Версия за печат

00165-2014-0008

BG-София: 03 - Услуги на въздушния транспорт за превоз на пътници и товари

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Павлинка Ламбова, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217612, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: Дирекция "Държавна собственост и обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.minedu.government.bg/news-home/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217474;02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217474;02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Образование

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж при служебни пътувания в чужбина и страната и предоставяне на съпътстващи услуги” .

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 3 (03 - Услуги на въздушния транспорт за превоз на пътници и товари)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Самолетните билети се доставят в Министерството на образованието и науката, гр. София, бул. „Княз Дондуков” № 2А, тел. 02/9217733 и 02/9217732, дирекция „Човешки ресурси и връзки с обществеността и протокол”.
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предметът на обществената поръчка включва предоставянето на услуга - осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж в чужбина и страната, при необходимост осигуряване на хотелски резервации, съобразени с размера на дневните и квартирните пари съгласно Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина и Наредбата за командировките в страната и медицинска застраховка при служебни пътувания в чужбина на служители на Министерството на образованието и науката.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

60000000, 60400000, 63000000

Описание:

Транспортни услуги (с изключение на извозването на отпадъци)
Услуги на въздушния транспорт
Спомагателни услуги в транспорта; услуги на туристически агенции

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Заявяването за осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж, хотелско настаняване и медицинска застраховка при служебните пътувания в чужбина и страната за срока на действие на договора за обществена поръчка, който ще бъде сключен в резултат на проведената открита процедура, зависи от конкретните нужди на възложителя. В случай, че за определен период нуждите на възложителя не налага заявяване на потребности, възложителят има правото да не подава заявки до изпълнителя.

Стойност, без да се включва ДДС
956000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

24

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 2000 /две хиляди/ лева. Гаранцията се представя в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност не по-кратък от 180 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите, издадена от банка в полза на възложителя - Министерство на образованието и науката. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, документите по гаранцията за участие и за изпълнение се представят и в превод на български език. 2. Гаранцията за изпълнение е в размер на 2% от прогнозната стойност без ДДС, която се представя преди сключване на договора, в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция в полза на възложителя, със срок на валидност - тридесет дни след изтичане на срока на договора. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение след изтичане срока на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Средствата за изпълнение на договорите ще се осигуряват от държавния бюджет. Начин на плащане, съгласно проекта на договора: Чл. 2. (1) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ предоставя за пътуванията по чл. 1, най-малко три ценови предложения за съответната дестинация в зависимост от конкретната заявка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, освен когато това е обективно невъзможно. (2) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ най-благоприятните условия за превоз. (3) Дължимата от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ цена за изпълнение на услуга по конкретна заявка е следната: 1. за осигуряване на самолетен билет – стойността на самолетния билет, на одобрения от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ вариант, която включва: тарифа и летищни такси, застраховки, такси за сигурност и други такси и данъци, както и такива, предвидени от националното законодателство, валидни към датата на пътуването, включително такса обслужване, съгласно ценовото предложение на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2. за хотелско настаняване - определя се на база цена за хотелско настаняване към момента на резервацията, намалена с процента отстъпка, посочен в Ценовото предложение на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, неразделна част от настоящия договор. 3. за осигуряване на медицинска застраховка – стойността на застрахователната премия, посочена в застрахователната полица. (4) ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава при осигуряването на всеки самолетен билет и/или хотелско настаняване и медицинска застраховка да спазва ценовото си предложение, съдържащо се в Техническата оферта (Приложение № 12) и в Ценовата оферта (Приложение № 13), а именно: 1. да прилага следните такси за обслужване за издаване на самолетни билети: 1.1. такса обслужване за издаване на самолетен билет за полет в Европейския съюз ………………………………………………………………. лева без ДДС. 1.2. такса обслужване за издаване на самолетен билет за полет извън Европейския съюз ………………………………………………………………. лева без ДДС. 2. отстъпка в процент от цената за хотелско настаняване в момента на резервацията ...................................... (5) Цените по ал. 3 включват и доставката на самолетния билет/ хотелската резервация/ медицинската застраховка до адреса на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. (6) Цените на билетите се определят в български лева по курса на БНБ в деня на закупуването на билета. Цените на хотелското настаняване се определят в български лева по курса на БНБ в деня на резервацията. (7) ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща цената на съответния билет по банкова сметка на Изпълнителя: (8) Плащането се извършва в срок до 7 /седем/ работни дни след представяне на документите по чл. 21, ал. 6, както и подписан приемо-предавателен протокл по чл.21, ал. 4.

