Версия за печат

02851-2014-0034

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 129010157

Дирекция " Управление на собствеността и социални дейности" - Министерство на вътрешните работи, ул. "Княз Борис I" № 124, За: Сияна Вълчева, РБългария 1301, София, Тел.: 02 9823653, Факс: 02 9813010

Място/места за контакт: ДУССД-МВР

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.mvr.bg.

Адрес на профила на купувача: www.targove.mvr.bg/DMTOSO/ZOP/default.htm.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация:

Национален идентификационен No (ЕИК): 129010157

Дирекция "Управление на собствеността и социални дейности" - МВР, ул. "Княз Борис І" №124, За: Георги Василев, РБългария 1301, София, Тел.: 02 9824532, Факс: 02 9813010

Място/места за контакт: ДУССД-МВР

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 129010157

Дирекция "Управление на собствеността и социални дейности" - МВР, ул. "Княз Борис I" № 124, За: Живка Даскалова, РБългария 1301, София, Тел.: 02 9822274, Факс: 02 9813010

Място/места за контакт: ДУССД-МВР

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Обществен ред и сигурност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Застраховка за 2015 г. на МПС, инженерна и плавателна техника - собственост на МВР, такава получена за временно ползване от МВР, както и допълнително оборудване към тях

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 6 (06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги))
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
територията на Република България
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Застраховка за 2015 г. на МПС, инженерна и плавателна техника, държавна собственост - предоставена за управление на МВР, такава получена за временно ползване от МВР, както и допълнително оборудване към тях по обособени позиции, както следва: Поз.1. Застраховка „Каско”, Поз.2. Застраховка „Гражданска отговорност”.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

66510000

Описание:

Застрахователни услуги

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Застраховка за 2015 г. на МПС, инженерна и плавателна техника, държавна собственост - предоставена за управление на МВР, такава получена за временно ползване от МВР, както и допълнително оборудване към тях по обособени позиции, както следва: Поз.1. Застраховка „Каско”. Мoторните превозни средства, инженерната и плавателна техника, собственост на МВР, които подлежат на застраховане са посочени в Техническата спецификация (Приложение №1). Техниката, получена за временно ползване от МВР и новопридобитата по време на действие на договора, както и допълнителното оборудване ще се конкретизира за всеки отделен случай чрез възлагателно писмо. Поз.2. Застраховка „Гражданска отговорност”, Мoторните превозни средства, инженерната и бойна техника, собственост на МВР, които подлежат на застраховане са посочени в Техническата спецификация (Приложение №2). Техниката, получена за временно ползване от МВР и новопридобитата по време на действие на договора, както и допълнителното оборудване ще се конкретизира за всеки отделен случай чрез възлагателно писмо.

Стойност, без да се включва ДДС
1700000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

12

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в процедурата: по поз.1 - 12 000.00 лв. и по поз.2 - 5 000.00 лв. Гаранция за изпълнение на договора - 5 % от стойността на договора без ДДС. Гаранциите могат да бъдат във вид на парична сума или банкова гаранция. Когато гаранцията за участие/ изпълнение се представя във вид на парична сума, то тя се внася по сметка: BG 60 UNCR 9660 3320 3610 10, BIC код UNCRBGSF, „Уникредит Булбанк„ АД, клон "Батенберг", на името на Дирекция "Управление на собствеността и социални дейности" - МВР. Всички банкови разходи свързани с обслужването на превода на гаранциите, включително при тяхното възстановяване са за сметка на участника/ изпълнителя. Когато гаранцията за участие в процедурата е банкова, то тя е безусловна, неотменяема, като се представя оригиналът й и същата е със срок на валидност - срока на валидност на офертата. Когато гаранцията за изпълнение на договора е под формата на банкова гаранция, то тя е безусловна, неотменяема, представена преди подписването на договора, покриваща 100 % стойността на гаранцията за изпълнението му, със срок на валидност - срока за изпълнение на поръчката плюс 30 (тридесет) календарни дни. Участникът посочва банкова сметка, банков код и банка за връщане на внесената гаранция за участие в процедурата. Обслужването на банковата гаранция за изпълнение, таксите и другите плащания по нея, банковите преводи, комисионните, както и поддържането на банковата гаранция за изпълнение за целия период на действие на договора са за сметка на Изпълнителя. Участникът/ Изпълнителят сам избира формата на гаранцията. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: 1. оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Когато с влязло в сила решение по чл. 122г, ал. 1, т. 2 от ЗОП Комисията за защита на конкуренцията отмени решението на възложителя и върне преписката за продължаване на процедурата за възлагане на обществена поръчка от последното законосъобразно решение, възложителят кани участниците, на които гаранцията е възстановена в съответствие с чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП, отново да представят гаранция за участие. Участник, който след покана и в определения в нея срок не представи отново гаранция, се отстранява от участие.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

