Версия за печат

00019-2014-0007

BG-Монтана: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Монтана, ул. "Извора" 1, За: Антоанета Тонева, България 3400, Монтана, Тел.: 096 394233, E-mail: montana@montana.bg, Факс: 096 300410

Място/места за контакт: Антоанета Тонева

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.montana.bg.

Адрес на профила на купувача: www.montana.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Избор на изпълнители за изготвяне на технически паспорти и извършване на енергийно обследване по проект „Подготовка на Община Монтана за успешно развитие през следващия програмен период 2014-2020г. в две обособени позиции: Обособена позиция 1 – „Избор на изпълнител за изготвяне на технически паспорти“ и Обособена позиция 2 – „Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване“.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: гр. Монтана
Код NUTS: BG312
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Избор на изпълнители за изготвяне на технически паспорти и извършване на енергийно обследване по проект „Подготовка на Община Монтана за успешно развитие през следващия програмен период 2014-2020г. в две обособени позиции: Обособена позиция 1 – „Избор на изпълнител за изготвяне на технически паспорти“ и Обособена позиция 2 – „Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване“ Осъществяван по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/5-02/2012 "В подкрепа за следващия програмен период" на операция 5.3: „Изграждане на капацитет на бенефициентите на ОПРР" по Приоритетна ос 5: "Техническа помощ", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие. Предметът на обществената поръчка включва 2 обособени позиции: Обособена позиция 1 – „Избор на изпълнител за изготвяне на технически паспорти“ и Обособена позиция 2 – „Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване“. Ще бъде извършено обследване на 15 обекта и въз основа на изискванията на Закона за устройство на територията ще бъдат изготвени технически паспорти на сградите, по реда на Наредба 5 за техническите паспорти на сградите.Извършването на енергийно обследване ще допринесе за подобряване опазването на околната среда. Успешното реализиране на заложените по проекта дейности освен, че ще доведе до подобряване на физическата среда в община Монтана, ще допринесе и за повишаване на енергийната ефективност на обектите (сгради), включени в проекта.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71356100, 71621000

Описание:

Услуги по техническа проверка
Услуги по технически анализ и консултантски услуги

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

обособена позиция 1 - „Избор на изпълнител за изготвяне на технически паспорти“. Основни дейности, свързани с изпълнението наобособената позиция:В рамките на тази дейност е необходимо да извърши: - Проучване и техническо обследване на строежите за установяване на техническите им характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ. - Съставяне на технически паспорти и регистрация, съгласно изискванията на Наредба №5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. Обособена позиция 2 – „Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване“. В рамките на тази дейност следва да се извърши: - Обследване и сертифициране за енергийна ефективност за одобрените сгради и да се предпишат необходимите мерки за постигане на нормативните стандарти за енергийна ефективност; - Обследването за енергийна ефективност на промишлени системи.

Прогнозна стойност без ДДС
93850 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

