Версия за печат

00044-2014-0034

BG-София: Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

Агенция "Пътна инфраструктура", пл.Македония № 3, За: инж.Христо Киров/Димитър Пелтеков, Р.България 1606, София, Тел.: 02 9173382, E-mail: d.peltekov@api.bg, Факс: 02 9522563

Място/места за контакт: Дирeкция "Обществени поръчки и правно обслужване"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.api.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/otkriti-proceduri.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Агенция "Пътна инфраструктура", пл."Македония" № 3, За: завеждащ деловодството на АПИ, Р.България 1606, София, Тел.: 02 9173246

Място/места за контакт: Деловодството

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Проектиране, строителство, поддръжка и ремонт на РПМ

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

"Определяне на изпълнител за обект: Проект „Транзитни пътища V”, Лот 23Б – Участък 1 – Рехабилитация на Път II-62 Дупница – Самоков от км 42+263 до км 78+633; Участък 2 –Проектиране и рехабилитация на път III-181 Ковачевци – Поповяне от км 26+792 до км 33+650, път III-627 „път II-62 – Рельово – Алино – път III-181” от км 9+390 до км 13+450, път III-6205 „/Клисура-Самоков/ - Белчински бани – път III-627” от км 0+000 до км 5+100; Участък 3 - Проектиране и рехабилитация на път I-6 Кюстендил - Перник от км 34+385 до км 44+303.10".

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Област София, Област Перник и Област Кюстендил;
Код NUTS: BG412, BG414, BG415
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предмет на настоящата ОП е Определяне на изпълнител за обект: Проект „Транзитни пътища V”, Лот 23Б – Участък 1 – Рехабилитация на Път II-62 Дупница – Самоков от км 42+263 до км 78+633 Начало – км 42+263 – края на изпълнената през 2007 г. рехабилитация на път І-1 София – Дупница, непосредствено в началото на съществуващия ж.п.надлез след края на забавителния шлюз за Самоков от страна Кулата при пътния възел. Край – км 78+633 – началото на пътното кръстовище с обходния път на гр.Самоков. Участък 2 – Проектиране и рехабилитация на път III-181 Ковачевци – Поповяне от км 26+792 до км 33+650, път III-627 „път II-62 – Рельово – Алино – път III-181” от км 9+390 до км 13+450, път III-6205 „/Клисура-Самоков/ - Белчински бани – път III-627” от км 0+000 до км 5+100: Път III-181 Ковачевци – Поповяне от км 26+790 до км 33+650 Начало и край на участъка Началото на участъка е при км 26+792, който съвпада с края на рехабилитиран участък през 2010 г. в начало на с. Ковачевци. Краят на участъка е при км 33+650 и съвпада триклонно кръстовище с път ІІІ – 627 Участъкът е с дължина 6.858 км и преминава през две населени места – с. Ковачевци и с. Поповяне. Път III-627 „път II-62 – Рельово – Алино – път III-181” от км 9+390 до км 13+450 Начало и край на участъка Началото на участъка е при км 9+390 на пътно кръстовище с път III-6205, а краят е при км 13+450 на пътно кръстовище с път ІІІ – 181 Участъкът е с дължина 4.060 км и не преминава през населени места. Път III-6205 „/Клисура-Самоков/ - Белчински бани – път III-627” от км 0+000 до км 5+100 Начало и край на учасъка Началото на участъка е при км 0+000 на пътно кръстовище с път II-62, а краят е при км 5+100 на пътно кръстовище с път ІІІ – 627. Участъкът е с дължина 5.100 км и не преминава през населени места. Участък 3 -Проектиране и рехабилитация на път I-6 Кюстендил – Перник от км 34+385 до км 44+303.10 Началото на участъка съвпада с края на новоизграден участък „Обходен път с. Коняво” на км 34+385, а краят на участъка е на км 44+303.10 и попада на територията на ОПУ Перник. Участъкът е с обща дължина 9.918 км, от която 7.818 км (от км 34+385 до км 36+130 и от км 38+230 до км 44+303.10) са на открит път и 2.100 км ( от км 36+130 до км 38+230) попадат в населено място – с. Цървеняно.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45233320, 71320000

Описание:

Строителни работи по изпълнение на основа на други пътища
Инженерни услуги по проектиране и конструиране

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Рехабилитация на Път II-62 Дупница – Самоков от км 42+263 до км 78+633 (Участък 1);Проектиране и рехабилитация на път III-181 Ковачевци – Поповяне от км 26+792 до км 33+650, път III-627 „път II-62 – Рельово – Алино – път III-181” от км 9+390 до км 13+450, път III-6205 „/Клисура-Самоков/ - Белчински бани – път III-627” от км 0+000 до км 5+100;(Участък 2) и Проектиране и рехабилитация на път I-6 Кюстендил - Перник от км 34+385 до км 44+303.10 (Участък 3) е съгласно Остойностена обобщена количествена сметка-Приложение 1.1. от документацията за участие.