1. Условия при образуване на предлаганата цена: за позиция 1 - "КАСКО" 1. Tарифни числа в %: тарифни числа за отделните групи превозни средства - групи А, Б, В, и Г и тарифно число за допълнително монтирано стационарно оборудване; 2. Размер на застрахователната премия в лева: обща застрахователна премия; обща застрахователна премия, разбита за отделните групи превозни средства - групи А, Б, В, и Ги застрахователна премия за допълнително монтирано стационарно оборудване; 3. Размер на застрахователната сума в лева: обща застрахователна сума; обща застрахователна сума, разбита за отделните групи превозни средства - групи А, Б, В, и Г ; застрахователна сума за допълнително монтирано стационарно оборудване; индивидуална и обща застрахователна сума за всеки отделен ред от Приложение №1. В ценовото предложение следва да се посочи крайна цена с включени всички разходи по формирането й. за Позиция 2 - ”Гражданска отговорност”: 1.Размер на застрахователната премия в лева: обща застрахователна премия; индивидуална и обща застрахователна премия за всеки отделен ред от Приложение № 2; 2. Размер на застрахователните суми: - за едно лице за неимуществени вреди за всяко събитие; - за две и повече лица за неимуществени вреди за всяко събитие; - за имуществени вреди за всяко събитие. В ценовото предложение следва да се посочи крайна цена с включени всички разходи по формирането й. 2. Условия и начин на плащане: 2.1. Плащането на застрахователната вноска (премия) се извършва на 4 (четири) равни вноски за автомобилите, посочени в Техническата спецификация съгласно Приложение №1 за поз.1 и съгласно Приложение №2 за поз.2, като първата се внася до 20 дни след подписване на договора, а останалите – в края на всяко тримесечие: 1. чрез банков превод по сметка на Застрахователя срещу представена сметка за дължимата сума, 2. чрез неотменяем, документарен, делим, непрехвърляем акредитив със срок на валидност – срока на изпълнение на договора плюс 20 /двадесет/ дни. Акредитивът е усвоим срещу представена сметка, издадена от Застрахователя и заверена от представител на Застрахования. Всяка от страните поема банковите разходи по обслужване на акредитива на обслужващата банка. Възложителят сам определя формата на плащане по т.1. или т.2. и размера на акредитива. 2.2. За допълнително придобити автомобили и/или такива, получени за временно ползване, извън изрично посочените в Приложение №1 (по поз.1) и Приложение №2 (по поз.2) , плащането ще се извърши на основание допълнително сключено споразумение между Възложителя и Изпълнителя в срок до 20 (двадесет) дни след подписването му.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по Булстат на създаденото обединение. Ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация от държавата, в която са установени.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

1. Обхватът на покритието е за територията на Република България, държавите членки на ЕС и трети държави (страни членки на споразумението “Зелена карта”, които са извън ЕС), след издаден сертификат “Зелена карта”. 2.Срок на действие на застраховката - от 00:00 часа на 01.01.2015 г. до 24:00 часа на 31.12.2015 г. В случай, че договорът се сключи след 01.01.2015г., срокът му на действие е една година от датата на подписването му. 3. Застрахователният договор се сключва без поименен списък на водачите и без посочване на рег. №, номер на рама и двигател на техниката.Допълнителното оборудване се застрахова без поименен списък по марка, модел и фабричен номер, като принадлежността му се доказва с приемно-предавателна ведомост.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

