00661-2014-0015
Технически редакции | ||
20.06.2014 15:47 ч. : | 20/06/2014 15:38 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
20.06.2014 15:47 ч. : | 20/06/2014 15:38 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Белене: 09 - Счетоводни и одиторски услуги
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Белене, ул. "България" №35, За: Цветомир Цветанов - гл. експерт „Икономическо развитие и обществени поръчки", Елица Карлева - старши експерт „Разработване и управление на проекти", Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, obshtinabl@gmail.com, Факс: 0658 31062
Място/места за контакт: Цветомир Цветанов - гл. експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://obshtina.belene.net/_index.php.
Адрес на профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
Извършване на одит и изготвяне на окончателен одитен доклад, във връзка с изпълнението на проект „Мониторинг на качеството на факторите на околната среда в трансграничната област Олт-Белене”, референтен № 2(4i)-2.2-14, MIS-ETC code 359, финансиран по Програмата за трансгранично сътрудничество Румъния-България 2007-2013, Приоритетна ос 2, Ключова област на интервенция 2.
Възлагане на обществена поръчка
Предоставяне на услуги по извършване на независим одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект „Мониторинг на качеството на факторите на околната среда в трансграничната област Олт-Белене”, референтен № 2 (4i)-2.2-14, MIS-ETC code 359, финансиран по Програмата за трансгранично сътрудничество Румъния-България 2007-2013, Приоритетна ос 2, Ключова област на интервенция 2.
79212000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
Изпълнителят на обществената поръчка ще трябва да изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти, като изготви и предаде на Възложителя окончателен одитен доклад, съгласно изискванията и указанията на Техническата спецификация - приложение към документацията за участие, и одобрена при условията и реда на чл.25 ал.1 от ЗОП във връзка с чл.28 ал.4 от ЗОП. Изпълнителят изготвя и предава на Възложителя окончателен одиторски доклад по проекта в 2 комплекта - оригинал - по един на български и един на английски език, в т.ч. и на подходящ електронен носител. При изпълнение на задълженията Изпълнителят е длъжен да работи само с квалифициран експертен персонал, който е достатъчно компетентен за надлежното и точно изпълнение на работата по договора. Изпълнителят носи отговорност за правилното изпълнение на всички дейности по поръчката.
НЕ
17.10.2014 г.
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
1.Гаранция за участие в процедурата не се изисква (чл. 59 ал.5 т.2 ЗОП). 2.Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора. 2.1.Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 % от стойността на сключения договор за обществена поръчка, без ДДС. 2.2.Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция - по бразеца на „Банкова гаранция изпълнение" от документацията за участие, или превод на парична сума по банков път, по сметка на Община Белене: IBAN:BG61STSA93003359454700; BIC:STSA BGSF, при банка: „ДСК” ЕАД– клон Белене, като в нареждането за плащане следва да бъде записано:Гаранция за изпълнение по чл.59 ал.3 от ЗОП за извършване на одит и изготвяне на окончателен одитен доклад по проект „Мониторинг на качеството на факторите на околната среда в трансграничната област Олт-Белене”,референтен № 2(4i)-2.2-14, MIS-ETC code 359, финансиран по Програма за ТГС между Румъния и България 2007-2013, Приоритетна ос 2, Ключова област на интервенция 2; 2.3.Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. 2.4.Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна, неотменяема и неделима, в полза на Община Белене и със срок на валидност не по-кратък от 30 дни след изтичане срока на изпълнение на договора за обществената поръчка. Банковата гаранция е допустимо да е и по образец на банката, но задължително да съдържа и текста от образеца на Възложителя към документацията за участие.2.5.Участникът, определен за изпълнител, представя преди подписването на договора за обществена поръчка оригинал на банкова гаранция, или на платежен документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора.Гаранцията за изпълнение, под формата на парична сума, трябва да е постъпила по сметката на Възложителя преди крайния срок за сключване на договора за обществена поръчка. 2.6.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са съгласно чл.63 ал.1 ЗОП. Когато определения за изпълнител е обединение/консорциум, което не е ЮЛ, гаранцията за изпълнение на договора се превежда/представя, след изпълнение на задължението му по чл. 49 от Правилника за прилагане на ЗОП. Гаранцията за изпълнение под формата на банкова гаранция, трябва да гарантира изпълнението на определените в нея задължения от обединението-изпълнител като цяло, а не от отделен член на обединението. Всички банкови гаранции следва да са издадени от банка/банки/ кореспондираща с банката на Възложителя - "Банка ДСК" ЕАД.