Стойност, без да се включва ДДС
17500000 EUR
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

24

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в обществената поръчка се представя от участника в процедурата и е в размер на - 150 000 /сто и петдесет хиляди/ евро; Когато участникът е обединение гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Гаранцията за изпълнение на договора/договорното споразумение за обществена поръчка е в размер на 3 (три) на сто от общата Цена по договора/Дог.Споразумение без ДДС. Гаранцията за изпълнение следва да бъде валидна 30 (тридесет) дни след изтичане на последния гаранционен срок, в това число влиза и ганционните срокове за всички съоръжения. Гаранцията за изпълнение на договора/дог.спор. се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката при подписване на договора/дог.спор. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане е в размер на 10 на сто от общата цена по договора/ДС за обществената поръчка с ДДС. Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 90 (деветдесет) дни след „Датата на приключване”, съгласно дефинициите в договора/ДС за възлагане на обществена поръчка. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се представя, само ако в Техническата оферта участникът е заявил, че ще се възползва от правото си да получи авансово плащане в размер на десет на сто от цената на договора/ДС. Размерът на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се намалява автоматично със сумата на всяка удръжка за възстановяване на авансовото плащане, направена при условията на договора/ДС за възлагане на обществена поръчка. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане е по образец на Възложителя и е във формата на банкова гаранция. Гаранциите се представят в оригинал, в една от следните форми: депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (администрацията на АПИ): Банка: БНБ IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03 BIC: BNBGBGSD банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Участниците в процедурата и определения изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора/ДС за обществена поръчка. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора/ДС за възлагане на обществената поръчка. Банковата гаранция за изпълнение на договора/ДС се съгласува в периода до подписване на договора/ДС за възлагане на обществената поръчка с Възложителя. Банковата гаранция за участие следва да бъде издадена по образеца на Възложителя или в друга форма, съдържаща същите или по-добри условия за възложителя, тази за изпълнение на договора - по образеца на Възложителя или в друга форма, съдържаща същите или по-добри условия за възложителя, а банковата гаранция за авансово плащане - по образеца на Възложителя или в друга форма, съдържаща същите или по-добри условия за Възложителя. Банковите гаранции могат да бъдат издадени и по образец на банката, съдържащ същите или по – добри условия за Възложителя, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Заплащането по договора/ДС се извършва по банков път, както следва: 65% в евро, 35% на еквивалента в български лева. Ако е дължим съгласно действащото законодателство данък върху добавената стойност, същият се начислява върху цената за изпълнение на договора/ДС. Цената за изпълнение на Договора/ДС е единственото възнаграждение за изпълнение на Дейностите по Договора/ДС и ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ не дължи на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ каквито и да било други суми. Цената за изпълнение на Договора/ДС е окончателна и не се променя при промени в цените на Строителните продукти, Оборудването и др. Промяна на цената за изпълнение на договора/ДС е възможна само в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки. Корекционен коефициент изчислен по формулата и схемата (Корекции при Промяна в Разходите, съгласно Приложение № 16.4 ) Сумите удостоверени на Изпълнителя за извършени постоянни Работи ще бъдат индексирани с корекционен коефициент „Р” изчислен по следните формули: P=1 + [ {a*(Ln/Lo) + b*(Mn/Mo)} – 1.05] Прилага се когато за двукомпонентния ценови индекс е изпълнено условието: {a*(Ln/Lo) + b*(Mn/Mo)} > 1.05 P=1 + [ {a*(Ln/Lo) + b*(Mn/Mo)} – 0.95] Прилага се когато за двукомпонентния ценови индекс е изпълнено условието: {a*(Ln/Lo) + b*(Mn/Mo)} < 0.95 Където: P e „корекционен коефициент” а и b са коефициенти представляващи определена пропорция на всеки основен разходен компонент съобразени по стойност със спецификата на Работите както следва: a = 15 % - Труд b = 85 % - Материали „Ln”- текуща стойност на Индекс на общите разходи на работодателите за труд, сезонно изгладени, по ред „Строителство“ към раздел „Пазар на труда“ от Статистики публикувани на интертет страницата на Националния статистически институт, (http://www.nsi.bg); „Lo”- базова стойност на Индекс на общите разходи на работодателите за труд, сезонно изгладени, по ред „Строителство“ към раздел „Пазар на труда“ от Статистики публикувани на интертет страницата на Националния статистически институт, (http://www.nsi.bg) към месеца на Базовата Дата, така както е дефинирана в под-клауза 1.1.3.1 на Договора/ДС; „Mn”– текуща стойност на Индекс на цени на производител на вътрешния пазар по ред „Промишленост – общо“ към раздел „Индустрия“ от Статистики публикувани на интертет страницата на Националния статистически институт, (http://www.nsi.bg); „Mo”– базова стойност на Индекс на цени на производител на вътрешния пазар по ред „Промишленост – общо“ към раздел „Индустрия“ от Статистики публикувани на интертет страницата на Националния статистически институт, (http://www.nsi.bg) към месеца на Базовата Дата, така както е дефинирана в под-клауза 1.1.3.1 на Договора/ДС; Текуща стойност на индекса е неговата стойност за последния пълен календарен месец от периода на изпълнение на строителните работи включени в съответния Отчет на Изпълнителя представен по смисъла на под-клауза 14.3. Схемата за индексиране се прилага при излизане на двукомпонентния ценови индекс от +/- 5% (плюс / минус) пет процентовия толеранс.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора/ДС.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

