Версия за печат

00172-2014-0007

BG-с.Хитрино: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Хитрино, ул. "Възраждане" №45, За: Ахмед Ахмед, РБългария 9780, с.Хитрино, Тел.: 05341 2213, E-mail: kmet@hitirno.org, Факс: 05341 2120

Място/места за контакт: Община Хитрино, ул. "Възраждане" № 45

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.hitrino.org.

Адрес на профила на купувача: http://www.hitrino.org/bg/economic_develobment/obshtestveni_pory4ki.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Предмет на поръчката: „Изграждане, реконструкция и рехабилитация на общински пътища: „с. Студеница – с. Хума”, SHU 3157 „ІІІ-7004 - Длъжко”, SHU 3157 „Длъжко - Развигорово”, SHU 3154 „Развигорово – Единаковци ”, SHU 2163 „Път І-7 - Върбак”, SHU 2156 „Хитрино - Каменяк”, SHU 2161 „Път І-7 - Сливак”, SHU 2159 „Калино - Иглика”, SHU 3151 „Висока поляна - Студеница”, по проект „Строителство, реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Хитрино“ с ИД № 27/321/01407 от 06.12.2013 год.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: На територията на Община Хитрино
Код NUTS: BG333
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

В предмета на настоящата обществена поръчка: „Изграждане, реконструкция и рехабилитация на общински пътища: „с. Студеница – с. Хума”, SHU 3157 „ІІІ-7004 - Длъжко”, SHU 3157 „Длъжко - Развигорово”, SHU 3154 „Развигорово – Единаковци ”, SHU 2163 „Път І-7 - Върбак”, SHU 2156 „Хитрино - Каменяк”, SHU 2161 „Път І-7 - Сливак”, SHU 2159 „Калино - Иглика”, SHU 3151 „Висока поляна - Студеница”, по проект „Строителство, реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Хитрино“ са включени следните подобекти Изграждане на нов път с. Студеница – с. Хума, участък от км 0+000 до км 0+696,74 ; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3157 път ІІІ-7004 – Длъжко от км 0+000 до км 0+399.03; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3157 Длъжко-Развигорово от км 0+000 до км 0+896.19; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3154 Развигорово-Единаковци от км 0+000 до км 3+400.80; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2163 Път І-7 – Върбак от км 0+000 до км 0+744.20; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2156 Хитрино – Каменяк от км 0+000 до км 4+038.70; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2161 Път І-7 – Сливак от км 0+000 до км 0+931.78; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2159 Калино – Иглика от км 0+000 до км 2+017.47; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3135 Висока поляна-Студеница от км 0+000 до км 2+292.76 - Общо 15 417.67 км, което включва: постигане на технически елементи, отговарящи на нормативите за съответната проектна скорост; носимоспособност на настилката; равност на настилката; добро отводняване; безопасност при организация на движението. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233200, 45233220, 45233000

Описание:

Строителни работи по полагане на пътна настилка на пътища
Строителни работи по полагане на пътна настилка на други пътища
Строителни работи по изпълнение на основа на пътна настилка и настилка на пътища

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В предмета на настоящата обществена поръчка: „Изграждане, реконструкция и рехабилитация на общински пътища: „с. Студеница – с. Хума”, SHU 3157 „ІІІ-7004 - Длъжко”, SHU 3157 „Длъжко - Развигорово”, SHU 3154 „Развигорово – Единаковци ”, SHU 2163 „Път І-7 - Върбак”, SHU 2156 „Хитрино - Каменяк”, SHU 2161 „Път І-7 - Сливак”, SHU 2159 „Калино - Иглика”, SHU 3151 „Висока поляна - Студеница”, по проект „Строителство, реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Хитрино“ са включени следните подобекти Изграждане на нов път с. Студеница – с. Хума, участък от км 0+000 до км 0+696,74 ; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3157 път ІІІ-7004 – Длъжко от км 0+000 до км 0+399.03; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3157 Длъжко-Развигорово от км 0+000 до км 0+896.19; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3154 Развигорово-Единаковци от км 0+000 до км 3+400.80; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2163 Път І-7 – Върбак от км 0+000 до км 0+744.20; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2156 Хитрино – Каменяк от км 0+000 до км 4+038.70; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2161 Път І-7 – Сливак от км 0+000 до км 0+931.78; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 2159 Калино – Иглика от км 0+000 до км 2+017.47; Реконструкция и рехабилитация на път SHU 3135 Висока поляна-Студеница от км 0+000 до км 2+292.76 - Общо 15 417.67 км, което включва: постигане на технически елементи, отговарящи на нормативите за съответната проектна скорост; носимоспособност на настилката; равност на настилката; добро отводняване; безопасност при организация на движението. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие.

