Версия за печат

01224-2014-0018

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000694037

Българската народна банка, пл."Княз Александър I" №1, За: Ангелина Кръстева - по процедурата; Богдан Губерков - по предмета на поръчката, 02 91451296, Р България 1000, София, Тел.: 02 91451480, E-mail: krasteva.a@bnbank.org, Факс: 02 91451459

Място/места за контакт: пл."Княз Александър I" №1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.bnb.bg.

Адрес на профила на купувача: www.bnb.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Друг: БНБ

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

"Развитие и абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни - Отчети за банков надзор"

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 7 (07 - Компютърни и свързаните с тях услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София 1000, пл. ,,Княз Александър I” № 1 и ул.“Московска“ № 7.
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предмет на обществената поръчка са следните услуги: 1. проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (,,актуализации на системата”) към информационната система „Единно хранилище на данни - Отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ, подробно описана в Приложение № 1 - Описание на информационна система „Единно хранилище на данни – отчети за „Банков надзор” (ЕХД-ОБН), наричана по-нататък ,,Системата”. Актуализациите на системата се извършват съгласно задания и спецификации, предоставяни чрез писмена заявка от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, след съгласуване между страните на обхвата, обема на работата и крайния срок за нейното извършване; 2. безплатна гаранционна поддръжка на всички актуализации на системата по т. 1, която се осъществява при условията и сроковете, посочени в проекта на договора; 3. абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни - Отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ, описана в Приложение № 1. Абонаментното обслужване се осъществява съгласно Приложение № 2 - „Изисквания, обхват и условия за абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни - Отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН)” и техническото предложение на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ; 4. След изтичане на съответния срок на гаранционната поддръжка на актуализации на системата, възложени по силата на проекта на договора, към абонаментното обслужване по т. 3 се включват и актуализациите на системата.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

72253200, 72262000

Описание:

Поддържане на системи
Услуги по разработване на софтуер

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Възложителят ще възлага на избрания за изпълнител актуализации на системата, чрез писмена заявка, с която ще се изпращат заданията и спецификациите на Възложителя. В последните ще се определят предварително съгласувани с избрания за изпълнител участник: обхват и обем на работата (в часове) и крайният срок за тяхното извършване; Абонаментното обслужване ще се осъществява в обем, съгласно Приложение № 2 „Изисквания, обхват и условия за абонаментно обслужване на информационна система”.

Стойност, без да се включва ДДС
1200000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в размер на 12 000,00 лв. (дванадесет хиляди лева) или тяхната равностойност в евро в размер на 6135,50 евро (шест хиляди сто тридесет и пет евро и петдесет евроцента). Гаранцията се представя под формата на банкова гаранция или парична сума. Участникът сам определя формата на гаранцията за участие. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSD, а ако участникът представя гаранцията за участие в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code DEUTDEFF, Банкова сметка: 10092334950000, Deutsche Bank, Frankfurt.Ако участникът представя банкова гаранция за участие, тя следва да е със срок на валидност, не по-малко от 15 (петнадесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. В банковата гаранция следва да е посочено условието, при което възложителят има право да я задържа до решаване на спора, когато участникът в процедурата за обществена поръчка обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител (чл. 61, ал. 1 от ЗОП).В банковата гаранция следва да са посочени още следните условия, в съответствие с чл. 61, ал. 2 от ЗОП, при които възложителят има право да я усвои, а именно ако участникът: - оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; -определен е за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществена поръчка. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.Гаранцията за участие се задържа или освобождава при условията и сроковете на чл. 61 и 62 от ЗОП.Гаранцията за изпълнение се представя от избрания за изпълнител под формата на парична сума, преведена по една от горепосочените банкови сметки или под формата на банкова гаранция, към момента на сключване на договора, с валидност съгласно клаузите на договора. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 % от прогнозната стойност на поръчката от 1 200 000 лв., без ДДС.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Съгласно условията на договора.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