2


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие.Гар. се представят в една от следните форми:а)депозит на парична сума, внесена по банк. път по сметка на Възложителя;б)банк. гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Ког. участник в процедурата е обединение, което не е юр.лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банк. гар., съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гар. за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: Банка: ИНВЕСТБАНК АД Банков код (BIC): IORTBGSF Банкова сметка (IBAN): BG40IORT82663301722202. Ако участникът избере да представи гар. за участие под формата на «парична сума», платена по банк. път, документът, удостоверяващ платената гар., следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В гар. за участие следва да бъде посочен предмета на поръчката. В случай, че участникът представя банк. гар., то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банк. гар.. Гар. трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възлож., подписано от Кмета на Община Монтана или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гар. за участие следва да бъде не по-малко от 30 кал. дни след изтичане на срока на валидност на офертата. Гаранцията за участие е в размер на: За обособена позиция 1 – 160 (сто и шестдесет) лв.; За обособена позиция 2 – 770 (седемстотин и седемдесет) лв. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение е в размер на 3 % от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка без ДДС и е приложимо и за двете обособени позиции. Гар.за изпълнение се представя в една от следните форми:а) депозит на парична сума, внесена по банков път по сметка на Възложителя;б) банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гар.за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юр. лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банк. гар., съответно вносител на сумата по гар. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банк. гар. или платежния документ за внесената по банков път гар. за изпълнение на договора при неговото сключване. Гар. за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя: Банка: НВЕСТБАНК АД, Банков код (BIC): IORTBGSF Банкова сметка (IBAN): BG40IORT82663301722201Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гар. за изпълнение под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гар., следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Когато участникът избере гар. за изпълнение да бъде банк. гар., тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – най-малко 30 дни след изтичане срока на договора. Същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банк. гар. за изпълнение на договора. При представяне на гар. в платежното нареждане или в банк. гар. изрично се посочва предмета на договора, за който се представя гар. Когато участник в процедурата е обединение от правни субекти, което не е юридическо лице, в документа за внесена гаранция или банковата гаранция следва да е отразено, че тя се внася от цялото обединение и ползва всички участници в обединението, а не само идентификация на единия от тях. Усл. и срок. за задържане или освобождаване на гар. за авансово плащане се уреждат с договора за възлагане на общ.поръчка между възлож.и изпълнителя.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят определя следната схема и начин на плащане: За обособена позиция 1: • авансово плащане - в размер на 30 % от общата цена за изпълнение предмета на обособената позиция, платимо в срок до 10 (десет) календарни дни след сключване на договора и представяне на следните документи: - банкова гаранция за стойността на дължимото авансово плащане; - оригинал на фактура, издадена на стойността на дължимото авансово плащане. • окончателно плащане – в размер на 70 % от общата цена за изпълнение предмета на възлаганата обществена поръчка. Окончателното плащане ще бъде извършено в срок до 30 (тридесет) календарни дни след регистрация на техническите паспорти. За обособена позиция 2: • авансово плащане - в размер на 30 % от общата цена за изпълнение предмета на обособената позиция, платимо в срок до 10 (десет) календарни дни след сключване на договора и представяне на следните документи: - банкова гаранция за стойността на дължимото авансово плащане; - оригинал на фактура, издадена на стойността на дължимото авансово плащане. • междинно плащане – в размер на 20 % от общата цена за изпълнение предмета на обособената позиция в срок до 30 (тридесет) календарни дни след подписване на протокола за приемане на резултатите от обследването по чл. 19 от Наредба № 16 – 1594/13.11.2013 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (обн. ДВ., бр. 101/22.11.2013г., в сила от 22.11.2013 г.) или подписване на протокола за приемане на резултатите от обследването по чл. 18 Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи (обн. ДВ., бр. 28 от 14.04.2009 г., в сила от 14.04.2009 г.); • окончателно плащане – сумата от общата цена за изпълнение предмета на обособената позиция, след приспадане на извършеното авансово и междинно плащане в срок до 30 (тридесет) календарни дни след подписване на протокола за приемане на резултатите от обследването по чл. 18 Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи (обн. ДВ., бр. 28 от 14.04.2009 г., в сила от 14.04.2009 г.) или подписване на протокола за приемане на резултатите от обследването по чл. 19 от Наредба № 16 – 1594/13.11.2013 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (обн. ДВ., бр. 101/22.11.2013г., в сила от 22.11.2013 г.).

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай че избраният за Изпълнител участник е неперсонифицирано обединение от физически и/или юридически лица.