Прогнозна стойност без ДДС
4202517.64 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

210


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие в размер на 42 000. 00 лв., представена в една от следните форми: парична сума внесена по следната банкова сметка на Община Хитрино: Банка: Търговска банка Д, IBAN: BG31 DEMI 9240 33000 25 845, BIC код: DEMIBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано „Гаранция за участие по обществена поръчка с предмет: „Изграждане, реконструкция и рехабилитация на общински пътища: „с. Студеница – с. Хума”, SHU 3157 „ІІІ-7004 - Длъжко”, SHU 3157 „Длъжко - Развигорово”, SHU 3154 „Развигорово – Единаковци ”, SHU 2163 „Път І-7 - Върбак”, SHU 2156 „Хитрино - Каменяк”, SHU 2161 „Път І-7 - Сливак”, SHU 2159 „Калино - Иглика”, SHU 3135 „Висока поляна - Студеница”, по проект „Строителство, реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Хитрино“ с ИД № 27/321/01407 от 06.12.2013 год.; или под формата на банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност 180 (сто и осемдесет) дни след изтичане на крайния срок за получаване на офертите издадена в полза на Възложителя, в съответствие с посочените условия и описани в Образец № 19 от документацията. Участниците в процедурата могат да представят банкова гаранция по образец на банката-издател, като изискат в нея да се съдържат условията, посочени по-горе. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2.Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от стойността на договора. Представя се при сключването му под формата на парична сума (вносима по горепосочената банкова сметка) или като безусловна и неотменима банкова гаранция за добро изпълнение в полза на Възложителя, със срок на валидност на банковата гаранция за изпълнение – не по-малко от 30 дни, след датата на приключване на договора. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 3. Гаранцията за авансово плащане е в размер на 100%, без включено ДДС от стойността на аванса. Представя се след подписването на договора ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ следва да представи гаранция за авансово плащане под формата на парична сума (вносима по горепосочената банкова сметка) или като безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Гаранцията ще се освободи след доказването и приспадането на аванса, считано от сключване на договора. Банковите гаранции трябва да бъдат открити в съответствие с условията посочени по-горе и описани в образци на банкова гаранция за изпълнение на договора Образец №20 и респ. за авансово плащане Образец № 21. Участниците в процедурата могат да представят банкови гаранции по образец на банката-издател, като изискат в тях да се съдържат условията, посочени по-горе и разписани в образците от документацията. Когато Участникът или избрания изпълнител е Обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Чужд. лица могат да представят банкова гаранция в ЕВРО с равностоен размер, изчислен по официалния курс „Евро за Лев”, определен от Българска народна банка за деня на превеждане на гаранцията. Участникът сам избира формата на гаранцията.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Схема на плащане: - В срок до 15 календарни дни, считано от стартиране изпълнението на договора при условията на чл.5, ал.1 от проекта на договора, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ - АВАНСОВО ПЛАЩАНЕ в размер на 40 (четирдесет) % от цената по договора, считано от датата на подписване на Протокол обр. 2 към Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството /ДВ бр. 72 от 2003 г./ за откриване на строителната площадка на обекта и след представяне на проформа фактура, на стойност равна на стойността на аванса, без включено ДДС и след представяне на гаранция за авансово плащане в размер на 100% от стойността на аванса. - ОКОНЧАТЕЛНО ПЛАЩАНЕ в размер на 60 (шестдесет) % от останалата част от договорените и реално изпълнени СМР, дължимо от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, в срок до 30 календарни дни, след представяне на двустранно подписани разходооправдателни документи, количествено-стойностни сметки и приемо-предавателни протоколи, Констативният акт за установяване годността за приемане на строежа (Образец 15 по Наредба №3 на МРРБ от 31.07.2003 г.), подписани от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, представител на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и Лицето упражняващо строителен надзор и след получаване на безлихвения заем по реда на ПМС 59/2011. Размерът на окончателното плащане се изчислява, като от общата стойност на договора, се приспадне отпуснатото авансово плащане.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението, съдържащо минимум изискванията на възложителя посочени в документацията за участие.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства по чл.47 от ЗОП, а именно:1.Участници – ФЛ, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП– представляващи участника – ЮЛ, в т.