Версия за печат

01224-2014-0006

BG-София: Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000694037

Българска народна банка, пл. "Княз Александър I" № 1, За: Мария Гешева - по процедурата; Пламен Петков - по предмета на поръчката, 02 91451546, Р България 1000, София, Тел.: 02 91451438, E-mail: Gesheva.m@bnbank.org, Факс: 02 91451459

Място/места за контакт: пл. "Княз Александър I" № 1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.bnb.bg.

Адрес на профила на купувача: www.bnb.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Друг: Българска народна банка

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Избор на изпълнител за извършване на такелажни и строително-монтажни работи, както и свързаните с тях доставки в сградите на БНБ“.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Извършване, независимо с какви средства, на строителство, отговарящо на изискванията, указани от възлагащите органи 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Република България
Код NUTS:
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Количествата на такелажни, товаро–разтоварни, транспортни дейности (такелажни работи) и строително-монтажни работи (СМР) за срок от една година от договора, посочени в Приложение № 1 и Приложение № 2 са ориентировъчни, и Възложителят си запазва правото по време на действие на договора при необходимост да завишава или намалява посочените количествата СМР и такелажни работи.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45200000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на сгради и строителни съоръжения или на части от тях

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Ориентировъчнoтo количествo за срок една година от срока на договора, са посочени в Приложение № 1 и Приложение № 2. Конкретното количество се определя от Възложителят в зависимост от конкретните нужди, с предварителна писмена заявка.

Стойност, без да се включва ДДС
4000000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

48

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Документ за гаранция за участие в размер на 30 000 лв. (тридесет хиляди лева) или тяхната равностойност в евро в размер на 15 338,76 евро (петнадесет хиляди триста тридесет и осем евро и седемдесет и шест цента). Гаранцията се представя под формата на банкова гаранция или парична сума. Участникът сам определя формата на гаранцията за участие. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSD, а ако участникът представя гаранцията за участие в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code DEUTDEFF, Deutsche Bank, Frankfurt. Ако участникът представя банкова гаранция за участие, тя следва да е със срок на валидност, не по-малко от 15 (петнадесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. В банковата гаранция следва да е посочено условието, при което възложителят има право да я задържа до решаване на спора, когато участникът в процедурата за обществена поръчка обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител (чл. 61, ал. 1 от ЗОП). В банковата гаранция следва да са посочени още следните условия, в съответствие с чл. 61, ал. 2 от ЗОП, при които възложителят има право да я усвои, а именно ако участникът: - оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; - определен е за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществена поръчка. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за участие се задържа или освобождава при условията и сроковете на чл. 61 и 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение се представя от избрания за изпълнител под формата на парична сума, преведена по една от горепосочените банкови сметки или под формата на банкова гаранция, към момента на сключване на договора, с валидност съгласно клаузите на договора. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 1 % от прогнозната стойност на поръчката, която е 4000000 лв., без ДДС.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Съгласно клаузите на договор.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Право да подават оферти имат всички български и чуждестранни физически и юридически лица, както и техни обединения.Пречка за участие в процедурата са наличието на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” – „д”, т. 2 и 3 от ЗОП, чл. 47, ал. 2, т. 1, 2, 2а (частично, по отношение на текста „който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение), т. 3, 4 и 5 от ЗОП, както и по чл. 47, ал. 5, т. 1 и 2 от ЗОП. В офертата липсата на посочените обстоятелства се удостоверява с декларации по образец. На дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и на свързаните с тях лица се забранява пряко или косвено участие в настоящата обществена поръчка, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим (чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици). В плик № 1 с надпис: „Документи за подбор”, се поставят: 1. Пълномощно на лицето, подписващо офертата - представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 2. За юридически лица и ЕТ, се представя: единен идентификационен код (ЕИК) или извлечение от Търговския регистър, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър. Забележка: В случай че, в управителните органи на участника има юридически лица, в офертата си участникът прилага ЕИК или извлечение от Търговския регистър за тези лица. За физически лица: копие от документа за самоличност. За чуждестранните лица – съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която е установен, който се представя в официален превод. 3. При участници обединения – документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочват представляващия и разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предмет на поръчката. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. 4. Документ за гаранция за участие в размер на 30 000 лв. 5. Доказателства за икономическото и финансово състояние, посочени в т.III.2.2) от обявлението; 6. Доказателства за технически възможности и/или квалификация на участниците посочени в т.III.2.3) от обявлението. 7. Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” – „д”, т. 2 и 3 от ЗОП, подписана от лицата съгласно указанията в образеца; 8. Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 2, т. 1, 2, 2а (частично, по отношение на текста „който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение), т. 3, 4 и 5 от ЗОП, подписана от лицата, съгласно указанията в образеца; 9. Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 5, т. 1 и 2 от ЗОП, подписана от лицата съгласно указанията в образеца; 10. Декларация за подизпълнител/и; 11. Декларация за приемане на условията в проекта на договор; 12. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника и подпечатан; 13. Документ, удостоверяващ закупуването на документацията по съответния ред. Продължава в VI.3 „Допълнителна информация“.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

o Баланс и отчет за приходи и разходи за 2011 г., 2012 г., 2013 г.; o Информация съдържаща общия оборот и информация за оборота от строителството, сходно с предмета на поръчката (такелажни и строително-монтажни работи), за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (представя се под формата на декларация).

