Версия за печат

00127-2014-0006

BG-Дългопол: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Дългопол, ул. "Георги Димитров" № 105, За: инж. Веселин Върбанов, Република България 9250, Дългопол, Тел.: 0517 22185, E-mail: eu_pr@dalgopol.org, Факс: 0517 22135

Място/места за контакт: гр. Дългопол, ул. "Георги Димитров" № 105

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.dalgopol.org.

Адрес на профила на купувача: http://www.dalgopol.org/Profil%20na%20kupuvacha.htm.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Строителство и реконструкция на общински път VAR 3194/ІІІ-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/ІІІ-208/ и път от общински път VAR 3194/ІІІ-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/ІІІ-208 /до общински път VAR 1191/ІІІ-208, Комунари-Добромир/-Аспарухово”, финансиран по Договор № 03/321/01382 от 10.12.2013 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: община Дългопол
Код NUTS: BG331
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на обществената поръчка е избор на изпълнител за изпълнение на проект „Строителство и реконструкция на общински път VAR 3194/ІІІ-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/ІІІ-208/ и път от общински път VAR 3194/ІІІ-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/ІІІ-208 /до общински път VAR 1191/ІІІ-208, Комунари-Добромир/-Аспарухово”, финансиран по Договор № 03/321/01382 от 10.12.2013 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. Проектът ще се реализира на територията на следните населени места: гр. Дългопол, с. Сава, с. Красимир и с. Аспарухово, Община Дългопол, Област Варна. Инвестиционният проект предвижда да се изгради нова връзка с дължина 11,211 км между път III-208 – (Шумен – Девня) – Провадия – Дългопол – Комунари – Дъскотна – Айтос и път III-2083 – (Провадия – Дългопол) – п.к. Сава – Цонево – Гроздьово. Изграждането на пътя ще реализира важни социално-икономически ползи. Инвестиционния проект включва изграждане на нова пътна отсечка между селата Сава и Аспарухово в Община Дългопол, повърхностно отводняване и безопасност на движението. Обектът има линеен характер и обхваща участък с обща дължина 11 211м на територията на община Дългопол. За начало на пътната отсечка е приет ръб на настилка на път ІІІ-2083, а за край – начало на регулационния план на с.Аспарухово. Трасето преминава през три характерни участъка: - Първи участък от 0+000км до 3+245км – съществуващ полски път, успоредно на отводнителен канал – без трайна настилка с дължина – 3 245м.; - Втори участък от 3+245км до 5+625км – съществуващо трасе на общински път с изключително разрушена трайна настилка и непостоянен габарит в рамките на 4 – 4.50м с дължина – 2 380м.; - Трети участък от 5+625км до 11+211км - съществуващ полски път с частична трайна настилка с дължина 5 586м. Част от трасето с дължина 1 910м преминава през горски масив. Цел Целта на проекта е изграждане на общински път VAR 3194 и VAR 1191 по отредено трасе за път в землището на Община Дългопол. Обектът представлява „трета” категория строеж, по смисъла на ЗУТ.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45230000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на проводи и на пътища, релсови пътища и самолетни писти