ч. прокуристите в чиято представителна власт е включена територията на Р. България, да не са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани: 1.1 за престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, вкл. изпиране на пари по чл. 253 - 260 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.2. за подкуп по чл. 301 - 307 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.3. за участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.4. за престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.5. за престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от НК или за подобно престъпление съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено;1.6. Да не е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;1.7. Да не е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;1.8. Да не е обявен в несъстоятелност, съгласно националните закони и подзаконови актове.1.9. Да не е в производство по ликвидация или в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове.1.10. Да не е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си.1.11. Да няма парични задължения към държавата или към община по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от ДОПК, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията или да няма парични задължения, свързани с плащането на вноски за социалното осигуряване или на данъци, съгласно правните норми на държавата, в която е установен.1.12 Да няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години. 2. Участникът: 2.1. да няма член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, който да е свързано лице по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителната разпоредба на ЗОП с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ или със служители на ръководна длъжност в неговата организация.2.2. да не е сключил договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.3.Административни изисквания съгласно Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза: а/По отношение на участника да не са налице обстоятелствата предвидени в чл. 106, параграф 1, буква (а), (б), (в), (г), (д), (е) от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза;б/По отношение на участника да не са налице обстоятелствата предвидени в чл. 107, параграф 1 от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза;в/ По отношение на участника да не е наложено наказание съгласно чл. 109, параграф 1 от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: За участие в процедурата, се изисква Участникът да представи следните документи: ПЛИК№1 „ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР“: 1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2.Оферта по образец; 3.Копие от документа за регистрация или документ за ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е ЮЛ или ЕТ; копие от документа за самоличност, когато участникът е ФЛ. За чуждестранно лице - документ за регистрация съобразно националното му законодателство. Когато не е представен ЕИК участниците прилагат копие от Удостоверение за актуално състояние. Чуждестранните ЮЛ прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. 4.Д-я, че участникът е запознат с всички обст. и условия на поръчката по образец; 5.Д-ция за отсъствие на обст. по чл. 47, ал.1, т.2 и 3, и ал. 2, т. 1, 3 и 4 от ЗОП – по Образец; 6. Д-ция за отсъствие на обст.по 47, ал. 1, т. 1 и ал. 2, т. 2а и т. 5 от ЗОП – по Образец; 7. Д-ция за отсъствие на обст. по чл.47, ал.5 от ЗОП – по Образец; 8. Д-ция за отсъствие на обст. по чл.106, т. 1, , б. “а”, „б”, „в”, „г” “д” и „е” от Регламент /ЕС, ЕВРАТОМ/ № 966/2012 г., на ЕП и на Съвета, относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюз – по Образец; 9.Д-ция за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП – по Образец - Органите, от които уч-те могат да получат необх. инф. за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в РБ са: МФ (http://www.minfin.bg/), Д-рът на НАП http://www.nap.bg/), Д-ът на НОИ (http://www.noi.bg/), МОСВ (http://www.moew.government.bg/), МТСП (http://www.mlsp.government.bg/bg/index.asp), Д-ът на АЗ (http://www.az.government.bg/), Д-ът на ГлИТ (http://www.gli.government.bg/). /В скоби са посочени Интернет страниците на институциите към съответните органи/.; 10. Док. за икон. и фин. състояние на участника посочени в раздел III 2.2.) от настоящото обявление; 11.Док. за техн. възможности на участника посочени в раздел III 2.3.) от настоящото обявление; 12. Заверени копия:- ISO 9001:2008; - ISO 14001:2004; 13. Копие от валидно Удостоверението за регистрация ЦПРС и талона към него, еквивалентни документи за чуждестранните лица за които е приложима нормата на чл.49, ал.1 от ЗОП. За доказване на това изискване може да се представи и декларация от участника за наличието на такава регистрация; 14. Д-ция за участието на подизпълнители относно вида на работите, които подизпълнителят/те ще извършва/т, както и дела на неговото/тяхното участие – по Образец /ако е приложимо/; 15. Д-ция от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв– по Образец /ако е приложимо/; 16. Декл. от членовете на обединението/консорциума, че са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора. Водещият член на обединението / консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението / консорциума. Изпълнението на договора, са отговорност на водещия член на обединението / консорциума, както и че всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора – по Образец /ако е приложимо/; 17. Документ за закупена док-я за участие в процедурата – заверено от участника копие; 18. Док-т за внесена гаранция за участие в процедура в оригинал; 19. Д-ция за приемане условията на проекта на договор - по Образец; 20. Д-ция за приемане на етични клаузи и за извършено посещение на строителната площадка – по Образец; При участие на подизпълнители, всеки от тях представя, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; Продължава в раздел VI.3)Допълнителна инф.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Документи за доказване на икономическото и финансовото състояние на участника, съгласно чл. 50 от ЗОП. 1. Декларация по Образец № 8, която съдържа информация за общия оборот за последните 3 години. 2. Декларация по Образец № 9, която съдържа информация за оборота сходен с предмета на поръчката за последните 3 години. 