При подписване на д-ра/ДС за ОП участникът, опр.за Изп-л, е длъжен да представи сл.документи: Документи за удостоверяване липсата на обстоят-вата по чл. 47,ал.1,т.1,б.„а“,„б”,„в”,„г” и „д”, т. 2 и т. 3 и ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 5 от ЗОП), издадени от комп. орган, или извл-е от съдебен регистър, или еквив. документ на съдебен или админ. орган от д-вата, в която е установен. Не се изисква представяне на документите в случаите по чл. 42, ал. 2 от ЗОП, когато има посочен ЕИК, с изкл. на всички др. обстоятелства, невписани в Търговския регистър. Когато уч-кът е обед-е, документите се представят от всеки един от уч-ците в обед-ето. Когато уч-кът е чуждестранно лице и в съответната чужда д-ва не се издават документите по чл. 47, ал. 2,т.1,т.3 и т. 5 от ЗОП), или когато те не включват всички случаи по чл. 47, ал.1,т.1, б.„а”,„б”,„в”,„г” и „д”,т.2 и т.3 и ал.2, т.1,т.3 и т. 5 от ЗОП), уч-кът представя клетвена декл-ция, ако такава дек-ция има правно зн-е според закона на д-вата, в която е установен. Когато клетвената дек-ция няма правно зн-е според съотв-я нац. закон, уч-кът представя офиц. заявление, направено пред съдебен или админ. орган, нотариус или компетентен профес. или търг. орган в д-вата, в която той е установен; Нотар. завер. копие на Уд-е за рег-ция в ЦПР на КС за изп-е на Строежи от съответната категория или еквивал. документ. Когато уч-кът е обед-е, документът се представя от уч-ка/ците в обед-ето, който/които ще извършва/т стр-вото, съобр. Разпр-ето на уч-ето на лицата при изпъ-е на дейностите, предвидено в д-ра за създаване на обед-ето. Чуждестр.лица, които са установени в д-ва – членка на ЕС, или в д-ва – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или в Конфедерация Швейцария, представят уд-е за наличие на рег-ция в проф. регистър на съотв. Д-ва, в която е установен, издаден от комп. орган съгласно нац. му закон. Гаранция за изп-е на поръчката в размер на 3 % от общата цена по д-ра/ДС без ДДС, в оригинал, в една от сл. форми: депозит на пар. сума по сл. банкова сметка на Възложителя (администрацията на АПИ): (БНБ – централно управление, IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03; BIC BNBG BGSD) или безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Когато гар-ята е под формата на банкова гаранция, същата е по образеца – Пр-е № 15 от ДУ. Гаранцията за изп-е може да бъде издадена и по образец на банката, съдържащ същите или по – добри ус-я за Възложителя, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя. Уч-кът избира сам формата на гаранцията за изп-е; Нотар.завер. копие на Застраховка „Проф. отговорност” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ или еквивал. документ. В сл. на обед-е – обстоятелството се удостоверява от всеки един уч-к в него. Профес. дейност от застрахов. полици трябва да отговаря на предмета на поръчката; Нот.зав. копия на Сертификати за с-ма за упр-е на кач-вото, сертифиц. съгл.стандарт ISO 9001:2008 (или еквив. сертификат), документ за внедрена с-ма за опазване на окол. среда ISO 14001:2004 (или еквив.сертификат), както и документ за внедрена с-ма за упр-е на здравословни и безопасни ус-я на труд, сертиф. по стандарт BS OHSAS 18001:2007 (или еквив.сертификат). Сертиф-те следва да бъдат с обхват прилож. към предмета на поръчката, и издадени от органи, установени в Р Б-я или др.д-ви - членки, или следва да бъдат представени др. док-ва за еквив.мерки за осиг-не на кач-вото в прилож.обхват на поръчката, за опазване на окол. среда и за осиг-не на безопасни ус-я на труд; Чуждестр. лице, определено за Изп-л на общ. поръчка, при подписв. на д-ра сл. да представи документ/и от компет. Бълг. институции, удостоверяващ/и, че е получил съотв. разреш-я за пребиваване (визи) и разр-я за работа за общия брой раб-ци и служ-ли, посочени от него в Пр-е № 11; Уд-е за дан.рег-ция и рег-ция по БУЛСТАТ на създаденото обед-е, когато определеният Изп-л е неперсонифицирано обед-е на физ. и/или ЮЛ.