1) Договорът се сключва в пълно съответствие с проекта на договор от документацията за участие и включва задължително всички предложения от офертата на определения за изпълнител. Плащането на цената за изпълнението на договора ще се извършва по банков път, в лева, по банкова сметка посочена в чл.7 ал.1 на договора, както следва: а) Авансово плащанe в размер на 50% (петдесет процента) от цената по чл.5, ал.1 на сключения договор за обществената поръчка. Възложителят извършва авансовото плащане към Изпълнителя в срок до 30 (тридесет) календарни дни от подписването на договора, но не преди представянето от Изпълнителя на оригинална фактура на стойност, равна на стойността на авансовото плащане с начислено ДДС (когато същия се дължи по смисъла на ЗДДС и чл.5 ал.1 т.2 от договора за изпълнението на поръчката). Реквизита на фактурата задължително следва да бъде одобрен от Възложителя. б). Окончателното плащане в размер на 50% (петдесет процента) от цената по чл.5, ал.1 на сключения договор за обществената поръчка се извършва в срок до 30 (тридесет) календарни дни след представяне на окончателния одитен доклад, съгласно условията и реда на Техническата спецификация и оригинал на фактура от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ за окончателното плащане с начислено ДДС (когато същия се дължи по смисъла на ЗДДС и чл.5 ал.1 т.2 от този договор), като реквизита на фактурата задължително следва да бъде одобрен от Възложителя. 2) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ издава фактура за всяко плащане в съответствие със Закона за счетоводството и ЗДДС (когато изпълнителя е данъчно задължено лице по този закон). 3) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури № на договора за обществената поръчка, както и текста: „Разходът е по договор №.... за .... по Проект реф. № 2 (4i)-2.2-14, MIS-ETC code 359” ПТГС РБ 2007-2013. 4) При промяна на банковата сметка, Изпълнителя е длъжен незабавно да уведоми писмено Възложителя. 5) В случай на установена по надлежния ред Нередност при изпълнение на договора за обществена поръчка, Изпълнителят е длъжен да възстанови на Възложителя всички неправомерно изплатени суми, заедно с дължимите лихви.
В случай, че участникът участва като обединение или консорциум, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението/консорциума сключват споразумение (договор) с нотариална заверка на подписите и съдържанието. Споразумението съдържа клаузи, които гарантират, че: а.всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора, включително по отношение на плащанията; б. всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; в.всички членове на обединението/консорциума са задължени да бъдат солидарно отговорни към Възложителя по настоящата поръчка и договора. Договорът за създаване на обединението/консорциум задължително включва клаузи определящи, кои съдружници (членове) в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределението на участието на членовете при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението да е в съответствие с чл. 25 ал. 8 от ЗОП. Участниците в обединението/консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обединението/консорциума за целите на процедурата. Не се допускат промени в състава на обединението/консорциума след подаването на офертата, както и промени във вътрешното разпределение на дейностите между участниците в обединението. Когато в споразумението за създаването на обединение/консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата-участникът може да бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.При установяване на несъответствие с посочените по-горе условия, Възложителят ще приложи разпоредбата на чл. 68 ал. 8 и ал. 9 от ЗОП.Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение/консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68, ал. 8 от ЗОП. Когато участникът, определен за изпълнител е обединение (консорциум) на физически и/или юридически лица, и то не е юридическо лице, възложителят не поставя изискване за регистрация на обединението като самостоятелно юридическо лице. В случай, че за изпълнител е определено обединение (консорциум) на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, преди сключване на договора, обединението следва да изпълни задължението си по смисъла на чл. 49 от Правилника за прилагане на ЗОП. В този случай ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, се представя еквивалентен документ за регистрация според закона на държавата (виж § 1 т. 7 от ДР на ЗОП), в която той е установен. Съдружниците в обединението-изпълнител носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка. Когато Възложителят се е издължил надлежно по съответния ред и е уредил всички претенции към изпълнителя-обединение, Възложителят не участва в никакви финансови и правни спорове между членовете на обединението, за дължимо или претендирано между съдружниците в него. Участник обединение/консорциум, което не е юридическо лице, прилага (в плик № 1 на офертата си) нотариално заверен оригинал или нотариално заверено копие на учредителен акт (договор) за създаване на обединението, в превод на български (когато е на език различен от български).
