Версия за печат

00613-2014-0007

BG-с. Крушари, област Добрич: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Крушари, ул. "Девети септември" №3 – А, За: Димитрина Желева, Р. България 9410, с. Крушари, област Добрич, Тел.: 05771 2786, E-mail: krushari@dobrich.net, Факс: 05771 2136

Място/места за контакт: Директор дирекция РРХД

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.krushari.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Неотложни възстановителни работи на улица от О.Т.79 до О.Т.71 по плана на с.Телериг, насипа и отводнителни канавки за повърхностни води по част от общински път DOB 2171 /ІІІ-7103/ Телериг – Александрия /ІІІ-293/ в с.Телериг“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: територията на община Крушари, област Добрич
Код NUTS: BG332
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е упражняване на независим непрекъснат строителен надзор и контрол при изпълнението на строителството на обект "Неотложни възстановителни работи на улица от О.Т.79 до О.Т.71 по плана на с.Телериг, насипа и отводнителни канавки за повърхностни води по част от общински път DOB 2171 /ІІІ-7103/ Телериг – Александрия /ІІІ-293/ в с.Телериг“. Строителния надзор следва да бъде упражнен при стриктно спазване на действащата нормативна уредба, регламентираща този вид дейност, а именно ЗУТ и Наредбите към него. Основните задължения към изпълнението на строителния назор са регламентирани в чл.168 от Закона за устройство на територията и са най-общо следните: - законосъобразно започване на строежа; - изпълнение на строежа съобразно изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на инвестиционното проектиране за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; - недопускане нанасянето на щети на възложителя и на другите участници в строителството, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи. Носене на отговорност по договора за строителен надзор за срок не по-малък от гаранционните срокове в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - уведомяване на регионалната дирекция за национален строителен контрол при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи при изпълнение на СМР; - съставяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000

Описание:

Строителен надзор

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Основните задължения към изпълнението на строителния назор са регламентирани в чл.168 от Закона за устройство на територията и са най-общо следните: - законосъобразно започване на строежа; - изпълнение на строежа съобразно изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на инвестиционното проектиране за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; - недопускане нанасянето на щети на възложителя и на другите участници в строителството, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи. Носене на отговорност по договора за строителен надзор за срок не по-малък от гаранционните срокове в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - уведомяване на регионалната дирекция за национален строителен контрол при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи при изпълнение на СМР; - съставяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. Максимално допустимата стойност за упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнението на СМР е в размер на 3 000 (три хиляди) лева без включен ДДС.

Прогнозна стойност без ДДС
3000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

30.11.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие и изпълнение. 1. Условия, размер и начин на плащане на Гаранцията за участие ГАРАНЦИЯ ЗА УЧАСТИЕ СЪГЛАСНО ЧЛ.59, АЛ.5, Т.2 НЕ СЕ ИЗИСКВА. 2. Условия, размер и начин на плащане на Гаранцията за изпълнение Възложителят определя гаранция за изпълнение в размер на 2% от стойността на договора за поръчката. Гаранцията може да се представи в една от следните форми по избор на избраният за изпълнител : като паричен депозит по сметка на Възложителя Община Крушари или под формата на банкова гаранция в полза на Възложителя Община Крушари. В случай, че избраният за изпълнител избере гаранцията за изпълнение да се представи под формата на паричен депозит, то това следва да стане по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN: BG 36 IORT 80883387611303 BIC: IORTBGSF, „ Инвестбанк” АД, клон Добрич, офис Крушари. Титуляр на сметката: Община Крушари Ако участникът, избран за изпълнител избере да представи банкова гаранция за изпълнение, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима, в полза на Възложителя Община Крушари и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за изпълнение на настоящата обществена поръчка. Срокът на валидност на Гаранцията за изпълнение следва да е с минимум 2 /два/ месеца по-дълъг от срока за изпълнение на договора. Забележка: Банковата гаранция за изпълнение може да бъде изготвена по образец на Възложителя от документацията за участие или по образец на съответната банка-гарант, но при условие че в нея са вписани задължителните изисквания към съдържанието й, посочено от Възложителя. В случай, че участникът/респ. избраният за изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за изпълнение. 3. Условията и сроковете за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение. Гаранцията се освобождава в срок от 30 календарни дни след завършването на пълния обем договорени работи и приключване на строителството на обекта, отговарящи на изискванията за качество, удостоверено с издаването на Разрешение за ползване на обекта. Възложителят задържа гаранцията за изпълнение на договора, ако в процеса на неговото изпълнение възникне спор между страните, който е внесен за решаване от компетентния съд, до влизането в сила на съдебното решение по спора. В случаите на задържане на гаранцията, Възложителят не дължи лихви на Изпълнителя за времето, през което тя законно е престояла при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Изпълнението на настоящата обществена поръчка се финансира от Държавния бюджет на Р България по Решение № 7/03.12.2013г. на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет на Р България за реализирането на проект "Неотложни възстановителни работи на улица от О.Т.79 до О.Т.71 по плана на с.Телериг, насипа и отводнителни канавки за повърхностни води по част от общински път DOB 2171 /ІІІ-7103/ Телериг – Александрия /ІІІ-293/ в с.Телериг“. Заплащането на договорената стойност ще става по следната схема: - Плащане, до размера на действително извършените работи, но не повече от стойността по договора, платимо в срок до 20/двадесет/ работни дни при наличието на следните комулативни условия: 1. Приключване на всички видове СМР по проекта, 2. Протокол за приемане на извършени СМР, тристранно подписан от Възложител, Изпълнител на СМР и Консултанта, упражняващ строителен надзор и контрол на обекта, придружен с всички необходими документи, изискуеми по Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Изготвен окончателен доклад и технически паспорт на обекта. 4. Издадено разрешение за ползване на обекта съгласно чл.177, ал.2 от ЗУТ. Плащането на дължимите суми ще се извършва по банков път, по посочена от Изпълнителя банкова сметка, след представяне на фактура за дължимата стойност, изготвена съгласно указанията на Възложителя с посочване на номер и дата на договора, задължителен текст „Разходът е по Решение №7/03.12.2013г. на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет на Р България».

