Версия за печат

00500-2014-0012

BG-Габрово: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Дирекция "Национален парк Централен Балкан", ул. "Бодра смяна" № 3, За: Ирена Цонева, Генчо Илиев, Република България 5300, Габрово, Тел.: 066 801277, E-mail: project@centralbalkan.bg, Факс: 066 801277

Място/места за контакт: Централен офис

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.centralbalkan.bg.

Адрес на профила на купувача: http://visitcentralbalkan.net/bg/pages/read/t:%D0%B0%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/c:%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/s:%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8/p:%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8-1.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Околна среда

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Оценка на съответствието на проектната документация и упражняване на независим строителен надзор при изпълнението на строителството на пътища: кв. Видима - местност „Мазането”; местност „Заводна“ - хижа „Вежен“; „Беклемето” - хижа „Дерменкая” и с.Тъжа – местност „Смесите” – хижа „Тъжа” по Проект DIR 5113325-12-109 „Централен Балкан – парк за всички”, финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: 1.път кв. Видима-местност „Мазането” - ” в землището на гр. Априлци, общ. гр. Априлци, обл. гр. Ловеч;2. път м-т Заводна -хижа Вежен” - в землището на с. Рибарица, общ. гр. Тетевен, обл. гр. Ловеч;3.път „Беклемето”-хижа „Дерменкая” - в землищaтa на селата Бели Осъм, Балканец и Черни Осъм, общ. гр. Троян, обл. гр. Ловеч и землището на с. Кърнаре, общ. Карлово, обл. гр. Пловдив ;4. път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа” -в землището на с. Тъжа, общ. Павел баня обл. гр. Стара Загора и землището на гр. Априлци, обл. гр. Ловеч
Код NUTS: BG315
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Оценка на съответствието на проектната документация и упражняване на независим строителен надзор при изпълнението на строителството на пътища” по Проект DIR 5113325-12-109 „Централен Балкан – парк за всички”, финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2007-2013. Строителните обектите, на които ще се извършва оценка на съответствието на проектната документация и упражняване на независим строителен надзор са: Ремонт и възстановяване на път кв. Видима - местност „Мазането; Ремонт и възстановяване на път местност Заводна - хижа „Вежен“; Ремонт и възстановяване на път „Беклемето” - хижа „Дерменкая”; „Ремонт и възстановяване на път с. Тъжа – местност „Смесите” – хижа Тъжа”.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000

Описание:

Строителен надзор

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1. Път кв. Видима-местност „Мазането” - дължина 4.1 км 2. Път м-т Заводна - хижа Вежен” - дължина 14.7 км. 3. Път „Беклемето” - хижа „Дерменкая” - дължина 9.8 км 4. Път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа” - 23.6 км

Прогнозна стойност без ДДС
157500 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

