00589-2014-0012
Технически редакции | ||
30.06.2014 16:37 ч. : | 30/06/2014 16:19 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
30.06.2014 16:37 ч. : | 30/06/2014 16:19 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Перник: 09 - Счетоводни и одиторски услуги
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Перник, пл."Св.иван Рилски" №1А, За: инж. Росен Йорданов; Йоана Донкова, България 2300, Перник, Тел.: 076 684298; 076 684324, E-mail: obshtina@pernik.bg, Факс: 076 684308
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.pernik.bg.
Адрес на профила на купувача: www.pernik.bg.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
„Извършване на независим одит на проект: „Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” по проект “Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионална развитие чрез Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013”. В съответствие с насоките за кандидатстване на УО по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4.. „Подобряване на физическата среда и превенция на риска” по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.4-09/2012/021: „Зелена и достъпна градска среда” по обособени позиции
Възлагане на обществена поръчка
„Извършване на независим одит на проект: „Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” по проект “Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионална развитие чрез Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013”. В съответствие с насоките за кандидатстване на УО по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4.. „Подобряване на физическата среда и превенция на риска” по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.4-09/2012/021: „Зелена и достъпна градска среда” по 7 обособени позиции. Офертите на участниците и изпълнението на договорите следва да са съобразени с Насоките за извършване на одит по проекти, финансирани по Оперативна програма „Регионално развитие 2007 - 2013 г.", които участие могат да се намерят на адрес www.bgregio.eu. Във връзка с изпълнението на дейностите включени в предмета на обществената поръчка ще се прилагат "Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по Оперативна програма "Регионално развитие 2007-2013 г." и съдържанието на Доклад за фактически констатации със съдържанието на които могат да се запознаят на www.bgregio.eu.
79212000
Описание:
НЕ
ДА
НЕ
„Извършване на одит на проект: „Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” по проект “Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионална развитие чрез Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013”. В съответствие с насоките за кандидатстване на УО по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4.. „Подобряване на физическата среда и превенция на риска” по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.4-09/2012/021: „Зелена и достъпна градска среда” В рамките на поръчката ще бъде извършен одит на един основен обект за интервенция и 6 допълнителни обекти: - Основен обект на интервенция: УПИ I за ОбНС и озеленяване, кв. 208; УПИ I за озеленяване , кв.206, УПИ ІІ за пешеходна зона, озеленяване и търговия, кв. 211; УПИ VII за кино, жил.стр. и обществено обслужващи дейности, кв. 1; Част от УПИ I Дворец на културата, кафе, аперитив, озеленяване и пешеходна зона , кв. 1; улица от ос.т.9261 до ос.т.1255; улица от ос.т.1190 до ос.т.1260, УПИ I за озеленяване и трафопост, кв.215, ул.Търговска /между ул. Райко Даскалов и ул.Кракра” - Трети допълнителен обект: Реконструкция и модернизация на парк "Митко Соколов", кв. Драгановец, кв.6, гр. Перник” - Пети допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Селото, гр.Перник - УПИ I, кв. 248; УПИ I, кв. 249; УПИ I, кв. 259; УПИ I, кв. 260; УПИ I, кв. 262; УПИ I, кв. 263; УПИ V, кв. 281” - Шести допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Иван Вазов, гр.Перник – УПИ VII, кв. 236; УПИ IX, кв.236; УПИ V, кв.243; УПИ I, кв.245; УПИ I, кв. 250; УПИ I, кв. 251; УПИ I, кв. 252; УПИ I, кв. 256; УПИ V, кв. 256; УПИ I, кв. 257; УПИ I, кв. 258; УПИ I, кв. 283” - Седми допълнителен обект: Обновяване на вътрешно квартални пространства и паркоустрояване - кв. 233 УПИ I; кв. 253 УПИ I и УПИ II; УПИ I, кв. 233” - Осми допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Рено, гр. Перник - кв. 231-първи етап; кв. 232-първи етап; УПИ I, кв. 234; УПИ I, кв. 235; кв. 246-първи етап” - Девети допълнителен обект: Благоустрояване и паркоустройствено решение на Част от Централен градски парк, гр. Перник” Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и следва да включва минимум: • Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проектите от страна на Възложителя; • Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013; • Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проектите; • Предназначението на одита е да направи обективна проверка на законосъобразността и допустимостта на разходваните средства при изпълнение на дейностите по отношение на съответния обект на интервенция. За всеки обект на интервенция ще бъде изготвен отделен одитен доклад за фактически констатации.
