Версия за печат

04147-2014-0003

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Доставки

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 175905727

Институт по информационни и комуникационни технологии при БАН, ул. Акад. Георги Бончев, бл. 2, За: гл. ас. Мария Дурчова, Силвия Грозданова, Република България 1113, София, Тел.: 02 9796385, E-mail: iict@bas.bg, Факс: 02 8707273

Място/места за контакт: ул. Акад. Георги Бончев, бл. 25А, ет. 1, стая 109

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.iict.bas.bg..

Адрес на профила на купувача: http://www.iict.bas.bg..

Електронен достъп до информация: http://www.iict.bas.bg..

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Научна и научноизлседователска дейност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

“ Доставка и инсталиране на оборудване и софтуер за изграждане на многофункционален високопроизводителен компютърен комплекс”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
ул. акад. Гоерги Бончев, бл. 25А
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Поръчката включва доставка и инсталиране на оборудване и софтуер за изграждане на многофункционален компютърен комплекс. Той ще обслужва институтите на БАН и основните университети в България и ще подкрепя дейността на високотехнологични малки и средни предприятия, ИТ компании и софтуерни фирми. Комплексът ще бъде инсталиран в Института по информационни и комуникационни технологии на БАН. Комплексът ще бъде високопроизводителна изчислителна система, с разнообразни високотехнологични приложения, в това число: обработка и анализ на много големи масиви от данни; виртуален дизайн на нови продукти, оценка на потребителските им качества и създаване на технологии за тяхното производство. Многофункционалният компютърен комплекс ще бъде в съответствие със стандартите на създадената през май 2014 г. "Европейска технологична платформа за високо производителни изчисления". Комплексът ще бъде изграден от сървъри с поддръжка на изчислителни ускорители, свързани с високоскоростна връзка с ниска латентност от тип InfiniBand, ще включва високопроизводителен дисков масив, ще бъде разположен в комуникационни шкафове, осигуряващи водно охлаждане и ще включва устройства за поддържане на непрекъснато електрозахранване (UPS) . Ще бъде доставен и инсталиран и софтуер, необходим за функционирането на системата, разработката и изпълнението на предвидените приложения, както и за разпределението на ресурсите . Многофункционалният компютърен комплекс трябва да бъде изграден при спазване на утвърдените стандарти и добри практики при изграждането на високопроизводителни системи от такъв ранг, т.е. системите от листата top500 и да е предвиден за пълноценна експлоатация в режим 24х7.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

30211100, 48000000

Описание:

Суперкомпютър (с голяма изчислителна мощ)
Софтуерни пакети и информационни системи

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1

Стойност, без да се включва ДДС
3333000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

3

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. За участие в процедурата участникът трябва да представи гаранция за участие, както следва: • Гаранция в размер на 33 333. 00 /тридесет и три хиляди и тристса тридесет и три/ лева. Гаранцията за участие се поставя в Плик № 1 на офертата. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие – парична сума или банкова гаранция, както следва: а) парична сума - внася се по следната сметка на БАН в Българска народна банка (БНБ): BIC код: BNBG BGSD, IBAN BG81 BNBG 9661 3300 1321 01, като в нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: “Гаранция за участие по обществена поръчка на ИИКТ-БАН за Доставка и инсталиране на оборудване и софтуер за изграждане на многофункционален високопроизводителен компютърен комплекс”. б) Банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на ИИКТ-БАН, изготвена съгласно образеца в Приложение № 11. Гаранцията за участие следва да бъде представена както следва: оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документа за внесена гаранция под формата на парична сума. Документът, удостоверяващ плащането на парична сума като гаранция за участие, следва да бъде заверен с оригинален подпис и печат от съответната банка. В случай, че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ със своя оригинален подпис и печат. Гаранцията за участие следва да бъде представена на български език или в официален превод , в случай, че е издадена на чужд език. Гаранцията за участие в процедурата трябва да бъде със срок на валидност не по-малко от 150 дни след датата, определена като краен срок за получаване на офертите. 2. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 5% /пет на сто/ от стойността за изпълнение на договора без включен ДДС (данък върху добавената стойност). 3. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за гаранционно обслужване по договора в размер на 5 % /пет на сто/ от стойността за изпълнение на договора без включен ДДС (данък върху добавената стойност). Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение – парична сума или банкова гаранция, както следва: а) парична сума - внася се по следната сметка на Българска академия на науките в Българска народна банка (БНБ): BIC код: BNBG BGSD, IBAN BG81 BNBG 9661 3300 1321 01, като в нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: “ Доставка и инсталиране на оборудване и софтуер за изграждане на многофункционален високопроизводителен компютърен комплекс”. б) Банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на БАН, изготвена съгласно образеца в Приложение № 12/ Приложение № 12а. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участника. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите, така че размерът на всяка гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата документация размер. В случай, че банковите гаранции са издадени по образец на банката, а не по приложените образци, те следва да имат съдържание, непротиворечащо на приложените образци.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

(1) авансово плащане в размер на 40 % от стойността на договора, палтими в срок от 30 (тридесет) дни след сключване на договора представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на данъчна фактура – оригинал, заверена от отговорника по договора от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ; (2) окончателно плащане в размер на 60 % от стойността на договора, палтими в срок от 30 (тридесет) дни след извърване на доставка на комплекса, инсталация и обучение на персонала и приемане на работата на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, подписването на приемо-предавателен протокол и представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на данъчна фактура – оригинал, заверена от отговорника по договора от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. За подробности, моля виж проекта на договор.

