Версия за печат

00257-2014-0003

BG-Ботевград: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Ботевград, пл."Освобождение" № 13, За: инж. Цанко Цанов, България 2140, Ботевград, Тел.: 0723 60154, E-mail: admin@botevgrad.org, Факс: 0723 66635

Място/места за контакт: инж. Цанко Цанов

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://botevgrad.org/.

Адрес на профила на купувача: http://botevgrad.org/profil-na-kupuvacha.html.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Реконструкции и разширения на водопроводни мрежи и изграждане на пречиствателни станции за питейни води в Община Ботевград

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Община Ботевград - с.Скравена, с. Новачене, с.Литаково, с.Гурково и с. Радотина
Код NUTS: BG412
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Реконструкции и разширения на водопроводни мрежи и изграждане на пречиствателни станции за питейни води в Община Ботевград” се провежда в рамките на изпълнението на проект „Подобряване качеството на живот в община Ботевград чрез реконструкция на водопроводната мрежа на село Скравена, село Новачене и село Литаково; разширение на водопроводната мрежа в село Новачене и село Гурково и изграждане на ПСПВ в селата Скравена, Гурково, Радотина и Боженица“, финансиран по Договор за отпускане на финансова помощ №23/321/01443 от 12.12.2013 г., между Държавен фонд „Земеделие” и Община Ботевград за безвъзмездна финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението икономиката в селските райони” от ПРСР 2007 - 2013г., подкрепена от ЕЗФРСР. Дейностите, предмет на обществената поръчка са: Реконструкции на водопроводни мрежи и изграждане на пречиствателни станции за питейни води /ПСПВ/ в част от населените места на община Ботевград, съгласно одобрени инвестиционни проекти. Предметът на поръчката включва изпълнение на дейностите, подробно описани в Техническа спецификация - пълно описание на предмета на поръчката и одобрени количествени сметки. Поръчката включва: • Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на Пречиствателна станция за питейни води в села Скравена, Гурково, Радотина, доставки на машини и съоръжения, автоматизация, единични и комплексни изпитания, замервания и предаване на обектите с констативен акт образец 15 и сертификат за приемане към Възложителя; • Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на водопроводна мрежа за питейни води в села Скравена, Гурково, Новачене, Литаково, единични и комплексни изпитания, замервания и предаване на обектите с констативен акт образец 15 и сертификат за приемане към Възложителя; • Проби след завършване съгласно Гаранцията на процесите; • Въвеждане на обекта в експлоатация с протокол образец 16; Пълно описание на предмета на поръчката е дадено в „Техническа спецификация - пълно описание на обекта на поръчката”, неразделна част от документацията към настоящата процедура.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45332200, 45240000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на водоснабдителни инсталации
Строителни и монтажни работи на хидротехнически съоръжения