ІІІ.1.4) Други особени условия

В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. Всеки участник може да представи само една оферта. Не се допуска представянето на варианти. Едно и също физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка е длъжен да заяви в офертата си дали при изпълнението на поръчката ще използва и подизпълнители. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелно оферта. Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от обстоятелствата по чл.47, ал.1, т. 1, б. „а“ до „д“, ал. 2, т. 2 и 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП и чл.47, ал.1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1 и 3 и ал. 5, т. 2 от ЗОП. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор за създаване на обединение/консорциум. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно за изпълнението на договора; Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; Разпределение на дейностите от предмета на поръчката между участниците в обединението и ресурсите, с които ще участва всеки един от участниците в обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. В случай, че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/ консорциума. Допълнителното споразумение, следва да отговаря на изискванията за форма, относими към основното споразумение. Съгласно чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП, когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, декларациите по чл. 47, ал. 1 и 5 се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Съгласно чл. 56, ал. 4 от ЗОП, когато участникът е чуждестранно физическо, юридическо лице или обединение на чуждестранни физически и/или юридически лица, то тези чуждестранни лица трябва да отговарят на горепосочените изисквания в Р. България и в държавата, в която са установени. В този случай, декларациите, които са на чужд език, следва да бъдат представени и в превод. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, административните изисквания по Закона за обществените поръчки, посочени в чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП, се прилагат и за подизпълнителите. В този случай, съгласно разпоредбата на чл. 56, ал. 2 от ЗОП и при условията на чл. 47, ал. 8 от ЗОП, декларациите за липса на обстоятелства съгласно чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП се представят за всеки един от подизпълнителите.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Съдържание на плик № 1 „Документи за подбор”. В плик № 1 се поставят следните документи, съдържащи доказателства за съответствието на участника с изискванията на чл. 56, ал. 1, т. 1 до т. 6, т. 8 и т. 11-14 от ЗОП и с изискванията на Възложителя. Представят се толкова пликове № 1 с надпис „Документи за подбор”, за колкото обособени позиции участникът представя оферта, съгласно чл. 57, ал. 3 от ЗОП. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника, в оригинал. Всеки лист, съдържащ се в плика, задължително следва да бъде номериран и подреден съгласно списъка. Оферта, съгласно чл. 28, ал. 1, т. 8 от ЗОП, (в оригинал);Копие на документ за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (ЗТР), когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Съгласно чл. 24 от ППЗОП, когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите заявления за участие или оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, а когато документът е представен на чужд език, то същият следва да бъде придружен от превод на български език.Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът за регистрация трябва да е издаден от компетентния орган в страната, в която участникът е установен, и да се представи в официален превод на български език. Физическите лица, участници в процедурата или включени в състава на обединения, представят заверено от участника копие на документ за самоличност. Ако тези физически лица са чуждестранни граждани, документът се представя и в официален превод. Когато участникът предвижда участие на подизпълнител, документът по т.3.1.1.3 се представя за всеки от подизпълнителите, съгласно чл. 56, ал. 2 ЗОП.Когато участникът в процедурата е обединение, документите по т.3.1.1.3 се представят за всеки един от членовете на обединението, съгласно чл. 56, ал. 3, т. 1 ЗОП.Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата.Документ - договор или споразумение за създаване на обединение/консорциум, подписан от лицата, включени в обединението, когато участник в процедурата е обединение/консорциум, което не е юридическо лице, в който задължително се посочва представляващия. Декларация по чл.47, ал.1, т. 1, б. „а“ до „д“, ал. 2, т. 2 и 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП.Декларация по чл.47, ал.1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1 и 3 и ал. 5, т. 2 от ЗОП. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици. Доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, съгласно чл.50, ал.1 от ЗОП;Доказателства за техническите възможности и квалификация на участника. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за използване/ неизползване на подизпълнители и списък с имената им, с посочване на вида на работите, които ще извършват и дела на тяхното участие (в оригинал). Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП за минимална цена на труда (в оригинал). Декларация за съгласие за участие като подизпълнител по Образец (в оригинал) – когато е приложимо.Документ за внесена/уредена гаранция за участие.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП за приемане условията в проекта на договора. Съдържание на плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката”. Техническа оферта, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП. Срок за изпълнение на поръчката, предмета на обществената поръчка, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 9 от ЗОП. Програма за изпълнение на предмета на поръчката. Работен план – график.Съдържание на плик № 3 „Предлагана цена” съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация, изготвена по образец, съдържаща информация за оборота от услуги по обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради (за обособена позиция 1), респ. оборота от услуги по обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради (за обособена позиция 2), реализиран от участника през последните три (2011, 2012 и 2013 г.) години, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си - и за двете обособени позиции. заверено копие от застраховка за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ. Чуждестранните лица представят еквивалентни документи, доказващи изпълнението на изискването, издадени от компетентен орган в държава – членка на Европейския съюз, или в друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство.
Минимални изисквания: 1. За обособена позиция 1 - Участникът трябва да е реализирал оборот от услуги по обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради, общо за предходните три (2011, 2012 и 2013 г.) години в размер на: не по-малко от 20 000 (двадесет хиляди) лв., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; За обособена позиция 2 - Участникът трябва да е реализирал оборот от услуги по обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради не по-малко от 60 000 (шестдесет хиляди) лв., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 2.Участникът трябва да притежава застраховка за професионална отговорност по чл.171 от ЗУТ, по реда и условията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството – за обособена позиция 1.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация, съдържаща списък на изпълнените от участника договори с предмет: обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради (за обособена позиция 1), респ. обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради (за обособена позиция 2) . В декларацията, участниците трябва да посочат информация за възложителя, обекта, стойността на договора, период на изпълнение на договора. За най-малко един от договорите в списъка се представя препоръка за добро изпълнение, издадена от Възложител. Всяка препоръка следва да съдържа информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, период на изпълнение, както и информация дали участникът е реализирал добросъвестно договорните си задължения. Представят се препоръки само за договори, които са посочени в декларацията-и за двете обособени позиции; 2. заверени от участника копия на валидни към датата на подаване на офертата сертификати, издадени от независими лица по чл. 53, ал. 3 от ЗОП за внедрена система за управление на качеството по БДС ЕN ISO 9001:2008 или еквивалент с обхват включващ обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради – за обособена позиция 1, респ. обхват, включващ обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради - за обособена позиция 2. Забележки: Възложителят ще приема и еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП. 3. За обособена позиция 1: -заверено копие на Удостоверение по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, За лицата, упражняващи технически контрол по част „Конструктивна“ се представят заверени копия на Удостоверения за пълна проектантска правоспособност, валидни за 2014 г. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за представяне на сертификати се прилагат съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП, а посочените документи се представят само за участниците в обединението, чрез които то доказва съответствието си с критериите за подбор, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Лицата по чл. 166, ал. 7 от ЗУТ представят удостоверение по чл. 8 или 9 от Наредба № РД-02-20-25/ 03.12.2012 г. -Това обстоятелство се доказва с представянето на заверени копия от Удостоверения за пълна проектантска правоспособност, валидни за 2014 г. Чуждестранните лица представят документи за вписване в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава – членка на Европейския съюз , или в друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство. - Декларация по образец, съдържаща списък на лицата, които участникът ще осигури за изпълнение на поръчката. Декларацията следва да бъде придружена от: Професионални автобиографии на определените лица, изготвени по образец, документи, удостоверяващи тяхното образование, професионалната квалификация и професионален опит (заверени копия от дипломи, удостоверения, сертификати, трудови/служебни/осигурителни книжки, граждански договори, референции от настоящи или предишни работодатели, възложители и други подходящи документи); Декларации за ангажираност от експертите, предвидени за изпълнението на поръчката. -списък на необходимото оборудване. Към списъка се прилагат доказателства за собственост, наем, респективно основанието на което участника ще ползва конкретното оборудване. За удостоверяване на основанието за ползване на оборудването приложими документи са декларации, договори, сключени под условие и/или всеки друг документ, удостоверяващ посоченото обстоятелство.
Минимални изисквания: 1.За обособена позиция 1 - Участникът трябва да има изпълнен през последните три години, считано до изтичане на крайния срок за представяне на оферти най-малко един договор с предмет: обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради.За обособена позиция 2 - Участникът трябва да има изпълнен през последните три години, считано до изтичане на крайния срок за представяне на оферти най-малко един договор с предмет: обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради. 2. Участникът трябва да притежава внедрени системи: • за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват включващ обследване на строежи за установяване на характеристиките му, и/или съставяне на технически паспорти и/или упражняване на строителен надзор и/или проектиране на сгради – за обособена позиция 1; • за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват, включващ обследване за енергийна ефективност и/или сертифициране на сгради - за обособена позиция 2; 3. За обособена позиция 1: -Удостоверение по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ (когато участникът е консултант), придружен със Списъка, неразделна част от Удостоверението, съдържащ правоспособните физически лица, и задължително лица, упражняващи технически контрол по част „Конструктивна“, които отговарят на изискванията по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ; -Когато обследването се извършва от проектанти, в състава им се включват физически лица, упражняващи технически контрол по част „Конструктивна", които отговарят на изискванията на чл. 142, ал. 10 ЗУТ, както и проектанти от различни специалности с пълна проектантска правоспособност за оценка на останалите характеристики на строежите по чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ; - Участникът трябва да осигури минимум следния екип, който да бъде ангажиран в изпълнението на поръчката и да отговаря на следните изисквания: - Лице за изпълнение на обследване и упражняване на технически контрол на част „Конструктивна" с приложени за него заверени копия на валидно Удостоверение, удостоверяващо вписването на лицето в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, или в еквивалентен Списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство; - 5 бр. правоспособни лица, включени в списъка, приложение към издаденото Удостоверение, за изпълнение на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 и чл. 176в, ал. 1 от ЗУТ, по следните части: - „Топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация (ТОВК)", „Електрическа" (Ел), „Архитектурна" (Арх.), „Строително-конструктивна" (СК), „Водоснабдяване и канализация" (ВК), и „Пожарна безопасност" (ПОЖБ) или еквивалент с приложени за тях заверени копия на Дипломи за завършено висше образование в съответната област или заверено копие на валидно Удостоверение за пълна проектантска правоспособност. Забележка: За изпълнение на обследването на строежите (услугите по чл. 176в, ал. 1 от ЗУТ) участникът може да предложи както лица от списъка, приложение към издадения лиценз, така и проектанти от различните специалности с пълна проектантска правоспособност, във връзка с което в случай, че участникът предложи проектанти, то за тях следва да се представят валидни Удостоверения за пълна проектантска правоспособност и в този случай задължително в декларацията по Образец, съдържащ списък на лицата, които участникът ще осигури за изпълнение на поръчката, следва да се посочат поотделно лицата за изпълнение на услугите по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ и отделно лицата за изпълнение на услугата по чл. 176в, ал. 1 от ЗУТ, -Участникът, следва да разполага със следното оборудване:скенер за заснемане на арматура- 1бр. - склерометър- 1бр.тотална станция – 1бр.,нивелир с лата – 1 бр.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

