00661-2013-0015
Технически редакции | ||
10.07.2014 10:21 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
10.07.2014 10:21 ч. : | 2014 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
10.07.2014 10:21 ч. : | 10/07/2014 10:06 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
10.07.2014 10:21 ч. : | 10/07/2014 10:06 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
10.07.2014 10:21 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-Белене: Покупка
Доставки
Община Белене, ул."България" №35, За: Цветомир Цветанов - главен експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, obshtinabl@gmail.com, Факс: 0658 31062
Място/места за контакт: Отдел СИП и ФПИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган: http://obshtina.belene.net/_index.php.
Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/_index.php.
Електронен достъп до информация: http://obshtina.belene.net/pp.htm.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
„Периодични доставки на хранителни продукти по предварителна заявка за звената на бюджетна издръжка на територията на Община Белене”
За об. позиция 4 Периодични доставки на хранителни продукти /Пресни зеленчуци и плодове, клубеноплодни, кореноплоди и др./ по предварителна заявка и спецификация за звената на бюджетна издръжка на територията на Община Белене за срок от 24 (двадесет и четири) месеца.Пълният обхват и пълно изброяване хранителните продукти са посочени в раздел IV. Технически спецификации към документацията за участие.
15000000 (DA28, FA02, FA03) , 15300000 (DA28, FA02, FA03)
Описание:
Открита
НЕ
00661-2013-0015
ДА
19.03.2014 г.
4
„Хранителни стоки - Плевен” АД, ЕИК 114082268, Ид.№ по ДДС BG 114082268, гр. Плевен, ул. „Кичево” №2, Република България 5800, Плевен, Тел.: 064 892222; 088 8940248, E-mail: hrstoki@mbox.contact.bg, slavihinov@yahoo.com, Факс: 064 892251
Интернет адрес/и:
НЕ
НЕ
VIES - потвърждение на номер по ДДС може да се извърши на следния Интернет-адрес: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatRequest.html Коментар относно надвишаването на първоначално обявената прогнозна стойност по тази обособена позиция, и крайната стойност на сключения договор за обществена поръчка: - по смисъла на решения в практиката на КЗК (№96/22.02.2007г. - http://www.aop.bg/fckedit2/user/File/bg/practika/KZK/reshenie%2096%20-%20prepiska%2081.pdf , Решение №1096 от 04.09.2013 г. - http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300037570 ) при липса на фиксирана стойност на поръчката в документацията или определен диапазон в рамките на който участниците следва да оферират цена за изпълнение на поръчката, то прекратяване на процедурата при липса на конкретни мотиви, от които да се удостовери какъв е в действителност отпуснатия финансов ресурс, на основание чл. 39, ал. 1, т. 3 ЗОП е незаконосъобразно. Обстоятелството, че в обявлението за обществената поръчка е посочена прогнозна стойност не означава, че всички ценови предложения надхвърлящи тази стойност следва да се отстранят от участие, с мотива, че възложителят не разполага със съответните средства за изпълнение на поръчката. Възложителят следва да изложи ясни мотиви, основаващи се на конкретни доказателства, от които да се удостовери точния размер на отпуснатите средства, тъй като обявената в решението за откриване на поръчката стойност не е конкретно определена, а е „прогнозна". Прогнозната стойност има вероятностен характер. Тя служи за определяне на очаквани и предполагаеми стойности, от които са възможни допустими отклонения. Тази стойност не е константна, непроменлива величина. Напротив, тя предполага степен на вариантност, поради което не може да бъде критерий, установяващ точно фиксиран показател. Начинът, по който е определена прогнозната стойност, показва, че възложителят очаква реалната стойност на поръчката да варират под или над прогнозната, т.е. ценовите предложения могат да я превишават или да бъдат под нейния размер. Този извод се подкрепя и от факта, че възложителят не е посочил изрично да не бъде превишавана, не е посочил минимален и максимален праг, каквато възможност е имал, което недвусмислено показва, че не изключва предложения над посочената прогнозна стойност. В този смисъл прогнозната стойност за настоящата обособена позиция 4, посочена в обявлението - 76 206 лв. без ДДС не е нито минимална, нито максимална величина, след като възложителят изрично не я е определил като такава. В тази връзка не могат да бъдат споделени доводи, че прогнозната стойност е прогнозно окончателна най-висока стойност. Така посочената прогнозната стойност в т. 3 от "Информация относно обособените позиции" по об. позиция 4 в Обявлението, няма характеристиките на фиксирана сума и максимално допустим праг. Следователно, посоченото от възложителя основание не съдържа предварително установен фиксиран предел за финансовите предложения на участниците, който не следва да бъде превишаван; - в постановено по същество окончателно Решение №8915/26.06.2014г. на Върховния административен съд (http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/6a79c934bc9cbabcc2257d01004d9a3d?OpenDocument) съдебния състав извежда в заключение: Неправилно е отъждествяването на понятието "прогнозна стойност" с максимално допустимата стойност на поръчката. Прогнозната стойност на обществената поръчка е елемент от обявлението и документацията за участие, който бива определен от възложителя към датата на решението за откриване на процедурата за възлагане на обществена поръчка. След като възложителят не е посочил изрично, че прогнозната стойност на обществената поръчка представлява горна граница за ценовите оферти на участниците, както и изричното изискване към участниците представените от тях оферти да са в рамките на предвидената прогнозна стойност, представянето на ценово предложение, надхвърлящо посочената сума за прогнозна стойност, не е основание за отстраняване от участие.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Срок за подаване на жалби е съгласно чл.120 от ЗОП. Решението за възлагане по настоящата процедура е обжалвано във КЗК http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300040413. Административния орган по решаване на спора се е произнесъла в полза на Община Белене. Решението на КЗК не е обжалвано пред ВАС.
Община Белене, Цветомир Цветанов - главен експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", ул. "България" №35, Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, obshtinabl@gmail.com, Факс: 0658 31062
Интернет адрес/и:
10.07.2014 г.