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обхватът на строително – монтажните работи включва реализация на проект „Подобряване качеството на живот в община Ботевград чрез реконструкция на водопроводната мрежа на село Скравена, село Новачене и село Литаково; разширение на водопроводната мрежа в село Новачене и село Гурково и изграждане на ПСПВ в селата Скравена, Гурково, Радотина и Боженица“, включващ следните обекти, а именно: Обект 1: „Реконструкция на водопроводната мрежа в с.Скравена“ включва следните дължина и диаметри на новопроектираната улична водопроводна мрежа, а именно: Ул.“Стара планина“: гл.кл. I – ф160 ПЕВП – L = 575,95 м.; гл.кл. Iа – ф90 ПЕВП – L = 297,95 м.; Кл.3 – ф90 ПЕВП – L = 142,10 м.; Ул.“Бебреш“: кл.21а - ф90 ПЕВП – L = 248, 20 м.; гл.кл.I – ф160 ПЕВП – L = 33,75 м.; кл.7 – ф90 ПЕВП – L = 217,40 м.; Ул.“8-ми март“: кл.21 – ф90 ПЕВП – L = 193,50 м.; кл.22 – ф90 ПЕВП – L =78,45 м.; гл.кл.I – ф160 ПЕВП – L = 182,80 м.; Ул.“Муканска“: кл.21 – ф90 ПЕВП – L = 96,15м.; Ул.“Мургаш“: кл.23 – ф90 ПЕВП – L = 277,00 м.; Ул.“Медвен“: кл.24 – ф90 ПЕВП – L = 97,90 м.; кл.25 – ф90 ПЕВП – L = 290,30 м.; гл.кл.I – ф160 ПЕВП – L = 63,80 м.; Преминавания от кв. Паланката до с.Скравена: гл.кл.I – ф160 ПЕВП – L = 48,25 м.; гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 184,85 м.; Ул.“Танчо Гайдарски“: гл.кл.I – ф160 ПЕВП – L = 48,25 м.; гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 184,85 м.; Ул.“Христо Ботев“: гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 159,80 м.; гл.кл.IV – ф110 ПЕВП – L = 27,00 м.; кл.52 – ф90 ПЕВП – L = 189,80 м.; гл.кл.III – ф110 ПЕВП – L = 269,10 м.; кл.26 – ф90 ПЕВП – L = 340,65 м.; кл.33 – ф90 ПЕВП – L = 226,35 м.; Ул.“Ноновска“: гл.кл.III – ф110 ПЕВП – L = 197,30 м.; Ул.“Алипи Първанов“: кл.63 – ф90 ПЕВП – L = 113,55 м.; Ул.“Тодор Попов“: кл.63 – ф90 ПЕВП – L = 59,10 м.; кл.58 – ф90 ПЕВП – L = 98,00 м.; кл.59 – ф90 ПЕВП – L = 88,95 м.; гл.кл.III – ф110 ПЕВП – L = 59,70 м.; кл.37 – ф90 ПЕВП – L = 218,80 м.; Ул.“Георги Попдимитров“: гл.кл.IV – ф110 ПЕВП – L = 291,70 м.; Ул.“Грамаде“: кл.122 – ф90 ПЕВП – L = 199,25 м.; кл.45 – ф90 ПЕВП – L = 227,20 м.; кл.47 – ф90 ПЕВП – L = 219,20 м.; гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 96,45 м.; Ул.“Васил Левски“: гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 98,75 м.; кл.14 – ф90 ПЕВП – L = 116,80 м.; Ул.“Любен Каравелов“: гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 302,80 м.; кл.20 – ф90 ПЕВП – L = 128,55 м.; гл.кл.I – ф110 ПЕВП – L = 46,35 м.; кл.28 – ф90 ПЕВП – L = 129,70 м.; Ул.“Свобода“: кл.67 – ф90 ПЕВП – L = 91,45 м.; Ул.“Подп. Петър Георгиев“: кл.40 – ф90 ПЕВП – L = 127,55 м.; Ул.“Цар Калоян“: кл.19 – ф90 ПЕВП – L = 84,20 м.; кл.15 – ф90 ПЕВП – L = 138,55 м.; Ул.“Бенковски“: кл.19 – ф90 ПЕВП – L = 174,25 м.; кл.18 – ф90 ПЕВП – L = 65,00 м.; Обект 2.: „Реконструкция на водопроводната мрежа в с. Новачене“ включва следните дължина и диаметри на новопроектираните водопроводни клонове, а именно: Кл.15 – ф90 – ПЕВП – L = 146,10 м.; Гл.кл.I – ф125 ПЕВП – L = 629,34 м.; кл.35 – ф90 ПЕВП – L = 133,32 м.; кл.35 – ф90 ПЕВП – L = 128,02 м.; кл.36 – ф90 ПЕВП – L = 199,30 м.; Гл.кл.I – ф125 ПЕВП – L = 55,84 м.; кл.38 – ф90 ПЕВП – L = 181,82 м.; Обект 3. „Реконструкция на водопроводната мрежа в с. Литаково“ включва изграждане на новопроектиран водопровод ф125 мм ПЕВП с дължина 1168,40 м. Цитираната дължина включва само трасето по ул.“6-ти септември“, а дължините и диаметрите на отклоненията за превключване на съществуващите водопроводи и отклоненията за пожарни хидранти са показани подробно на ситуацията и монтажния план от съответния чертеж. Обект 4.: „Реконструкция на водопроводната мрежа в с. Новачене“: включва изграждането на новопроектиран водопровод с обща дължина от 989,10 м. от ПЕВП тръби с ф110. Обект 5.: „Разширяване на водопроводната мрежа на село Гурково – етап Водопроводен клон вътрешна водопроводна мрежа т.137-т.8“: включва подмяната на част от вътрешната водопроводна мрежа в участък от т.137 до т.8 с ПЕВП тръби с диаметър ф75 и с дължина 383,50 м. Продължава в VI.3) Допълнителна информация