240


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие Гаранцията за участие е в размер 1% (едно на сто) от стойността на поръчката в размер на 1575,00 лева; Гаранцията може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Когато участникът избере гаранцията да бъде банкова, тогава тя трябва да е безусловна и неотменима в полза на Дирекция „НП Централен Балкан” със срок на валидност не по-малко от 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за участие по банков път се внася по сметката на Дирекция „НП Централен Балкан”: IBAN: BG53SOMB91303337016101, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка, клон Габрово. При представяне на гаранцията с платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията. 2. Гаранция за изпълнение на договора. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи гаранция за изпълнение. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % (три на сто) от стойността на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранция за изпълнение. Участникът, определен за Изпълнител е длъжен да представи при подписване на Договора за възлагане на обществената поръчка, оригинален документ за банкова гаранция за изпълнение или документ за парична сума, внесена по сметка на Дирекция „НП Централен Балкан”: IBAN: BG53SOMB91303337016101, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка, клон Габрово. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея изрично трябва да бъде записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Дирекция „НП Централен Балкан” и че е със срок на валидност не по-рано от 30 (тридесет) календарни дни от датата на приемане окончателното изпълнение на договора. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. При представяне на гаранция в платежно нареждане или банкова гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Всички плащания по договора за възлагане на обществената поръчка се извършват по банков път в лева. Плащането ще се извършва по следната схема: 1. Стойността на оценката за съответствие на проектната документация се заплаща след издаване на строително разрешение за съответния строителен обект съгласно ценовата оферта в 20 дневен срок след представяне на фактура; 2. Стойността на независимия строителен надзор се заплаща след въвеждане в експлоатация на съответния строителен обект съгласно ценовата оферта в 20 дневен срок след представяне на фактура.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Участник в процедура за общ. поръчка може да бъде всяко бълг. или чуждестранно физ. или юрид. лице, както и техни обединения.В случай, че участникът участва като обединение, съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението.В случай, че участн. участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юрид.лице, тогава участниците в обединението (или консорциума) сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички членове на обед./ консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; че представляващият член на обед. / консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обед. / консорциума, че изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на представляващия член на обед./ консорциума, и че всички членове на обед. / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обед. / консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обед. / консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложено споразумение за създаването на обед. / консорциум, или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата общ. поръчка. Участник не може да бъде отстранен от процедурата за възлагане на общ. поръчка на основание неговия статут или правната му форма, когато той или участниците в обед. имат право да предоставят съответната услуга в държава- членка, в която са установени. 2. Участниците са длъжни да съблюдават сроковете и условията, посочени в обявлението за общ.а поръчка и документацията за участие в процедурата.3. Уч. се представляват от законните си представители или от лица, изрично упълномощени за участие в процедурата, което се доказва с пълномощно.4. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.5. В процедура за възлагане на общ. поръчка едно физ. или юрид. лице може да участва само в едно обединение.6 Свързани лица или свързани предприятия не може да бъдат самостоятелни кандидати или участници в една и съща процедура.7. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, за тях се прилагат само изискванията по ал.1 и 5 на чл.47 от ЗОП.Изпълнителите сключват договор за подизпълнение с подизпълнителите, посочени в офертата. Сключването на договор за подизпълнение не освобождава изпълнителя от отговорността му за изпълнение на договора за обществена поръчка.8. Не може да участва в процедура за възлагане на общ. поръчка, участник, за който са налице обст. по чл. 47 ал. 1, ал.2, т.1, 2, 2а, 4 и 5 и ал.5 от ЗОП.9. При подаването на офертата, обст. по т.8. се доказват с представянето на декларация по обр. към документацията за участие, като при подписване на договора за общ. поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обст. по чл.47, ал. 1, т. 1-4 и на посочените в обявлението обст. по чл.47, ал. 2, т. 1, 2, 4 и 5, освен когато законодателството на държавата, в която е установен участникът, предвижда включването на някое от тези обст.а в публичен безплатен регистър или предоставянето им безплатно на възложителя. 10. Когато участникът или негов подизпълнител е чужд. юрид. лице или обединение на чужд. физ. и/или чуждестранни юрид.и лица, то тези чужд. лица трябва да отговарят на изискванията по чл. 48 от ЗОП.11.Уч. трябва да притежава валиден лиценз или удостоверение, съгласно чл. 166, ал. 2 от ЗУТ, ....Продължение в раздел VI.3. Допълнителна информация
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Удостоверения от обслужващи банки, удостоверяващи размера на финансовия ресурс, с който участника може да разполага при изпълнението на поръчката до размера, посочен като минимално изискване – оригинал. 2. Годишен финансов отчет в случаите, когато не е публикуван в публичен регистър в Република България и/или участникът не е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. В случай, че участникът e посочил ЕИК, той има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя изисканите по т. 2. документи, ако тези обстоятелства са видими в Търговския регистър към Агенция по вписванията, с изключение на всички други обстоятелства, невписани в Търговския регистър, което обстоятелство се посочва в декларация в свободен текст. Когато участникът в процедурата е обединение (консорциум), което не е юридическо лице, изискванията за икономическо и финансово състояние се прилагат за обединението (консорциума) като цяло, а не за всеки негов член поотделно.
Минимални изисквания: 1. Участникът да има достъп до финансов ресурс не по-малко от 70 000 лв. (седемдесет хиляди лева), удостоверен от обслужващата банка или Годишен финансов отчет в случаите, когато не е публикуван в публичен регистър в Република България и/или участникът не е посочил информация за органа, който поддържа регистъра.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано до датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. Забележка: Под еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка следва да се разбира услуги по упражняването на строителен надзор на ново строителство и/или ремонт и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища, улици и съоръжения на пътната инфраструктура; 2. Списък - Декларация, съдържаща списък на екипа специалисти, които ще отговарят за изпълнението на поръчката, включени в публичния регистър при ДНСК или лиценз или включени в друг еквивалентен регистър в държава-членка на Европейския съюз или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство към лиценза по чл. 167 от ЗУТ. Списъкът следва да съдържа име, образование, квалификация, професионален опит и дейност и функции, които ще изпълнява лицето при изпълнение на обществената поръчка. 3. Декларация - съгласие от експертите . 4. Професионална автобиография за всеки от експертите участникът следва да представи професионална автобиография .
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да има опит в изпълнение на услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните три години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертите и приключили преди крайния срок за подаване на оферта по настоящата поръчка.Под еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка следва да се разбира услуги по оценка на съответствието на проектна документация и упражняването на строителен надзор на ново строителство и/или ремонт и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища, улици и съоръжения на пътната инфраструктура; 2. Участникът трябва да има на разположение екип от специалисти, съобразно частите на проектно-сметната документация („Пътна”; „Геодезия”; „Конструктивна”; „ПБЗ” и „Пожарна безопасност”), включени в основния списък към лиценза по чл. 167 от ЗУТ. Изисквания за минимален състав на екипа от експерти: 2.1. Ръководител на екипа, отговарящ на следните минимални изисквания:- придобита образователно-квалификационна степен „магистър” със строително-инженерна специалност; - минимум 5 години професионален опит по специалността; - участие в екип за строителен надзор на успешно завършен и въведен в експлоатация обект, еднакъв или сходен с предмета на възлаганата обществена поръчка.Под еднакъв или сходен с предмета на обществената поръчка следва да се разбира обект, представляващ ново строителство и/или ремонт и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища, улици и съоръжения на пътната инфраструктура. 2.2.Специалисти съобразно частите на проектно-сметната документация („Пътна”; „Геодезия”; „Конструктивна”; „ПБЗ” и „Пожарна безопасност”), включени в основния списък към лиценза по чл. 167 от ЗУТ, в т.ч. лице, оправомощено да извършва Технически контрол по част „Конструктивна”.Ръководителят на екипа може да съвместява и функциите на специалист.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Съгласно изскиванията на ЗУТ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на проектната документация ; тежест: 10
Показател: Срок за изработване на окончателен доклад и технически паспорт за строежа; тежест: 10
Показател: Организационен план за оценка на съответствието на проектната документация и изпълнение на дейностите за упражняване на строителен надзор....; тежест: 30
Показател: Предлагана цена; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
29.09.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата от 5.00 лева може да бъде внесена по банков път на следната сметка на Дирекция „НП Централен Балкан” Габрово IBAN BG62SOMB91303137016101, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка клон Габрово.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
06.10.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 07.10.2014 г.  Час: 10:00
Място

