00422-2014-0001
Технически редакции | ||
09.04.2014 12:10 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
09.04.2014 12:10 ч. : | 09/04/2014 11:08 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
09.04.2014 12:10 ч. : | 09/04/2014 11:08 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София:
РЕШЕНИЕ
чл. 3, ал. 1 от ЗОП
В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
Министерство на труда и социалната политика, ул. Триадица № 2, За: Валентина Георгиева - началник на отдел "Обществени поръчки", Република България 1051, София, Тел.: 02 8119543, E-mail: vsgeorgieva@mlsp.government.bg, Факс: 02 0884405
Място/места за контакт: дирекция "Правно обслужване и обществени поръчки"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.mlsp.government.bg/bg/index.asp.
Адрес на профила на купувача: http://www.mlsp.government.bg/bg/ZOP/indexfirmi.asp.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Социална закрила
Друг: осигуряване на заетост и повишаване на жизнения стандарт
В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Осигуряване на фиксирани телефонни услуги за нуждите на Министерство на труда и социалната полиника за срок от две години
Предметът на поръчката обхваща осигуряване на фиксирани телефонни услуги, за които е представена подробна характеристика съгласно Техническата спецификация за срок от 24 месеца, както и предоставяне на възможност за ползване на останалите услуги, предлагани от участника при преференциални условия по отношение на Министерство на труда и социалната полиника
64200000
Описание:
Открита процедура
ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ
06.01.2014 г.
ІV: ПРЕКРАТЯВАМ
процедура за възлагане на обществена поръчка
С оглед постигане основната цел на Закона за осигуряване на ефективност при разходване на бюджетните средства и гарантиране на възможността за избиране на изпълнител, предложил икономически най-изгодна оферта за изпълнение предмета на обществената поръчка, Възложителят взема решение за прекратяване на настоящата процедура, предложено от помощния орган – комисията, назначена да разгледа, оцени и класира офертите със следните мотиви: Съгласно методиката за оценка, показателят по който се оферира цената на месечната абонаментна такса - Ф1 е цената на месечната абонаментна такса общо за всички, ползвани от възложителя постове, предварително обявени в част трета от документацията, в Списък № 1 с включени 50 броя телефонни постове. От направения анализ на база становище на външния експерт – член на комисията и по информация от настоящия телефонен оператор, е видно че фактическият брой телефонни постове, необходими и ползвани и поддържани от администрацията на МТСП превишава многократно в пъти броя на телефонните постове, заложени в списъка от документацията за участие. По този начин в ценовите предложения на участниците за цена на месечна абонаментна такса общо за всички постове, е направено предложение само за съдържащите се в списъка 50 броя телефонни постове. Така предложената цена за по-малък в пъти брой телефонни постове ще трябва да бъде приложена от комисията в методиката за оценка и в последствие да бъде заложена в договора за обществена поръчка и да стане неразделна част от същия. В резултат на допуснатата грешка в документацията за участие, същата води до нарушения при откриването и провеждането на процедурата, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена процедурата. При така установената от комисията фактическа обстановка е заложено участниците да предложат обща цена за месечна абонаментна такса за всички 50 броя постове, а не за фактически наличния брой, едновременно с което в образеца на ценово предложение не е предвидена и изискана разбивка на единични цени, включащи таксите за един брой обикновен телефонен пост, за един брой ISDN BRA и за един брой ISDN PRA. Така комисията е в обективна невъзможност да оцени и класира офертите, в резултат на което да бъде определен изпълнител, с който да бъде сключен договор, включващ всички предварително обявени и предложени условия. Установен от комисията е и фактът, че в предварително обявените условия в образеца на ценово предложение липсва изискване за предложена единична или средна цена на минута за разговори от фиксирани мрежи към мобилни оператори, за което МТСП реализира средно месечно по 2 868 минути за подобни разговори. Липсата на изискване за предложение на цена за разговори към мобилни оператори от страна на участниците, ще постави възложителя в неясни икономически условия при сключване на съответния договор и ще доведе до извършване на разход, за който не е предвидена и оферирана стойност и същата не е включена в договора. По този начин допуснатият пропуск в документацията за участие, ще принуди възложителят да сключи договор, който съответства на приложения в документацията проект, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител, но в който изначално липсва съществен ценообразуващ елемент от предложената цена. В случай, че възложителят с цел постигане икономичност на договора, изиска и включи в него необходимия ценообразуващ елемент, то същото ще е изменение на проекта на договор и несъответствие с предложенията в офертата на участника, с което възложителят ще наруши чл. 41, ал. 2 от ЗОП. Така установените пропуски в документацията за участие, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена обществената поръчка, ще подложат на съмнение осигуряването на равнопоставеност на участниците в процедурата. /продължение мотивите са изложени по-долу в р-л VI. Друга информация/
НЕ
V: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
С оглед на гореизложеното при така обявените условия на обществената поръчка, Комисията е в невъзможност да извърши оценка на офертите на участниците в съответствие с предварително обявените условия, с горепосочените мотиви, изложени в протокола. Целта на възлагателната процедура е да се сключи договор, удовлетворяващ определена нужда на ведомството и то по начин, осигуряващ ефективност на разходваните средства. Едновременно с това тя трябва да бъде организирана, проведена и приключена при спазване на всички законови изисквания. Когато възложителят е установил преди сключване на договора за обществена поръчка наличие на предпоставките по чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП, той е задължен да прекрати процедурата. В противен случай той би сключил договор на базата на незаконосъобразен административен акт и то при установена незаконосъобразност, което поведение противоречи на целта и принципите на закона. Необходимостта на възложителя е да си осигури изпълнител за фиксирани телекомуникационни услуги за всички притежавани телефонни постове и по цени, включени в офертата на определения изпълнител, а не за част от тях, което обстоятелство неминуемо рефлектира върху условията при които е обявена поръчката. Ето защо пропускът допуснат в етапа на откриване на процедурата съставлява нарушение, което ще доведе до невъзможност да се сключи договор, без в него да се въведат параметри, липсващи в предложенията на участниците, което би довело на свой ред до нарушаване на императива на чл. 41, ал. 2 от ЗОП.
VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
09.04.2014 г.
Възложител