Прогнозна стойност без ДДС
4508368.18 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

15.06.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

ГАРАНЦИИ ЗА УЧАСТИЕ И ГАРАНЦИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ 1. Всеки участник е длъжен да представи гаранция за участие в процедурата, а определеният изпълнител представя гаранция за изпълнение при подписването на договора. Гаранцията за участие в процедурата е в абсолютна сума и е в размер на 40 000.00 лв. /четиридесет хиляди лева/. Гаранцията за участие се превежда от участника по банкова сметка на община Ботевград – IBAN: BG58 FINV 91503304348314; BIC: FINV BG SF; Банка: „ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА” АД – клон Враца, офис Ботевград или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя, като банката следва да се задължи да заплати сумата по гаранцията при първо писмено поискване от Възложителя, който декларира, че по отношение на участника е налице някое от следните условия: оттеглил е офертата си след изтичане на крайния срок за получаване на офертите или е определен за изпълнител, но не е изпълнил задължението си да сключи договор за обществена поръчка с Възложителя. Банковата гаранция или съответния платежен документ, доказващ внасянето на гаранцията, се представят в оригинал при подаването на офертата за участие в настоящата процедура. Гаранцията за участие в процедурата се задържа по реда на чл.61 от ЗОП и се освобождава, съгласно изискванията на чл.62 от ЗОП. В случай, че гаранцията за участие е банкова, срокът и на валидност следва да бъде не по-малко от 30 календарни дни след изтичане на срока на валидност на офертата. 2. Гаранция за изпълнение на договора е в размер на 3 % от стойността на договора без ДДС. Гаранция за изпълнение на договора се превежда по банкова сметка на община Ботевград – IBAN: BG58 FINV 91503304348314; BIC: FINV BG SF; Банка: „ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА” АД – клон Враца, офис Ботевград или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя, като гаранцията трябва да е валидна за срок не по-рано от три месеца след изтичане срока за изпълнение, фиксиран в договора с Изпълнителя. Банковата гаранция следва да задължава неотменяемо, независимо от валидността и действието на Договора, институцията издател, да заплати на възложителя всяка сума максимум до нейния размер, при получаване на надлежно подписано и подпечатано искане за плащане, с което се декларира от надлежден представител на Възложителя, че участникът не е изпълнил частично или изцяло задълженията си по Договора. Ангажиментът по гаранцията се намалява автоматично със сумата на всяко плащане, извършено по нея по силата на предявен иск. Банковата гаранция или съответния платежен документ, доказващ внасянето на гаранцията, се представят в оригинал към момента на сключване на договора за възлагане на обществената поръчка. При внасяне на гаранция, в платежното нареждане изрично се посочва наименованието на процедурата, за която се внася. Гаранцията за изпълнение се задържа в случаите, предвидени в проекта на договор за възлагане на обществената поръчка. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Схемата на плащане на поръчката е, както следва: Авансово плащане - еднократно в размер на 30 % от стойността на договора, което е дължимо в срок до 30 (тридесет) календарни дни след настъпване на последното по време от следните събития: одобряване на проведената процедура и договора за възлагане на обществена поръчка от страна на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция, подписване на Протокол Образец 2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 година за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, подписан от Изпълнителя чрез законните му представители безусловен, без протест и разноски запис на заповед или безусловна банкова гаранция в полза на Възложителя за размера на авансовото плащане и издаване на фактура за авансово плащане от Изпълнителя. Авансовото плащане се изплаща, в случай, че издадената фактура съответства на условията на ПРСР, Закона за счетоводството и изискванията на Възложителя, посочени в договора за обществена поръчка. Междинни плащания - извършват се в срок от 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на издаване на фактура за действително извършените и приети от Възложителя СМР, подлежащи на заплащане. Общата стойност на междинните плащания не следва да надвишава 30 % от стойността на договора. Окончателно плащане - в размер на разликата между стойността на действително извършените и приети от Възложителя СМР и получената сума от авансовото и междинното плащане. От него се приспадат: Всички неустойки, обезщетения и други дължими от Изпълнителя суми, за стойността с която надвишават гаранцията за добро изпълнение. Заплащането се извършва след приключване на всички дейности, подписване на Акт образец № 15, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г., издаване на Разрешение за ползване и окончателна проверка на изпълнените дейности от ДФ "Земеделие". Окончателното плащане се извършва след настъпването на посочените обстоятелства в срок до 30 (тридесет) календарни дни, и представяне на: - фактура за окончателно плащане, издадена от Изпълнителя съгласно Закона за счетоводството и изискванията на Възложителя, и съответстваща на дължимата сума след оторизация на плащанията. Сборът от стойностите на авансовото и окончателното плащане не може да надхвърля общата стойност на договора. Извършването на окончателно плащане е допустимо след одобряване на направените разходи по проекта от Управляващия орган – ДФ „Земеделие” и в рамките (до размера) на одобрените от ДФ „Земеделие” разходи. Условията, сроковете и другите специфични условия във връзка с начина на плащане са отразени в приложения към документацията за участие проект на Договора за изпълнение на СМР.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 2, т .2 от ЗОП не поставя изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Във връзка с провеждането на процедурата и подготовката на офертите от участниците за въпроси, които не са разгледани в настоящото обявление, се прилагат ЗОП и документацията за участие в настоящата процедура. При противоречие в записите на отделните документи от документацията валидни са записите в документа с по-висок приоритет, като приоритетността на документите е в следната последователност: 1) Решението за откриване на процедурата; 2) Обявлението за обществената поръчка; 3) Техническите спецификации; 4) Указания за подготовката на офертата; 5) Проекта на договора; 6) Образците за участие в настоящата процедура. Документът с най-висок приоритет е посочен на първо място. Получаване на информация съгласно чл. 28, ал. 5 от ЗОП. Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България, са следните: Национална агенция по приходите (www.nap.bg), Национален осигурителен институт (www.noi.bg), Министерство на околната среда и водите (www.moew.government.bg), Министерство на труда и социалната политика (www.mlsp.government.bg).