При спазване разпоредбите на чл. 56, ал.1 и чл.57, ал.2 от ЗОП да се представят: 1. Единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; Когато не е представен ЕИК съгласно чл.23 от ЗТР, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. 2. Декларация за удостоверяване на липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2а, 4 и 5 и ал. 5 от ЗОП; Възложителят отстранява от по-нататъшно участие в процедурата участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2а, 4 и 5 и ал. 5 от ЗОП. 3. Заверено от участника копие на лиценз за извършване на застрахователна дейност на територията на Република България, издаден по реда на Кодекса за застраховането за съответния вид застраховка (по поз.1 и поз.2); 4. При участници обединения - копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият; 5. Оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документ за внесена гаранция под формата на парична сума с печат на банката, наредила превода; 6. Доказателства за технически възможности по чл. 51, посочени в обявлението за обществена поръчка; 7. Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП. 8. Техническо предложение за изпълнение на поръчката, включващо и срок за изпълнение, към което, ако е приложимо, се прилага декларация по чл. 33, ал. 4 от ЗОП; 9. Видовете работи от предмета на поръчката, които ще се предложат на подизпълнители и съответстващият на тези работи дял в проценти от стойността на обществената поръчка, и предвидените подизпълнители. Да се представи декларация от подизпълнителя за съгласие за участие като подизпълнител на съответния участник. Да се представи и декларация от подизпълнителя за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП. 10. Оферта, съгласно приложения образец; 11. Ценово предложение; 12. Декларация за приемане условията в проекта на договор; 13. Декларация за приемане мястото на изпълнение на поръчката; 14. Декларация за приемане условията и начина на плащане; 15. Срок на валидност на офертата; Възложителят кани участниците да удължат срока на валидност на офертите, когато той е изтекъл. Участник, който след покана и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си, се отстранява от участие; 16. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника. * Официален превод е превод, извършен от преводач, който има сключен договор с МВнР за извършване на официални преводи.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Не се изискват.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Не се изискват.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Участникът да представи списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. Доказателство за извършената услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информацията за услугата.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участникът следва да е извършил услуги, изпълнени през последните три години по поз.1 „Застраховка „Каско”, за корпоративни клиенти и по поз.2 „Застраховка Гражданска отговорност”, за корпоративни клиенти. Корпоративен клиент е лице, което разполага с офиси и представителства в повече от 3 областни центрове на територията на Р България.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: за поз.1: К1 - тарифни числа в %; тежест: 20
Показател: за поз.1: К2 - размер на общата премия ; тежест: 50
Показател: за поз.1: К3 - участие на възложителя в положителния резултат; тежест: 10
Показател: за поз.1: К4 - застрахователна сума; тежест: 20
Показател: за поз.2: К1 - застрахователна сума за едно лице за неимуществени вреди за всяко събитие; тежест: 10
Показател: за поз.2: К2 - застрахователна сума за две и повече лица за неимуществени вреди за всяко събитие; тежест: 10
Показател: за поз.2: К3 - застрахователна сума за имуществени вреди за всяко събитие; тежест: 10
Показател: за поз.2: К4 – застрахователна премия; тежест: 70
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 044 - 073499 от 04.03.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
05.09.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
15.09.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 18.09.2014 г.  Час: 10:00
Място

Д "Управление на собствеността и социални дейности" - МВР, ул."Княз Борис І" №124

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. В случай, че присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно /оригинал или копие, заверено "вярно с оригинала" от участника/, даващо им възможност да присъстват на действията на комисията по чл. 68, ал.3 и чл. 69а, ал.3 от ЗОП. Датата, часът и мястото на отваряне на ценовите оферти ще бъдат посочени в профила на купувача.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