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението/консорциума сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които да гарантират по категоричен начин, че всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора, и че всички членове на обединението/консорциума се задължават да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението/консорциума трябва да определят и упълномощят едно физическо или юридическо лице за обединението или едно юридическо лице за консорциума, което да представлява обединението/консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след изтичане на срока за подаване на офертите. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор поставени от Възложителя се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, а посочените изискуеми документи за доказване съответствието на участника с критериите за подбор, се представят само за партньорите, чрез които обединението/консорциума доказва съответствието си с критериите за подбор. Изключение правят изискванията за представянето на валиден Лиценз за упражняване на строителен надзор, съответно регистрация и вписване в публичния регистър към ДНСК като консултант по упражняване на строителен надзор при изпълнение на строежите, сключена застраховка “Професионална отговорност” съгласно чл.171 от ЗУТ, които се представят от всеки партньор в обединението/консорциума съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение/консорциум. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл.56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, документите по чл.56, ал.1, т.4 и5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, документите по чл.56, ал. 1, т. 1, 4, 5,6 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и процентния дял на тяхното участие. Възлагането на работи на подизпълнители е допустимо само, ако участникът приеме, че отговаря за действията, бездействията и работата на посочените подизпълнители като за свои действия, бездействия и работа. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по чл.56, ал. 1, т. 1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл.56,ал. 1, т. 4, 5, 6 от ЗОП, които са на чужд език, се представят и в превод. За участниците в процедурата не следва да са налице обстоятелствата, визирани в чл.47, ал.1, т.1, буква „а” до „д”, т.2 и 3 и чл.47, ал.5 от Закона за обществени поръчки. Изискванията по чл.47, ал.1, т.1 ЗОП се прилагат съгласно указаното в чл.47, ал.4 от ЗОП. За обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.2 и 3 и ал.5, т.2 от ЗОП, когато участникът е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, изискванията по чл.47, ал. 1 и 5 от ЗОП се прилагат и за подизпълнителите. При подаване на офертата участникът удостоверява липсата на обстоятелствата по чл.47, ал. 1 и 5 от ЗОП с декларация. Продължава в раздел VI.3. "Допълнителна информация" от настоящото обявление
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. За участник, установен/регистриран в Република България – Заверено копие на застрахователна полица от сключена застраховка «Професионална отговорност” по чл.171 от ЗУТ за ІII-ра категория строежи, валидна към датата на подаване на офертите, с минимално застрахователно покритие, съгласно регламентираното в чл.5,ал.4,т.3 от Наредбата за условията и реда за задължителното застраховане в проектирането и строителството, ведно с Декларация, изготвена от участника за поемане на задължение за подновяване на застрахователната полица при изтичане срока на нейната валидност. За участник установен/регистриран извън Република България- копие от застраховка “Професионална отговорност”, еквивалентна на тази по чл.171 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен/регистриран. *Когато по обективни причини участникът не може да представи изискваните от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. В този случай, той следва да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага. Запитването и отговорът се извършват по реда, регламентиран в ЗОП за въпроси и отговори по документацията за участие.
Минимални изисквания: 1.Участникът следва да е сключил задължителната застраховка „Професионална отговорност за вреди в строителството” по чл. 171 , ал.1 от ЗУТ за дейностите по упражняване на строителен надзор за III- та категория строежи, с минимална застрахователна сума, съгласно чл.5,ал.4,т.3 от Наредбата за условията и реда за задължителното застраховане в проектирането и строителството. *Застраховката следва да се представи от всеки участник/член на обединение/консорциум или подизпълнител, за които е предвидено да извършват дейностите по упражняване на строителен надзор, налагащи наличието на тази застраховка.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено от участника копие от Удостоверение за вписване в Регистъра на консултантите, упражняващи строителен надзор при ДНСК. Когато участникът е чуждестранно физическо, юридическо лице или техни обединения следва да се представи копие от документ /сертификат, удостоверение или други документи/, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, с който се удостоверява правото на лицата да извършват дейност по упражняване на строителен надзор; Лицата, които имат право да упражняват дейностите по упражняване на строителен надзор по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в които няма режим, еквивалентен на режима по чл.166, ал.2 ЗУТ, следва да представят Удостоверение за временно и еднократно право за упражняване на строителен надзор за конкретния строеж, издадено по реда на чл.10 от Наредба № РД-02-20-25 от 3 декември 2012 г. за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. Забележка: Удостоверението следва да се представи от всеки участник, член на обединение/консорциум или подизпълнител, в случай, че конкретните лица ще извършват дейност по упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнение на строителството. 2. Списък-Декларация на успешно изпълнените през предходните три години /2011,2012,2013г./ договори за упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнение на строителството– по Образец на Възложителя; 3. Референции (препоръки) от възложители за качествено и навременно изпълнение на най-важните посочени в списъка по предходната точка 2. договори, съдържащи предмет, дати на започване и приключване, стойност, място на изпълнение, както и дали е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания за този вид дейност. *В случай, че участникът представи удостоверение за регистрация в официален списък на одобрени стопански субекти на държава – членка на Европейския съюз, участникът няма да бъде отстранен от процедурата по възлагане за обществената поръчка на основание, че не е представил някой от документите, изисквани от Възложителя за доказване на икономическо и финансово състояние и технически възможности и квалификация при условие, че обстоятелството се доказва от представеното удостоверение. *При изпълнение на поръчката, участник може да използва ресурсите на едно или повече други физически или юридически лица (трето лице), при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Тези условията се прилагат и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да е регистриран и вписан в публичния регистър към ДНСК като консултант по упражняване на строителен надзор при изпълнение на строежите. Дейността като консултант по упражняване на строителен надзор може да се извършва и от лица, представили копие от документ, удостоверяващ правото да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. 2. През предходните 3 години (2011, 2012 и 2013 години), считано до датата на крайния срок за подаване на оферти, участникът следва да е изпълнил успешно поне един договор за упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнение на СМР;
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Регистрация и вписване в публичния регистър към ДНСК като консултант по упражняване на строителен надзор при изпълнение на строежите, съгласно ЗУТ.