НЕ
20.04.2015 г.
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Гаранция за участие в размер на: за Обособена позиция 1: 160 лв.; за Обособена позиция 2: 40 лв.; за Обособена позиция 3: 30 лв.; за Обособена позиция 4: 35 лв.; за Обособена позиция 5: 20 лв.; за Обособена позиция 6: 40 лв; за Обособена позиция 7: 20лв; Участникът сам избира формата на гаранцията - банкова гаранция или парична сума. Гаранция за участие, когато е парична сума се превежда от участника по следната банкова сметка на Община Перник:IBAN:BG36CECB97903360879300, BIC: CECBBGSF при Банка ЦКБ АД или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя със срок на валидност 190 календарни дни считано от датата определена като краен срок за подаване на офертите и условия, които да предвиждат изрично възможността за задържането и по реда на чл.61 от ЗОП. Банковата гаранция или съответния платежен документ, доказващ внасянето на гаранцията, е част от офертата за участие в настоящата процедура (чл.56,ал.1, т.3 от ЗОП). Във всички случаи от банковата гаранция, респективно платежното нареждане следва да са видни предмета на поръчката или уникалния номер на поръчката и обособената позиция, за която участникът подава оферта. Гаранцията за участие в процедурата се задържа по реда на чл. 61 от ЗОП и се освобождава, съгласно изискванията на чл. 62 от ЗОП. В случай, че участникът подава оферта за повече от една обособена позиция, следва да представи отделна гаранция за участие/изпълнение за всяка отделна обособена позиция. Участникът, избран за изпълнител предоставя гаранция за изпълнение в размер на 3% от стойността на договора по обособена позиция №1 и 1 % от стойността на договора по обособени позиции № 2 -7. Тя се представя в една от посочените по- горе форми. Гаранция за изпълнение на договора се превежда от участника по следната банкова сметка на Община Перник: IBAN:BG36CECB97903360879300, BIC: CECBBGSF при Банка ЦКБ АД или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя със срок на валидност – до 30 календарни дни след изтичане срока на договора /след изчерпване предмета на поръчката и подписване на съответните приемателни протоколи/. Банковата гаранция или съответният платежен документ, доказващ внасянето на гаранцията, се представят в оригинал към момента на сключване на договора за възлагане на обществената поръчка. При внасяне на гаранция по банкова сметка, в платежното нареждане изрично се посочва процедурата, за която се внася. Гаранцията за изпълнение се задържа в случаите, предвидени в договора за възлагане на обществената поръчка - Възложителят има право да усвои изцяло или част от Гаранцията за изпълнение на договора при доказано неточно изпълнение на задължения по Договора от страна на Изпълнителя, Възложителят има право да усвои такава част от гаранцията, която покрива отговорността на Изпълнителя за неизпълнението, включително размера на начислените неустойки, ако Изпълнителя е надвишил срока за изпълнение; При едностранно прекратяване на Договора от Възложителя поради доказано виновно неизпълнение на задължения на Изпълнителя по Договора, сумата от Гаранцията за изпълнение на договора се усвоява изцяло като обезщетение за прекратяване на Договора. Възстановяването на гаранцията за добро изпълнение или неинкасираната част от нея се извършва от Възложителя в срок до 30 календарни дни след изтичане срока на договора /след изчерпване предмета на поръчката и подписване на съответните приемателни протоколи. Възложителят освобождава гаранциите по настоящия раздел, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура.