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Участник в процедурата за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, които отговарят на условията, посочени в Закона за обществените поръчки (ЗОП) и предварително обявените от Възложителя условия. При изготвяне на офертата всеки участник трябва да се придържа точно към обявените от възложителя условия. Участниците в откритата процедура са длъжни да спазват изискуемите срокове и условия, посочени в обявлението, техническите спецификации и документацията за участие в настоящата процедура. Участниците представят единен идентификационен код, съгласно Закон за търговския регистър. Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и „удостоверения за актуално състояние“. Чуждестранните участници представят документ за регистрация, съобразно националното им законодателство или еквивалентен документ, издаден от държавата, в която участникът е установен, в официален превод на български език по смисъла на § 1, т. 16 „а” от ДР на ЗОП. Участниците – физически лица, които не са търговци, прилагат заверено копие на „документ за самоличност“ по смисъла на § 1, т. 1 от ЗБЛД или идентификационен документ за самоличност съобразно дефинициите на законодателството на държавата на участника.Участниците следва да притежават регистрация в ЦПРС за 2 категория, 4 група строежи или в съответен регистър на държава - членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП или трета страна, като в този случай участникът представя еквивалентен документ, доказващ регистрация или членство в аналогична професионална организация на държавата в която е/са установени, който има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издаден. СЪДЪРЖАНИЕ НА ПЛИК № 1: 1. Начален документ на оферта за изпълнение на предмета на обществената поръчка – по Образец; 2. Подробен списък, изброяващ документите, поставени в офертата, подписан от участника; 3. Документ, подписан от всички участници в обединението /нотариално заверено пълномощно/, определящ лицето, което е упълномощено да представлява участника в настоящата процедура. Този документ се представя, когато лицето, представляващо участника, не е законен представител на участника, съгласно документите за регистрация на участника. 4. Административни сведения за участника - по Образец; 5. Копие от документ за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР; 6. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 3 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - по Образец; 7. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1 б. “а“ - „д“, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП - по Образец; 8. Декларация за ползване на подизпълнител/и, с посoчване на вида и обема на работите, които ще изпълнява/т, както и дела на участието му/им- по Образец; 9. Декларация за съгласие от подизпълнител (попълва се при наличие на такъв) - по Образец с приложени документи от подизпълнителя съгласно чл. 56 ал. 1 т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП; 10. Декларация по чл. 56, ал. 1 т. 11 от ЗОП - по Образец; 11. Споразумение за създаване на обединение за участие в обществената поръчка (представя се в случаите, когато участникът е обединение/консорциум); 12. Документ за внесена гаранция за участие (оригинал на платежно нареждане или банкова гаранция); 13. Документи за доказване на изискванията към минималните икономически, финансови и технически възможности на участниците, посочени в полета III.2.2. и III.2.3. от настоящото обявление; 14. Декларация за приемане условията на проекто-договора съгласно чл.56 ал.1 т.12 от ЗОП - по Образец; 15. Декларация за запознаване с условията на откритата процедура - по Образец; 16. Декларация за оглед на обектите - по Образец; Забел. Наличието на обстоятелствата по т.6 и т.7 води до отстраняване на участника; СЪДЪРЖАНИЕ НА ПЛИК № 2 Техническо предложение по Образец. СЪДЪРЖАНИЕ НА ПЛИК № 3 Ценово предложение - по Образец.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.1. Копия от годишните баланси и отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключени финансови години (2011, 2012 и 2013г.) – подписани и подпечатани от участника на всяка страница, когато публикуването се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен и в случаите, когато не се прилага чл. 23, ал. 4 от Закона за търговския регистър. За физическите лица – заверено от НАП копие на данъчна декларация за всяка от предходните три приключили финансови години се счита от Възложителя за подходящ документ, с който участниците могат да докажат съостветствие с минималните изисквания за участие в настоящата процедура; 1.2. Справка за общия оборот за последните три приключени финансови години (2011, 2012 и 2013г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - доказва се чрез попълване на Образец. Информацията се представя по предоставения образец. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. 2. Заверено от участника копие на застрахователната полица. Забележки: За участник, установен/регистриран в Р България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл.171, ал.1 от ЗУТ. За участник установен/регистриран извън Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалент на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът. Участниците следва да представят декларация, подписана от представляващия участника със задължението за осигуряване на такава застраховка за целия срок на договора, в случаите когато валидната застраховка не покрива целия срок на изпълнение на поръчката. Чуждестранните участници следва да представят документ, доказващ наличието на еквивалентна застраховка или декларация, че чуждестранният участник притежава еквивалентна застраховка. 3. Оригинал на Удостоверение от банка за наличие на собствени средства (извлечения от собствени банкови сметки) или кредитен ресурс на участника (под формата на гарантирана неотменима кредитна линия), отпусната от банката, издадено не по рано от 1 (един) месец преди датата на отваряне на офертите в настоящата процедура. Участникът може да приложи и други доказателства за достъп до кредитен ресурс и/или собствени средства, които по недвусмислен начин да доказват разполагаемост с изискуемия капитал. Настоящото изискване има за цел да осигури на възложителя финансово обезпечен изпълнител, който да разполага с такава част от сумата, необходима за изпълнението на настоящата обществена поръчка, която да осигури успешно и качествено изпълнение на работите (обезпечен със собствени финансови средства за оперативно финансиране за закупуване на материали и съоръжения, заплащане на труд, механизация и др.) без прекъсвания, забавяния, изчаквания на плащания от възложителя и нарушаване на графика за изпълнение по причини на липса на средства. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, изброените по–горе изисквания се прилагат за обединението/консорциума като цяло.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да има минимален общ оборот за предходните три приключени финансови години (2011, 2012 и 2013г.) или от датата на учредяване/започване на дейността, в размер на не по-малко от 8 000 000 (осем милиона) лв. При участие на обединения, които не са юридически лица, минималното изискване за реализиран оборот се прилагат към обединението като цяло. 2. Участниците трябва да притежават валидна застраховка за професионална отговорност на лицето/лицата, което/които ще осъществяват строителството за вреди причинени от други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им за целия срок на договора. В случай на обединение – обстоятелството се удостоверява от всеки един участник в него. Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката. При участие на обединения, които не са юридически лица, минималното изискване по тази точка се прилага към онези участници в обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, ще изпълняват строително-монтажни работи. Когато участникът в процедурата предвижда участието на подизпълнители, изискванията по настоящия раздел за минимални икономически и финансови възможности се прилагат по отношение на тях, съобразно вида и дела на тяхното участие. 3. Участниците следва да разполагат с ликвиден работен капитал за финансиране на строителните дейности в размер на не по-малко от 400 000,00 лв. (четиристотин хиляди) лева под формата на гарантирана неотменима кредитна линия, отпусната от банката или извлечения от собствени банкови сметки, доказващи минимално разполагаеми средства в размер на не по-малко от 400000,00 лв. (четиристотин хиляди) лева или друга приемлива форма, гарантираща наличие и/или разполагаемост с изискуемия размер финансови средства.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на договорите за строителство с предмет, сходен с предмета на поръчката, изпълнени през последните 5 години, считано от крайната дата за подаване на офертите или от датата на учредяване/започване на дейността, придружен от заверени копия на референции/препоръки за добро изпълнение на обектите, удостоверяващи изпълнението на обектите изброени в Списъка. Представените от участника референции трябва да съдържат следните данни: възложител, стойност, датата на сключване и период на изпълнение по договора, номер и дата на акта за предаване на строежа на възложителя или за въвеждането му в експлоатация, както и дали е изпълнен професионално и в съответствие с нормативните изисквания. 2.Списък – Декларация на инженерно-техническия персонал на ръководните и технически лица, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството и приложенията към него /Автобиография и документи, удостоверяващи обстоятелствата в нея (дипломи, удостоверения, трудови книжки и т.н.), както и Декларация за разположение/. 3. Заверени копия на сертификати за управление на качеството и околната среда или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда.
