Версия за печат

01558-2014-0018

BG-София: 23 - Детективски и охранителни услуги, с изключение на услугите с бронирани автомобили

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 175403856

"БДЖ-Товарни превози" ЕООД, ул. "Иван Вазов"№3, За: Красимира Иванова, Стойо Димитров, Република България 1080, София, Тел.: 0884 363025; 0884 709448, Факс: 02 8907303

Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки", отдел "Обща администрация"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.bdz.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Основна дейност

Железопътни услуги

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възложителя

Осъществяване на денонощна, въоръжена физическа охрана, изграждане на системи за видео наблюдение и системи за охрана със сигнално охранителна техника (СОТ), с цел опазване на имуществото и подвижния жп състав, собственост на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД, както и на превозните товари, за период от три години.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 23 (23 - Детективски и охранителни услуги, с изключение на услугите с бронирани автомобили)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
На територията на цялата страна
Код NUTS: BG
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Осъществяване на денонощна, въоръжена физическа охрана, изграждане на системи за видео наблюдение и системи за охрана със сигнално охранителна техника (СОТ), с цел опазване на имуществото и подвижния жп състав, собственост на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД, както и на превозните товари, за период от три години. "БДЖ-Товарни превози" ЕООД предлага 55 /петдесет и пет/ обекта на охрана с минимум 380 / триста и осемдесет/ охранители на територията на цялата страна, съгласно приложение №1 от Техническото задание. Под охрана в района на обектите се намират административни сгради, гари, депа, подвижен жп състав и превозваните товари, ремонтни халета, гаражни коловози, складови помещения, машини и съоръжения, гаражи и друго движимо и недвижимо имущество находящо се в границите на охранявания район.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

79713000

Описание:

Охранителни услуги

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно техническо задание и спецификация приложение към документацията за участие.

Стойност, без да се включва ДДС
8754030.87 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие в размер на 80 000 лв., със срок на валидност 180 календарни дни след изтичане на крайния срок за получаване на заявленията за участие. За задържането и освобождаването на гаранцията за участие се прилагат разпоредбите на чл.61 и чл.62 от ЗОП. 2. Гаранция за изпълнение на договора - 3 % от стойността на договора със срок на валидност 60 дни след изтичане срока на договора. Гаранцията се представя от определения за изпълнител участник. Гаранциите се представят в една от следните форми: безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинал в полза на Възложителя, по приложените към документацията образци Приложение №11 и Приложение №12 или парична сума (депозит), внесена по сметката на “БДЖ-Товарни превози” ЕООД в лева в Банка „Уни Кредит Булбанк”АД,гр.София,IBAN BG02UNCR70001501006261,BIC:UNCRBGSF.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Плащането на месечната дължима сума се извършва в срок до 30 дни, който започва да тече след представяне на оригинална месечна фактура, заедно с приложен към нея обобщен месечен протокол за всички обекти на Възложителя за извършената услуга подписан от Възложителя и Изпълнителя или упълномощени от тях лица. При непредставяне на разписан обобщен месечен протокол за извършването на услугата към месечната фактура, Възложителят може да заплати до 80% от сумата по фактурата за месеца и за всеки следващ месец до представяне на разписан обобщен месечен протокол.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато определеният за изпълнител участник е обединение на физически и /или юридически лица, следва да се регистрира като дружество по Търговския закон. Новосъздаденото юридическо лице е обвързано от офертата, подадена от обединението.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Кандидати в процедурата могат да бъдат всички български или чуждестранни юридически лица, както и обединения между тях, които отговарят на изискванията на ЗОП. 1. Списък на документите, съдържащи се в заявлението, съгласно чл.77, ал.3, т.11 от ЗОП, подписан от законния представител на кандидата или изрично упълномощено от него лице. 2. Заверено копие от документ за регистрация на Кандидата или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за Търговския регистър, когато Кандидатът е юридическо лице или едноличен търговец. Когато Кандидатът в процедурата е чуждестранно юридическо лице, представя съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която е установен, в официален превод, съгласно §1, т.16а от Допълнителните разпоредби на ЗОП. В случай, че кандидатът е обединение, което не е юридическо лице, към обявлението се представя и документ, с който е създадено обединението – оригинал или нотариално заверено копие, в което задължително се посочва представляващия. 3. Заверено копие от удостоверение за регистрация по ЗДДС /идентификационен № по ДДС/. 4. Валиден лиценз за извършване на охранителна дейност на територията на цялата страна, издаден от компетентен орган по реда на Закона за частната охранителна дейност /ЗЧОД/ за охрана на имуществото на физически или юридически лица – копие заверено от кандидата или еквивалентен документ (за чуждестранните кандидати), който им разрешава да извършват охранителна дейност(съобразно предмета на поръчката) на територията на цялата страна. При условие, че чуждестранните кандидати имат право да извършват частна охранителна дейност съгласно законодателството на държавата, в която са установени, същите следва да удостоверят, че отговарят на изискванията на ЗЧОД. В случай, че участникът е обединение всеки един от участниците в обединението трябва да представи копие от лиценз за извършване на частна охранителна дейност, издаден по реда на ЗЧОД. 5. Нотариално заверено изрично за настоящата процедура пълномощно на лицето, подписващо заявлението/офертата/ (оригинал или нотариално заверено копие) – представя се, когато заявлението/офертата/ не е подписано от управляващия и представляващ кандидата съгласно актуалната му регистрация, а от упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изявление, че упълномощеното лице има право да подпише заявлението/офертата/ и да представлява кандидата в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. 6. Декларации:6.1. Декларация по чл. 47, ал. 1, т.1, б. „а – д”, ал.2, т. 5 и ал.5, т.1 от ЗОП – (оригинал); 6.2. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т.3 и ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП – (оригинал). Декларациите по т.1.6.1. и 1.6.2. се попълват съгласно приложените образци към документацията, Приложения № 2 и № 3 и се подписват от лицата, съгласно чл.47, ал.4 от ЗОП. 6.3. Декларация за приемане на условията в проекта на договор във връзка с чл.77, ал.3, т.9 от ЗОП (оригинал) - попълнена и подписана от представляващия кандидата, съгласно образеца - Приложение № 4 към документацията за участие. 6.4. Декларация по Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, съгласно образеца - Приложение № 5 към документацията за участие, подписана от представляващия кандидата. 6.5. Декларация по чл.77, ал.3, т. 6 от ЗОП за използване/неизползване на подизпълнители, съгласно образеца - Приложение № 6 към документацията за участие, подписана от представляващия кандидата Виж раздел VI.3 Допълнителна информация.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Заверено от кандидата копие на годишен баланс и отчет за приходите и разходите за последните три финансови години (2011, 2012 и 2013 г.).