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнението на СМР е съгласно одобрен проект, количествена сметка (Приложение към документацията), описание на предмета на поръчката и техническите спецификации. Подадените в Количествената сметка видове и количества работи са фиксирани и задължителни за изпълнение. В изпълнение на настоящата обществена поръчка избраният за изпълнител участник следва да извърши следните дейности и поддейности към тях: Дейност 1: Строителство на общински път – /III-2083, Дългопол – Цонево/ - /VAR 3194, Сава – Красимир/, /VAR 3194, Сава – Красимир/ - с. Аспарухово - /III 208, Комунари-Добромир/-Аспарухово, разделено на съответните поддейности, както следва: - Поддейност 1.1. Строителство на пътен участък /III-2083, Дългопол – Цонево/ - /VAR 3194, Сава – Красимир/ от 0+000 км до 3+245 км – с дължина 3 245 м - Поддейност 1.2. Строителство на пътен участък /VAR 3194, Сава – Красимир/ - с. Аспарухово - /III 208, Комунари-Добромир/-Аспарухово от 5+625 км до 11+211 км - с дължина 5 586 м. Дейност 2: Реконструкция на път VAR 3194, Сава – Красимир, включваща: - Поддейност 2.1: Реконструкция на пътен участък VAR 3194, Сава – Красимир от 3+245 км до 5+625 км – с дължина – 2 380 м. Прогнозната стойност на поръчката е 5 516 299,30 лв. без вкл. ДДС, която се явява и максимална обща стойност за офериране от участниците при подаване на оферта, като в посочената сума са включени 4% непредвидени разходи,равняващи се на 212 165,36 лв. без ДДС, като същите са начислени в общата стойност от 5 516 299,30 лв. без ДДС, и следва да бъдат начислени и в офертата на участника, върху общия сбор на всички строителни работи. Предлаганата цена по всяка, предвидена за изпълнение дейност, включително размера на непредвидените разходи (които не могат да бъдат повече от 4%), не може да надхвърля следните пределни стойности: Дейност 1: „Строителство на път VAR 3194 и път VAR 1191” – Поддейност 1.1.: Строителство на пътен участък от 0+000 км до 3+245 км – 1 625 779,67 лв.без ДДС;Допълнително над тази сума са предвидени непредвидени разходи в размер на 65 031,19 лв.без ДДС; Дейност 1: „Строителство на път VAR 3194 и път VAR 1191” – Поддейност 1.2: Строителство на пътен участък от 5+625 км до 11+211 км – 2 597 952,58 лв.без ДДС; Допълнително над тази сума са предвидени непредвидени разходи в размер на 103 918,10 лв.без ДДС; Дейност 2: „Реконструкция на път VAR 3194 и път VAR 1191” – Поддейност 2.1:Реконструкция на пътен участък от 3+245 км до 5+625 км – 1 080 401,69 лв. без ДДС;Допълнително над тази сума са предвидени непредвидени разходи в размер на 43 216,07 лв. без ДДС. Оферти, надхвърлящи горепосочената максимална стойност на поръчката, както като цяло, така и по отделните предвидени дейности и поддейности, както и стойностите на непредвидените разходи, ще бъдат предложени за отстраняване поради несъответствие с това предварително обявено условие.

Прогнозна стойност без ДДС
5516299.3 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

