Версия за печат

00092-2014-0006

BG-Смолян: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Смолян, бул. България №12, За: инж. Васка Караджова - директор на дирекция "Строителна дейност и екология" в община Смолян, Република България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67692, E-mail: obshtina_smolyan@abv.bg, Факс: 0301 62426

Място/места за контакт: дирекция "Строителна дейност и екология"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.smolyan.bg.

Адрес на профила на купувача: www.smolyan.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Смолян, бул. " България " № 12, За: Малина Кръстева, Република България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67619, Факс: 0301 62426

Място/места за контакт: Деловодство - Приемна №1

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Смолян, бул. " България " № 12, За: Малина Кръстева, Република България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67619, Факс: 0301 62426

Място/места за контакт: Деловодство - Приемна №1

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„РЕМОНТ НА УЛИЦИ И ПЪТИЩА /В Т.Ч. ПОДПОРНИ СТЕНИ, ВОДОСТОЦИ, ХОРИЗОНТАЛНА И ВЕРТИКАЛНА МАРКИРОВКА/ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СМОЛЯН”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Мястото на изпълнение на дейностите по договора са на територията на община Смолян, област Смолян
Код NUTS: BG424
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предметът включва: Основните видове работи за изпълнението на договора са ремонт на съществуваща асфалтова настилка включващи: фрезоване, издухване и измиване на асфалтова настилка, ремонт и полагане на бордюри, ремонт и направа на тротоари, повдигане на РШ и ДШ, направа на нови улични отводнителни решетки, ремонт на каменни зидарии и бетонови стени, полагане на хоризонтална и вертикална маркировка, ремонти на всички прилежащи съоръжения към уличните платна, полагане на асфалтобетонна настилка, изкърпване с плътен асфалтобетон и запълване на единични пукнатини, почистване на района. Конкретните видове и количествата работи по обекти, които изпълнителят следва да изпълни, се определят от възложителя с Възлагателно писмо за определяне на конкретните предвидени за изпълнение видове и количества работи с приложени към него количествено-стойностни сметки по обекти, което възлагателно писмо се съставя на база на финансовия ресурс на възложителя и оферирани единични цени по видове работи в Ценовата оферта на участника, определен за изпълнител, по образец съгласно приложение № 3, съдържаща се в Том II - Книга V, неразделна част от документацията за участие. Възлагателното писмо на възложителя е неразделна част от договора за изпълнение.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45230000, 45233000, 45233142, 45233161, 45262620, 50000000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на проводи и на пътища, релсови пътища и самолетни писти
Строителни работи по изпълнение на основа на пътна настилка и настилка на пътища
Работи по ремонт на пътища
Строителни работи по изграждане на тротоари и пешеходни пътеки
Подпорни стени
Услуги по ремонт и поддръжка

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнението на поръчката включва изпълнение на следните видове строителни и ремонтни работи: Основните видове работи за изпълнението на поръчката са ремонт на съществуваща асфалтова настилка включващи: фрезоване, издухване и измиване на асфалтова настилка, ремонт и полагане на бордюри, ремонт и направа на тротоари, повдигане на РШ и ДШ, направа на нови улични отводнителни решетки, ремонт на каменни зидарии и бетонови стени, полагане на хоризонтална и вертикална маркировка, ремонти на всички прилежащи съоръжения към уличните платна, полагане на асфалтобетонна настилка, изкърпване с плътен асфалтобетон и запълване на единични пукнатини, почистване на района. Конкретните видове и количествата работи по обекти, които изпълнителят следва да изпълни, се определят от възложителя с Възлагателно писмо за определяне на конкретните предвидени за изпълнение видове и количества работи с приложени към него количествено-стойностни сметки по обекти, което възлагателно писмо се съставя на база на финансовия ресурс на възложителя и оферирани единични цени по видове работи в Ценовата оферта на участника, определен за изпълнител, по образец съгласно приложение № 3, съдържаща се в Том II - Книга V, неразделна част от документацията за участие. Възлагателното писмо на възложителя е неразделна част от договора за изпълнение.