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Декларация, че не е настъпила промяна в обстоятелствата по чл.15 от ЗЧОД. 2. Списък на основните договори с предмет – „Физическа охрана и/или охрана с технически средства“, изпълнени през последните три година (2011, 2012 и 2013 г.), включително датите, стойностите и възложителите / представя се в оригинал/, съгласно приложение № 8 от документацията за участие, придружен от препоръки за добро изпълнение на същите видове дейности (най-малко 2 бр.). Приложените препоръки трябва да се отнасят за посочени в списъка договори. 3. Охранителният състав да притежава удостоверение за преминало обучение за охранители в лицензиран учебен център /доказва се с приложена справка с име, презиме и фамилия и № на удостоверение от учебния център/. 4. Декларация, че новоназначаващите се охранители ще преминат обучение съгласно чл. 28 от ЗЧОД. 5. Кандидатът да има назначени действащи охранители по трудов договор – не по-малко от 300 охранители – доказва се с приложена Справка от НАП за регистриране на трудовите договори на служителите на кандидата, издадена след датата на обявяване на настоящата процедура. Посоченото изискване представлява критерий за допустимост. 6. Заверено копие на валидно разрешение за придобиване, съхранение, носене и употреба на огнестрелно оръжие, като минималното количество е не по-малко от 50 (петдесет) броя огнестрелно оръжие негова собственост. 7. Заверено копие от сключена застраховка „Гражданска отговорност” за осъществяване на охранителна дейност с ползване на огнестрелно оръжие за нанесени имуществени и неимуществени вреди и декларация, че ако бъде определен за изпълнител ще сключи такава с лимити на отговорност за еднократно събитие 500 000 лв. и 1 000 000 лв. в агрегат. 8. Декларация за поемане на пълна имуществена отговорност в резултат на допуснати незаконни посегателства в охраняваните обекти при изпълнение на договора за охрана по вина на изпълнителя. 9. Декларация, за осигуряване на необходимия персонал и че той няма да бъде променян независимо от обективни и субективни причини - болнични, отпуски или напускане на служители, за осигуряване на реално месечно заплащане на охранителите си за срока на действие на договора, съответстващо на трудовото им възнаграждение. 10. Декларация, че трудовата заетост на персонала от охранителната фирма, зает с охраната на обектите ще бъде в съответствие с трудовото и данъчно-осигурителното законодателство и че организирането на смените на охранителите ще е съгласно разпоредбите на „Наредба за работното време, почивките и отпуските”. 11. Заверено копие на удостоверение за вписване на кандидата като администратор на лични данни. 12. Декларация с посочен адрес, че има изграден денонощен мониторинг център, чрез който да наблюдава и регистрира всички нерегламентирани действия по периметъра на охраняваните обекти заснети от камерите за видеонаблюдение и сигнали от СОТ системи, както и че записите от видео камерите ще се съхраняват за период от 30 дни. Когато кандидатът няма свой мониторинг център или ще ползва услугите на друг, да представи договор за наети машини, технически съоръжения, сгради, договор за ползване на мониторинг център. 13. Заверено от кандидата копие на разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс – радиочестотен спектър за осъществяване на електронни съобщения за собствени нужди чрез електронна съобщителна мрежа от подвижна радиослужба – PMR на територията на Република България. 14. Валиден сертификат за въведена система за управление на качеството, съгласно стандарт ISO 9001:2008 с обхват предмета на обществената поръчка. 15. Валиден сертификат за наличие на въведена система за управление на здравето и безопасността при работа, съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007 или „еквивалентен” Виж раздел VI.3 Допълнителна информация.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Закон за частната охранителна дейност.