Минимални изисквания: 1. Участниците трябва да са изпълнили /самостоятелно или в консорциум/обединение/ минимум 2 /два/ договора с предмет, сходен с предмета на поръчката, през последните пет години, считано от крайната дата за подаване на офертите или от датата на учредяване/започване на дейността. Забележка: Под договори с предмет, сходен с предмета на поръчката следва да се разбират договори с предмет изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация на водопроводни мрежи и съоръжения и/или пречиствателни станции. 2. Участниците следва да разполагат минимум със следните експерти за изпълнението на задачите, описани в техническите спецификации, както следва: Ръководител-екип, технически ръководители на обект (минимум 3 броя), отговорник за контрола на качеството и координатор по безопасност и здраве в строителството.По отношение на отделните експерти Възложителят поставя следните изисквания: А). Ръководител екип (ключов експерт 1) – 1 (един) брой и отговарящ на следните изисквания: Образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър“ по специалност ВиК/ПГС/ССС/ХТС или ХМС или еквивалентна; най-малко 5 (пет) години опит по специалността; Б). Технически ръководител на обекта (ключов експерт 2) – минимум 3 (три) броя, отговарящи на следните изисквания: образование – съгласно изискванията на чл.163а от ЗУТ; най-малко 5 (пет) години опит като технически ръководител на строителни обекти; В). Отговорник за контрола на качеството (ключов експерт 3) – минимум 1 (един) брой, отговарящ на следните изисквания: инженерно-техническо образование или еквивалентно – степен магистър; най-малко две години опит в контрол по качеството на строителни обекти; удостоверение за контрол по качеството. Г). Координатор по безопасност и здраве в строителството (ключов експерт 4) – минимум 1 (един) брой и трябва да отговаря на следните условия: да притежава удостоверение за ,,КООРДИНАТОР ПО БЕЗОПАСТНОСТ И ЗДРАВЕ В СТРОИТЕЛСТВОТО'' или еквивалентно; Да има най-малко две години опит като координатор на строителни обекти по ЗБУТ. ВАЖНО!!! Ръководителят на договора, Техническите ръководители, Отговорника за контрола на качеството и Координатора по безопасност и здраве в строителството не могат да бъдат едно и също лице. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, изброените по–горе изисквания се прилагат за обединението/консорциума като цяло. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 3. Участниците следва да притежават сертификат за внедрени ISO 9001:2008 Системи за управление на качеството или еквивалент и ISO 14001:2004 - Системи за управление на околната среда или еквивалент. Възложителят ще приеме и други еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда.Обхватът на внедрените системи трябва да е за строителни дейности в областта на водопроводи и/или канализации, и/или пречиствателни станции. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, описаните сертификати се представят за всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва СМР - строителни дейности за изпълнение на предмета на поръчката.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: ТЕХНИЧЕСКИ ПОКАЗАТЕЛИ (ТП); тежест: 50
Показател: ФИНАНСОВ ПОКАЗАТЕЛ (ФП); тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.06.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документация за участие в процедурата може да бъде закупена на хартиен носител всеки работен ден от 08:00 часа до 12:30 часа и от 13:00 часа до 17:30 часа в срок до 10 (десет) дни преди изтичане срока за подаване на офертите. Стойността на настоящата документация на хартиен носител е в размер 20.00 лв. (двадесет лева) с включен ДДС, като сумата се заплаща в посочения в обявлението срок на касата на Общинска администрация - Ботевград, с адрес: гр. Ботевград, община Ботевград, София област, пл. „Освобождение” №13, срещу редовно издаден платежен документ или се превежда по банкова сметка на община Ботевград – „ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА” АД IBAN: BG93 FINV 91508404348306 BIC FINV BG SF клон Враца, офис Ботевград Документацията се изпраща на участника по пощата или по куриер за негова сметка.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
10.07.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.07.2014 г.  Час: 10:00
Място