ІІІ.1.4) Други особени условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Всяка оферта трябва да се представи в запечатан плик, върху който участникът посочва името на процедурата, своето наименование, адреса си за кореспонденция, телефон, факс и електронен адрес. Пликът с офертата следва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: 1. Плик № 1 с надпис „Документи за подбор” следва да съдържа: - копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато не е представен ЕИК участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. Съгласно чл. 56, ал. 4 от ЗОП в официален превод се представя само документът по чл. 56, ал. 1, т. 1. от ЗОП. Останалите документи, които са на чужд език се представят и в превод; - удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл. 3 от Закона за регистър БУЛСТАТ /не се отнася за неперсонифицираните обединения, а за членовете им, когато те подлежат на вписване в регистъра/; - удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС /не се отнася за обединенията/; - документ за потвърждаване готовността за изпълнение на поръчката, озаглавен „Оферта”; - административни сведения - документ за внесена гаранция за участие; - декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; - доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в настоящата документация; - доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в настоящата документация; декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви от „а” до „д” и ал. 5, т. 1 от ЗОП; - декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т. 1 и 3 от ЗОП; - декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал.2, т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП от ЗОП; - документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители; - сертификати и друга информация посочена в документацията за участие; - списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; - декларация/декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. 2.Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” следва да съдържа: - приложение № 12 - Образец на Предложение за изпълнение на поръчката (Техническа оферта) и подписана и подпечатана Техническа спецификация. 3.Плик № 3 с надпис „Предлагана цена”следва да съдържа приложение № 13: Образец на Предлагана цена (ценова оферта) и парафиран проект на договор.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1.Справка за оборота от дейност, сходна с предмета на поръчката – съгласно приложения образец № 11. 2.Копие на застрахователна полица на застраховка, покриваща отговорност на туроператора, сключена по реда и условията на Наредбата за условията и реда за сключване на задължителна застраховка, покриваща отговорност на туроператора, валидна към датата на подаване на офертата. 3.Копие от застрахователна полица и/или договор за задължителна застраховка към ИАТА за 2014 г. със застрахователен лимит не по-малък от 1 000 000 /един милион лева/ лв. Непредставяне на посочените документи води до отстраняване на участника.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Кандидатстващите в процедурата участници трябва за последните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.), в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността, да са реализирали общ оборот от дейност, сходна с предмета на поръчката, в минимален размер от 1000000 /един милион/ лева. Когато участникът е обединение, се приема сумарно реализираният общ оборот от дейност, сходна с предмета на поръчката за предходните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.) от всички лица в обединението. Пояснение: под дейност, сходна с предмета на поръчката, се има предвид дейност по осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж и предоставяне на съпътстващи услуги, включващи осигуряване на хотелска резервация и осигуряване на медицинска застраховка. 2. Участникът трябва да има застраховка покриваща отговорност на туроператора, на основание чл. 61, ал. 2, т. 4 от Закона за туризма, сключена по реда и условията на Наредбата за условията и реда за сключване на задължителна застраховка, покриваща отговорност на туроператора, валидна към датата на подаване на офертата. 3. Участникът трябва да притежава застрахователна полица и/или договор за задължителна застраховка към ИАТА за 2014 г. със застрахователен лимит не по-малък от 1 000 000 /един милион лева/ лв. След изтичане на валидността на застраховката, да бъде представена нова, покриваща стойността на договора.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