9


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 50 000 лв. (петдесет хиляди лева). Гаранцията за участие може да бъде внесена като парична сума или под формата на банкова гаранция. Вида и формата на гаранцията се избира от участника. Ако гаранцията за участие в процедурата се представя под формата на парична сума, следва да бъде платена по следната банкова сметка на Община Дългопол: Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД, Представителство гр. Дългопол”, Банков код (BIC): CECBBGSF, Банкова сметка (IBAN): BG05CECB97903377536601. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от стойността на договора. Представя се при сключването му под формата на парична сума (вносима по горепосочената банкова сметка) или като безусловна и неотменима банкова гаранция за добро изпълнение в полза на Възложителя. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка. Срок на валидност на гаранциите: при банкова гаранция за участие- не по-малко от 180 календарни дни след датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите.; при банкова гаранция за изпълнение – не по-малко от 2 (два) месеца, след датата на приключване на договора. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Ако се представя банкова гаранция, същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложените в документацията образци на банкова гаранция за участие и банкова гаранция за изпълнение на договора. Когато Участникът или избрания изпълнител е Обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участникът определен за изпълнител, представя гаранция за авансово плащане. Същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция за авансово плащане. Размерът на гаранцията за авансово плащане е равен на 10% от стойността на авансовото плащане по договора без ДДС. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за авансово плащане се уреждат в договора зя възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Поръчката се финансира от Европейския съюз и Държавния бюджет на Република България във връзка с договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 03/321/01382/10.12.2013 г. по мярка 321 "Основни услуги за населението и икономиката в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г., за реализацията на проект „Строителство и реконструкция на общински път VAR 3194/III-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/III-208/ и път от общински път VAR 3194/III-2083, Дългопол-Цонево/-Сава-Красимир-/III-208 /до общински път VAR 1191/III-208, Комунари-Добромир/-Аспарухово”. Плащанията се извършват по банков път само по искане на Изпълнителя, след одобрение от Възложителя и при спазване изискванията и условията на Договора при следната схема: • Авансово плащане в размер на 40% (четиридесет процента) от стойността на договора без ДДС, в срок от 30 (тридесет) календарни дни след: одобрение на проведената процедура от ДФ „Земеделие“ – РА; издадена фактура за стойността на аванса; • Междинно плащане, в съответствие с Наредба №25 от 29.07.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Основни услуги за населението и икономиката в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г., в общ размер до 10% (десет процента) от стойността на договора без ДДС, в срок до 30 (тридесет) календарни дни след представяне на: а) подписан от упълномощените по договора лица акт за приемане на изпълнените СМР, удостоверяващ точното завършване на изпълнението на съответен/съответни етапи от инвестиционния проект и линейния план-график; б) изискуемите актове и протоколи по Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; в) оригинална фактура от избрания за изпълнител участник за съответната стойност от акта; • Окончателно плащане – в размер на разликата между стойността на всички признати от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ работи, извършени от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и сумите по авансовото и междинните плащания, в срок до 30 календарни дни след окончателното приемане на възложената работа, предмет на сключения договор, удостоверено с представянето на: а) Констативен акт Образец 15 съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; б) окончателен приемо-предавателен прококол; в) оригинална фактура. Възложителят може да възлага, а Изпълнителят приема да изпълни допълнителни видове работи, които представляват „непредвидени разходи”. За „непредвидени разходи” по смисъла на този договор ще се приемат само тези, които отговарят на дефиницията, дадена в Доп. Разпоредби към Наредба 25 от 29.07.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Основни услуги за населението и икономиката в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г., допълнителните видове работи, включени в количествено-стойностната сметка ще се заплащат по анализни цени от ценовата оферта на участника. Когато непредвидените видове работи не са свързани със съществуващи видове количества, изпълнителя спира работа и извършва последващи действия по изрично писмено указание на Възложителя и след съгласуване с Държавен фонд "Земеделие". Стойността на непредвидените разходи е включена в ценовата оферта на изпълнителя и не надвишава 4% от общата стойност на извършените СМР.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица

ІІІ.1.4) Други особени условия

От участие в процедурата се отстранява Участник, за който е налице което и да е от следните обстоятелства по чл.47, ал.1,т.1 (без б. „е“), т.2 и т.3 и ал.5, т. 1 и т. 2 от Закона за обществените поръчки. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата и всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, а именно: 1. участник, който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните му закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. участник, който е лишен от правото да упражнява професия или дейност, свързана с извършване на строително-монтажни работи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 3. участник, който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 4. участник, който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. 5. участник, който е осъден е с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; Съгласно изискванията на Възложителя, предложеният от участника срок за изпълнение следва да бъде не до-дълъг от 9 (девет) месеца. Неспазването на това условие, води до отстраняване на участника, поради неотговаряне на това предварително обявено условие на Възложителя. С цел спазване на чл. 41 от Наредба №25 от 29.07.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Основни услуги за населението и икономиката в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г., крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта следва да е до 15.03.2015г.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Офертата на участниците се представя в един оригинал на хартиен носител и по едно копие на електронен носител (отделно за всеки представен в офертата плик - Плик №1, Плик №2 и Плик №3). За участие в процедурата се изисква Участникът да представи следните документи:ПЛИК№1 „Документи за подбор“, съдържащ един оригинал на хартиен носител и едно копие на електронен носител (диск) в нередактируем формат (например PDF или еквивалент), включващ:1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2.Писмо към офертата,съдържащо изявление за участие в процедурата и за изпълнение на поръчката при условията на документацията за участие-Обр.№1;3.Административни сведения-Обр.№2; 4.Декларация, че участникът е запознат с всички обстоятелства от значение за поръчката-Обр.№3; 5.Декларация за запознаване с условията на строителната площадка-Обр.№3а; 6.Декларация, че участникът ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката-Обр.№4; 7.Документ за регистрация или ЕИК, съгл. чл. 23 от ЗТрР - когато участникът е ЮЛ или ЕТ, регистриран в РБ - копие; Удостоверение за актуално състояние, издадено от компетентен орган, когато не е представен ЕИК,съгл. чл.23 от ЗТрР - копие.Удостоверенията за актуално състояние следва да са издадени не по-рано от 3 месеца,считано от крайния срок за подаване на оферти за участие.Чуждестранните ЮЛ или обединения на чуждестранни лица представят документ за регистрация и съответен документ за актуално състояние, издадени от компетентен орган в страната, в която са установени или еквивалент. Документът за регистрация се представя в официален превод. ФЛ представят копие от документ за самоличност, като при участие на чуждестранни ФЛ, документът се представя в официален превод; 8.Документ за закупена документация за участие - копие;9. Документ за внесена гаранция за участие - оригинал; 10.Декларация за липса на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1 (без б.„е“), ал.2, т.2 и т.5 и ал.5, т.1 ЗОП-Обр.№5; 11.Декларация за липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.2 и 3, ал.2, т.1, 3 и 4 и ал.5, т.2 ЗОП-Обр.№5а;12.Декларация за участието на подизпълнители по чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП-Обр.6; 13.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител-Обр.№7; 14.Декларация за приемане на условията в проекта на договор по чл.56, ал.1, т.12 от ЗОП-Обр.№8;15.Декларация от членовете на обединението/консорциума за деклариране на ангажименти към изпълнението на поръчката-Обр.№9; 16.Пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация);17.При участник обединение, което не е юридическо лице - Договор за създаване на обединението, в който е предвидено разпределението на дейностите на членовете на обединението по изпълнение на поръчката (по вид и обем) и е посочен представляващият обединението;18.Доказателства за икономическо и финансово състояние, съобразно раздел III.2.2. по-долу; 19.Доказателства за технически възможности и квалификация на участника, съобразно изискванията на раздел III.2.3. по-долу; Ако е приложимо към посочените документи се прилага и Декларация, в свободен текст, в която участникът посочва, че ще има на свое разположение използваните ресурси (в случаите, когато участникът ще използва ресурси на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, съгл. чл.51а от ЗОП); В случай че участникът не представи някой от посочените документи от Плик №1 и след повторното им изискване по реда на чл. 68, ал. 8 от ЗОП, ще бъде отстранен от участие в настоящата процедура на основание чл.69 от ЗОП. Допълнителни изисквания са посочени в раздел VІ.3.) Допълнителна информация от настоящото обявление.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверени от участника копия на следните съставни части на годишния финансов отчет на Участника: баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от предходните три години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - за юридическите лица и едноличните търговци или декларация (свободен текст в оригинал), че горните документи са обявени в Търговския регистър при Агенция по вписванията (когато участникът е търговец по см. на Търговския закон, регистриран в България); Участникът може да не представи посочените документи, ако е представил ЕИК и документите са достъпни чрез Търговския регистър. В случай, че участникът е чуждестранно лице и съобразно законодателството на държавата, в която е установен, не е регламентирано съставянето на горепосочените документи, тогава същият представя еквивалентен документ, съставен съобразно законодателството на тази страна. При липса на предвидена правна регламентация и несъставяне на еквивалент, участникът представя декларация за верността на посочените от него обстоятелства. Всички страници на документите трябва да са заверени от участника с „вярно с оригинала” и да имат свеж печат на участника (ако участника разполага с такъв) и подпис на лицето, притежаващо представителна власт, съобразно удостоверението за актуално състояние или въз основа на редовно упълномощаване от това лице. Ако участникът е физическо лице - официален документ, удостоверяващ дохода му и/или всеки документ, който Възложителя счита за подходящ, включително и годишна данъчна декларация за всяка една от последните 3 години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.), заверени от участника с „вярно с оригинала” и подпис на участника на всяка страница. 2. Информация за общия оборот от дейността на участника и оборота от дейността му от строителство за последните три приключени финансови години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.) , в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 3. Заверено от участника копие от валидна застрахователна полица “Застраховка за професионална отговорност в строителството" по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, придружена от декларация, че застраховката ще се поддържа през целия период на договора; Професионалната дейност от застрахователната полица трябва да отговаря на предмета на поръчката и застрахователната сума по застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, съобразно неговата категория строеж, съгласно НАРЕДБАТА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да е валидна минимум 120 дни след датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите. Когато Участникът в процедурата е Обединение документите по т. 1 и т. 2 се представят само за тези членове на Обединението, чрез които то, като участник в процедурата доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени от Възложителя, а документа по т.3 се представя от тези от членовете в него, които са ангажирани с изпълнението на строителни дейности. Когато Участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т. 1, т. 2 и т. 3, се представят за всеки от посочените подизпълнители.