Прогнозна стойност без ДДС
2000000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

730


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участникът представя гаранция за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка, а определеният изпълнител представя гаранция за изпълнение при подписването на договора за изпълнение. Гаранцията за участие е в общ размер от 20 000.00 лева /словом двадесет хиляди лева/. Гаранцията за изпълнение е сума в размер на 60 000.00 лева /словом шестдесет хиляди лева/. Гаранцията за участие и за изпълнение се представя в една от следните форми: парична сума внесена в брой на касата на община Смолян или чрез банков превод по банкова сметка на община Смолян IBAN: BG 66 IABG 7491 3350 0050 03, BIC код: IABG BGSF, банка: „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК“ АД, клон Смолян, или банкова гаранция. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При представяне на гаранцията за участие в платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията. При представяне на гаранцията за изпълнение в платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва договорът, по който се представя гаранцията. Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на „банкова гаранция”, тя трябва да отговаря на следните съществени условия: • банковата гаранция е безусловна, неотменима, с възможност да се усвои изцяло или на части от община Смолян, в зависимост от претендираното обезщетение; • с банковата гаранция банката гарант се задължава да извърши безусловно плащане при първо писмено искане от община Смолян, в случай че участникът оттегли офертата си след изтичане на срока за получаване на оферти или е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Ако определеният изпълнител избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на „банкова гаранция”, тя трябва да отговаря на следните съществени условия: • банковата гаранция е безусловна, неотменима, с възможност да се усвои изцяло или на части от община Смолян, в зависимост от претендираното обезщетение; • с банковата гаранция банката гарант се задължава да извърши безусловно плащане при първо писмено искане от община Смолян, в случай че изпълнителят не е изпълнил което и да е от задълженията си по договора за изпълнение. Срокът на валидност на банковата гаранция за участие трябва да е не по-кратък от срока на валидност на офертата, посочен в т. IV.3.7 от обявлението, а срокът на валидност на банковата гаранцията за изпълнение – 30 дни след крайния срок за изпълнение. Възложителят има право: да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедурата обжалва решението за определяне на изпълнител, и да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участникът оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите или е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. В случай на забавено, некачествено, непълно или лошо изпълнение на договора ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да усвои гаранцията за изпълнение до максималния й размер. Възложителят освобождава гаранциите за участие при условията на чл.62 от ЗОП. При качествено, точно и съобразено с клаузите на настоящия договор изпълнение гаранцията за изпълнение се освобождава в срок до 30 дни след изпълнението на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

1. Финансиране. Обектът на настоящата поръчка е със частично осигурено финансиране. Всички плащания по договора се извършват при постъпване на финансови средства в бюджета на възложителя по настоящото направление. Общата цена за изпълнение на обществената поръчка е в размер до 2 000 000.00 лева /словом два милиона лева/ без ДДС. 2. Схема на плащане. Заплащането на цената на договора ще се извършва по банков път в български лева при условията, подробно описани в проекта на договор, съдържащ се в Том II - Книга VI, неразделна част от документацията за участие, както следва: 1. Плащания за действително възложени, изпълнени и актувани строителни и ремонтни работи /СРР/ се извършват на база на Възлагателно писмо от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ с приложени към него количествено-стойностни сметки по обекти /Приложение № 3/, които стават неразделна част от настоящия договор, и оферирани единичните цени съгласно Ценовата оферта от Офертата на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ /Приложение № 2/, неразделна част от настоящия договор, в срок до 60 /шестдесет/ календарни дни след изпълнението на съответните СРР и ако е приложимо представяне на съответните надлежно оформени актове и протоколи съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството /обн., ДВ, бр. 72 от 15.08.2003 г./, протокол/и / акт/ове обр. 19 за извършени СРР и отчет за действително извършените разходи за изпълнение на СРР, подписани от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, сметка за изплащане на СРР, подписана и одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, и надлежно оформена фактура - оригинал от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Видовете и количествата работи, които изпълнителят следва да изпълни, се определят от възложителя с възлагателно писмо за определяне на конкретните предвидени за изпълнение видове и количества работи с приложени към него количествено-стойностни сметки по обекти, което възлагателно писмо се съставя на база на финансов ресурс на възложителя в размер до 2 000 000.00 лева /словом два милиона лева/ без ДДС и оферирани единични цени по видове работи в Ценовата оферта на участника, определен за изпълнител. При изпълнение на видове и количества работи в отклонение от възлагателното писмо на възложителя последният не дължи заплащане за невъзложените работи, които са изработени и построени до момента, нито обезщетение от какъвто и да е характер, както и неустойки и лихви.

