00115-2014-0020
Технически редакции | ||
21.10.2014 13:21 ч. : | 21/10/2014 13:09 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
21.10.2014 13:21 ч. : | 21/10/2014 13:09 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
21.10.2014 13:21 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-Русе:
РЕШЕНИЕ
чл. 3, ал. 1 от ЗОП
А) за откриване на процедура
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
Община Русе, пл. Свобода 6, За: Милена Мартинович, младши експерт, дирекция „Европейско развитие”, Р България 7000, Русе, Тел.: 082 506684, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.ruse-bg-eu..
Адрес на профила на купувача: https://www.ruse-bg.eu/bg/pages/173/index.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОТКРИВАНЕ
процедура за възлагане на обществена поръчка
Договаряне без обявление
IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ
IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
Предметът на поръчката включва ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО) на допълнително възникналите дейности за обект: Реконструкция на бул. „Тутракан” от ОТ 10060 при пешеходен подлез „Захарен завод” до ОТ 10075 при кръгово кръстовище при ГКПП „Дунав мост”, гр. Русе, Община Русе, както следва: 1. Реконструкция на водопровод Ф 315 - нови (допълнителни) количества в сравнение със заложените в идейния инвестиционния проект, по който е изготвена офертата на Изпълнителя и възникнали като резултат от изготвения в рамките на Договор № ЗОП – 103/12.11.2013 г. работен проект. 2. Усилване на покрит канал – дейност, която не е била предвидена в идейния проект, но е заложена в работния проект, изготвен по горецитирания договор. 3. Проектиране и изпълнение на реконструкция на надземна лента за въглеподаване от пресипна станция “B” до опора №104 (по номерацията на опорите, приета от Топлофикация Русе ЕАД – собственик на трасето.) – дейност, която не фигурира нито в идейния инвестиционен проект, нито в изработения въз основа на него работен проект и за която е необходимо допълнително проектиране. 4. По част Електрическа - нови (допълнителни) количества, които не са били обект на идейния проект, но са заложени в работния проект, изготвен по горецитирания договор. Нови (допълнителни) количества СМР, които ще се извършат при изпълнение на реконструкцията на надземна лента за въглеподаване.
НЕ
НЕ
V: МОТИВИ
Основната причина за възникването на необходимостта от допълнително възлагане е, че oт момента на изготвяне на техническата спецификация и съответно ценовата оферта на Изпълнителя при процедурата за възлагане на цитирания по-горе договор за инженеринг до настоящия момент, когато е изготвен работният инвестиционен проект (2014 г.), са възникнали непредвидени обстоятелства. Същевременно в идейния проект, който е с ограничен обхват, съгласно Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, не са предвидени дейности, които са обективно необходими и се предвиждат с изготвянето на работния проект. Променена е ситуацията на терена и това води до необходимостта от възлагане на нови допълнителни строително монтажни работи. Предвид горното и въз основа на следните аргументи и фактически обстоятелства, а именно, че: - допълнителното строителство е резултат от непредвидени обстоятелства: възникнали след сключването на договора за инженеринг (проектиране и строителство) (Договор № ЗОП – 103/12.11.2013 г.), не са резултат от действия или бездействия на страните по него; не са могли да бъдат предвидени при полагане на дължимата грижа и правят невъзможно изпълнението при договорените условия (финализирането на обекта на поръчката без извършването на допълнителното строителство), тъй като: 1. След физическото трасиране на новата регулация на бул. „Тутракан” се установи необходимост от изместване на съоръженията (стълб от съществуващо въздушно отклонение 20 kV перлит, стоманен трансформаторен пост напоителни системи и въздушна мрежа ниско напрежение), тъй като съществуващото им положение е на 3 м навътре в обекта от новата регулационна граница на булеварда. Към момента на изработване на идейния инвестиционен проект при неприложена регулация е невъзможно да бъде установено от проектанта по част „Електрическа” необходимостта от реконструкция (изместване) на посочените по-горе мрежи и съоръжения; 2. След започване на работното проектиране се установи, че за да се осигури светлия габарит по височина на северното платно в близост до пресипната станция е необходимо в този участък нивелитета драстично да се промени, като преминава в голям изкоп. Това е технически невъзможно поради наличието на много подземни комуникации и невъзможност да се осигури отводняването на булеварда, което налага промяна на геометрията на кръговото кръстовище. След тази промяна носещите колони на лентовия транспортьор попадат в уличните платна и това доведе до необходимост от цялостна реконструкция на съоръжението в участъка. 3. В процеса на работното проектиране (изготвяне на подробни напречни профили) се установи, че постоянното натоварване от обратния насип и пътната конструкция превишават значително предварително приетите при оразмеряването на стоманобетоновата конструкция на покрит канал към колектор „Чародейка”, изготвен по проект „ИСПА”. Това налага усилване на плочата на две от секциите на покрития канал. 4. Топлопреносното трасе и всички съоръжения по него са собственост на „Топлофикация Русе” ЕАД. Но съгласно чл. 161, ал. 1 от ЗУТ собственикът на имота (на булеварда, трасето) е Възложител. За конкретния строеж Възложител е Община Русе, чието задължение е да осигури всичко необходимо за изпълнението на строежа. 5. В периода от изготвяне на идейните инвестиционни проекти до осигуряване на средства за реконструкция на бул. „Тутракан” , Община Русе е успяла да реализира инвестиционните си намерения в областта на водния сектор. През 2011 г. са финализирани дейностите по различни лотове от „Интегриран воден проект за град Русе”. Отвеждането на битовите отпадъчни води от прилежащите на булеварда територии се осъществява от канализационен колектор с диаметър Ф1600 мм, който през декември 2011 г. е въведен в експлоатация като неразделна част от „ИСПА мярка 2005/BG/16/P/PE//004 - Интегриран воден проект в град Русе”.ПРОДЪЛЖАВА В ПОЛЕ VIII.
ДЗЗД „Русе инфра”, седалище и адрес на управление: гр. Русе, бул. „Липник” 30, представлявано от управителя Иван Веселинов Павлов
VI: ОДОБРЯВАМ
поканата за обществена поръчка
VII: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша 18, Р България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
Изграждането на този довеждащ канализационен колектор и съоръженията към него доведе до промяна на съществуващите подземни мрежи в обхвата на реконструкцията на бул. „Тутракан”. Тези обстоятелства са причина за увеличаване дължината на участъка от водопровода, предвиден за реконструкция. 6. Самата нормативна уредба (чл. 115 от Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти) допуска изчисленията на част технологична на идейния проект да включват: количествена сметка по уедрени показатели и стойностна сметка по уедрени показатели. В тази връзка към момента на подготвяне на офертата си определеният за изпълнител участник не е бил в състояние да прецени какви ще бъдат резултатите за вида и обема на необходимите дейности, които ще възникнат в следващите фази на изготвяне на инвестиционния проект и изпълнение на строителството. - допълнителното строителство е съществено необходимо за изпълнението на поръчката, възложена чрез откритата процедура, тъй като без изпълнението им няма как да се приключи реконструкцията на булеварда; - общата стойност на поръчката, с която се възлага допълнителното строителство (578 798.39 лева без вкл. ДДС) е не повече от 50 на сто от стойността на основната поръчка (9 247 280.00 лева без вкл. ДДС). И в съответствие с чл. 90, ал. 8, т. „а” и т. „б” от ЗОП е необходимо възлагането на допълнителното строителство на същия изпълнител ДЗЗД „Русе инфра”.
IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
21.10.2014 г.
Възложител