Минимални изисквания: 1. Реализиран общ оборот от дейността за последните три приключили финансови години (2011г., 2012г., 2013г) не по-малко от 10 000 000 лв. (десет милиона лева), без вкл. ДДС (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си). 2. Реализиран общ оборот от строителство за последните три приключили финансови години (2011 г., 2012 г., 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си в размер не по-малко от 5 000 000 лв. (пет милиона лева), без включен ДДС; 3. Застрахован е с валидна “Застраховка за професионална отговорност в строителството» по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. Професионалната дейност от застрахователната полица трябва да отговаря на предмета на поръчката и застрахователната сума по застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, съобразно неговата категория строеж, съгласно НАРЕДБАТА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да е валидна минимум 120 дни след датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл. 171 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата, където е установен/ регистриран участника. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за оборот се прилага за обединението като цяло. Застраховката по т.3. следва да бъде представена от тези от членовете в него, които са ангажирани с изпълнението на строителни дейности. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискванията по т. 1, т. 2 и т. 3 се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и процентното му участие в изпълнението на конкретните дейности от обекта на поръчката.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък с основните изпълнени договори, доказващи опит на участника в изпълнението на договори за строителство на обекти, сходни с обекта на поръчката през последните 5 години, считано от крайния срок за подаване на офертите в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността. „Сходни с предмета на поръчката“ са договорите за строителство и/или реконструкция на републиканска и общинска пътна мрежа. Към всеки, посочен в списъка договор следва да има приложена референция/препоръка за добро изпълнение, съдържаща всички задължителни реквизити, съобразно чл. 51, ал. 1, т.2 от ЗОП (стойност, дата и място на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания). 2. Декларация за предложените ключови експерти (инженерно-технически състав) за изпълнение на поръчката с приложени за всеки експерт: 2.1. Професионални автобиографии и документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и общия и специализирания опит на предлаганите от участника ключови експерти. 2.2. Декларация от всеки един от експертите, част от екипа на участника, за ангажираност в изпълнението на поръчката, за принадлежност и наличност. 2.3. Само по отношение на експерта Ръководител обект/Технически ръководител - списък с изпълнени сходни обекти на позиция технически ръководител и референции към тях от работодател или възложител (ако е по граждански договор). Списъкът може да не се представя, ако обектите са изброени като част от представената автобиография. 3. Сертификат ISO 9001:2008 – система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството. 4. Сертификат за разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда ISO 14001:2004 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват в областта на строителството. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице документите по т. 1 и т. 2 се представят само за тези членове на обединението, чрез които то, като участник в процедурата доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени от Възложителя, а документите по т. 3 и т.4 се представят от тези членове на обединението, които според направеното разпределение на дейностите в договора за обединение ще вземат участие в конкретните СМР, съобразно категорията на строежа, съобразена с разпоредбите на чл.137 от ЗУТ. Когато Участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т. 1-4 се представят за всеки от посочените подизпълнители.
Минимални изисквания: 1.Участникът трябва да има изпълнен през предходните 5 години, считано от крайния срок за подаване на офертите, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, минимум един договор за строителство на обекти, сходни с предмета на поръчката. „Сходни с предмета на поръчката“ са договорите за строителство и/или реконструкция на републиканска и общинска пътна мрежа. 2. Участникът да има на разположение за срока на изпълнение на договора екип от ключови експерти (инженерно-технически състав), притежаващ компетентност, покриваща спецификата на поръчката в което число минимум: 2.1. Ръководител обект/Технически ръководител, който: има придобита образователна степен „бакалавър“ или „магистър”, с професионална квалификация „строителен инженер”, специалност „Пътно строителство” или еквивалентна*; общ професионален опит - минимум 7 г. стаж по специалността; специфичен професионален опит – минимум 3г. професионален стаж като изпълняващ длъжността, за която е предложен от участника; за специфичния опит се изисква да бъдат изпълнени 2 броя сходни обекти на позиция технически ръководител, като се представят - списък с изпълнени обекти на тази позиция и референции към тях от работодател или възложител, ако е по граждански договор. 2.2. Строителен инженер, който: има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност „Пътно строителство“ или еквивалентна*; минимум 5 г. стаж по специалността; 2.3. Архитект, който: има придобита професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал.2 от ЗУТ или еквивалентна*, притежава минимум 5г. професионален стаж по специалността 2.4. Отговорник по контрола на качеството, който: има придобита професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна*; има валиден сертификат за преминат курс за контрол на качеството или еквивалентно; минимум 3 г. стаж като изпълняващ длъжността, за която е предложен от участника. 2.5. Строителен инженер, който: има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност „Геодезия“ или еквивалентна*; минимум 5 г. стаж по специалността; *Еквивалентна - под еквивалетна следва да се разбира специалност, придобита в наше или чуждо учебно заведение, което за същия обем знания е наименовано специалността по друг начин. Участникът трябва да посочи за всяка от позициите от инженерно-техническия състав отделни лица (един експерт не може да съвместява две позиции от изискуемия ръководен инженерно-техническия състав). 3. Участникът трябва да притежава сертификация по ISO 9001:2008 – система за управление на качеството или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството. 4. Участникът трябва да има разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда ISO 14001:2004 или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват в областта на строителството. В случай че участникът участва като обединение, което не е юридическо лице, изброените минимални изисквания за техническите възможности по т.1. и 2. важат за обединението като цяло, а минималните изисквания по т.3. и т.4. следва да бъдат доказани от този/тези член/ове на обединението, който според направеното разпределение на дейностите в договора за обединение ще вземе участие в конкретните СМР. При участие на подизпълнители, минималните изисквания важат за тях, съобразно вида и дела им в изпълнение на дейностите от обекта на поръчката.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Ценови показател (Фn); тежест: 50
Показател: Обяснителна записка; тежест: 30
Показател: Работна програма; тежест: 20

