Версия за печат

00028-2014-0031

BG-София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на регионалното развитие, ул. "Св. Св. Кирил и Методий" № 17-19, За: Мария Митрева, Република България 1202, София, Тел.: 02 9405258, E-mail: MMitreva@mrrb.government.bg, Факс: 02 9405478

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.mrrb.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.mrrb.government.bg/?controller=category&catid=16.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: Регионално развитие

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКИ КОНТРОЛ ПО ЧАСТ „КОНСТРУКТИВНА“ НА ПРОЕКТ „ЗАСНЕМАНЕ НА ИЗВЪРШЕНИЯ СТРОЕЖ ПО ЧЛ. 145, АЛ. 5 ОТ ЗАКОНА ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“ И НА ПРОЕКТ „МЕРКИ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПРОЕКТНАТА КОНСТРУКТИВНА УСТОЙЧИВОСТ С ДЪЛГОТРАЙНО ОБЕЗПЕЧАВАНЕ ВОДОПЛЪТНОСТТА НА СТОМАНОБЕТОННАТА КОНСТРУКЦИЯ НА НАДГРАДЕНАТА ЧАСТ НА ЯЗОВИР „ХРИСТО СМИРНЕНСКИ“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

През 1986 г. започва строителството по проект за надграждане на съществуващата земнонасипна стена на язовир „Христо Смирненски” със стоманобетонната конструкция. През м. ноември 2010 г. при извършен оглед са забелязани пукнатини във вертикалната част на стената при кампади № 7 и № 8. За установяване състоянието на надградената стоманобетонова част на стената през февруари-април 2012 г. е извършено обследване и е изготвена техническа експертиза от Център за научни изследвания и проектиране към Университета по архитектура, строителство и геодезия (ЦНИП към УАСГ). Предписани са мерки за възстановяване на проектните параметри на конструктивните материали и конструкцията по първоначалния проект, за обезпечаване на носещата способност на надградената част на стената, съгласно действащата понастоящем нормативна уредба и за дълготрайно обезпечаване на водоплътността на съоръжението. За изпълнение на предписаните мерки от ЦНИП към УАСГ са изготвени проекти - заснемане при условията на чл.145, ал.5 от ЗУТ и определяне на мерките. Оценката на съответствието на част "Конструктивна" на тези проекти съгласно изискванията на чл.142, ал.10 от ЗУТ е задачата на изпълнителя на настоящата обществена поръчка.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71500000, 71530000, 71621000, 71700000, 71800000, 71631400

Описание:

Услуги, свързани със строителството
Строителни консултантски услуги
Услуги по технически анализ и консултантски услуги
Услуги по наблюдение и контрол
Консултантски услуги в областта на водоснабдяването и отпадъчните води
Услуги по технически контрол и проверка на строителни съоръжения

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнителят на настоящата обществена поръчка трябва да извърши следните основни дейности: При съгласуването и одобряването на инвестиционните проекти по реда на глава осма, раздел II от ЗУТ: • Преглед на всички конструктивни чертежи по част "ХТС", записки и изчисления с цел оценка за съответствието на част "Конструктивна" на проектите по чл.142, ал.10 от ЗУТ; • Оценка за съответствието на част "Конструктивна" на допълнително изискани от одобряващия орган проекти, ако има такива. При изпълнение на строителството: • Оценка за съответствието на част "Конструктивна" ("ХТС") на проектите съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ - в случай на необходимост - при всяко допълнително проектиране по чл. 154, ал. 2, т. 5, 6, 7 и 8 от ЗУТ; • Заверка на екзекутивната документация - ако има такава - съгласно чл. 175, ал. 2 от ЗУТ в качеството на участник в строителството по смисъла на чл.160, ал. 1 от ЗУТ. • Преглед и заверка на всяка друга изискуема от приложимото техническо законодателство документация - ако има такава.

Прогнозна стойност без ДДС
15000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

