Версия за печат

00165-2014-0005

BG-София: 15 - Полиграфически услуги и услуги по възпроизвеждане на записани носители срещу възнаграждение или по договор

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Павлинка Ламбова, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217612, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: Дирекция "Държавна собственост и обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.minedu.government.bg/news-home/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217474;02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695114

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Р България 1000, София, Тел.: 02 9217474;02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Образование

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Предпечатна подготовка, отпечатване, довършителни процеси и доставка на материали за нуждите на Министерството на образованието и науката, включително по проекти, финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове”.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 15 (15 - Полиграфически услуги и услуги по възпроизвеждане на записани носители срещу възнаграждение или по договор)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Отпечатаните материали се доставят на адреса на Възложителя или на друг/и адрес/и в рамките на страната, посочен/и от Възложителя в конкретна заявка по договора.
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Предпечатна подготовка, отпечатване, довършителни процеси и доставка на материали за нуждите на Министерството на образованието и науката, включително по проекти, финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове”.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

22000000

Описание:

Печатни материали и свързани с тях продукти

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Наредби, брошури, визитки, календари, тефтери, удостоверения, инструкции, формуляри, дипляни, сборници, плакати, стикери, речници, ведомствени фишове и резолюции, грамоти, покани, папки, картички, флаери, постери, каталози и др., съгласно Приложение № 1 от документацията.

Стойност, без да се включва ДДС
785000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 1500 /хиляда и петстотин/ лева. Гаранцията се представя в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция със срок на валидност не по-кратък от 180 дни, считано от крайния срок за подаване на офертите, издадена от банка в полза на възложителя - Министерство на образованието и науката. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техните обединения, документите по гаранцията за участие и за изпълнение се представят и в превод на български език. 2. Гаранцията за изпълнение е в размер на 1% от прогнозната стойност без ДДС, която се представя преди сключване на договора, в една от следните форми: - парична сума, внесена по сметката на МОМН за гаранции: IBAN BG 85 BNBG 96613300149101 при БНБ - ЦУ; - неотменима и безусловна банкова гаранция в полза на възложителя, със срок на валидност - тридесет дни след изтичане на срока на договора. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение след изтичане срока на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Средствата за изпълнение на заявките по договора ще се осигуряват от бюджетите на съответните проекти, изпълнявани от Министерството на образованието и науката финансирани напълно или частично със средства от европейските фондове, както и от държавния бюджет. Начин на плащане, съгласно проекта на договора: Чл. 2. (1) При осъществяване на предмета на договора, Възложителят заплаща на Изпълнителя стойността на изпълнени материали и документи за всяка конкретна заявка по единични цени, посочени в ценовото предложение на изпълнителя – Образец № 14. (2) Видовете и количествата материали и документи за предпечат и печат, са съгласно Приложение № 1 – техническа спецификация, което е неразделна част от настоящия договор. (3) Предлаганите от изпълнителя цени не трябва да бъдат по-високи от цените, предложени от него в ценовата му оферта, приложена към договора, за съответните изделия/материали. Чл. 3. (1) Възложителят ще заплаща на Изпълнителя възнаграждение за предоставените услуги по следния начин: в срок до 14 календарни дни след доставяне на поръчаните материали (документи) от описаните в техническата спецификация – Приложение № 1. (2) Плащанията се извършват по банков път, по сметка на Изпълнителя, след представяне на фактура (оригинал) и приемо-предавателен протокол, подписан от Изпълнителя и представител на Възложителя.