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
06.06.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документацията за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това от 9.00 до 12.00 часа и от 14.00 до 17.00 часа, всеки работен ден в Община Дългопол, на адрес: гр. Дългопол, пк. 9250 ул. ”Георги Димитров” №105 При поискване от заинтересованото лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането. Изпращането на документацията става за сметка на лицето, след получаване на писмено искане с приложено платежно нареждане за преведена сума за закупуване на документацията. В искането лицето трябва да посочи необходимата информация за участника за издаване на фактура /наименование на участника, адрес за кореспонденция, телефон, факс и лице за получаване на документацията/. Документацията за участие може да се закупува до 10 дни включително преди изтичане на срока за получаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителния преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването й, а именно: Община Дългопол, на адрес: гр. Дългопол, пк. 9250 ул. ”Георги Димитров” №105 Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ че документацията е заплатена. Платежните документи могат да бъдат издадени на физически или юридически лица - представители на участник в обществената поръчка. В случаите, когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице всеки от членовете/съдружниците в него може да е вносител на сумата. За документ, удостоверяващ закупуването на документация, ще се счита платежен документ или друг еквивалентен документ заверен от банка, от който е видно, че плащането е извършено. За получаване на документацията за участие се заплаща сумата BGN 10,00 (десет) лв. без ДДС или 12,00 (дванадесет) лв с вкл. ДДС. Документацията за участие се заплаща в касата на Община Дългопол или по банков път: Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД, Представителство гр. Дългопол Банков код (BIC): CECBBGSF Банкова сметка (IBAN): BG05CECB97903377536600 Вид плащане: 447000