ІІІ.1.4) Други особени условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Участник в настоящата процедура може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. Юридическите лица се представляват от лицето или лицата с представителна власт по закон или от специално упълномощени с нотариално заверено пълномощно лица. Когато се представляват от друг, физическите лица представят нотариално заверено пълномощно за това. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/, приложими за настоящата поръчка с обект по чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно: 2.1. който участник е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2.2. който е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 2.2а. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 2.4. който е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за престъпление по чл. 136 от Наказателния кодекс, свързано със здравословните и безопасни условия на труд, или по чл. 172 от Наказателния кодекс против трудовите права на работниците; 2.5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 3. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка и участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви а) – д), т. 2, 3 и 4 от ЗОП и чл. 47, ал. 5 от ЗОП. 4. Не може да участва в процедура за възлагане на обществената поръчка чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, e налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви а) – д), т. 2, 3 и 4 от ЗОП или някое от посочените в т. 2.1 – 2.5 по-горе обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП. 5. Изискуеми документи (извън посочените в настоящото обявление - т. III.2.3 и други): 5.1. Представяне на участника, което включва посочване на ЕИК по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; 5.1.б. Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. Документите по тази точка следва да бъдат издадени не по-рано от 3 /три/ месеца преди датата, посочена като краен срок за получаване на офертите; 5.2. Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви а) – д), т. 2, 3 и 4 от ЗОП, чл. 47, ал. 2, т. 1 - 5 и чл. 47, ал. 5 от ЗОП, приложими за настоящата поръчка с обект по чл. 3, ал. 1 от ЗОП. Цитираната декларация по чл. 47 трябва да бъде изготвена по образеца от документацията за участие. 6. За повече подробности, виж документацията за участие - файл "Указания към участниците".

