Версия за печат

00042-2014-0013

BG-София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695388

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. "Дякон Игнатий" № 9, За: Настя Маргаритова - главен експерт, Република България 1000, София, Тел.: 02 9409535, Факс: 02 9409795

Място/места за контакт: дирекция „Координация на програми и проекти”

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.mtitc.government.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=503.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Министертво на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. "Дякон Игнатий" № 9-11, За: Марияна Петрова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9409568

Място/места за контакт: деловодство

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: транспорт, информационни технологии и съобщения

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Избор на консултант за предоставяне на специфична експертиза при извършване на проверки на място по Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12 (12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Република България
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предоставяне на специфична експертиза при извършване на проверки на място по Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. (ОПТ), включваща подготовка, провеждане на проверките и отчитане на резултатите от извършените проверки на място на проектите, финансирани от ОПТ.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71621000, 71356100, 71631000, 71631400, 79212500

Описание:

Услуги по технически анализ и консултантски услуги
Услуги по техническа проверка
Услуги по технически контрол и проверка
Услуги по технически контрол и проверка на строителни съоръжения
Услуги по проверка на отчетността

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Участниците следва да подготвят офертите си на база общ прогнозен брой 40 проверки на място за периода на изпълнение на договора. В зависимост от обхвата на проверката на място и обема на дейностите, които е необходимо да изпълни участникът, Възложителят е дефинирал три отделни групи проверки на място, с цел по-обективно и прецизно определяне на разходите, респективно осигуряване на условия за икономично и ефективно изпълнение на поръчката: 1) Група I – проверки на място на проект, в който е включено изпълнението на строителни, монтажни и инсталационни работи; 2) Група II - проверки на място на проекти за техническа помощ, подготовка на проекти, извършване на анализи, проучвания, проектиране, консултантски услуги и др. 3) Група III - проверки на място за приключили проекти, съгласно чл. 57 „Дълготрайност на операциите” от Регламент (ЕО) 1083/2006 и неговото изменение с Регламент 539/2010 г. В посочената по-долу прогнозна стойност се включват предвидените от Възложителя средства за лабораторни изследвания/изпитвания в размер до 50 000 лв. без ДДС.

Стойност, без да се включва ДДС
280000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Завършване

31.10.2015 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие:1.1. Участниците представят гаранция за участие в размер на 2000 (две хиляди) лв.1.2. Гаранцията се представя в една от следните форми: безусловна и неотменима банкова гаранция – в оригинал,със срок на валидност 150 (сто и петдесет) дни след крайния срок за получаване на офертите или парична сума в български лева, внесена по сметката на МТИТС,в БНБ–Централно управление,IBAN сметка № BG77 BNBG 9661 3300 1248 01, BIC код на БНБ: BNBG BGSD – за суми в български лева. 1.3. При представяне на гаранция в платежен документ или в банковата гаранция изрично се посочва обществената поръчка, за която се представя гаранцията.1.4. Задържането на гаранцията за участие при условията и по реда на чл. 61 от Закона за обществените поръчки, като:1.4.1. гаранцията за участие в процедурата се задържа от Възложителя до решаване на спора, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител;1.4.2. Възложителят усвоява гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;б) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.1.5. Освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 62 от Закона за обществените поръчки, като Възложителят освобождава гаранциите за участие, както следва:1.5.1. на отстранените участници – в срок до 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на Възложителя за определяне на изпълнител по поръчката;1.5.2. на класираните на първо и второ място участници – след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници – в срок до 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена гаранциите на всички участници се освобождават в срок до 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.1.6. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.1.7. Участници, които не са представили документ за гаранция или са представили гаранция, която не отговаря на изискванията на тази документация в срока, определен в чл. 68, ал. 9 от Закона за обществените поръчки се отстраняват от участие в процедурата.1.8. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, банковата гаранция или паричната сума може да бъде внесена от всеки един от участниците в обединението, като трябва да бъде посочено наименованието на участника в процедурата. 2. Гаранция за изпълнение на договора:2.1.Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 3% от прeдвидения финансов ресурс за поръчката.2.2.Гаранцията следва да бъде представена преди сключване на договора като безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинал или парична сума в български лева, внесена по сметката на МТИТС,в БНБ–Централно управление,IBAN сметка № BG77 BNBG 9661 3300 1248 01, BIC код на БНБ: BNBG BGSD – за суми в български лева и е със срок на валидност до 30.11.2015 г. Текстът на банковата гаранция се представя в МТИТС предварително, за съгласуване. 2.3. При представяне на гаранцията, в платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва наименованието на участника, стойността на гаранцията, срок на валидност, поръчката, за която се представя гаранцията.2.4. Договорът за изпълнение на обществената поръчка не се сключва с участник, определен за изпълнител, който при подписването на договора не представи документ за гаранция за изпълнение съгласно обявените условия.2.5. Условията и сроковете за усвояване на сумата на гаранцията, както и за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.2.6. Гаранцията за изпълнение на договора се освобождава, без Възложителят да дължи лихва.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Плащането се извършва в лева с платежно нареждане по банковата сметка, посочена от Изпълнителя, в срок до 30 дни от одобряването на доклада от извършената проверка на място и след представянето на оригинална данъчна фактура по единичната цена за съответния вид проверка на място, съгласно ценовата оферта на Изпълнителя. При наличие на обосновано от Изпълнителя предложение за необходимост от лабораторни изследвания /изпитвания или по искане на Възложителя, Изпълнителят организира и осъществява лабораторни изследвания/изпитвания, за което Възложителят предвижда средства в размер до 50 000 лв., без ДДС за целия срок на договора, които са включени в прогнозната стойност на поръчката. Разходооправдателенните документи за извършеното изследването/изпитването се прилагат към съответния доклад за извършена проверка по чл. 5, ал. 1 от проекта на договор и се включват във фактурата на Изпълнителя по чл. 5, ал. 2 от проекта на договор на отделен ред.