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Всяка оферта трябва да съдържа:Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника.Оферта – сл. да бъде изготвена по образец–Пр-е №3, съгл. изискв-ята към офертата и ус-ята за изп-е на поръчката;Зав. копие от документ за рег-я или документ/декл-я(своб.текст), съдържаща ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато уч-кът е юр. лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато уч-кът е физ. лице.Уч-кът прилага уд-ние за актуално със-е, само в случай че не е представил ЕИК. Ако е посочен ЕИК, уч-кът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя док-ва за обстоят-ва, вписани в ТР, както и да не пред-вя актове, обявени в ТР, с изкл. на всички др. обст-ва, невписани в ТР. В тези случаи в списъка на документите се посочва „не се прилага, съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР.При уч-ци обед-я – документ, подписан от лицата в обед-ето, в който задълж. се посочва представляващият;Документ за гар-я за уч-е в общ. поръчка. Гар-ята се представя в оригинал, в една от сл. форми: депозит на пар. сума по сл.банкова сметка на Въз-ля (адм-цията на АПИ): (БНБ – ЦУ, IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03; BIC BNBG BGSD) или безуслов. и неотм. банкова гар-я, издад. в полза на Въз-ля. Уч-кът избира сам формата на гар-ята за уч-е.Когато гар-ята е под формата на банкова гар-я, същата е по обр.- Пр№ 14 от ДУ. Гар-ята за уч-е може да бъде издадена и по образец на банката, съдържащ същите или по–добри ус-я за Въз-ля, като в него е изрично записано, че гар-ята е безусловна и неотменима в полза на Въз-ля; Копие от документа (ф-ра) за закупена док-я; Документи–док-ва за иконом. и финан. съст-е по чл. 50 от ЗОП; Документи–док-ва за технич. възм-ти и/или квалификация по чл. 51 от ЗОП; Деклар-и за отсъствие на обст-вата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т. 2 и т. 3 и ал. 5, т. 1 и т. 2 от ЗОП и по чл. 47, ал. 2, т. 1, т. 3, т. 4 и т. 5 от ЗОП, Пр-я № № 7.1, 7.2 и 7.3 от ДУ. Представят се собственоръчно подписани дек-ции от всяко едно от лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП, както и лицата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП; Техн. Предл-е за изп-е на поръчката–следва да бъде изготвено по Пр-е № 5 при съблюдав.изиск-ята на техн.специф-я, изискв-ята към офертата и ус-ята за изп-е на поръчката. Неразделна част от техн. предл-е са:Технолог.-строит. програма за изп-е на СМР на обекта, в която са описани: разполож-ето на оборудв. в т.ч. сроковете за доставка, монтажа и пускане в експлоатация на произв-веното оборудване и съор-ята; орг-цията на произв-вото или доставката на строит. детайли; д-ката или произ-вото на строит. продукти; орг-цията на контрола върху кач-вото в т.ч. обектовата строит. Лаб-я; орг-цията на СМР; последовател. на изп-е на СМР на строител. площадка; технолог. етапи на изп-е на строит.д-сти; орг-цията на чов. ресурси и орг-цията на гаранцион.поддържане на обекта;Декл-я за запознав. с обекта; Инф-я за подизпълнителите, ако се предвиждат такива, която съдържа:списък на подизпъл-лите, които ще участват при изп-ето на поръчката, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното уч-е.Този списък се включва в попълнения обр.на Оферта–Пр-е № 3;Декл-я от всеки от подизпъл-лите относно съг-е за уч-ето му в изп-ето на поръчката по Пр-е №4;Ценова оферта за изп-е на поръчката по Пр-е №6 и остойностена обобщена колич. сметка Пр-е №1.1; Декл-я по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изис-ята за закрила на заетостта, вкл. мин.цена на труда и ус-ята на труд по Пр-е № 13;Нотар.зав.пълномощно на лицето, което представл. Уч-ка в процедурата; Декл-я Пр-е № 17, ако е приложимо; Декл-я за приемане на ус-ята на Дог.споразум. по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП по образеца – Пр-е № 19, която се прилага към докум. в плик № 1.; Когато уч-кът е об-е, което не е ЮЛ, към офертата се представя и ориг-л или нот.