15


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранциите се представят в една от следните форми: а) депозит на парична сума; б) банкова гаранция в полза на Възложителя - по Образец № 12 и Образец № 13 от документацията за участие. Участникът, съответно определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция - парична сума, тя следва да се внесе по банков път по сметка на възложителя: IBAN BG 24 BNBG 9661 3300 1663 01 BNBGBGSD. Ако участникът представя банкова гаранция, тя трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на Банкова гаранция (за участие в процедурата, съответно за изпълнение на поръчката). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от представляващия възложителя. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на обслужващата ги банка, ако този образец съдържа цялата необходима информация, изискана с образеца на възложителя. Гаранцията за участие е в размер на 150 (сто и петдесет) лева. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 15 (петнадесет) дни след изтичане срока на валидност на оферта на участника. Валидността на гаранцията за участие е определена в обявлението и в образеца на офертата чрез срока на валидност на офертата, посочен в Образец № 1 от документацията за участие. Гаранцията за изпълнение е в размер на 5 % (пет на сто) от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение следва да бъде с валидност не по-малко от 30 (тридесет) работни дни след окончателното изпълнение на договора. Валидността на гаранцията за участие е определена в обявлението от документацията за участие. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за времето, през което средствата законно са престояли при него. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: а) отстранените участници в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; б) класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок до 5 (пет) работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител; в) при прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок до 5 (пет) работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие на: а) участник, оттеглил офертата си след изтичане на срока за получаване на офертите; б) определеният за изпълнител участник, който не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. В случаите, когато участник е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата си по нея, при наличие на обстоятелства, описани в предходното изречение. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането се осигурява чрез бюджета на МРР - по Програма 4 „Устройствено планиране, геозащита, водоснабдяване и канализация” в поименното разпределение на разходите за 2014 г. на дирекция "В и К". Плащанията по договора се извършват както следва: 1. 80 % (осемдесет на сто) от стойността на договора - в срок до 10 (десет) работни дни след представени доклад за оценка за съответствието на част "Конструктивна" (ХТС) по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ на проектите по предмета на поръчката с придружително писмо до възложителя; двустранно подписан между изпълнителя и представител на възложителя предавателно-приемателен протокол; отчет за действително извършени дейности (по образец); искане за плащане от изпълнителя (по образец); акт за изплащане на извършени дейности, подписан и одобрен от възложителя (по образец); оригинална фактура на стойност, равна на стойността на акта. 2. 20 % (двадесет на сто) от стойността на договора - в срок до 10 (десет) работни дни след представени доклад за оценка за съответствието на част "Конструктивна" (ХТС) по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ на проектите по чл. 154, ал. 2, т. 5, 6, 7 и 8 и/или заверка на екзекутивна документация по чл. 175, ал. 2 от ЗУТ и/или заверка на всяка друга изискуема от приложимото техническо законодателство документация - ако има такива - с придружително писмо до възложителя; двустранно подписан между изпълнителя и представител на възложителя предавателно-приемателен протокол; отчет за действително извършени дейности (по образец); искане за плащане от изпълнителя (по образец); акт за изплащане на извършени дейности, подписан и одобрен от възложителя (по образец); оригинална фактура на стойност, равна на стойността на акта. Забележка: Сумата по т. 2 - в случай, че не възникнат описаните в нея задължения на изпълнителя - се изплаща в срок до 10 (десет) работни дни след подписване на акт за приемане на конструкцията (Образец 14 от Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството).