ІІІ.1.4) Други особени условия

1. Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/ за изпълнение на строежи с обхват, отговарящ на вида на строежа, предмет на обществената поръчка, както и на категорията му, съгласно чл. 137, ал.1, т.3, буква „а“ от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. Забележка: Вписването в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено. 2. Изискване за съответствие на участниците със стандарти за системи за управление на качеството и околната среда: Участникът следва да е внедрил и да прилага в строителната си дейност системи за управление на качеството и околната среда съответно по стандарти, както следва: ISO 9001 и ISO 14001, за което да има издадени валидни сертификати с предмет, съдържащ строителство, или еквивалентни. Забележка: Сертификатите по настоящата точка трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда. В случай че участникът участва като обединение или консорциум, който не е юридическо лице, посочените сертификати или еквивалентни документи се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите. 3. На основание чл.47, ал.3 от ЗОП са определени следните обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП, наличието на които води до отстраняване на участника: а) Участникът е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си. б) Участникът е лишен от правото да упражнява професията строител или дейността строителство съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. в) Участникът е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение. г) Участникът има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. д) Участникът има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. е) Участникът е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всяка оферта трябва да съдържа: 1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 2.Оферта–по обр.. 3.Регистрационни документи на участника: 3.1. Заверено от участника копие от документа за регистрация, актуално състояние и БУЛСТАТ или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. 3.2.Копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. 3.3.Оригинал или нотариално заверено копие на договор/споразумение за създаване на обединение с нотариална заверка на подписите и заверено от участника копие от документ за регистрация по БУЛСТАТ, когато участникът е обединение, което не е юридическо лице / неперсонифицирано дружество по ЗЗД. Забележка: Документът /договорът/ за създаване на обединението задължително трябва да съдържа клаузи, които: - да съдържат информация за разпределението на участието на лицата, включени в обединението, при изпълнението на дейностите, предмет на поръчката – описание на видовете работи и дейности, които ще изпълнява всеки участник в обединението; - да гарантират по безусловен начин, че: - всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора, в това число за плащанията и за качественото му изпълнение и отстраняване на появилите се дефекти в гаранционния срок съгласно договора за изпълнение на обществената поръчка независимо от срока, за който е създадено обединението; - съставът на обединението няма да се променя след подаването на офертата; - всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора за настоящата обществена поръчка, в случай че обединението бъде избрано за изпълнител. 4. Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата - в приложимите случаи. 5. Доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл.50 от ЗОП и техническите възможности и квалификация по чл.51 от ЗОП, посочени в изискуемите документи съответно в раздел ІІІ.2.2. и раздел ІІІ.2.3. от настоящото обявление. 6.Документ за гаранция за участие. 7.Документ (фактура) за закупена документация за участие. 8.Списък на подизпълнителите, ако участникът предвижда такива, както и видът на работите, които ще извършват, и делът на тяхното участие-по обр.. 9.Декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнението на поръчката-по обр.. 10.Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47,ал.1,ал.2,т.1-5 и ал.5 от ЗОП–по обр.. 11.Декларация от участника, че е запознат с всички обстоятелства и условия от значение за поръчката и с документацията за участие, че ще спазва всички условия, необходими за участие и изпълнение на поръчката, че няма да разпространява данни, свързани с поръчката, че приема и ще спазва етичните клаузи на обществената поръчка–по обр.. 12.Декларация за приемане на условията в проекта на договор–по обр.. 13.Декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд-по обр.. 14. Заверени от участника копия от: 14.1.Валиден сертификат с предмет, съдържащ строителство, за внедрена система за управление на качеството ISO 9001 или еквивалентен. 14.2.Валиден сертификат с предмет, съдържащ строителство, за внедрена система за управление на околната среда ISO 14001 или еквивалентен. 15.Заверено от участника копие на удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи с обхват, отговарящ на вида на строежа, предмет на обществената поръчка, както и на категорията му, съгласно чл. 137, ал.1, т.3, буква „а“ от ЗУТ, ведно с валиден талон към него. 16.Техническа оферта–по обр.. 17.Работна концепция за изпълнение на поръчката. 18.Мерки за управление на рисковете. 19.Ценова оферта-по обр.. 20.