чл.176в от ЗУТ,чл. 166, ал. 1, т. 1, чл. 142, ал. 10 от ЗУТ, 176а, ал. 1, чл. 23, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ), чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ)

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: техническа оценка; тежест: 70
Показател: цена; тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
02.05.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата може да бъде заплатена на касата на Община Монтана - гр. Монтана, ул. „Извора“ № 1 или да бъде преведена по банкова сметка на Община Монтана в Банка "Инвестбанк" АД клон Монтана, IBAN: BG30 IORT 8266 8401 7425 00, BIC: IORTBGSF, вид плащане 447000. Документацията за участие се получава на касата в деловодството в сградата на общинска администрация Монтана, след заплащане на цената й.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
09.05.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 12.05.2014 г.  Час: 14:00
Място

община Монтана

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Съгласно чл. 68, ал. 3 от ЗОП



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/5-02/2012 "В подкрепа за следващия програмен период" на операция 5.3: „Изграждане на капацитет на бенефициентите на ОПРР" по Приоритетна ос 5: "Техническа помощ", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие

VI.3) Допълнителна информация

продължение от III2.3. 4. За обособена позиция 2-Участникът трябва да представи удостоверения за вписване в регистрите по чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 от Наредба № РД – 16-348/02.04.2009 г. - Удостоверение от регистъра на лицата по чл. 23, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ), които извършват обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради; - Удостоверение от регистъра на лицата по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ), които извършват обследване за енергийна ефективност на промишлени системи.Това обстоятелство се доказва с представянето на заверени копия от Удостоверение от регистъра на лицата по чл. 23, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ), които извършват обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради и Удостоверение от регистъра на лицата по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ), които извършват обследване за енергийна ефективност на промишлени системи.Участникът трябва да осигури минимум следния екип, който да бъде ангажиран в изпълнението на поръчката и да отговаря на следните изисквания:• Ръководител – с образователна степен „магистър“ или „бакалавър“ от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер", "архитект" или еквивалент и професионален опит - не по-малко от 5 (пет) години;• Експерти – 3 бр., както следва: - 1 бр. с образователна степен „магистър“ или „бакалавър“ от акредитирано висше училище с квалификация "инженер" или „архитект“ от професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“ или еквивалент със стаж по специалността не по-малко от 3 години; - 1 бр. с образователна степен „магистър“ или „бакалавър“ от акредитирано висше училище с квалификация "инженер" в областта на топлотехниката или еквивалент със стаж по специалността не по-малко от 3 години; - 1 бр. с образователна степен „магистър“ или „бакалавър“ от акредитирано висше училище с квалификация "инженер" в областта на електроснабдяването и електрообзавеждането, електротехниката или еквивалент и стаж по специалността на по-малко от 3 години.Съответствието с поставените изисквания следва да бъде доказано с представяне на декларация по образец, съдържаща списък на лицата, които участникът ще осигури за изпълнение на поръчката. Декларацията следва да бъде придружена от: Професионални автобиографии на експертите от екипа; документи, удостоверяващи тяхното образование, професионалната квалификация и професионален опит (заверени копия от дипломи, удостоверения, сертификати, трудови/служебни/осигурителни книжки, граждански договори, референции от настоящи или предишни работодатели, възложители и други подходящи документи);Декларации за ангажираност от експертите, предвидени за изпълнението на поръчката. за двете обособени позици: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за технически възможности и квалификация се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП, а посочените документи се представят само за участниците в обединението, чрез които то доказва съответствието си с критериите за подбор, съобразно чл. 56, ал. 3, т. 2 от ЗОП.При участие на подизпълнители, изискванията за технически възможности и квалификация се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, а посочените документи се представят за всеки един от тях, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП. Участникът може да ползва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие, че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси за целия срок на изпълнение на поръчката.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120, ал. 5 и 6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.04.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Избор на изпълнител за изготвяне на технически паспорти“
1) Кратко описание

След извършване на обследване на 15 обекта и въз основа на изискванията на Закона за устройство на територията ще бъдат изготвени технически паспорти на сградите, по реда на Наредба 5 за техническите паспорти на сградите. Очаквани резултати: Изготвени технически паспорти на 15 обекти в община Монтана.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71356100, 71621000

Описание:

Услуги по техническа проверка
Услуги по технически анализ и консултантски услуги

3) Количество или обем

Изготвени технически паспорти на 15 обекти в община Монтана

Прогнозна стойност, без ДДС
16500 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 2

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване“
1) Кратко описание

Извършването на енергийно обследване ще допринесе за подобряване опазването на околната среда. Успешното реализиране на заложените по проекта дейности освен, че ще доведе до подобряване на физическата среда в община Монтана, ще допринесе и за повишаване на енергийната ефективност на обектите (сгради), включени в проекта. Прилагането на енергоспестяващи мерки, базирани на извършеното обстойно енергийно обследване, е в пълно съответствие с принципите на устойчивото развитие и опазването на околната среда. С успешното изпълнение на проекта, в следствие на извършеното енергийно обследване на сградите ще бъдат отчетени значителни икономии на енергия. Несъмнено постигането на тези резултати ще се отрази положително върху състоянието на околната среда в общината. Очаквани резултати: Извършено енергийно обследване на 15 обекта.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71356100, 71621000

Описание:

Услуги по техническа проверка
Услуги по технически анализ и консултантски услуги

3) Количество или обем

Извършено енергийно обследване на 15 обекта.

Прогнозна стойност, без ДДС
77350 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 2