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Участникът скледва да има оборот за последните три години в общ размер на 50 на сто от прогнозната стойност на поръчката. За доказване на тези обстоятелства участникът представя копие на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Участникът не представя копие на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участникът скледва да има оборот за последните три години в общ размер на 50 на сто от прогнозната стойност на поръчката. За доказване на тези обстоятелства участникът представя копие на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Участникът не представя копие на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Участникът трябва да предлага задължителна инсталация и обучение на персонала на място. Цената за тези дейности се включва в офертата. Наличие на пълен комплект документация за работа с доставения хардуер и софтуер.2. Участникът трябва да представи списък на техническите лица, които ще изпълняват поръчката, с посочване на професионалният им опит и квалификация; 3. Участникът трябва да представи списък на услугите (по образец от документацията), които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка изпълнени от участника през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, заедно с доказателство за извършените доставки;4. Декларация, че комплексът ще бъде изграден с изграден в съответствие с утвърдените стандарти и добри практики при изграждането на високопроизводителни системи и да бъде предвиден за експлоатация при максимално натоварване в режим 24х7; 5.Предлаганото оборудване да е с гарантирано качество, като производителят притежава сертификат за качество по ISO 9001:2000 или ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството;7.Всички компоненти на оборудването да бъдат нови, неупотребявани, с гарантиран произход;8.Изчислителните, входно-изходните и управляващите сървъри и намиращите се в тях компоненти да са от продуктовата листа на един и същ производител. В случай, че същите са от различни производители, участникът следва да деклрарира или докаже, че сърварите са софтуерно съвместими. Доказва се с декларация от участника (свободен текст) или други други документи от производителите по преценка на участника;9.Оборудването да бъде CE маркирано;10.Всички устройства и техните компоненти да притежават проспект от производителя;11.Техническите параметри на предлаганите изделия трябва да се потвърждават с оригинален технически материал от производителя и да отговарят напълно на заводската комплектация, удостоверена с партидни номера. При нужда могат да бъдат доокомплектовани само с модули на производителя на продукта или от друг производител, ако такива липсват в номенклатурата му;12.Предлаганото оборудване следва да бъде гарантирано от производителя потвърдено с партиден номер или по друг еквивалентен начин;13.Декларация от участника за осигуряване на изпълнението на теста LINPACK върху многофункционалния изчислителен комплекс в съответствие с методиката и изискванията за публикуване в top 500, при което да се измери постигнатата производителност и потребяваната електрическа мощност във вид, приемлив за публикуване на сайта top500. Кандидатът декларира максимална стойност на потребяваната електрическа мощност, J, която да се използва при оценката на офертата, и която няма да се надхвърли при тестовете за top500. Тази мощност не може да бъде повече от 240 kW;14.Наличие на оторизиран сервиз от производителя на предлаганото оборудване.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Участникът трябва да представи списък на техническите лица, които ще изпълняват поръчката, с посочване на професионалният им опит и квалификация, като участникът трябва да разполага със следните специалисти за изпълнение на поръчката, които отговарят на следните изисквания: •Участникът следва да разполага с минимум един водещ експерт,който да комуникира всички технически въпроси и да извърши трансфер на знания към проектния екип на Възложителя, с минимални изисквания към квалификацията му, както следва: * висше образование в областта на информационните технологии или математиката; * минимум 15 години практически опит в областта на информационните технологии и участие в поне един проект, доказващ опит в администрирането и поддръжката на технологии от типа „супер компютър“ – доказва се с трудова книжка и референция от Възложител/работодател или по друг еквивалентен начин; * опит в системно и приложно програмиране и работа с компилатори - доказва се с публикации, сертификати или по друг еквивалентен начин; •Участникът следва да разполага минимум с един експерт – ръководител на проекта със следните квалификации, за целите на обезпечаване административните въпроси по изпълнението в съответствие с международно утвърдени добри практики, както следва: * висше образование в областта на информационните технологии, математиката или техническите науки или еквивалентно; * минимум 5 години практически опит в областта на информационните технологии – доказва се с копие от трудова книжка или еквивалентно; * документ, удостоверяващ преминат изпит за управление на проекти в съответствие с международно утвърдени стандарти или сертификат или еквивалентно; * ръководител на минимум три проекта, включващи доставка и имплементация на комплексни ИТ решения – доказва се с референции от работодател/възложител или по друг еквивалентен начин; •Участникът следва да разполага минимум с двама ключови експерти, които са акредитирани от производителя за познания в областта на серията предлагано сървърно оборудване (с ниво на квалификация минимум системен инженер), които да бъдат ангажирани във внедряването на решението със следните квалификации: * висше образование в областта на информационните технологии, математиката, инженерно-техническите науки или еквивалент – доказва се с копие от диплома; * минимум 5 години практически опит в областта на информационните технологии – референции от работодател или еквивалентно; * документи, издадени от производителя, удостоверяващи познанията в съответната област; * участие в минимум три проекта, включващи доставка и имплементация на комплексни ИТ решения, включващи сериите на хардуерно оборудване, предложено по проекта – доказва се с референции от работодател. •Участникът следва да разполага с поне двама неключови експерти, които са акредитирани от производителя за инсталиране и поддръжка на предлаганата серия сървърно оборудване, със следните квалификации: * документ от производителя удостоверяващ познанията в съответната област; * участие в минимум три проекта, включващи доставка и имплементация на комплексни ИТ решения, включващи сериите на хардуерно оборудване, предложено по проекта – доказва се с референции от работодател. 2.Участникът трябва да докаже за извършените доставки през посочения 3-годишен период: •да докаже внедряване на подобна високопроизводителна архитектура в минимум три инсталирани проекта (системи в списъка на суперкомпютрите top500); •минимум един от тези проекти трябва да бъде базиран на използване на ускорители от типа GPGPU или с множество интегрирани ядра; •всеки един от тези проекти да бъде видим в списъците на сайта top500 с пикова производителност минимум 250 TFlop/s операции с двойна точност (според показател Rpeak);3. Участникът трябва да предлага задължителна инсталация и обучение на персонала на място;4.Декларация, че комплексът ще бъде изграден с изграден в съответствие с утвърдените стандарти и добри практики при изграждането на високопроизводителни системи;

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Финансова оценка - П1; тежест: 50
Показател: Технически параметри - П2; тежест: 40
Показател: Срок на доставка, поддръжка и обучение - П3; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
16.11.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 11 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие ще бъде на разположение безплатно в електронен вариант на Интернет страницата на Възложителя – ИИКТ-БАН - http://www.iict.bas.bg/, рубрика „Профил на купувача”, под рубрика „Обществени поръчки и публични покани, открити през 2014 г.”. В случай, че дадено лице желае да получи цялата документацията за участие на хартиен носител, лицето заплаща сумата от 11.00 лева с ДДС по банков път по следната сметка на ИИКТ-БАН: Получател: ИИКТ-БАН, Общинска банка, клон "Слатина" IBAN: BG98 SOMB 91303140738701 BIC: SOMBBGSF или заплаща сумата на каса в сградата на ИИКТ-БАН, гр. София, ул. “акад. Георги Бончев”, бл. 25А, ет. 1, стая 109 (всеки работен ден между 14:00 и 16:00 часа). Разходите за изпращане на документацията по пощата или по куриер са за сметка на лицето-получател и не са включени в цената от 11 лева с ДДС. За получаване на документацията на хартиен носител лицата да се обадят на тел. 02 / 979 6385 (гл. ас. Мария Дурчова) или тел. 02 / 979 6611 Силвия Грозданова.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
26.11.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 28.11.2014 г.  Час: 11:30
Място

сградата на ИИКТ-БАН, ул. акад. Георги Бончев, бл. 25А, ет. 2, заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Срок за подаване на жалби: съгласно чл. 120 и следващите от Глава единадесета "Обжалване" от Закона за обществените поръчки /ЗОП/. За подробности относно подаването на жалби, виж Решението за откриване на процедурата.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

16.10.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