Анализни цени по всички позиции за всички видове СРР. *Наличието на което и да е обстоятелство по чл.47,ал.2,т.1-5 от ЗОП, води до отстраняване на участника /виж т.3 от раздел III.1.4/.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверени от участника копия на справки за приходите на строителните предприятия по видове строителство, като съставни части на годишния финансов отчет за предходните 3 /три/ финансови години /2011, 2012 и 2013 г./, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Забележка: Когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, се представят Справки за приходите на строителните предприятия по видове строителство за предходните 3 (три) финансови години (2011, 2012 и 2013 г.), като съставни части на годишните финансови отчети. Когато участникът е физическо лице, се представят подходящи документи, удостоверяващи дохода му за предходните 3 (три) финансови години (2011, 2012 и 2013 г.) - заверени копия от годишните данъчни декларации, справки от работодатели или други еквивалентни документи. Когато участникът е чуждестранно лице или предприятие, се представят еквивалентни документи, изготвени съгласно приложимото национално законодателство на страната, където той е установен. В случай че участникът е посочил единен идентификационен код и ГФО, в това число и справките за приходите на строителните предприятия по видове строителство, са обявени в търговския регистър, документите по настоящия пункт могат да не се представят към офертата. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. 2. Информация за оборота от строителство за последните 3 /три/ финансови години – 2011, 2012 и 2013 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - по образец съгласно приложение № 11. 3. Удостоверение от банка за наличието на финансов ресурс или достъп до кредитни линии на участника в размер не по-малък от 500 000.00 лева /словом петстотин хиляди лева/ или друг еквивалентен документ /представят се в оригинал или нотариално заверено копие/. Забележка: Документът по настоящата точка следва да е издаден до 1 месец преди крайната дата за подаване на офертите.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да е реализирал оборот от строителство за последните 3 /три/ финансови години /2011, 2012 и 2013 г./ не по-малко от 6 000 000.00 лева /словом шест милиона лева/. Забележка: Покриването на изискването се удостоверява със заверени от участника копия на документите по т.1 и с информацията по т.2 от изискуемите документи от настоящия раздел. 2. Участникът следва да разполага с достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 500 000.00 лева /словом петстотин хиляди лева/. Забележка: Покриването на изискването се удостоверява с оригинал или нотариално заверенo копие от документа по т.3 от изискуемите документи от настоящия раздел.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за строителство, сходни на този, който е предмет на поръчката, изпълнени през последните 5 /пет/ години до датата на подаване на офертите /от 20.06.2009г. до 20.06.2014г./, включително стойностите на договорите, датите и възложителите, с посочени още кратко описание на изпълнените строителни и монтажни работи, дял на участника в изпълнението на поръчката, място на изпълнение, срок за изпълнение - по образец съгласно приложение № 12, към който списък се прилагат доказателства за изпълнение на описаните договори, а именно заверени от участника копия от референции /препоръки за добро изпълнение/. Забележка: Референциите следва да са издадени от възложителя, краен ползвател на строителството, и точно да кореспондират с данните по списъка, като съдържат информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на сключване и изпълнение, място на изпълнение, както и относно обстоятелството дали участникът е реализирал добросъвестно и професионално договорните си задължения в съответствие с нормативните изисквания. При липса на препоръка възложителят ще приеме за подходящо доказателство заверени от участника копия и от други еквивалентни документи, доказващи качественото изпълнение на описаните договори в срок. Сходни с предмета на поръчката са договорите за строителни и ремонтни работи по извършване на строителство и/или реконструкция и/или ремонт на пътни/улични мрежи/участъци. 2. Списък на ключовите специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, които участникът ще използва за изпълнение на поръчката - по образец съгласно приложение № 13. 3. Професионални автобиографии на предвидените за изпълнението на поръчката ключови специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, изготвени по образец съгласно приложение № 14, придружени от документи, удостоверяващи техните образование, професионална квалификация и професионален опит /заверени копия от дипломи, удостоверения, сертификати, свидетелства, разрешителни, лицензи, трудови, служебни и/или осигурителни книжки, референции от работодатели/възложители и други подходящи документи/. 