на договорите 3 години. За Обект 1- Договор № МТ-197/29.07.2013 г. с фирма „Кумир СИ” ЕООД, гр. Стара Загора. За Обект 2 - Договор № МТ-221/15.08.2013 г. с фирма „Кумир СИ” ЕООД, гр. Стара. За Обект 3 - Договор № МТ-176/16.07.2013 г. с фирма „Йонико 2004” ЕООД, гр. Стара Загора. На 27.09.2013 г. със Споразумения, Договори № МТ-197/29.07.2013 г. и № МТ-221/15.08.2013 г. са прекратени по взаимно съгласие считано от 30.09.2013 г. Договор № МТ-176/16.07.2013г. е прекратен по взаимно съгласие. Поради прекратяване на договорите, с Решение на СД на ММИ ЕАД, Протокол №30-2014/03.12.2013г., т.4.8., е стартирана процедура за повторно отдаване на имотите на възложителя. За двата обекта е класирана и определена за Наемател фирма «П.Дусман»ЕООД. Сключен е Договор №МТ 125/07.04.2014г. за Обект №1. За обект №2 фирмата отказва да сключи договор. На 30.05.2014г. е подписано споразумение между страните да прекратяване действието на Договор №МТ 125/07.04.2014г. Договорите са прекратени поради невъзможността на фирмите да покриват разходите по изпълнението им – месечен наем, съпътстващи разходи (ток, вода и др.), заплати, осигуровки. Местоположението на рудниците на обща площ около 240 км2, липсата на изградена инфраструктура, поради естеството на дейност, както и обстоятелството че е стратегически обект, достъпът до който е ограничен, не позволява друга форма на осигуряване на храна и хранителни продукти, освен чрез изградените по места обекти (помещения). Предстои стартиране на открита процедура за „Предоставяне на ваучери и осигуряване на храна на работниците и служителите” – реф. № 148 / 2014. До приключване на тази процедура възложителят не може да осигури поетите ангажименти по КТД, както и да обезпечи нормални условия за работа на персонала. Мотивите продължават в Раздел "Допълнителна информация".