ІІІ.1.4) Други особени условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Възложителят допуска до участие в процедурата участник, който: 1. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 – 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 – 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 – 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 – 252 от Наказателния кодекс; Участник – чуждестранно лице се допуска до участие, ако не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за някое от деянията по т. 1, съгласно законодателството в държавата, в което е установено лицето. 2. не е обявен в несъстоятелност; 3. не е в производство по ликвидация или не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4. няма лица по чл. 47, ал. 4 от ЗОП, които са свързани лица с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация. 5. не е сключил договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Изискванията по т. 1 се отнасят както следва: 1. при събирателно дружество – за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон/ТЗ/; 2. при командитно дружество – за лицата по чл. 105 от Търговския закон, без ограничено отговорните съдружници; 3. при дружество с ограничена отговорност – за лицата по чл. 141, ал. 2 от ТЗ, а при еднолично дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 147, ал. 1 от ТЗ; 4. при акционерно дружество – за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от ТЗ, а при липса на овластяване – за лицата по чл. 235, ал. 1 от ТЗ; 5. при командитно дружество с акции – за лицата по чл. 244, ал. 4 от ТЗ; 6. при едноличен търговец – за физическото лице - търговец; 7. във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица – за лицата, които представляват участника; 8. в изброените по-горе случаи и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, изискването се отнася само за прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Р България. При подаване на офертата за участие участникът удостоверява липсата на обстоятелствата, посочени по-горе, с декларации (Приложение № 2, Приложение № 3, Приложение № 4). Когато участникът е юридическо лице, за обстоятелствата по т. 2, 3 и 5 е достатъчно подаване на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по т.1. – 3 или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. В случай, че лицето е посочило ЕИК се прилага разпоредбата на чл. 47, ал. 11 от ЗОП. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, всеки от подизпълнителите трябва да отговаря на изискванията по т.1–5, за което участникът трябва да приложи към офертата си за участие декларации от всеки посочен подизпълнител. Ако участникът бъде определен за изпълнител, той трябва да осигури представянето на документи от съответните компетентни органи за удостоверяване на липсата на обстоятелствата по т.1–3 за всеки от подизпълнителите. Когато участник е чуждестранно лице и в съответната държава, в която лицето е установено, не се издават документи, еквивалентни на тези, които се издават на български физически или юридически лица за удостоверяване липсата на обстоятелствата по т.1–3 или когато те не включват всички случаи по т.1–3, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Изскванията продължават в т. VI.3.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Представяне на счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, одобрени и заверени съгласно изискванията на националното законодателство на участника и когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Отчетите за 2013 г.., които подлежат на независим финансов одит от регистриран одитор и към датата на подаване на офертата от участника не са заверени от регистриран одитор, следва да бъдат представени с подпис от съставителя на финансовия отчет и управител/изпълнителен директор. Ако посочените финансови документи са налични чрез търговския регистър при Агенцията по вписванията, участникът може да се позове на това обстоятелство, като посочи ЕИК. Когато съгласно националното законодателство на участника финансовата година не съвпада с календарната, представените отчети следва да покриват посочените календарни години. - Декларация за общия оборот за последните 3 приключили финансови години – 2011, 2012 и 2013 г.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Оборотът на участника общо за последните 3 приключили финансови години – 2011, 2012 и 2013 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден и е започнал дейността си, трябва да е не по-малък от 600 000 (шестстотин хиляди) лева.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на основните договори за услуги, сходни с предмета на поръчката извършени през последните три години, считано от крайната дата за подаване на оферти, като се посочат включително стойностите без ДДС, датите на сключване и изпълнение, възложителите и техните координати за връзка (Приложение № 12 от документацията). Към списъка следва да бъдат приложени и препоръки за добро изпълнение от възложителя. 