4. Доказателства, че участникът има на разположение предвидените за изпълнение на поръчката ключови специалисти - квалифицирани ръководни и технически лица /собствени или наети/, включително тези отговарящи за контрола на качеството, съгласно списъка по образец съгласно приложение № 13 – представят се Справка от Национална агенция по приходите за актуално състояние на регистрираните трудови договори на работниците и служителите, наети по трудово правоотношение от участника /представя се като заверено от участника копие/, граждански/трудови договори /представят се като заверени от участника копия/, Декларации за ангажираност от лицата, предвидени за изпълнение на поръчката, изготвени по образец съгласно приложение № 15 /представят се в оригинал/ или други еквивалентни документи, удостоверяващи, че участникът действително разполага с предвидените за изпълнението на поръчката лица. 5. Списък на техническото оборудване, налично и предвидено за изпълнение на поръчката - по образец съгласно приложение № 16. За собственото техническо оборудване да се представят заверени от участника копия от документи, удостоверяващи правото на собственост - извлечение от счетоводните партиди и/или договори за покупка и/или фактури и/или други еквивалентни документи. За собственото на трети лица техническо оборудване, предвидено за изпълнение на поръчката, да се представят заверени от участника копия от документи, удостоверяващи, че то е на негово разположение за срока на действие на договора за изпълнение на настоящата поръчка /документи за собственост и документи, установяващи основанието за ползване от участника/.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 /пет/ години до крайната дата за подаване на офертите /от 20.06.2009г. до 20.06.2014г./ най-малко 3 /три/ договора за строителни и ремонтни работи по извършване на строителство и/или реконструкция и/или ремонт на пътни/улични мрежи/участъци. Забележка: Покриването на изискването се удостоверява със списъка на основните договори за строителство по т.1 от изискуемите документи от настоящия раздел и с приложените към него заверени копия от референции, издадени от възложителя, краен ползвател на строителството. При липса на препоръка възложителят ще приеме за подходящо доказателство заверени от участника копия и от други еквивалентни документи, доказващи качественото изпълнение на описаните договори в срок. 2. Участникът трябва да разполага с ръководен строителен състав, включващ минимум 5 /пет/ специалисти, както следва: 2.1.Главен ръководител на обекта, който да: а) притежава диплома за завършено, висше образование, образователна степен магистър, специалност пътно строителство или еквивалентна, квалификация инженер; б) притежава професионален опит в сферата на строителството не по-малко от 10 /десет/ години. 2.2. Технически ръководител на обекта, който да: а) отговаря на изискванията по чл. 163а от ЗУТ, а именно да е технически правоспособно лице, получило диплома от акредитирано висше училище с квалификация „строителен инженер“, „инженер“ или „архитект“, или диплома за средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите „архитектура и строителство“ и „техника“; Забележка: за чуждестранните лица - документ за призната техническа правоспособност при условията на взаимност и диплома, легализирана по съответния ред. б) притежава професионален опит в сферата на строителството не по-малко от 5 /пет/ години; в) е участвал като технически ръководител в строителен екип при изпълнението на минимум 2 /два/ договора за изпълнение на строителни и ремонтни работи, сходни с предмета на поръчката. 2.3. Геодезист, който да: а) да притежава диплома за завършено висше или средно техническо образование, специалност геодезия или еквивалентна; б) да е участвал като геодезист в строителен екип при изпълнението на минимум 2 /два/ договора за изпълнение на строителни и ремонтни работи, сходни с предмета на поръчката. 2.4. Специалист по контрола на качеството, който да: а) притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията „осъществяване на контрол върху качеството в строителството“ или еквивалентна; б) притежава най-малко 3 /три/ години стаж на длъжност, свързана с контрол на качеството при изпълнение на строителни и монтажни работи. 2.5. Координатор по здравословни и безопасни условия на труд, който да: а) притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията „координатор по ЗБУТ“ или еквивалентна; б) има минимум 3 /три/ години трудов стаж на тази позиция. Забележка: Покриването на изискването по настоящата точка 2. се удостоверява с документите по т.2, 3 и 4 от изискуемите документи от настоящия раздел. Професионалният опит в сферата на строителството се удостоверява със заверени от участника копия от трудови, служебни и/или осигурителни книжки, референции, както и с всякакви други еквивалентни документи. 3. Участникът следва да разполага с необходимото оборудване за изпълнение на поръчката в минимален изискуем обем, както следва: 3.1. Валяк - 1бр.; 3.2. Гудронатор - 1 бр.; 3.3. Самосвали - 2 бр.; 3.4. Асфалтополагач -1 бр.; 3.5. Водоноска - 1 бр.; 3.6. Бетоновоз - 1 бр.; 3.7. Багер - 1 бр.; 3.8. Комбиниран багер с чук - 1 бр.; 3.9. Фугорезачка - 2 бр. 3.10. Машина за обдухване - 1 бр.; 3.11. Машина за хоризонтална маркировка - 1 бр. Забележка: Покриването на изискването се удостоверява с документите по т.5. от изискуемите документи от настоящия раздел.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Обща единична цена за изпълнение на поръчката (О1); тежест: 25
Показател: Управление на риска (О2) ; тежест: 15
Показател: Работна концепция (О3) ; тежест: 50
Показател: Гаранционен срок на всички основно ремонтирани улици (О4); тежест: 5
Показател: Гаранционен срок на изпълнените подпорни стени (О5); тежест: 5