В офиса на Дирекция „НП Централен Балкан” гр. Габрово 5300, ул. „Бодра смяна” № 3, ет. 3

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

В изпълнение на Проект № DIR-5113325-12-109 „Централен Балкан – парк за всички“, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.”

VI.3) Допълнителна информация

А. Продължение от раздел III.2.1. от Изисванията към кандидатите и участниците.......11.Уч. трябва да притежава валиден лиценз или удостоверение, съгласно чл. 166, ал. 2 от ЗУТ, за лицензиране или удостоверяването на възможност за извършване на дейностите по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ при условия и ред, определени с относимите подзаконови нормативни актове, определени с приложен към него списък на правоспособните физ. лица, чрез които се упражнява дейността, или еквив. документ, удостоверяващ правото да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на ЕС, или на др. държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. В случай, че Участникът притежава документ, чийто срок на валидност изтича по време на изпълнение на договора, то той следва да представи към офертата си Декларация (свободен текст), че се задължава да започне своевременно процедура по подновяването на документа, удостоверяващ правото му да извършва дейност по упражняване на строителен надзор, в законоустановения срок. 12.Участникът трябва да притежават сертификат по стандарт БДС ISO 9001:2008 в съответствие с предмета на поръчката или екв.Възложителят ще приеме екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.13.Участникът трябва да имат валидна застраховка по чл. 171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ за професионална отговорност при упражняване на строителен надзор с минимална застрахователна сума, съгласно чл.5 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, за обекти от трета категория. Същата трябва да е валидна към датата на подаване на офертата. Застраховката се придружава от декларация (в свободен текст), че при изтичане на валидността й преди изпълнение на договора, ще бъде подновена/продължена до приключване на договора. 14.При участие на обединение, което не е юридическо лице,техн. изисквания и съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението. Изискването за регистрация се доказва от участника в обединението, който ще изпълнява съответната дейност.15. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите за удостоверяване на съответствие с техн. изискванията се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Б). Достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата от датата на публикуване на обявлението за обществената поръчка е осигурен на страницата на ДНП Централен Балкан www.centralbalkan.bg – Профил на купувача(Администрация /Управление/Обяви,конкурси, обществени поръчки/Обществени поръчки)

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

АГЕНЦИЯ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ, ул. "Леге" № 4, Р България 1000, София, Тел.: 02 9407050, E-mail: aop@aop.bg, Факс: 02 9407052

Интернет адрес/и:

URL: www.aop.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

05.09.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