Схема на плащане - За обособена позиция № 1 - Авансово плащане в размер на 30 % от стойността на договора, дължимо в 10 дневен от получаване на уведомлението за начало на изпълнението и след представяне на фактура от страна на изпълнителя. - Окончателно плащане в размер на разликата между стойността на настоящия договор и авансовото плащане, извършено от Възложителя на Изпълнителя, в срок от 30 работни дни след подписване от представител на възложителя и изпълнителя протокол за приемане на работата, доклад за фактически констатации и фактура, и в зависимост от условията и начина на финансиране, уговорени в настоящия договор. Схема на плащане - за Обособена позиция № 2-7 - Авансово плащане в размер на 30 % от стойността на договора, дължимо в 10 - дневен от получаване на уведомлението за наличие на финансиране и начало на изпълнението и след представяне на фактура от страна на изпълнителя. - Окончателно плащане в размер на разликата между стойността на настоящия договор и авансовото плащане, извършено от Възложителя на Изпълнителя, в срок от 30 работни дни след подписване от представител на възложителя и изпълнителя протокол за приемане на работата, доклад за фактически констатации и фактура, и в зависимост от условията и начина на финансиране, уговорени в настоящия договор.
Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, в случай че избраният за изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.
За обособена позиция № 2- 7 няма осигурено финансиране. В случай че финансиране не бъде осигурено, възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по съответната обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5 , пр. 2, чл. 40 от ЗОП, респ. на основание чл. 43 или 45 от ЗОП“; Документацията за участие в настоящата поръчка е безплатна и достъпна за всички заинтересовани лица на сайта на Община Перник www.pernik.bg Раздел Общиствени поръчки.
ДА
Закон за независимия финансов одит
ДА
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
Български
180
сградата на Община Перник
На отварянето на офертите могат да присъсътват лицата по чл. 68, ал. 3 от ЗОП.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Настоящата обществена поръчка се отнася за дейности, планирани в рамките на проект: “Зелена и достъпна градска среда, гр. Перник” съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионална развитие чрез Оперативна програма „ Регионално развитие 2007 – 2013”. В съответствие с насоките за кандидатстване на УО по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4. „Подобряване на физическата среда и превенция на риска” по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РО001/1.4-09/2012/021: „Зелена и достъпна градска среда” .
Участниците могат да получат необходимата информация за : • задълженията, свързани с данъци и осигуровки - от Национална агенция по приходите на ел.адрес www.nap.bg • опазване на околната среда - от Министерство на околната среда и водите и неговите структури на ел.адрес www.moew.government.bg • закрила на заетостта и условията на труд - от Министерство на труда и социалната политика на ел.адрес www.mlsp.government.bg които са в сила в РБългария, където трябва да се предоставят услугите, и които са приложими към строителството или към предоставяните услуги. Получаването на документация за участие в процедурата не е обвързано с плащане и пълен достъп до нея е предоставен на интернет адреса на община Перник - www.pernik.bg, раздел "Обществени поръчки". На интернет адреса ще бъдат публикувани всички отговори на запитвания и съобщения по настоящата обществена поръчка. Датата и часът за отваряне на ценовите оферти ще бъде обявен на сайта на Община Перник - http://pernik.bg/obshhestveni-porchki - чрез изрично съобщение.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.
Отдел Правен и обществени поръчки при Община Перник, пл. Свети Иван Рилски № 1А, България 2300, Перник, Тел.: 076 684324, E-mail: obshtina@pernik.bg, Факс: 076 684308
30.06.2014 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ
„Извършване на независим одит на Основен обект на интервенция: УПИ I за ОбНС и озеленяване, кв. 208; УПИ I за озеленяване , кв.206, УПИ ІІ за пешеходна зона, озеленяване и търговия, кв. 211; УПИ VII за кино, жил.стр. и обществено обслужващи дейности, кв. 1; Част от УПИ I Дворец на културата, кафе, аперитив, озеленяване и пешеходна зона , кв. 1; улица от ос.т.9261 до ос.т.1255; улица от ос.т.1190 до ос.т.1260, УПИ I за озеленяване и трафопост, кв.215, ул.Търговска /между ул. Райко Даскалов и ул.Кракра”.