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
16.06.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 17.06.2014 г.  Час: 11:00
Място

Сграда № 1 на общинска администрация Дългопол, ул. „Георги Димитров” № 105

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Право да присъстват при отварянето на офертите и проверката на съответствието им със списъка по чл. 56 от ЗОП, както и при отварянето на плика с предлаганата цена, имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проектът се осъществява с финасовата подкрепа на Програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г., схема за отпускане на финансова помощ по Мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, съгласно договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 03/321/01382 от 10.12.2013 г.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.1.Изисквания към кандидатите или участниците: 20.Копие на удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от втора група, трета категория. В случай че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице удостоверението се представя от тези членове на обединението, които според направеното разпределение на дейностите в договора за обединение ще вземат участие в конкретните СМР, съобразно категорията на строежа, съобразена с разпоредбите на чл.137 от ЗУТ. При участие на подизпълнители, всеки от тях (ако е приложимо) представя документите, посочени по-горе в раздел ІІІ.2.1.) Изисквания към кандидатите или участниците по т.3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, както и по т.19 от този раздел. ПЛИК№2 „Предложение за изпълнение на поръчката“- представя се в един оригинал на хартиен носител и едно копие на електронен носител (диск) в нередактируем формат (например PDF или еквивалент) и включва попълнен и подписан Образец №13 - оригинал. В предложението си за изпълнение на поръчката, участникът посочва своето предложение относно Срока за изпълнение на поръчката в месеци. Предложението за изпълнение на поръчката следва да е придружено от следните приложения: 1. Линеен календарен план, придружен от Диаграма на работната ръка; 2. Работна програма - съгл. техн. спецификации, изискванията на възложителя и методиката за оценка на офертите; 3. Обяснителна записка - съгл. техн. спецификации, изискванията на възложителя и методиката за оценка на офертите и 4. Спецификация на всички използвани материали - съгл. техн. спецификации, изискванията на възложителя и методиката за оценка на офертите;Ако участник не представи Предложение за изпълнение на поръчката или представеното от него предложение не съответства на изискванията на Възложителя, той ще бъде отстранен от участие в процедурата. ПЛИК №3 с надпис "Предлагана цена"- представя се в един оригинал на хартиен носител и едно копие на електронен носител (диск) в редактируем формат (например Excel или еквивалент) и включва: Ценова оферта - Обр. №14 - оригинал. Към ценовата оферта се представят:1.КСС с попълнени единични цени за предвидените СМР, подписана и подпечатана от участника-оригинал, Образец №15 и 2.Анализ на единичните офертни цени – заверени от участника. За изпълнение на поръчката са предвидени до 4% непредвидени разходи, които ще бъдат усвоени само ако са налице предпоставките и редът, предвиден в договора за изпълнение на поръчката. За целите на оценяването и равнопоставеността на участниците в Ценовото предложение се оферират максималният размер от 4% от конкретното ценово предложение на участника. Сумите за непредвидени разходи се реализират само ако са налице предпоставките за това и до размер - 4% от конкретното ценово предложение на участника. Представените образци в документацията за участие и условията, описани в тях са задължителни за участниците. Възложителят се е възползвал от правото на чл. 64 ,ал. 3 от ЗОП, като е намалил срока за получаване на оферти със 7 дни, поради изпращане на настоящото обявление по електронен път.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно разпоредбите на чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

30.04.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