3. Заверени от участика копия на счетоводни документи когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, а именно: заверени копия на балансите за последните 3 (три) приключени финансови години /2011, 2012 и 2013 г./, отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключени финансови години /2011, 2012 и 2013 г./, както и справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство, за последните 3 (три) приключени финансови години /2011, 2012 и 2013 г./ в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, оформени съгласно Закона за счетоводството и приложимите нормативни актове, като за участници чуждестранни юридически лица се представят еквивалентни документи, изготвени съгласно приложимото законодателство на страната, където са установени или представяне на ЕИК (в случате, когато същите са надлежно публикувани в Търговския регистър към Агенция по вписванията). Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя по-горе документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При констатиране от страна на участника, че не може да докаже икономическото и финансовото си състояние с изброените по-горе документи, той следва да отправи запитване до възложителя, в което да посочи документите, с които разполага. 4. Заверено от участника копие на валидна застраховка за професионална отговорност на лицето (лицата), което/които ще осъществяват строителството, с минимален лимит, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката (II-ра група, трета категория), която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. 5. Удостоверение от банка за достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент.
Минимални изисквания: Участникът следва да представи доказателства за икономическото и финансовото си състояние съгласно чл. 50 от ЗОП, включително: 1. В процедурата могат да участват лица, които са реализирали общо за последните три финансово приключили години (2011, 2012 и 2013 год.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, общ оборот в размер на не по – малко от 8 000 000.00 лева без ДДС (осем милиона лева без ДДС) и оборот от строителство сходно с предмета на поръчката не по-малко от 4 000 000. 00 (четири милиона лева) лева без ДДС. Под „сходен” оборот навсякъде в документацията и обявлението за участие в обществената поръчка следва да се разбира оборот от реконструкция и/или рехабилитация и/или изграждане на улична и/или пътна мрежа. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася за обединението като цяло. При участие на подизпълнител, изискването се прилага съобразно, вида и дела на тяхното участие, като стойността на общия оборот от 8 000 000.00лева без ДДС, се умножава по процента на участие на подизпълнителя. Стойността на оборота от сходни дейности, в размер на 4 000 000.00 лв., без ДДС, се умножава по процента на участие на подизпълнителя, като оборотът следва да е реализиран от дейности, които подизпълнителят е посочил, че ще извършва. 2. Участникът трябва да притежава валидна застраховка за професионална отговорност на лицето (лицата), което/които ще осъществяват строителството, с минимален лимит на отговорноста, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката, която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. Застраховката трябва да е валидна минимум за срока на валидност на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай, че преди или по време на действие на договора застраховката изтече, то действието й ще бъде подновено със срок не по-малък от срока на договора. За участник, установен/регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл.171, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участника. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител, застраховката се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, както и за подизпълнителите, които ще изпълняват дейности свързани със строителството. Изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 3. В процедурата могат да участват лица, които имат достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 1 500 000.00 лева (един милион и петстотин хиляди лева) в една от следните форми – собствени финансови средства, достъп до кредитна/и/ линия/и/ или еквивалентен финансов инструмент. Достъпът до ресурсите по предходното изречение трябва да бъде безусловен, с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Документи за доказване на технически възможности и квалификация на участника, съгласно чл. 51 от ЗОП. 1. Участникът представя списък на договорите за строителство по Образец № 10, изпълнени през последните 5 (пет) години (считано от датата, посочена като крайна за получаване на офертите) или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, придружен от: а/ референции (препоръки) за добро изпълнение, за най-важните строителни обекти, в които се посочват наименованието на възложителя, стойността, датата и мястото на строителство, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания; б/ документи, доказващи горното твърдение (копия на разрешения за ползване и/или удостоверения за въвеждане в експлоатация и/или други документи, които доказват успешното изпълнение на договорите). 2. Копия от участника на валидни Сертификати за внедрени системи ISO 9001:2008 и ISO 14001:2004 или еквивалентни или представяне на други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда. 3. декларация по Образец № 15 и копия на документи за собственост (за МПС – копие на регистрационен талон) или на договор, от който произтича правото на участника да ползва оборудването, а в случаите на чл.51а от ЗОП други документи, които да доказват по категоричен начин, че участникът ще има на разположение оборудването изискано от възложителя. Участниците може да предлагат в справката декларация на строителните машини и техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка и на техническото оборудване за изпитване и изследване и други стр.