1. Документацията за участие в процедурата не се закупува, а се публикува на профила на купувача. Заинтересованите лица могат да получат достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на www.targove.mvr.bg/DMTOSO/ZOP/default.htm. 2. Писмени искания за разяснение по документацията се подават съгласно чл. 29, ал.1 от ЗОП на български език. Разясненията се публикуват на профила на купувача - www.targove.mvr.bg/DMTOSO/ZOP/default.htm в законоустановения срок от постъпване на искането. 3. Участниците в процедурата представят документите в един общ запечатан, непрозрачен и надписан плик съгласно изискванията на чл.57, ал.1 от ЗОП. Общият плик, съгласно изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП, съдържа отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: плик № 1 за всяка обособена позиция с надпис “Документи за подбор по обособена позиция ............” , плик № 2 за всяка обособена позиция с надпис “Предложение за изпълнение на поръчката по обособена позиция ........... ” и плик № 3 за всяка обособена позиция с надпис "Предлагана цена по обособена позиция ........” . Когато участник подава оферта за повече от една обособена позиция, пликове № 2 и 3 се представят за всяка от позициите. Когато документи и информация, съдържащи се в плик № 1, са еднакви за две или повече обособени позиции, по които участникът участва, същите се поставят само в плика по позицията с най-малък пореден номер, като това обстоятелство се отбелязва в списъка на документите, съдържащ се в пликовете на останалите позиции.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП или в 10-дневен срок от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно условията по чл.120 ал.6 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Сектор "Правно-нормативно обслужване" - ДУССД - МВР, ул."Княз Борис I" № 124, РБългария 1301, София, Тел.: 02 9825645, Факс: 02 9813010

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.08.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Застраховка „Каско”
1) Кратко описание

Застраховка „Каско”

2) Общ терминологичен речник (CPV)

66510000

Описание:

Застрахователни услуги

3) Количество или обем

Мoторните превозни средства, инженерната и плавателна техника, собственост на МВР, които подлежат на застраховане са посочени в Техническата спецификация (Приложение №1). Техниката, получена за временно ползване от МВР и новопридобитата по време на действие на договора, както и допълнителното оборудване ще се конкретизира за всеки отделен случай чрез възлагателно писмо.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
1200000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 12
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

1. Обхватът на покритието е за територията на Република България, държавите членки на ЕС и трети държави (страни членки на споразумението “Зелена карта”, които са извън ЕС), след издаден сертификат “Зелена карта”. 2.Срок на действие на застраховката - от 00:00 часа на 01.01.2015 г. до 24:00 часа на 31.12.2015 г. В случай, че договорът се сключи след 01.01.2015г., срокът му на действие е една година от датата на подписването му. 3. Застрахователният договор се сключва без поименен списък на водачите и без посочване на рег. №, номер на рама и двигател на техниката.Допълнителното оборудване се застрахова без поименен списък по марка, модел и фабричен номер, като принадлежността му се доказва с приемно-предавателна ведомост.




Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Застраховка "Гражданска отговорност"
1) Кратко описание

Застраховка "Гражданска отговорност"

2) Общ терминологичен речник (CPV)

66510000

Описание:

Застрахователни услуги

3) Количество или обем

Мoторните превозни средства, инженерната и бойна техника, собственост на МВР, които подлежат на застраховане са посочени в Техническата спецификация (Приложение №2). Техниката, получена за временно ползване от МВР и новопридобитата по време на действие на договора, както и допълнителното оборудване ще се конкретизира за всеки отделен случай чрез възлагателно писмо.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
500000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 12
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

1. Обхватът на покритието е за територията на Република България, държавите членки на ЕС и трети държави (страни членки на споразумението “Зелена карта”, които са извън ЕС), след издаден сертификат “Зелена карта”. 2.Срок на действие на застраховката - от 00:00 часа на 01.01.2015 г. до 24:00 часа на 31.12.2015 г. В случай, че договорът се сключи след 01.01.2015г., срокът му на действие е една година от датата на подписването му. 3. Застрахователният договор се сключва без поименен списък на водачите и без посочване на рег. №, номер на рама и двигател на техниката.Допълнителното оборудване се застрахова без поименен списък по марка, модел и фабричен номер, като принадлежността му се доказва с приемно-предавателна ведомост.