зав. копие на документа, с който е създ.об-ето. Документът следва по безусловен н-н да се удостовери, че уч-ците в об-ето поемат солид.отг-ст за уч-ето си в общ.поръчка и за периода на изп-е на д-ра/дог.спор.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1.Заверено копие на застраховка „Професионална отговорност” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ . В случай на обединение – обстоятелството се удостоверява от всеки един участник в него. Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката - в качеството на проектант и строител. 2. заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години (2011, 2012, 2013), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови (2011, 2012 и 2013) години; заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) финансови (2011, 2012 и 2013) години. В случай че участникът посочи ЕИК, той има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя изисканите по т.2. документи, ако тези обстоятелства са видими в Търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства, невписани в Търговския регистър. В тези случаи в списъка на документите се посочва „не се прилага съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР“. 3. информация за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка и оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация на автомагистрали и/или пътища от РПМ и/или общинската пътна мрежа и/или авиописти с приравнен габарит Г 10,5 метра, включително и пътни съоръжения към тях, или пътища с еквивалентни характеристики извън Р България), изпълнено през последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 4. Удостоверение от банка, доказващо наличие на финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент по т. 3 дясно. Уд-ето трябва да установява по несъмнен начин, че достъпът до финансови ресурси не зависи от никакви условия (включително такива, свързани с правилата на банката за отпускане на финансиране), с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т.1.,т.2 и т.3 се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи по т. 2, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При констатиране от страна на участника, че не може да докаже икономическото и финансовото си състояние с изброените документи, той следва да отправи запитване до възложителя, в което да посочи документите, с които разполага. Участникът може да се позове на предишни обекти, които е изпълнил като главен изпълнител, като член на обединение или като деклариран подизпълнител по смисъла на чл. 56 от ЗОП, но само в рамките на своето собствено участие в този обект . Ако участникът е работил като подизпълнител или като член на обединение при изпълнението на някой от посочените обекти, то е необходимо освен документите, изброени в т. 1, т.2 и т.3, да бъде добавена декларация и документ, доказващ дяловото участие при изпълнението на съответния договор.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката – в качеството на проектант и строител. 2. общ оборот за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малко от 45 000 000 (четиридесет и пет милиона ) евро без ДДС и оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация на автомагистрали и/или пътища от РПМ и/или общинската пътна мрежа и/или авиописти с приравнен габарит Г 10,5 метра, включително и пътни съоръжения към тях, или пътища с еквивалентни характеристики извън Р България) сумарно за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си не по-малко от 15 000 000 (петнадесет милиона) евро без ДДС. 3.Достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на обществената поръчка в размер не по-малък от 1 000 000 (един милион) евро. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1.сп-к на д-рите за стр-ство, ново стр-ство, рек-кция, осн.