В зала № 15, на втори етаж в сградата на общинската администраия на адрес - гр. Ботевград, пл. "Освобождение"№ 13

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в настоящата процедура или техни упълномощени представители, представители на средствата за масово осведомяване и на юридическите лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

За финансиране на обществената поръчка Община Ботевград използва финансова помощ по проект „Подобряване качеството на живот в община Ботевград чрез реконструкция на водопроводната мрежа на село Скравена, село Новачене и село Литаково; разширение на водопроводната мрежа в село Новачене и село Гурково и изграждане на ПСПВ в селата Скравена, Гурково, Радотина и Боженица“, финансиран по Договор за отпускане на финансова помощ №23/321/01443 от 12.12.2013 г., между Държавен фонд „Земеделие” и Община Ботевград за безвъзмездна финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението икономиката в селските райони” от ПРСР 2007 - 2013г., подкрепена от ЕЗФРСР”.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от р.II.2.1): Обект 6.: „Изграждане на ПСПВ в с.Скравена“: включва изграждането на станция, състояща се от два модула, тип контейнер, разположени на обща бетонна площадка на разстояние 2м. един от друг. Всеки модул се състои от 4 секции, обединение в общ корпус, в който се монтират пречиствателните съоръжения. Обект 7. „Изграждане на ПСПВ в с.Гурково“: включва изграждането на станция, състояща се от два модула, тип контейнер, разположени на самостоятелни бетонни площадки на разстояние 1,2м. една от друга. Всеки модул се състои от по 2 секции, обединение в общ корпус, в който се монтират пречиствателните съоръжения. Обект 8. „Изграждане на ПСПВ в с.Радотина“: включва изграждането на станция, състояща се от два модула, тип контейнер, разположени на самостоятелни бетонни площадки на разстояние 1,2м. една от друга. Всеки модул се състои от по 2 секции, обединение в общ корпус, в който се монтират пречиствателните съоръжения.Пълно описание на общото количество и обем е достъпно в Техническата спецификация - неразделна част от документацията Продължение от р.IV.2.1.): Оценяването и класирането на офертите се извършва по критерия „ИКОНОМИЧЕСКИ НАЙ-ИЗГОДНА ОФЕРТА“. 1. Указания за определяне на КОМПЛЕКСНА ОЦЕНКА (КО) на офертата. Оценката се извършва по посочените показатели и съответните им относителни тежести и съгласно следната формула: КО = ТП х 50% + ФП х 50% 2. Показатели за оценяване са: ТЕХНИЧЕСКИ ПОКАЗАТЕЛИ (ТП) – максимално възможна оценка 100 точки, тегловен коефициент – 50% ФИНАНСОВ ПОКАЗАТЕЛ (ФП) – предложена от участника крайна цена – максимално възможна оценка 100 точки, тегл. коеф. – 50%. 3. Последователност и методика на оценка 3.1. Етап първи: ТЕХНИЧЕСКА ОЦЕНКА на офертата– Техническите подпоказатели отчитат качеството на техническото предложение по отношение на организация на работа, качеството на крайния продукт, техническо изпълнение на предмета на поръчката, по следните показателите и формула: ТП = Т1 + Т2 х 50%, където Т1 – Технологична последователност на строителните процеси – 65 точки; Т2 – Управление на риска – 35 точки; 3.2. Етап втори ФИНАНСОВ ПОКАЗАТЕЛ (ФП) - предложена от участника крайна цена оценката се формира по следния начин: Ц – предложена цена - тегл. коеф. – 50% Като Ц = (Цmin / Цi) x 100 Където Цi е предложената обща цена, без включени непредвидени разходи за СМР, в лева без ДДС съгласно Ценовото предложение на съответния участник. Където Цmin е минималната предложена обща цена, без включени непредвидени разходи за СМР, в лева без ДДС съгласно Ценовите предложения на всички участници. Участниците задължително изработват предложенията си при съобразяване с максималната стойност на осигурения от възложителя бюджет като цяло и по отделни бюджетни пера по дейности/обекти. Ценовото предложение задължително включва пълния обем дейности по техническата спецификация, като при формиране на общата цена и съответно цената по бюджетни пера не трябва да надхвърля максимално предвидения финансов ресурс и непредвидените разходи от ценовото предложение за изпълнение на дейностите по количествената сметка – при установяване на оферта надхвърляща обявения максимален общ финансов ресурс и/или по някое от бюджетните пера по дейности/обекти, както и офериране на непредвидени разходи, надхвърлящи сумата от 34 041, 80 /тридесет и четири хиляди четиридесет и един лева и осемдесет стотинки/ от ценовото предложение за изпълнение на дейностите по количествената сметка, офертата на участника ще бъде отстранена от участие в процедурата.Оценките по отделните показатели се представят в числово изражение с точност до втория знак след десетичната запетая. Максималната комплексна оценка, която може да получи една оферта е 100 (сто) точки.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно разпоредбата на чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от Закона за обществените поръчки.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Ботевград, пл."Освобождение" № 13, България 2140, Ботевград, Тел.: 0723 66611, E-mail: admin@botevgrad.org, Факс: 0723 66635

Интернет адрес/и:

URL: http://www.botevgrad.org/.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.05.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