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
03.06.2014 г.  Час: 16:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
10.06.2014 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.06.2014 г.  Час: 10:30
Място

административната сграда на Община Крушари, с.Крушари, обл.Добрич, ул.”Девети септември” №3А, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване, на юридически лица с нестопанска цел и неправителствени организации.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от Раздел III.2.1. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1 от ЗОП. Възложителят не изисква представянето на посочените документи, когато те се отнасят за обстоятелствата, вписани в Търговския регистър. Не може да участва в процедура за възлагане на обществена поръчка чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 от ЗОП. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1 от ЗОП, издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Когато в съответната чужда държава не се включват всички случаи по чл. 47, ал. 1 от ЗОП, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правно значение според съответния национален закон, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. Възложителят предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в обществената поръчка, която може да бъде намерена и получена от Интернет адреса на Възложителя: http://www.krushari.bg/, „Профил на купувача” - http://www.krushari.bg/pagelist.php?idd=432 . Със свободното изтегляне на документацията, заинтересованите лица приемат условието сами да се запознават от същото място за публикувани от Възложителя писмени разяснения и отговори на постъпили евентуални запитвания. Настоящото обявление ще бъде подписано с електронен подпис по реда и при условията на Закона за електронния документ и електронния подпис и ще бъде изпратено за публикуване в регистъра на Агенцията по обществени поръчки по електронен път.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалби е съгласно чл.120, ал.5, т.1 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

13.05.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