ремонт, рехаб-ция на автомаг-ли и/или пътища от РПМ и/или общинската пътна мрежа и/или авиописти с прирав.габарит Г 10,5 м. с обща дълж. мин.60 км,вкл. и пътни съор-я към тях, или пътища с еквив.хар-ки извън РБ-я, изпълнени през посл.5 г, считано до датата на подаване на офертата; 2.реф-ции за добро изп-е на обектите, удостоверяващи изп-ето на обектите изброени в ІІІ.2.3, т.А1. Представените от уч-ка реф-ции трябва да съдържат сл.данни: възл-л, ст-ст, датата на сключв. и период на изп-е по д-ра, номер и дата на акта за предаване на строежа на въз-ля или за въвеждането му в експлоатация, както и дали е изпълнен професион. и в съотв-е с норм. изис-я; Уч-кът може да се позове на предишни обекти, които е изп-л като гл.изп-л, като член на об-ие или като декл.подизп-л по смис.на чл.56 от ЗОП. 3.сп-к дкл. на техн.оборудв. за изп-е на общ.поръчка, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осиг-ва кон-л на кач-вото на изпъл-те СМР (строит.машини и техн.оборудване) по ІІІ.2.3, т.А2; 4.Сп-к на осн. строит.материали по ІІІ.2.3, т.А3, които ще бъдат достав.за изп-е на общ.поръчка. Сп-кът съдържа вид, изт-к на доставката и осн-е за ползв. от уч-ка(соб-ст, наем, лизинг, предвар.д-р, др.осн-е, конкретиз. от уч-ка), както и макс.днев.норма на д-вката; 5.сп-к на рък.екип за изп-е на стр-вото, включващ техничес.лица, извършващи техн. рък-во на обекта, както и тези, които отговарят за контрола на кач-вото по ІІІ.2.3,т. А4; представят се:докум., удостов. образ-ето, профес. квалиф-я и опита на лицата по ІІІ.2.3,т. А4– копия от дипломи за зав.образование и придобита квалиф-я, копия от тр. и/или осиг.книжки, реф-ции (препоръки), съдържащи най-малко сл. инф-ция: Въз-л/раб-л, период за който се издава реф-цията и поз-ята, заемана от лицето, съдържаща описание на дейностите, функциите и вменените задълж-я за съотв. поз-я; трудово – биограф.справки, д-ции по ЗЗЛД и д-ции за непрекъснато разполож-е на ръков. сл-ли на обекта по време на целия строит.период;Специф.опит на лицата по ІІІ.2.3,т. А4 се доказва, като за всеки конкр.обект се представи препоръка от някой от уч-ците в пр-са на стр-вото по смисъла на ЗУТ, от 3-то лице или от лицето, представляващо компанията към която са работили, към конкр.момент на изп-е на проекта; За КБЗ се представя Удостоверение за завършен курс за КБЗ; 6.За Проектантите се представя у/я за пълна проек.правосп.за съот.част; 7.В случай, че уч-кът – чужд.лице, е посочил в справката по ІІІ.2.3, т. 5, че ще изпълни общ.поръчка с опр.бр.раб-ци и сл-ли, които не са граждани на д-ва – членка на ЕС, или на д-ва–страна по Спор-ето за Евр.икон.простр-во, или на Конф-я Швейцария, то следва да представи д-ция по обр., че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по бълг.зак-во раз-я за пребивав.(визи) и раз-я за работа на посоч.раб-ци и слу-ли;8.док. за внед. с-ма за упр-е на кач-вото по VІ.3., т. А5, сертиф. съгл.стандарт ISO 9001:2008 (или еквив.серт.) док.за внедр.с-ма за опазване на окол.среда ISO 14001:2004 (или еквив.серт.), както и док.за внедр.с-ма за упр-е на здравосл. и безопасни ус-я на труд, сертиф. по стандарт BS OHSAS 18001:2007 (или еквив.серт.).Сертиф.следва да бъдат с обхват приложим към предм. на поръчката, и издад. от органи, установени в РБългария или др.д-ви - членки, или следва да бъдат представени др.док-ва за еквив. мерки за осиг-не на кач-вото в прилож. обхват на поръчката, за опазване на окол.среда и за осиг-не на безоп.ус-я на труд;9.Д-ция, че уч-ка има рег-я в ЦПР на КСза изп-е на строежи от съотв.кат-я съгл. предмета на поръчката или еквив.документ за чужд.лица по VІ.3,т. А6;При уч-к предвиждащ уч-е на подизп-ли, докум. по ІІІ.2.3, се представ. за всеки от тях, а изискв-ята към тях се прилагат съобр. вида и дела на тяхното уч-е.При уч-кът об-е, което не е юр.лице, докум.по ІІІ.2.3, се представят само за уч-ците, ч-з които об-ето доказ. съотв-вието си с критер.за подбор.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