ІІІ.1.4) Други особени условия
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Всяка оферта трябва да се представи в запечатан плик, върху който участникът посочва името на процедурата, своето наименование, адреса си за кореспонденция, телефон, факс и електронен адрес. Пликът с офертата следва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: 1. Плик № 1 с надпис „Документи за подбор” следва да съдържа: 1.1. Копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато не е представен ЕИК участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. Съгласно чл.56,ал.4 от ЗОП в официален превод се представя само документът по чл.56,ал.1,т.1 от ЗОП. Останалите документи, които са на чужд език се представят и в превод; 1.2.Документ за потвърждаване готовността за изпълнение на поръчката, озаглавен „Оферта”, попълнен в съответствие с Образец №1; 1.3.Административни сведения (Образец №2); 1.4. Удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл.3 от Закона за регистър БУЛСТАТ /не се отнася за неперсонифицираните обединения, а за членовете им, когато те подлежат на вписване в регистъра/; 1.5.Декларация/декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал.1,т.1, букви от „а” до „д”, ал. 2, т.2а /първо предложение/ и ал. 5,т.1 от ЗОП (Образец №3.1); 1.6.Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т.2 и 3 и ал. 2, т.1 и 3 от ЗОП (Образец №3.2); 1.7.Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал.2, т.4 и ал.5,т.2 от ЗОП (Образец № 3.3); Наличието на обстоятелствата по чл.47,ал.2 от ЗОП,са основание за отстраняване от процедурата. 1.8.Декларация по чл. 56, ал.1,т.8 от ЗОП (Образец №4); 1.9. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 56, ал. 1,т. 11 от ЗОП (Образец № 5); 1.10. Декларация за приемане на условията в проекта на договор по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП (Образец № 6); 1.11.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител, ако е приложимо (Образец №7); 1.12. Справка-декларация за финансово и икономическо състояние (Образец № 8); 1.13.Списък-декларация за изпълнените през последните три години договори, сходни с предмета на поръчката (Образец № 9); 1.14.Справка за техническото оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката (Образец №10); 1.15. Списък- декларация на предложения екип за изпълнение на поръчката (Образец №11) и Професионална автобиография (Образец №11.1); 1.16.Декларации на участниците в екипа (Образец №12); 1.17.Пълномощно (Образец №15) - изисква се, когато участникът е обединение /сдружение/; 1.18.Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 106, параграф 1, чл. 107, параграф 1 и чл. 109, параграф 2, буква "а" от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета (Образец №16); 1.19.Документ за гаранция за участие. Друга информация отдокументацията. Конкретните условия на т.т.1.12, 1.13 и 1.14 са разписани в полета III.2.2) и III.2.3). 2.Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” следва да съдържа: - техническа оферта по образец №13, съдържащa предложението за изпълнение на поръчката, включително ангажиментът на участника относно сроковете за изпълнението й; - техническа спецификация - Приложение № 1, подписана и подпечатана. 3.Плик № 3 с надпис „Предлагана цена”, следва да съдържа попълнена Ценова оферта съгласно Образец №14.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

11.3. Всеки участник представя справка за оборота от дейност, сходна с предмета/обхвата на поръчката (предпечатна подготовка, отпечатване, довършителни процеси и доставка на материали) за последните три финансови години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си – съгласно приложения образец № 8. 11.4. Непредставяне на посочения в т.11.3. документ води до отстраняване на участника. Пояснение: Под дейност, сходна с предмета на поръчката, се има предвид извършване на предпечат, отпечатване, довършителни процеси и доставка на материали.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Всеки участник трябва за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.) да е реализирал оборот, който е сходен с предмета на поръчката, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си в размер на 1000000 (един милион) лева без ДДС. 2. Когато участникът е обединение, се приема сумарно реализираният общ оборот от дейност, сходна с предмета/обхвата на поръчката (предпечат, отпечатване и доставка на материали) за последните три приключили финансови години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.) на всички лица в обединението, в зависимост от датата на учредяването или на започване на дейността им.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

