Версия за печат

00361-2014-0001

BG-Карлово:

РЕШЕНИЕ

Номер: 4 от 21.05.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

"Многопрофилна болница за активно лечение "Д-р Киро Попов" - Карлово" ЕООД, ул. "Ген.м-р Гурко Мархолев" № 3, За: Добринка Петкова Хаджийска, РБългария 4300, Карлово, Тел.: 0335 90804, E-mail: mbal_karlovo@abv.bg, Факс: 0335 94945

Място/места за контакт: "МБАЛ "Д-р Киро Попов" - Карлово" ЕООД
I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Здравеопазване


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Доставки
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Доставка на лекарствени продукти за нуждите на "Многопрофилна болница за активно лечение "Д-р Киро Попов" - Карлово" ЕООД по 495 обособени позиции.

II.3) Кратко описание на поръчката

Доставка на лекарствени продукти за нуждите на "Многопрофилна болница за активно лечение "Д-р Киро Попов" - Карлово" ЕООД по 495 обособени позиции.

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

33600000

Описание:

Фармацевтични продукти

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: 1 от 03.01.2014 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2014-577818
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.1)
Номер на обявлението в ОВ: 2014/S 4 - 3520 от 07.01.2014 г. 
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 361-2014-1
III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

03.01.2014 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

На свое заседание, проведено на 07.03.2014 год., комисията е приела, че различната отдалеченост на складовете на участниците спрямо тази на Възложителя обосновава и разликите в предложените от участниците срокове на доставка и, че с оглед на това обстоятелство е нереално и нелогично да бъде прилагана механично разпоредбата на чл.70, ал.1 от ЗОП спрямо критерия "срок на доставка". Но разпоредбата на чл.70 от Закона за обществеите поръчки не предвижда такава възможност - при наличие на разликата повече от 20 % в предложенията на участниците, комисията е длъжна да изисква обосновки по реда на цитираната разпоредба. При последващ задълбочен анализ и оценка на одобрените от възложителя Решение за обявяване на процедурта, Обявлението за обществена поръчка, както и документацията за участие в процедурата, комисията правилно е констатирала, че е допуснато нарушение на разпоредбата на чл.25, ал.1 т.6 от ЗОП на критерия за оценка на подадените предложения "срок на доставка". Нарушението се изразява в това, че не е бил определен максимален срок на доставка, което с оглед приетата в ЗОП терминология следва да бъде определено, като минимално изискване спрямо техническите възможности на участниците за доставка на лекарства. Тази констатация на комисията се потвърждава от обстоятелството, че оценките на допуснатите до участие в процедурата участници по показателя К-3, отнасящ се до предложения срок на доставка варират от 0.28 т. до максималните 10.00 т. Наред с това, при одобряване на документацията за участие в процедурата, възложителят не е заложил изискването участниците в процедурата да представят писмена обосновка относно предложения от тях срок на доставка - време за обработване на различните по обем заявки, време за доставка франко склада на възложителя. Това най-вероятно е причината двама от участниците в процедурата да предложат очевидно нереални срокове на доставка. Тези нарушения, допуснати при откриването на процедурата, водят до нарушаване на основни принципи за възлагане на обществени поръчки, регламенитарни в чл.2, ал.1 от ЗОП, а именно: лоялна конкуренция и равнопоставеност на кандидатите. Така консатираните от комисията нередовности в документацията не биха могли да бъдат санирани в хода на процедурата без това да промени условията, при които същата първоначално е била обявена.

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

НЕ


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул."Витоша" № 18, РБългария 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

23.05.2014 г. 


Възложител

Трите имена: д-р Христо Александров Пелев
Длъжност: Управител