2. Участникът следва да осигури два ръководителя на екип, отговарящи на изискванията, посочени в поле "Изисквано минимално/ни ниво/а:(в приложимите случаи)" , точка III.2.3 "Технически възможности" на това обявление, които да са на разположение за срока на изпълнение на договора, с подходящо образование, опит и професионална квалификация за качествено изпълнение на договорните задължения. За доказване на изпълнението на изискванията, посочени в поле "Изисквано минимално/ни ниво/а:(в приложимите случаи)" , точка III.2.3 "Технически възможности" на това обявление, по отношение на професионалната квалификация, опит и образование на ръководителя на екипа, участникът следва да представи: а) относно квалификация – диплома за завършено висше образование със съответната образователна степен, съгласно изискванията, посочени в настоящата техническа спецификация; в допълнение към нея могат да бъдат представени и сертификати за други специализации; б) относно професионален опит – копия/извлечения от трудова, служебна или осигурителна книжка и/или документ от работодателя, като в представените документи следва да са посочени длъжността и периода на работа. в) относно специфичен професионален опит – описание на проектите в т. ч. техния бюджет, период на изпълнение, възложител, изпълняваните дейности, функциите в проекта, в които е участвал ръководителят на екип за удостоверяване на специфичния му професионален опит, съгласно изискванията, посочени в техническата спецификация За удостоверяване на участието в инвестиционен строителен проект, следва да бъдат приложени: • референция/ии за участието на експерта в проекта, издадена от Възложителя/бенефициента на проекта; или • удостоверение от компанията-работодател на експерта, заедно с референция от Възложителя/бенефициента относно участието на въпросната компания в изпълнението на завършения проект.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участникът трябва да е изпълнил минимум 3 договора за последните 3 (три) години (считано от крайната дата за получаване на оферти), за услуги, сходни с предмета на поръчката, а именно – в областта на подготовката и проектирането и/или строителния надзор и/или инвеститорския контрол и/или оценката на съответствие на строителни инвестиционни проекти. 2.При подаване на офертата си в настоящата поръчка участникът следва да представи кандидатурите на: • Ръководител на екип 1; • Ръководител на екип 2. Ръководителите на екипи 1 и 2 са лица за контакт пред Управляващия орган на ОПТ. Същите ще са отговорни за ежедневното управление на проекта и ще координират дейностите по проекта с Възложителя. Те отговарят за сформиране на работните екипи от експерти с необходимия професионален опит, обхващащи всички аспекти на проверката, управлява екипите и отговаря за тяхната работа. Минимални изисквания, на които трябва да отговарят ръководителитеекип 1 и 2 са: Квалификация Степен магистър – в областта на инженерните науки или икономика или стопанско управление или мениджмънт. Общ професионален опит Минимум 10 (десет) години опит в областта на строителството. Специфичен професионален опит Водещо участие (ръководител и/или заместник-ръководител проект от страна на изпълнител и/или строителен надзор и/или инженер по Фидик и/или инвеститорски контрол/ главен инженер/ заместник главен инженер/ главен проектант) при изпълнението на минимум 2 инвестиционни строителни проекта, всеки от които на стойност над 5 000 000 (пет милиона) лева. По смисъла на документацията „инвестиционен строителен проект” е проект, който е предназначен за строителство на обекти с изключение на всички видове ремонти (текущ, основен) и поддръжки. Този специфичен опит може да бъде в някоя от следните области: подготовка, управление, инвеститорски контрол, изпълнение, или оценка на инвестиционни строителни проекти.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Ценова оферта; тежест: 60
Показател: Техническа оферта, със следните подпоказатели:; тежест: 40
Показател: Методика за извършване на проверки на място при окончателно плащане на проекти от Група I и Група II, К1 с максимален брой точки 30; тежест:
Показател: Методика за извършване на проверки на място за приключили проекти – „проверки на устойчивост” на проекти от Група III (eтапи и организация за извършване на проверки на място при приключил проект), К2 с максимален брой точки 10; тежест:
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
04.08.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
14.08.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 15.08.2014 г.  Час: 14:00
Място

, в сградата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. „Дякон Игнатий” № 9, гр. София.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Всеки участник може да присъства лично при отварянето на офертите или да изпрати представител, упълномощен писмено от участника. Представителят на участника се допуска след удостоверяване на неговата самоличност и представяне на съответните пълномощни. Присъстващите представители вписват имената си и се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие. При отварянето на офертите имат право да присъстват и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Поръчката ще се финансира със средства от Приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма “Транспорт” 2007-2013 г., чрез Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз (ЕС).

VI.3) Допълнителна информация

Пълен и безплатен достъп по електронен път до документацията за участие ще бъде предоставен на интернет адреса на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията: www.mtitc.government.bg, рубрика „Профил на купувача” и на интернет адреса на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г. - www.optransport.bg, рубрика „Обществени поръчки”, до 10 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите в деловодството на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на ул. „Дякон Игнатий” № 9, гр. София. Продължение на изискванията относно раздел ІІІ, т. 2.1. "Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри: 6. не попада в приложното поле на Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици;

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл.120, ал.5,т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.06.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