Изисквано минимално/ни ниво/а:

- Участникът следва да е реализирал общ оборот не по-малко от 4 000 000 лв. (четири милиона лева) общо за 2011, 2012 и 2013 г., в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си;

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

o Кратко представяне (презентация) на участника в т. ч. описание на опита, свързан с предмета на поръчката (такелажни и строително-монтажни работи); o Подписан и подпечатан списък на основните договори за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано до крайната дата на получаване на офертите, с посочване на стойностите, датите и получателите, както и свързани с тях препоръки за добро изпълнение от възложителите на завършените поръчки; o Подписана и подпечатана декларация - списък на наетите по договор лица. В декларацията се посочват следните данни за всеки един от специалистите: - имена; - специалност; - приложен документ за професионална квалификация; o Копие на валидно Удостоверение за регистрация в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) на минимум един инженер с ограничена проектантска правоспособност (ОПП) или пълна проектантска правоспособност (ППП); o Декларация - списък с техническата съоръженост на участника, вкл. за извършване на товаро-разтоварни и такелажни работи; o Декларация за спазени изисквания за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд; o Копие от валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл. 171, ал. 1 и ал. 2 от Закона за устройството на територията (ЗУТ) за строежи IV категория; o Валиден сертификат за качество ISO 9001:2008 на участника; o Валиден сертификат за качество ISO 14001:2004 на участника; o Валиден сертификат за качество OHSAS 18001:2007 на участника; o Валидно удостоверение, за вписване на участника в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС). Задължителна е І-ва група, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 и ІV и V категория, съгласно чл. 5, ал. 6 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

- Да има минимум 3 (три) договора придружени с препоръки, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано до крайната дата на получаване на офертите за извършване на такелажни и строително-монтажни работи – доказва се от списъка с основни договори за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано до крайната дата на получаване на офертите, придружен с препоръки; Забележка: изискването може да бъде изпълнено и с отделно възложени и изпълнени договори за такелажни и строително-монтажни работи. - Изисквания към наетите по договор лица: задължителни специалности са правоспособни: водопроводчик (минимум един), електромонтьор (минимум един), заварчик (минимум един), като за всяко едно от посочените лица има приложен документ за професионална квалификация (доказва се от подписаната и подпечатана декларация - списък на наетите по договор лица); - Изисквания към наетите по договор лица: минимум един инженер с ограничена проектантска правоспособност (ОПП) или пълна проектантска правоспособност (ППП) , (доказва се с копие на Удостоверение за регистрация в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) и подписаната и подпечатана декларация - списък на наетите по договор лица); - Участникът следва да притежава собствени или наети специални транспортни колички с крикове за повдигане, други машини и съоръжения, както и минимум един микробус-фургон за извозване на битови отпадъци (доказва се от декларацията - списък с техническата съоръженост на участника, вкл. за извършване на товаро-разтоварни и такелажни работи); - Да са спазени изисквания за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд (доказва се с декларация); - Участникът следва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл. 171, ал. 1 и ал. 2 от Закона за устройството на територията (ЗУТ) за строежи IV категория; - Участникът да притежава валиден сертификат за качество ISO 9001:2008; - Участникът да притежава валиден сертификат за качество ISO 14001:2004; - Участникът да притежава валиден сертификат за качество OHSAS 18001:2007; - Участникът да валидно удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС). Задължителна е І-ва група, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 и ІV и V категория, съгласно чл. 5,ал. 6 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Предложена обща цена, образувана от оферираните единични цени и зададени примерни количества (Приложение А-1 и Приложение А-2); тежест: 75
Показател: Ценообразуващи показатели ; тежест: 25
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2014/S 027 - 042131 от 07.02.2014 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
07.04.2014 г.  Час: 15:30
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията може да бъде получена всеки работен ден до 15.30 часа на гише № 54 в паричния салон на БНБ срещу предоставяне на данни на участника - име, адрес, телефон, факс и e-mail. Заплащането на документацията става на гише № 4. Цената на документацията е 6 (шест) лева, с вкл. ДДС или 3.07 евро с ДДС. Документацията може да бъде доставена по пощата при постъпило писмено искане от участник, с приложено платежно нареждане за превод на стойността на документацията. Таксите по превода и транспортните разходи за доставка с куриерска служба са за сметка на участника. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSF, а в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code: DEUTDEFF, Deutsche Bank, Frankfurt.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
17.04.2014 г.  Час: 15:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 22.04.2014 г.  Час: 10:00
Място

гр. София, пл. "Княз Александър I" № 1

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. В случай, че присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно (оригинал или заверено "Вярно с оригинала" от участника), даващо им възможност да присъстват на заседанието на комисията, на което ще се отворят офертите.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

В Плик № 2 с надпис: „Предложение за изпълнение на поръчката ” се поставят: 1.Попълнена и подпечатана оферта съгласно образеца, приложен в закупената документация; В Плик № 3 с надпис „Предлагана цена” участниците представят предлаганата си цена, в отделен запечатан непрозрачен плик, която се изготвя съгласно образците, приложени в документацията (Приложение № А-1 – за строително-монтажни работи (СМР), Приложение № А-2– за такелажни работи, Приложение № А-3 – за показатели за ценообразуване). Подписва се и се подпечатва от представляващия/ите дружеството съгласно регистрацията или от упълномощено от него/тях лице/а. • Декларация за съответствие на единичните анализни цени, предложени в Приложение № А-1 – за строително-монтажни работи (СМР) и на предложените ценообразуващи показатели (Приложение № А-3) т. 1 – т. 4 вкл. Подписва се и се подпечатва от представляващия/ите дружеството съгласно регистрацията или от упълномощено от него/тях лице/а.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

24.03.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