машини и техн.оборудване, така че да бъдат подсигурени всички дейности – по преценка на изпълнителя, съгласно представеното техническо предложение. 4. Списък - декларация – по Образец № 11 на екипа съдържащ данни за ръководния пресонал, който ще участва при изпълнение на поръчката, включващ лицата, които ще попълнят задължителната част от екипа от експерти с професионален опит, специфичен професионален опит и квалификация, за изпълнение на поръчката, придружен от Автобиографии във формат по Образец № 13 и документи, удостоверяващи по категоричен и недвусмислен начин наличието на поставените към ключовите експерти минимали изисквания и обстоятелствата в нея (официални документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и стажа на лицата, отговарящи за изпълнението на поръчката, с приложени заверени копия на дипломи за завършено образование, удостоверения за вписване в професионалните регистри, сертификати, трудови или осигурителни книжки, препоръки и др.), както и Декларация за разположение на ключов експерт по Образец № 14. 5. Списък - декларация - Образец 12, съдържаща данни за изпълнителския състав.
Минимални изисквания: 1. През последните 5 (пет) години (считано от датата, посочена като крайна за получаване на офертите) участникът да е изпълнил успешно поне един договор с предмет, сходен с предмета на поръчката. Под „сходен” предмет навсякъде в документацията и обявлението за участие в обществената поръчка следва да се разбира реконструкция и/или рехабилитация и/или изграждане на улична и/или пътна мрежа. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им. 2. Участникът следва да има: - ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качеството с обхват на сертификация - предмета на поръчката (строителство), еквивалентен или еквивалентни мерки; - ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда с обхват на сертификация - предмета на поръчката (строителство), еквивалентен или еквиваленти мерки; В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, сертификатите се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, а при участие на подизпълнители, за всеки един от тях, които ще изпълняват дейности свързани със строителството. 3. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнението на поръчката: - Багер кофа до 2м3* - 1бр.; -Мултифункционален багер - 2бр.; -Камион (самосвал) 15т и повече - 5бр.; - Грейдер -1 бр.; - Водоноска с помпа- 1бр.; - Валяк гумено бандажен за земни работи до 13 т. - 1бр.; - Пътна фреза - 1бр.; - Валяк бандажен 12т с вибрации - 2бр.; - Валяк бандажен с вибрации - 1бр.; - Асфалтополагач с габарит мин. 3.5 м - 1бр.; - Гудронатор - 1бр., - Фугорезачка- 1бр.; - Мобилен компресор с пневматични принадлежности - 1бр.; -Агрегат за ток - 1 бр.; - Трамбовка- 1бр.; - Маркировъчна машина- 1бр. * В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им. 4. Участникът следва да разполага с необходимия екип за изпълнение на строителството: 4.1. За Технически ръководител на обекта се изисква да е строителен инженер с образователна степен „магистър”, специалност „Транспортно и/или пътно строителство” или еквивалентна; общ професионален опит - минимум 7 г. стаж по специалността; специфичен професионален опит – опит на управленска/координираща позиция на минимум 1 строителен обект с предмет сходен с предмета на обществената поръчка. 4.2. За Специалист – по част „Пътна” - се изисква да е строителен инженер с образователна степен „магистър” или еквивалентна. Професионален опит минимум 5 /пет/ години стаж по специалността, специфичен професионален опит – минимум 3г. професионален стаж като изпълняващ длъжността, за която е предложен. 4.3. За Специалист – по част „Геодезия” - се изисква да е строителен инженер с образователна степен „магистър” или еквивалентна. Професионален опит минимум 5 /пет/ години стаж по специалността; специфичен професионален опит – минимум 3г. професионален стаж като изпълняващ длъжността, за която е предложен Продължава в раздел VI.3)Допълнителна информация
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение на поръчката ; тежест: 30
Показател: Гаранционен срок ; тежест: 20
Показател: Предлагана цена ; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.05.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на настоящата документация е в размер на 20.00 лв. с вкл. ДДС, като сумата може да бъде заплатена на касата на Община Хитрино – с. Хитрино, ул. "Възраждане" № 45, или да бъде преведена по банкова сметка на Община Хитрино в Търговска банка Д, IBAN: BG18 DEMI 9240 84 00025828, BIC: DEMIBGSF, вид плащане: 447000. Документацията за участие се получава в деловодството в сградата на общинска администрация Хитрино, след заплащане на цената й от 8.00 часа до 16.00 часа, всеки работен ден. При поискване от заинтересовано лице, възложителят не може да откаже изпращането на документацията за сметка на лицето, отправило искането. Копие от платежния документ задължително се представя с офертата за участие в процедурата. Документацията за участие в обществената поръчка се намира на сайта на общината - интернет адрес: http://www.hitrino.org/bg/economic_develobment/obshtestveni_pory4ki.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
22.05.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 23.05.2014 г.  Час: 10:00
Място