Покриването на изискванията се доказват с представяне на следните документи: 1. Списък на договорите с предмет, сходен с предмета/обхвата на поръчката (предпечатна подготовка, печат, довършителни процеси и доставка на материали), изпълнени през последните 3 години, считано до крайния срок за получаване на оферти, който следва да съдържа информация за: датата на сключване и датата на прекратяване на договорите; стойността на договорите; данни за възложителя, с посочване на лица за контакт и координати за връзка с тях – съгласно образец № 9. 2. Най-малко 2 референции (препоръки) за добро изпълнение за договори за услуги, сходни с предмета/обхвата на поръчката, посочени в списъка на договорите, в които е отразена цена, дата и положителна оценка относно качеството на отпечатаните материали. 3. Копие от сертификата за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалент. Възложителят приема на основание чл. 53, ал. 4 от ЗОП и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. 4. Справка за техническото оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката – съгласно образец № 10. 5. Документи за собственост или договор за наем и др., удостоверяващи, че участникът разполага със собствена или наета полиграфическа база за срока на изпълнение на поръчката. 6. Копие от сертификати/документи, удостоверяващи собственост на лицензиран софтуер за предпечатна подготовка. 7. Списък - декларация на предложените ключови експерти, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на поръчката, с точно посочване на позицията, за която се предлага всяко лице, образователната и професионална квалификация на всяко от тях – по образец № 11. * Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, декларацията се попълва и представя за обединението като цяло, а не от всяко от лицата, включени в него. 8. Професионални автобиографии (по образец №11.1) и документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опит на предлаганите от участника ключови експерти. Забележка: Автобиографията се попълва от всеки ключов експерт, ангажиран в изпълнението на настоящата обществена поръчка съгласно изисканите ключови позиции от Възложителя за надзорен екип. Към автобиографиите се прилагат документи (копия), удостоверяващи по категоричен и недвусмислен начин наличието на поставените минимални изисквания към експертите, свързани с образованието, квалификацията и опита им. 9.Декларация (по образец № 12) от всеки един от експертите, част от екипа на участника, за ангажираност в изпълнението на договора, за принадлежност и наличност. * Лице, което участва като експерт в екипа на участника, не може да представя самостоятелна оферта. * Не се допуска един и същи експерт да бъде включен в екипа на повече от един участник. 10. Документи, удостоверяващи за всяко от лицата на екипа (прилагат се заверени копия): – образованието и квалификацията (за всяко от лицата се прилагат копия от дипломи за завършено образование, сертификати за допълнителна квалификация и др.); професионалния опит (за всяко от лицата се прилагат заверени копия на документи, удостоверяващи декларираните обстоятелства (напр. копия от трудови книжки, служебни книжки, копия от граждански и трудови договори и др.). Непредставяне на някой от посочените документи води до отстраняване на участника.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Всеки участник в откритата процедура трябва да отговаря на следните изисквания за технически и професионални възможности за изпълнение на предмета на поръчката. 1. Общо за последните 3 години, считано до крайния срок за получаване на офертите, участниците трябва да са изпълнили поне 2 договора с предмет, сходен с предмета/обхвата на поръчката (предпечатна подготовка, печат, довършителни процеси и доставка на материали) и за изпълнението на тези договори да разполагат с положителни референции от възложителите. 2. Участникът трябва да е внедрил система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентна, с валиден към датата на представяне на офертата сертификат с обхват, включващ предмета на настоящата поръчка. 3. Участникът трябва да разполага със собственото и/или наето оборудване, необходимо за изпълнение на услугата. Минималното оборудване, с което трябва да разполага участникът, за да може да изпълни качествено и в срок поръчката е следното: - едноцветна печатна офсетова машина; - две четирицветни или една осемцветна печатна офсетова машина; - лепачна линия; - две влагочно-шевни машини; - концева шивачка; Съгласно чл. 51а, ал. 1 от ЗОП участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие, че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. 4. Участникът трябва да разполага със собствена или наета печатна база, за срока на изпълнение на поръчката. Съгласно чл. 51а, ал. 1 от ЗОП участник може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие, че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. 5.Участникът трябва да разполага с лицензиран софтуер за извършване на предпечатна подготовка. 6. Участникът трябва да разполага със собствен персонал, включващ минимум двама души на ръководни длъжности в печатница, 2/ двама/ експерти дизайн и предпечат и 1/ един/ експерт компютърна и предпечатна подготовка. Минимални изисквания за квалификация и професионален опит: 7 Ръководните длъжности - висше образование, образователно-квалификационна степен "бакалавър" или еквивалентна; - най-малко 3 години общ професионален опит в ръководенето на дейности в областта на редакция и/или корекция и/или дизайн и/или предпечатна подготовка на книги и/или учебни и/или рекламни материали; - за периода 2011-2013 да е изпълнявал ръководна длъжност в печатница най-малко за срок от една година без прекъсване 8. Експерти - Дизайн и предпечат Експерт, който да отговаря за дизайна и предпечатната подготовка. Изисквания за квалификация и опит: -най-малко 3 години общ професионален опит в областта на дизайна и предпечатната подготовка на книги и/или учебни и/или рекламни материали; 9.Експерт компютърна и предпечатна подготовка - за периода 2011-2013 да е изпълнявал длъжност експерт компютърна и предпечатна подготовка в печатница най-малко за срок от една година без прекъсване.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 045 - 075472 от 05.03.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
09.05.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
19.05.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 20.05.2014 г.  Час: 14:00
Място

Министерство на образованието и науката

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Средствата за изпълнение на заявките по договора ще се осигуряват от бюджетите на съответните проекти, изпълнявани от Министерството на образованието и науката, както и от държавния бюджет. Към момента на откриване на процедурата средства за възлагане на услугите, обект на поръчката, са предвидени в изпълнявани от министерството проекти, финансирани по ОП „Развитие на човешките ресурси“.

VI.3) Допълнителна информация

Документацията за участие е достъпна и може да бъде изтеглена от интернет страницата на МОН на адрес: http://www.mon.bg. - Профил на купувача. Място за подаване на офертите: гр. София 1000, бул. „Княз Дондуков” № 2А, Министерство на образованието и науката, деловодство, ет. 1, стая № 1.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване по реда на чл. 120 от ЗОП и следващите от ЗОП, подлежи всяко решение на възложителя, взето в откритата процедура за обществена поръчка, като жалби се подават пред Комисията за защита на конкуренцията. Сроковете за подаване на жалби срещу решението за откриване на открита процедура са регламентирани в чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

09.04.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