А1. общо за посл.5 г, считано до датата на подав. на офертата да е изп-л договор/д-ри за стр-во-ново стр-во, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация на автомагистрали и/или пътища от РПМ и/или общинската пътна мрежа и/или авиописти с прирав. габарит Г 10,5 метра с обща дължина мин. 60 км, включително и пътни съор-я към тях или пътища с еквив.хар-ки извън РБ-я; А2. Да осигури оборудване за изп-е на ОП, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на кач-вото на изп-те СМР – строит.машини и техническо оборудване за изп-е на общ.поръчка:Подходящ комплект мех-ция за земни изкопни работи, която да осигурява дневна производителност не по-малка от 500м3; Подходящ комплект мех-ция за транспорт на земни маси, с възможност за дневна производителност не по-малко от 500 м3; Подходящ комплект машини за уплътняване на земно легло, подосновни и основни пластове, който да осигурява дневна производителност не по-малко от 500 м3; Асфалтосмесителни инсталации с общ капацитет достатъчен да осигури не по-малко от 150 тона/ час ; Пътна фреза/ фрези 0.5 м- мин. 1 бр.; Пътни фрези 1 м – мин. 2 бр.; Техника за доставка, полагане и уплътняване на асфалтови настилки, която да осигурява дневна производителност не по-малка от 1200 т; Обектова лаб-я с необх. техн. оборудване за осъщ. на изпитвания на мат-лите и продуктите, съгласно раздел 5000 на ТС. Обектовата лаб-я, сл. да бъде акредитирана строит.лаб-я за извършване на задълж.лабораторни изпитвания на материали и работи на Строежа или да осъществява изпитвания под контрола на акредитирана такава. А3. да има възмож.за произв-во и/или доставка на строителни продукти в кол-ва и с кач-во, необх.за изп-е на инвестиционния проект в съотв.с техн. спец-ции, но не по-малко от: Асфалтови смеси–съгл.проекта, с кач-во в съотв. с раздел 5000 Асфалтови пластове на ТС и в съотв. с КС; Кариерен материал за изп-е на земното легло, пластовете за подоснова и основа-съгл. проекта, с кач-во в съотв-е с раздел 3 500 и 4 000 на ТС и в съответствие с КС; Кариерен материал за изп-е на висококачествени фракции за горен пласт на асфалтовото покритие-съгл.проекта, с кач-во в съотв-е с раздел 5200, 5600 и 5605 на ТС и в съотв-е с КС; Бетон, с кач-во в съотв-е с раздели 9000 и 9130 на ТС; Армировка, с кач-во в съотв-е с раздели 9000 и 9600 на ТС; Полимермодифицирани битуми за произв-во на асфалтови смеси за долен и горен пласт на покритието, така както са специфицирани в Таблица 5103.5.2 от ТС, а именно: - ПМБ 45-80/65 за горен пласт на покритието - ПМБ 25-55/55 за долен пласт на покритието А4. да разполага с инженерно-технически персонал за осиг-не на техн-кото рък-во при изп-е на стр-вото, вкл. за осиг-не на контрола на кач-вото: А4.1. рък.екип, който ще отговаря за изп-ето на общ. поръчка, вкл.и специалист по контрола на кач-вото, със сл. квал-ция и профес.опит: А. Рък-л на обекта – строит.инженер, спец.„пътно строителство” или „транспортно строителство” или анал. спец-ст (ако образов.степен е придобита в д-ва, където няма такива спец-сти);да притежава не по-малко от 10 г. стаж по специалността, от които мин.7 г. специф.опит на поз-я рък-л на строеж или зам.рък-л на стр-вото на пътни обекти. Б.Заместник-рък-л на обекта – строит.инженер, спец.„пътно строителство” или „транспортно строителство” или анал.спец.(ако образов.степен е придобита в д-ва, където няма такива спец-сти);да има мин.7 г. стаж като строит.инженер от които мин.5 г. специф.опит на ръководна длъж. в изпълнението на СМР на пътни обекти; В.Мин. трима души ръководен инженерно технически персонал - строителен инженер, спец.„пътно строителство” или „транспортно строителство” или анал.спец.(ако образов.степен е придобита в д-ва, където няма такива спец-сти), които да притеж.мин.5 г. специф.опит по спец-стта при изп-ето на строително-монтажни работи на пътни обекти, Продължава в раздел VІ.3