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато участникът е обединение на физически и/или юридически лица не се изисква създаване на юридическо лице при подаване на оферта за участие в процедурата. Когато участникът, определен за изпълнител, е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Към офертата си, изготвена по Образец №1 от документацията, участникът представя: 1.Списък на докум. и информ., съдържащи се в офертата – по Образец №2. 2.Представяне на участника – по Образец №3, включващо: 2.1.Посочване на единен идентификационен код по чл.23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информ. в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен; 2.2.Административни сведения за участника; 2.3.Декларация по чл.47, ал.9 от ЗОП - по Образец №4 (липса на обстоят. по чл.47, ал.1, т.1, б.„а“-„д“, т.2, т. 3, т.4, ал.2, т.1, т.2а–първо предл., т.4, т.5 и ал.5 ЗОП). 3.Копие на договора за обединение - когато участн. е обедин., което не е юридич. лице, а когато в догов. не е посочено лицето, представляващо участн. в обедин.- и документ, подписан от лицата в обедин., в който се посочва представляващият. 4.Доказателства за технич. възможн. и/или квалификация-посочени в поле III.2.3)-лява колона. 5.Декларация за липса на свързаност по чл.55, ал.7 от ЗОП - по Образец №6. 6.Декларац. за приемане услов. в проекта на договора - по Образец №5. 7.Декларац. по чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП - по Образец №7. 8.Декларац. за съгласие за участие като подизпълнител - по Образец №8. 9.Техническо предложение - по Образец №14 10.Декларац. за конфиденц. по чл.33, ал.4 от ЗОП (ако е приложимо) - по Образец №9, поставена в плика с Технич. предложение. 11.Оригинал на банкова гаранция за участие - по Образец №12 или копие от докум. за внесена гаранц. за уч. под формата на парична сума. 12.Ценово предложение - по Образец №15. В случай на изискани и след представяне и прегледа на допълнит. докум. по чл.68, ал.8 и ал.9 отЗОП от участие в процедур. се отстранява участн.,който не е представил някой от необход. докум. по чл.56 от ЗОП; за когото са налице обстоят. по чл.47, ал.1, т.1, б.„а“-„д“, т.2, т. 3, т.4, ал.2, т.1, т.2а–първо предл., т.4, т.5 и ал.5 ЗОП (е обявен в несъстоятелн.; е в производство по ликвидац.; има задълж. по смисъла на чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК към държав. и към община, установени с влязъл в сила акт на компет. орган, освен ако е допусн. разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социално осигур. съгласно законод. на държавата, в която участникът е установен; се намира в открито производство по несъстоят. и не е сключил извънсъдебно спораз. с кредиторите по смисъла на чл.740 от ТЗ; е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществ. поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл.313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; е осъден с влязла в сила присъда,освен ако е реабилитиран за престъпление по чл.136 от НК, свързано със здравословни и безопасни условия на труд, или по чл.172 от НК против трудовите права на работниците; е свързано лице с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; е сключвал договор с лице по чл.21 или чл.22 от ЗПУКИ; който е представил оферта, която не отговаря на предварит. обявените условия на възлож.; който е представил оферта, която не отговаря на изискв. на чл.57, ал.2 от ЗОП; за когото е установено по реда на чл.68, ал.11 от ЗОП, че е представил невярна информ. за доказване на съответ. му с обявените от възложителя критерии за подбор).
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Не се изискват.
Минимални изисквания: Не се изискват.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Списък на техническите лица /експертите/, които отговарят за изпълнението на обществената поръчка - по Образец № 10 от настоящата документация с посочване на образователно-квалификационната степен (ОКС), професионалната квалификация (ПК) и професионалния опит (ПО) на лицата, указани в списъка, придружен с професионална * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, документите по т. 8.6 се представят само за членовете му, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. ** В случай, че участникът отговаря на изискванията на възложителя за технически възможности и/или квалификация чрез възможностите на едно или повече трети лица, освен документите, определени от възложителя по-горе за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на тези трети лица.
Минимални изисквания: Екипът от технически лица /експерти/, които отговарят за изпълнение на поръчката, да се състои най-малко от един такъв с ПК с не по-ниска ОКС и с не по-малък ПО от долупосочените: - строителен инженер с ОКС "магистър" по специалност „Хидротехническо строителство“ („ХТС“), „Хидромелиоративно строителство“ („ХМС“) или еквивалентна съгласно действащите нормативни документи, относими към професионалната квалификация; - включен в списъка на физически лица, упражняващи технически контрол (ТК) по част "Конструктивна" („ХТС“), актуализиран за 2014 г. от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава - членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство; - с не по-малко от 15 (петнадесет) години стаж по специалността като проектант и/или строителен надзор, и/или в строителството на хидротехнически съоръжения, в т. ч. поне два язовира/язовирни стени и опит в извършване на ТК по част „Конструктивна“ („ХТС“) на минимум 4 (четири) инвестиционни проекта на хидротехнически съоръжения, които да са съгласувани/одобрени от компетентен орган. * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, горепосочените изисквания се прилагат за обединението като цяло. ** Участникът може да докаже съответствието си с изискването за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката, даден от възложителя

06-14-123

ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 589180 от 28.02.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
14.10.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
14.10.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 15.10.2014 г.  Час: 11:00
Място

Министерство на регионалното развитие

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Срокът в поле II.3) е в работни дни спрямо датата на предоставяне на проектите от възложителя на изпълнителя и се отнася за изготвянето на оценката за съответствието по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ в хода на съгласуването/одобряването на проектите. Срокът за изготвянето на оценката за съответствието по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ в хода на строителството за проектите по чл. 154, ал. 2, т. 5, 6, 7 и 8 от ЗУТ - ако има такива - е 10 (десет) работни дни след предоставянето им от възложителя на изпълнителя. Срокът за заверка на екзекутивна и друга изискуема по приложимото техническо законодателство документация - ако има такава - е до 5 (пет) работни дни след предоставянето й от възложителя на изпълнителя. Срокът на договора е до разрешаване ползването на стоежа. Процедурата се провежда по опростени правила съгласно чл. 14, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Срокът за получаване на оферти е намален поради наличие на обстоятелства по чл. 64, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Прогнозната стойност в поле II.2.1) е максималната стойност на поръчката. Документацията за участие в настоящата обществена поръчка е безплатна и достъпна под номер 06-14-123 в "Профил на купувача" на електронната страница на МРР. Офертата се представя на адреса на възложителя - гр. София, ул. "Св. Св. Кирил и Методий" № 17-19 - в запечатан непрозрачен плик от участника или от упълномощен от него представител - лично или по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка. Върху плика с офертата участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и - по възможност - факс и електронен адрес, предмета на поръчката и единния идентификационен код, определен от възложителя.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1, жалба може да се подава срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП, като срокът за обжалване на решението тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 1. жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2. документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3. документацията е получена след срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Дирекция "Правна" при Министерство на регионалното развитие., ул. "Св.Св. Кирил и Методий" № 17-19, Република България 1202, София, Тел.: 02 9405562

Интернет адрес/и:

URL: www.mrrb.government.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.09.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