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
20.06.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документацията за участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка могат да направят това в сградата на общинска администрация Смолян, адрес: гр. Смолян, бул. България 12, Приемна № 1 – Деловодство от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден до крайния срок за закупуване на документация за участие съгласно настоящия пункт. При поискване от заинтересованото лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането. За целта се изпраща предварително писмено заявление до възложителя на факс: 0301/ 62426, съдържащо реквизити за издаване на фактура, наименование на участника, адрес за кореспонденция, телефон, факс и лице за получаване на документацията, към което заявление се прилага копие от платежен документ за внесена невъзстановима сума за закупуването на документацията по долупосочената банкова сметка на възложителя в указания размер. Документацията за участие може да се закупува до 10 /десет/ дни преди изтичане на срока за получаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията на място преди да я закупят. Предварителният преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването й, а именно в сградата на общинска администрация Смолян, адрес: гр. Смолян, бул. България 12, Приемна № 1 – Деловодство от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден. Цената на документацията за участие е 10 (десет ) лева. Сумата от 10 (десет) лева може да бъде внесена в касата в административната сграда на община Смолян, на адрес гр. Смолян, бул. България 12, от 08:30 часа до 17:00 часа, всеки работен ден или да бъде внесена по банков път на следната сметка на община Смолян BG 59 IABG 7491 3150 0050 00, BIC код IABG BGSF, „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК“ АД, клон Смолян. Документацията се предоставя на закупилите я лица в 2 /два/ екземпляра – 1 /един/ на хартиен носител и 1 /един/ на магнитен носител /CD/.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
30.06.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 01.07.2014 г.  Час: 11:00
Място