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Показател „Предложена цена“(остойностена Обобщената офертната количествена сметка (ООКС) с включени непредвидени разходи, без Провизорните суми) за изпълнение на договора/ДС, [Евро без ДДС; тежест: 40
Показател: Показател „Вътрешен баланс на единичните цени“; тежест: 60
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
30.05.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в административната сграда на АПИ, партер, от 14:00 до 16:00 часа всеки работен ден, след публикуването на обявлението в Регистъра на обществените поръчки. Стойността на документацията се превежда по банков път по сметка на Възложителя (АПИ): БНБ - централно управление, ІBAN: BG 66 BNBG 9661 3100 1659 01, BIC: BNBG BGSD или в касата на АПИ всеки работен ден от 14:00 до 16:00 часа. При поискване от заинтересованото лице възложителят изпраща документацията за сметка на лицето, отправило искането, след представяне на копие от платежен документ за заплащане на цената на документацията и предоставяне на точен адрес на заинтересованото лице.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
09.06.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 10.06.2014 г.  Час: 14:00
Място

Сградата на Агенция "Пътна инфраструктура"

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители (оригинално пълномощно, не е необходима нотариална заверка), както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Документацията по процедурата е публикувана на интернет адрес на АПИ:www.api.bg Продължава от Раздел ІІІ.2.3.Технически възможности, дясна част (минимални изисквания) Г. Отговорник по качеството – строит.инженер или инженер - химик или анал.специ-ст (ако образов.степен е придобита в д-ва, където няма такива спец-сти);да притеж.не по-малко от 5 г. опит в управление на контрола по качеството на СМР на пътни обекти, от които мин.3 г.опит в строит. лаб-я при стр-ство на пътни обекти. Д. Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) - да е с образов.строит.инженер или профес.квал-ция техник; да притежава мин.1 г. опит на такава поз-я; Е. Проектанти - проектантите по съответните части следва да притежават пълна проектантска правоспособност съответстваша на частта, която ще изпълняват, а за чужд. лица - екв. док., съгласно закондателството на държ., в която са установени. А4.2. в случ., че уч-ка – чуждестр.лице, е посочил, че ще изпълни общ.поръчка с опред.бр.раб-ци и сл-ли, които не са граждани на д-ва – членка на ЕС, или на д-ва – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, същият сл.да удостовери, че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по бълг.зак-во разр-я за пребиваване (визи) и разр-я за работа на посочените раб-ци и сл-ли; А5. да има внедрена с-ма за упр-е на кач-вото, сертифицирана съгл. стандарт ISO 9001:2008 (или еквив.сертификат), внедрена сис-ма за опазване на окол.среда ISO 14001:2004 (или еквив.сертификат), както и внедрена сис-ма за упр-е на здравословни и безопасни ус-я на труд, сертифицирана по стандарт BS OHSAS 18001:2007 (или еквив.сертификат). Сертификатите, следва да бъдат с обхват приложим към предмета на поръчката, издадени от органи, установени в Р България или др. д-ви - членки, или др.док-ва за еквив.мерки за осиг-не на кач-вото в приложимия обхват на поръчката, за опазване на окол.среда и за осиг-не на безопасни ус-я на труд. А6. да има регистрация в Централния профес.регистър на Камарата на стр-лите за изп-е на строежи от съотв.катег-я или еквивал.документ за чуждестр.лица. В случай, че уч-к в процедурата е об-е, което не е ЮЛ, изискванията по ІІІ.2.3 и VІ.3 се прилагат към об-ето уч-к, а не към всяко от лицата, вкл. в него, с изкл-е на съотв.рег-ция, представяне на сертификат или друго ус-е, необх. за изп-е на поръчката, съгл.изискванията на норм.или админ.акт и съобразно разпр-ето на уч-ето на лицата при изп-е на дейностите, предвидено в д-ра за създване на об-е.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на Възложителите в процедурата за възлагане на обществена поръчка. Решенията на Възложителя в процедура за възлагане на обществена поръчка се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата по реда на Глава 11 от ЗОП. На обжалване по реда на тази глава подлежат и действия или бездействия на Възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да се подава от посочените в чл. 120, ал. 8 от ЗОП лица в 10-дневен срок. Жалба срещу решение на Възложителя, с изключение на решението за определяне на Изпълнител, не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка "спиране на процедурата". Жалбата се подава едновременно до КЗК и до Възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва. Жалба не може да се подава пред КЗК след сключването на договор за обществена поръчка.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

28.04.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