А.) В плик № 1 с надпис: „Документи за подбор” се поставят:1.Пълномощно на лицето, подписващо офертата – представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощител и упълномощен), както и изрично изявление, че упълномощеното лице има право да подпише офертата (или някой друг документ от нея).2.За юридически лица и ЕТ, се представя: единен идентификационен код (ЕИК) или извлечение от Търговския регистър, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър.За физически лица: копие от документа за самоличност.За чуждестранните лица – съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която е установен, който се представя в официален превод.3.При участници обединения – документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочват представляващия и разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предмет на поръчката. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице:документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението;документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП.4.Документ за гаранция за участие. 5.Доказателства за икономическо и финансово състояние, посочени в т.III.2.2) от обявлението.6.Доказателства за технически възможности и/или квалификации, посочени в т.III.2.3) от обявлението.7.Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” – „д”, т. 2 и 3 от ЗОП, подписана от лицата съгласно указанията в образеца;8.Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 2, т. 1, 2, 2а (отношение на текста „който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение), т. 3, 4 и 5 от ЗОП, подписана от лицата съгласно указанията в образеца;9.Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 5, т. 1 и 2 от ЗОП, подписана от лицата, съгласно указанията в образеца;10.Декларация за подизпълнител/и. Участникът прилага декларация, независимо дали ще използва или няма да използва подизпълнител/и. В случай че, участник предвижда използването на подизпълнител/и при изпълнение на поръчката, посочва същия/те, както и дела на тяхното участие. Посочват се стойността, процентът от общата стойност и конкретната част от предмета на обществената поръчка, която ще бъде изпълнена от всеки подизпълнител. В тези случаи документите и данните по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5 и 6 от ЗОП следва да бъдат представени и за всеки от подизпълнителите, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Лице, което е дало съгласие и фигурира в офертата като подизпълнител на друг участник не може да представя самостоятелна оферта. Когато участникът ще използва подизпълнители, в офертата се прилага декларация за тяхното съгласие, подписана на всяка страница от подизпълнителите;11.Декларация за приемане на условията в проекта на договор. Подписва се и се подпечатва от представляващия/ите дружеството съгласно регистрацията или от упълномощено от него/тях лице/а, като се прилага съответното пълномощно;12.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника и подпечатан;13.Документ, удостоверяващ закупуването на документацията по съответния ред. Продължава в VI.3 "Допълнителна информация".

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

o Баланс и отчет за приходи и разходи за 2011, 2012 и 2013 година; o Информация съдържаща общия оборот и информация за оборота от услугите, сходен с предмета на поръчката, за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (представя се под формата на декларация).

Изисквано минимално/ни ниво/а:

- общ оборот не по-малко от 800 000 лв. (осемстотин хиляди лева) общо за 2011, 2012 и 2013 г., в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си;