79212000
Описание:
Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
„Извършване на независим одит на Трети допълнителен обект: Реконструкция и модернизация на парк "Митко Соколов", кв. Драгановец, кв.6, гр. Перник”
79212000
Описание:
Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.
„Извършване на независим одит на Пети допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Селото, гр.Перник - УПИ I, кв. 248; УПИ I, кв. 249; УПИ I, кв. 259; УПИ I, кв. 260; УПИ I, кв. 262; УПИ I, кв. 263; УПИ V, кв. 281”
79212000
Описание:
„Извършване на независим одит на Пети допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Селото, гр.Перник - УПИ I, кв. 248; УПИ I, кв. 249; УПИ I, кв. 259; УПИ I, кв. 260; УПИ I, кв. 262; УПИ I, кв. 263; УПИ V, кв. 281”. Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.
„Извършване на независим одит на Шести допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Иван Вазов, гр.Перник – УПИ VII, кв. 236; УПИ IX, кв.236; УПИ V, кв.243; УПИ I, кв.245; УПИ I, кв. 250; УПИ I, кв. 251; УПИ I, кв. 252; УПИ I, кв. 256; УПИ V, кв. 256; УПИ I, кв. 257; УПИ I, кв. 258; УПИ I, кв. 283”
79212000
Описание:
„Извършване на независим одит на Шести допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Иван Вазов, гр.Перник – УПИ VII, кв. 236; УПИ IX, кв.236; УПИ V, кв.243; УПИ I, кв.245; УПИ I, кв. 250; УПИ I, кв. 251; УПИ I, кв. 252; УПИ I, кв. 256; УПИ V, кв. 256; УПИ I, кв. 257; УПИ I, кв. 258; УПИ I, кв. 283”. Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.
„Извършване на независим одит на Седми допълнителен обект: Обновяване на вътрешно квартални пространства и паркоустрояване - кв. 233 УПИ I; кв. 253 УПИ I и УПИ II; УПИ I, кв. 233”
79212000
Описание:
„Извършване на независим одит на Седми допълнителен обект: Обновяване на вътрешно квартални пространства и паркоустрояване - кв. 233 УПИ I; кв. 253 УПИ I и УПИ II; УПИ I, кв. 233”. Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.
„Извършване на независим одит на Осми допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Рено, гр. Перник - кв. 231-първи етап; кв. 232-първи етап; УПИ I, кв. 234; УПИ I, кв. 235; кв. 246-първи етап”
79212000
Описание:
„Извършване на независим одит на Осми допълнителен обект: Благоустрояване на обществени пространства в кв. Рено, гр. Перник - кв. 231-първи етап; кв. 232-първи етап; УПИ I, кв. 234; УПИ I, кв. 235; кв. 246-първи етап”. Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.
„Извършване на независим одит на Девети допълнителен обект: Благоустрояване и паркоустройствено решение на Част от Централен градски парк, гр. Перник”
79212000
Описание:
„Извършване на независим одит на Девети допълнителен обект: Благоустрояване и паркоустройствено решение на Част от Централен градски парк, гр. Перник”. Одита на проекта по обекта на интервенция включва:Проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и отчетността, проверка достоверността на декларираните разходи по проекта по съответния обект на интервенция и съответствието им с нормативната база в страната.Основната цел на извършения одит е да се формират констатации/потвърждения/, че отчетените от Възложителя разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Възложителя доклад за фактически констатации.
За изпълнението на тази обособена позиция няма осигурено финансиране. Изпълнението на договора, сключен с избрания изпълнител ще започне при условие, че се осигури финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране възложителят ще прекрати процедурата, респ. договора по настоящата обособена позиция на основание чл. 39, ал. 5, пр. 2 или чл. 40 от ЗОП.