Покриването на изискванията за технически възможности се доказват с представяне на следните документи: 1. Документ (заверено от участника копие от удостоверение, лиценз или друго), по преценка на участника, удостоверяващ правото на участника да продава самолетни билети, в това число на територията на Република България съгласно действащото към датата на обявяване на поръчката законодателство в Република България. 2.Подписан от участника списък на основните договори – приложение № 15, за осигуряване на самолетни билети, изпълнени през последните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.), като за два от договорите, приключили към датата на обявяване на настоящата поръчка, участникът трябва да приложи препоръки, удостоверяващи изпълнението. Списъкът на основните договори трябва да съдържа следната информация: предмет на договора, възложител и/или получател по договора, стойност на договора, начална и крайна дата на изпълнение на договора. 3.Декларация за техническото оборудване, с което участникът разполага за изпълнение на обществената поръчка, включваща електронна система за търсене, подбор и извършване на резервации, с минимум две резервационни станции за резервиране и/или издаване на самолетни билети и с минимум две мобилни телефонни линии. 4.Заверено от участника копие на документ (страници от сключен договор, сертификат или друго), доказващ правото на участника да резервира и издава или продава самолетни билети чрез глобална резервационна система ("Амадеус" /Amadeus/ или "Галилео" /Galileo/ или "Уърлдспан" /Worldspan/ или "Сейбър" /Sabre/ или еквивалент) към датата, посочена като краен срок за подаване на оферти, която система предлага висока степен на пълна, достоверна и актуална информация за наличните цени на самолетни билети. 5.Заверено от участника копие на документ, удостоверяващ наличието на валидна към датата на подаване на офертата оторизация за работа със системата BSP (Billing Settlement Plan) или еквивалент. 6. Подписан от участника списък на персонала на участника, който извършва резервации и продажби на самолетни билети, както и информация и документи (копия от сертификати, извлечения от трудови книжки, граждански договори и други), доказващи професионалната квалификация и опита на този персонал. Необходимо е да бъдат приложени и автобиографии на лицата. Участникът следва да посочи минимум две лица от своя персонал, извършващи резервации и издаване на самолетни билети, които да отговарят на следните изисквания: 6.1. да притежава сертификат, удостоверяващ ИАТА (IATA /International Air Transport Association/) квалификация (за агент по продажбите на самолетни билети). 6.2. всяко от лицата трябва да има минимум едногодишен опит (от последните три години) като агент по продажба на самолетни билети. 7.Декларация, подписана от участника, за наличие на поне един офис за продажба на самолетни билети на територията на гр. София, Република България, с посочен адрес, стационарен и мобилен телефон за връзка. 8. Участникът следва да разполага с електронна система за търсене, подбор и извършване на резервации, с минимум две резервационни станции за резервиране и/или издаване на самолетни билети и с минимум две мобилни телефонни линии. 9. Удостоверение за внедрена система за качество по ISO 9001:2008 или еквивалент, с валиден към датата на представяне на офертата сертификат с обхват, включващ предмета на настоящата поръчка. 10.Валидна застраховка „Професионална отговорност”. 11. Документ за регистрация в Регистъра на туроператорите и туристическите агенти, съгласно чл. 17 от Закона за туризма - копие. 12.Заверено от участника копие от валидно към дата на подаване на офертата удостоверение, че участникът е администратор на лични данни, издадено от Комисията за защита на личните данни. Непредставяне на някой от посоченитедокументи води до отстраняване на участника.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Всеки участник в откритата процедура трябва да отговаря на следните изисквания за технически и професионални възможности за изпълнение на предмета на поръчката. 1. Участникът следва да има правото да продава самолетни билети, в това число на територията на Република България, съгласно действащото към датата на обявяване на поръчката законодателство в Република България. 2. Участникът трябва да е изпълнил минимум 2 договора с предмет, сходен с този на настоящата поръчка: туроператорски услуги, включващи закупуване на самолетни билети или договори за закупуване на самолетни билети, изпълнени през последните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.), като за два от договорите, приключили към датата на обявяване на настоящата поръчка, участникът трябва да приложи препоръки, удостоверяващи изпълнението. Списъкът на изпълнените договори трябва да съдържа следната информация: предмет на договора, възложител и/или получател по договора, стойност на договора, начална и крайна дата на изпълнение на договора. Под изпълнени договори се разбира договори, приключили към датата на обявяване на настоящата поръчка. 3. Участникът следва да разполага с електронна система за търсене, подбор и извършване на резервации, с минимум две резервационни станции за резервиране и/или издаване на самолетни билети и с минимум две мобилни телефонни линии. 4. Участникът трябва да има право да резервира и издава или продава самолетни билети чрез глобална резервационна система ("Амадеус" /Amadeus/ или "Галилео" /Galileo/ или "Уърлдспан" /Worldspan/ или "Сейбър" /Sabre/ или еквивалентно), която система предлага висока степен на пълна, достоверна и актуална информация за наличните цени на самолетни билети. 5. Участникът трябва да притежава валидна към датата на подаване на офертата оторизация за работа със системата BSP (Billing Settlement Plan) или еквивалентно. 6. Участникът следва да посочи минимум две лица от своя персонал, извършващи резервации и издаване на самолетни билети, които да отговарят на следните изисквания: 6.1. да притежава сертификат, удостоверяващ ИАТА (IATA /International Air Transport Association/) квалификация (за агент по продажбите на самолетни билети). 6.2. всяко от лицата трябва да има минимум едногодишен опит (от последните три години) като агент по продажба на самолетни билети. 7. Участникът трябва да има поне един офис за продажба на самолетни билети на територията на гр. София и офиси в страната, с посочен адрес, стационарен и мобилен телефон за връзка. Работното време да бъде съобразено с работното време на МОН и с възможност за съобразяване с нуждите на МОН в почивните дни. 8. Участникът следва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност”. 9. Участникът следва да притежава валидна регистрация в Регистъра на туроператорите и туристическите агенти, съгласно чл. 17 от Закона за туризма. 10. Участникът трябва да е внедрил система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентна, с валиден към датата на представяне на офертата сертификат с обхват, включващ предмета на настоящата поръчка. 11. Участникът да бъде Администратор на лични данни.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Оценка по показател П1: размер на такса обслужване за издаване на самолетен билет, в лева без ДДС.; тежест: 40
Показател: Оценка по показател П2: допълнителни условия, които трябва да поевтинят и/или подобрят качеството на услугата ; тежест: 30
Показател: Оценка по показател П3: отстъпка в процент от цената за хотелско настаняване в момента на резервацията; тежест: 30
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 045 - 075444 от 05.03.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
26.05.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
05.06.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 06.06.2014 г.  Час: 14:00
Място

Министерство на образованието и науката

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

1. Документацията за участие е достъпна и може да бъде изтеглена от интернет страницата на МОН на адрес: http://www.mon.bg. - Профил на купувача.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване по реда на чл. 120 от ЗОП и следващите от ЗОП, подлежи всяко решение на възложителя, взето в откритата процедура за обществена поръчка, като жалби се подават пред Комисията за защита на конкуренцията. Сроковете за подаване на жалби срещу решението за откриване на открита процедура са регламентирани в чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.05.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