с. Хитрино, ул. "Възраждане" № 45

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията по отварянето на офертите са публични. На тях могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и юридически лица с нестопанска цел. Присъстващите представители се допускат след представяне на документ, удостоверяващ представителната им власт. В случаите, когато на заседанията присъстват упълномощени представители, същите следва да представят пълномощно с нотариална заверка на подписите.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Предметът на поръчката „Изграждане, реконструкция и рехабилитация на общински пътища: „с. Студеница – с. Хума”, SHU 3157 „ІІІ-7004 - Длъжко”, SHU 3157 „Длъжко - Развигорово”, SHU 3154 „Развигорово – Единаковци ”, SHU 2163 „Път І-7 - Върбак”, SHU 2156 „Хитрино - Каменяк”, SHU 2161 „Път І-7 - Сливак”, SHU 2159 „Калино - Иглика”, SHU 3151 „Висока поляна - Студеница”, по проект „Строителство, реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Хитрино“, се осъществява с финасовата подкрепа на Програмата за развитие на селските райони 2007-2013г. (ПРСР), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), съгласно сключения договор №27/321/01407 от 06.12.2013 г. между община Хитрино и Държавен фонд „Земеделие” за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от раздел III.2.1) лично състояние на икономическите оператори... документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6, а декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство. ПЛИК№ 2 „Предложение за изпълнение на поръчката“,вкл.:Техническо предложение, ведно с Приложенията към него, изготвено по образец; ПЛИК №3 с надпис "Предлагана цена", вкл.:Ценова оферта (по образец) и приложения. Представените образци в документацията за участие и условията описани в тях са задължителни за участниците, с изключение на образците на банкови гаранции, които са задължителни само по отношение на условията, описани в тях. За участие в процедурата, се изисква Участникът да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи от категорията строеж на обекта на поръчката (втора група, трета категория), която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка или еквивалентен документ за вписване на чуждестранните участници в съответен регистър на държава-членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Доказва се с: копие от валидно Удостоверението за регистрация и талона към него, еквивалентни документи за чуждестранните лица за които е приложима нормата на чл.49, ал.1 от ЗОП. За доказване на това изискване може да се представи и декларация от участника за наличието на такава регистрация. Продължава от раздел III.2.3) минимални изисквания: 4.4. Специалист – контрол на качеството – да има придобита професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна; има валиден сертификат за преминат курс за контрол на качеството или еквивалентно; минимум 3 г. стаж като изпълняващ длъжността, за която е предложен от участника. 4.5. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд - образование и квалификация - минимум средно специално образование в областта на строителството, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за координатор по здраве и безопасност или еквивалентно - професионален опит – минимум 5 години в т.ч. мин. 3 год. Като координатор по ЗБУТ в строителството. Участникът трябва да посочи за всяка от позициите от инженерно-техническия състав отделни лица (един експерт не може да съвместява две позиции от изискуемия ръководен инженерно-техническия състав). Цялата документация за участие в процедурата е публикувана на официалния интернет сайт на Възложителя Община Хитрино http:// www.hitrino.org /, в раздел профил на купувача: http://hitrino.org/bg/economic_develobment/obshtestveni_pory4ki, от датата на изпращане на настоящото обявление, с оглед предварителното запознаване на участниците преди закупуването й. На основание чл.64, ал.3 от ЗОП, срокът за подаване на оферти ще бъде намален от 52 на 40 дни.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Хитрино, ул. "Възраждане" №45, РБългария 9780, с. Хитрино, Тел.: 05341 2213, E-mail: kmet@hitirno.org, Факс: 05341 2120

Интернет адрес/и:

URL: www.hitrino.org.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.04.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