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

o Кратко представяне (презентация) на участника в т.ч. описание на опита, свързан с предмета на поръчката; o Подписан и подпечатан списък с офисите и техните адреси на територията на гр.София; o Подписана и подпечатана декларация - списък на предложения екип, който ще изпълни поръчката. В декларацията се посочват следните данни за всеки един от специалистите: - предвидена роля в екипа; - имена, като се посочва на какъв договор е назначен; - специалност и заемана длъжност; - стаж по специалността в години; - притежаваните сертификати в области, свързани с предмета на поръчката и предвидената роля в екипа; - участие на специалистите в реализирани проекти и трудовия им стаж по специалността в години; o Автобиографии, копия от дипломи за висше образование, копия на сертификати, притежавани от специалистите (свързани с предмета на поръчката и предвидената роля в екипа), включително сертификат за преминато обучение по управление на проекти на ръководителя на проекта, съгласно представената декларация – списък на предложения екип; o Валиден сертификат за качество ISO 9001:2008 за проектиране, разработване и внедряване на информационни системи на участника; o Валиден сертификат за информационна сигурност ISO 27001 на участника; o Документ, удостоверяващ съответното постигнато ниво като фирма партньор на Oracle по програмата Oracle Partner Network.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Да има поне един офис на територията на гр.София (доказва се от списъка с офисите и техните адреси на територията на гр.София); - Изисквания към броя и квалификацията на предложения екип, който ще изпълни поръчката: да включва 1 ръководител, минимум 2 бизнес анализатора и минимум 5 софтуерни специалиста, от които минимум трима софтуерни разработчици, минимум един разработчик на база данни и минимум един администратор на база данни, както и 1 (един) специалист по качеството; Ръководителят на проекта - трябва да отговаря на следните изисквания по отношение на квалификация и професионален опит: - Висше образование в областта на информационните технологии; - Минимум 10 години професионален опит, от които поне 5 като ръководител на проекти; - Участие в управлението на минимум 5 проекта, свързани с разработване и внедряване на информационни системи; - Да притежава сертификат за управление на проекти; Минимум двама от бизнес анализаторите, включени в екипа, трябва да отговарят на следните изисквания по отношение на квалификация и професионален опит: - Висше образование в областта на информационните технологии или икономиката; - Минимум 5 години професионален опит, от които поне 3 като бизнес анализатор; - Участие в минимум 3 проекта като бизнес анализатор; - Да притежава сертификат за преминато обучение по използване на инструментални средства за моделиране на бизнес процеси; Минимум трима от софтуерните разработчици - трябва да имат минимум 5 г. професионален опит като разработчици, свързан с разработване и внедряване на информационни системи. Минимум един от Разработчиците на база данни трябва да отговаря на следните изисквания по отношение на квалификация и професионален опит: - Висше образование в областта на информационните технологии; - Минимум 5 години професионален опит като разработчик на база данни; Да притежава валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate). Минимум един от администраторите на база данни, трябва да отговаря на следните изисквания по отношение на квалификация и професионален опит: - Висше образование в областта на информационните технологии; - Минимум 5 години професионален опит като администратор на база данни; - Да притежава валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate). Специалистът по качество трябва да отговаря на следните изисквания по отношение на квалификация и професионален опит: - Минимум 5 г. професионален опит, свързан с тестване на информационни системи. - Участникът да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качество в съответствие с изискванията на ISO 9001:2008; - Участникът да притежава валиден сертификат за информационна сигурност ISO 27001; - Участникът да притежава документ, доказващ ниво на партньорство по програмата Oracle Partner Network.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: 1.Оценка на техническо предложение за реализация на поръчката ; тежест: 65
Показател: Оценка на предложената цена за абонаментно обслужване на системата за една година в основния период ; тежест: 10
Показател: Оценка на предложената цена на час за актуализация ; тежест: 20
Показател: Оценка на предложена цена на час за абонаментно обслужване извън основния период на обслужване ; тежест: 5
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 027 - 043147 от 07.02.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
14.07.2014 г.  Час: 15:30
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията може да бъде получена всеки работен ден до 15:30 часа на датата, посочена в IV.3.3 от Обявлението за поръчка на гише № 54 в Паричния салон на БНБ срещу предоставяне на данни на участника - име, адрес, телефон, факс и e-mail. Заплащането на документацията става в брой на гише № 4. Цената на документацията е 6.00 лeвa, с включено ДДС или 3.07 евро с ДДС.Документацията може да бъде доставена по пощата при постъпило писмено искане от участник, с приложено платежно нареждане за превод на стойността на документацията. Таксите по превода и транспортните разходи за доставка с куриерска служба са за сметка на участника. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSD, а в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code: DEUTDEFF, Банкова сметка: 10092334950000, Deutsche Bank, Frankfurt.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
24.07.2014 г.  Час: 15:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 25.07.2014 г.  Час: 10:00
Място

София, пл."Княз Александър I" №1

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация. В случаите, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно (оригинал или копие заверено ,,Вярно с оригинала” от участника), даващо им възможност да присъстват на заседанието на комисията по отваряне на ценовите оферти. Представителите на средствата за масова информация и/или на юридическите лица с нестопанска цел следва да представят оторизация от съответната медия, респ. от представителните органи на юридическото лице с нестопанска цел, с която са упълномощени да присъстват на това заседание на комисията.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Б) В плик № 2 с надпис:„Предложение за изпълнение на поръчката ” се поставят следните документи:1.Попълнена и подпечатана оферта съгласно образеца, приложен в закупената документация.2.Участниците представят техническо предложение за изпълнение на поръчката, изготвено в съответствие с Приложение № 1 – Описание на информационна система „Единно хранилище на данни – отчети за „Банков надзор” (ЕХД-ОБН); Приложение № 2 - „Изисквания, обхват и условия за абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни - Отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН)” и Приложение № 3 - Насоки за развитие на информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за „Банков надзор” (ЕХД-ОБН), които са неразделна част от документацията.В.) В плик № 3 с надпис „Предлагана цена” се представя предлаганата цена, в отделен запечатан непрозрачен плик, която се изготвя съгласно образеца, приложен в документацията. Право да подават оферти имат всички български и чуждестранни физически и юридически лица, както и техни обединения. Пречка за участие в процедурата са наличието на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” – „д”, т. 2 и 3 от ЗОП, чл. 47, ал. 2, т. 1, 2, 2а (по отношение на текста „който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение), т. 3, 4 и 5 от ЗОП, както и по чл. 47, ал. 5, т. 1 и 2 от ЗОП. В офертата липсата на посочените обстоятелства се удостоверява с декларации по образец. На дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и на свързаните с тях лица се забранява пряко или косвено участие в настоящата обществена поръчка, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим (чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици).

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от Закон за обществените поръчки.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул."Витоша" №18, Р България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.06.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