Зала № 343 на третия етаж на административната сграда на община Смолян, находяща се в гр. Смолян на бул. България № 12

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

1. Възможност за възлагане на обществена поръчка на същия изпълнител при необходимост от повторение на строителство. Възложителят си запазва правото, ако възникне необходимост от повторение на строителството, при което да е налице необходимост повторно строителни и ремонтни работи да се извършат от същия изпълнител, да възложи повторните СРР чрез процедурата на договаряне без обявление по реда на чл. 90, ал. 1, т. 9 от ЗОП. Възложителят си запазва правото да определи точната стойност на повторното възлагане, в рамките на допустимата по закон прогнозна стойност за избор на процедура, предвидена при определяне на стойността на настоящата поръчка. 2. Приложение на изискванията към участниците спрямо подизпълнител и обединение, което не е юридическо лице: 2.1. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията към тях се прилагат пропорционално съобразно вида и дела на тяхното участие, и по-точно: 2.1.1. Минималните изисквания към икономическите и финансови възможности на участниците по т.1 от раздел III.2.2 се отнасят към подизпълнителя/ите пропорционално съобразно вида и дела на участие, а минималните изисквания по т.2 от раздел III.2.2 не се прилагат към подизпълнителя/ите. 2.1.2. Минималните изисквания към техническите възможности на участниците по т.1-3 от раздел III.2.3 се отнасят към подизпълнителя/ите пропорционално съобразно вида и дела на участие. 2.2. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания към икономическите, финансови и технически възможности на участниците се прилагат към обединението като цяло.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

1. На обжалване по реда на Глава XI от ЗОП подлежи всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществена поръчка съобразно следващите разпоредби на чл.120 и сл. от ЗОП. 2. Решенията по т. 1 се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. 3. На обжалване по реда на Глава XI от ЗОП подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по т.1. 4. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 4.1. Изтичането на срока по чл. 27а, ал.3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна. 4.2. Получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата. 4.3. Публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз. 5. Срокът за обжалване на решението по 4.1 тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 5.1. Жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението. 5.2. Документацията не е публикувана едновременно с обявлението. 5.3. Документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. 6. Жалбата по т.3 се подава в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие. 7. Жалба може да се подава от: 7.1. Всяко заинтересовано лице - в случаите по т.4.1, 4.3, 5 и 6. 7.2. Всеки заинтересован участник - в случаите по т.4.2 и 6. 8. В срока по т.4.1 жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове. 9. В случаите по т.4.1 и 4.3, когато датите на публикуване на обявленията в Регистъра на обществените поръчки и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата. 10. Жалба срещу решение, действие или бездействие на възложителя, с изключение на тази срещу решението за определяне на изпълнител, не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка "спиране на процедурата". 11. Когато с жалбата е поискана временната мярка по т.10, процедурата за възлагане на обществена поръчка спира до влизане в сила на определението, с което се отхвърля искането за временна мярка, или решението по жалбата, ако е наложена временната мярка. 12. Жалба срещу решението за определяне на изпълнител спира процедурата за възлагане на обществена поръчка до окончателното решаване на спора, освен когато е допуснато предварително изпълнение.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

16.05.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