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Цена за охранител; тежест: 50
Показател: Технически показател; тежест: 50
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
23.07.2014 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията е с включен ДДС. Документацията се заплаща в касата на Възложителя, находяща се на адрес: в гр. София, ул."Иван Вазов" № 3, стая 129 или по банкова сметка на Възложителя - "БДЖ – Товарни превози" ЕООД - „Уни Кредит Булбанк” АД, BIC: UNCRBGSF, IBAN: BG02 UNCR 7000 1501 0062 61, и се получава срещу представен платежен документ, в Деловодството на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, гр. София, ул. Иван Вазов № 3, всеки работен ден от 08:00 часа до 16:30 часа./В нареждането да бъде записано "Документация за участие в обществена поръчка с предмет:" ...."

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти и на заявления за участие
30.07.2014 г.  Час: 16:30
IV.3.5) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 31.07.2014 г.  Час: 10:00
Място

гр. София, ул. "Иван Вазов" № 3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Кандидатите в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата на масова информация и на юридически лица с нестопанска цел при действията на комисията по чл.88, ал.2 от ЗОП.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от раздел III.2.1 7. Когато кандидатът предвижда подизпълнители, които ще участват при изпълнението на обществената поръчка, в декларацията посочва подизпълнителите, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие. Ако кандидатът предвижда участието на подизпълнители, представя за всеки от тях документите, съгласно чл.77, ал.4 от ЗОП , а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато кандидатът в процедурата е обединение, се прилага чл.77, ал.5 от ЗОП. 8.Документ за гаранция за участие в оригинал. 9.Документ за закупена документация за участие(копие, заверено от кандидата). Задължително се отстраняват от процедурата кандидати и/или участници при наличието на обстоятелствата по чл.69, ал.1 и/или чл.47,ал.1, ал.2,т.1,3,4 и 5 и/или ал.5 от ЗОП. Продължава от раздел III.2.3 Технически възможности 16. Валиден сертификат за въведена система за управление на сигурността на информацията, съгласно стандарт ISO 27001:2005 или „еквивалентен” 17. Декларация от кандидата, че е извършил оглед и е запознат с териториалните граници на обектите от Приложение №1, както и с минималния брой видеокамери и СОТ системи, посочен в Техническото задание, които трябва да бъдат монтирани във всеки един от охраняемите обекти, съгласно приложения образец Приложение № 7 към документацията за участие. Огледът на обектите на Възложителя е задължителен и се извършва от допуснатите до етап договаряне кандидати, на които се издава разрешение за извършване на оглед и се предоставят документи, съдържащи териториалните граници на обектите. 18. Декларация за неразгласяване на предоставената информация относно териториалните граници, характеристиките на охраняваните обекти и находящото се в тях движимо и недвижимо имущество. Декларациите по т.17 и т.18 се представят в плик с надпис "Първоначално предложение за изпълнение на поръчката" от допуснатите до договарянето участници. Срок за изграждане на техническите средства за сигурност – до 60 календарни дни след сключване на договора.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл. 120, ал. 3 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.06.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