Приложима нормативна рамка: Закон за независимия финансов одит; Закон за счетоводството; Международни одиторски стандарти; Приложимите счетоводни стандарти; Закон за обществените поръчки; Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки; ПМС № 62/2007 за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС за финансовата рамка 2007 – 2013 г. Документи, ръководства и вътрешни правила по Оперативна програма „Трансгранично сътрудничество Румъния – България 2007-2013г." Указанията на част 15 от "Инструкции за одит" (на английски език!) от Наръчника за изпълнение на проектите (Project Implementation Manual) по Оперативна програма „Трансгранично сътрудничество Румъния – България 2007-2013г". ( Manual-15-Audit Instructions публикуван и качен на следния интернет-адрес: http://www.cbcromaniabulgaria.eu/index.php?page=documente-publicatii , раздел"Изпълнение" > "Наръчник за Изпълнение на Проекти (променен)". При всички дейности, за които е приложимо, изпълнителят следва да осигурява публичност и информираност на финансирането по договора за обществената поръчка, в съответствие с Наръчника за визуализация: http://cbcromaniabulgaria.eu/user/file/MIVdec2013.pdf ; Наръчника се публикува като част от документацията за участие в отделна хипервръзка към досието на обществената поръчка в профила на купувача: http://obshtina.belene.net/pp.htm Възложителят ще отстрани от участие в процедурата участник за който е налице някое от обстоятелствата по чл.47 ал.1 т.1 а)-д) т.2 и 3, ал.2, т.1, т.2 /предл. първо/, т.2а /предл. първо/, т.3, т.4 и т.5, и ал.5 от ЗОП. За обстоятелства по чл. 47 ал. 2 , т.2 /предл. първо/ от ЗОП лишаването от упражняване професия или дейност в областта на одитните услуги, е основание за отстраняване от участие. Възложителят отстранява от процедурата участник, който е представил оферта, която не отговаря на чл. 57 ал.2 от ЗОП. Не се допуска представяне на варианти на офертата.Оферира се пълния обем на поръчката, като не се допуска подаване на оферта за обособени нейни части или работи. За неуредените положения в обявлението и документация за участие се прилагат Закона за обществените поръчки, Прaвилника за прилагането на ЗОП. Не могат да участват в процедурата за възлагане на поръчката участници, членове в обединението или подизпълнители, при които лицата по смисъла на чл.47 ал.4 от ЗОП са свързани лица по смисъла на: — § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; — § 1 т.23а и т.24 от ДР на ЗОП и които са сключили договор с лице по чл.21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Отстраняват се участници в нарушение на чл.55 ал.5 и ал.6 ЗОП. Отстраняват се оферти съдържащи ценово предложение, без ДДС, надвишаващо допустимия финансов ресурс за изпълнение на поръчката посочен в т.II.2.1 на настоящото обявление. Остраняват се участниците, които в ценовата си оферта, грешно са изчислили стойност на ДДС в крайната обща цена за изпълнението на поръчката, във връзка със забраната по чл. 68 ал.11 т.2.б) от ЗОП. Договорът за общ. поръчка не се сключва с участник, определен за изпълнител, който не изпълни задължение по чл.42 от ЗОП, или чл.49 от ППЗОП (когато е приложимо) или не отговаря на разпоредбата на чл. 48, ал. 1 от ППЗОП; не представи гаранцията по чл. 59, ал. 3 от ЗОП; не представи документ или не изпълни друго изискване, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискване на нормативен или административен акт, или е поставено от възложителя при откриване на процедурата.
ДА
Регистриран одитор по смисъла на § 1, т.1 от Допълнителните разпоредби на Закона за независимия финансов одит.
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
ДА
Предварително обявление за ОП
НЕ
Български
100
Офертите ще бъдат отворени, разгледани, оценени и класирани от комисия, която ще започне своята работа в сградата на Община Белене – гр. Белене, ул. „България” №35, етаж последен, зала №26
По смисъла на чл.68 ал.3 ЗОП и чл.69а ал.3 от ЗОП на публичните открити заседания при отваряне на офертите и на ценовите предложения могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Проект „Мониторинг на качеството на факторите на околната среда в трансграничната област Олт-Белене” - референтен № 2 (4i)-2.2-14, MIS-ETC code 359, финансиран по Програмата за трансгранично сътрудничество Румъния-България 2007-2013, Приоритетна ос 2, Ключова област на интервенция 2.
Видът на настоящата процедурата е "открита" по чл.14 ал.3 т.2 по опростени правила от ЗОП. На основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП, обявявам, че намалявам срока по чл. 64, ал. 1 от ЗОП със 7 дни, тъй като обявлението се изпраща по електронен път до АОП, и с още 5 дни, т.к. от датата на публикуване на обявлението в електронен вид, Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път на цялата документация за участие в процедурата. Същата е публикувана и може да бъде намерена и изтеглена свободно на Интернет-адрес както следва: http://obshtina.belene.net/pp.htm , профил на купувача. Съгласно чл. 28, ал. 6 от ЗОП документацията за участие ще е достъпна на профила на купувача до 7 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите. Документацията за участие в процедурата не се закупува и може да бъде изтегляна от електронната страница (сайта) на Община Белене на Интернет-адрес: http://obshtina.belene.net/pp.htm профил на купувача. При писмено искане от заинтересовано лице, отправено по факса или електронна поща на Възложителя посочени в настоящото обявление, документацията на електронен носител се изпраща за сметка на лицето, отправило искането. Документацията за участие може да се получава и на електронен носител на място в Община Белене, етаж последен, в стая № 22, от 8 ч. до 17 ч., всеки работен ден, считано до крайният срок за получаването . Краен срок за получаване на документацията за участие е съгласно срокът посочен в настоящото Обявление (виж раздел IV.3.3) или решението за промяна (когато е приложимо и такова е публикувано от Възложителя) по реда на чл. 27А от ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок, съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП. Жалба срещу решението за класиране или прекратяване на процедурата може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.4 и ал. 7 от ЗОП. Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.
Община Белене, Цветомир Цветанов - главен експерт "Икономическо развитие и обществени поръчки", ул. "България" №35, Република България 5930, Белене, Тел.: 0658 34672, E-mail: obshtinabl@abv.bg, obshtinabl@gmail.com, Факс: 0658 31062
Интернет адрес/и:
20.06.2014 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