Версия за печат

00190-2014-0005

BG-Карнобат: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Карнобат, бул. "България" № 12, За: Маргарита Падарева; Иван Игнатов, Република България 8400, Карнобат, Тел.: 0559 29126; 0559 29147, E-mail: municipality_karnobat@abv.bg, Факс: 0559 27165

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http: // karnobat.acstre.com.

Адрес на профила на купувача: http: // karnobat.acstre.com.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

община Карнобат, Център за административно-информационно обслужване и местни приходи, бул. "България" № 11, За: Диана Минкова, Република България 8400, Карнобат, Тел.: 0559 29163, E-mail: municipality_karnobat@abv.bg, Факс: 0559 27165

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http: // karnobat.acstre.com.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

община Карнобат, Център за административно-информационно обслужване и местни приходи, бул. "България" № 11, За: Диана Минкова, Република България 8400, Карнобат, Тел.: 0559 29163, E-mail: municipality_karnobat@abv.bg, Факс: 0559 27165

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http: // karnobat.acstre.com.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Основен ремонт на улици в град Карнобат по Публична инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите”.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: -ул. „Стара планина” – от ул. „Москва” до кръстовище с ул. „Дунав” и от кръстовище с ул. „Иван Вазов” до ул. „9-ти септември”; -ул. „Йорданка Чанкова” – от кръстовище с ул. „Ганчо Хардалов” до кръстовище с ул. „Стара планина”; -ул. „Стефана Чамурова” – от кръстовище с ул. „Ганчо Хардалов” до кръстовище с ул. „Стара планина”; -ул. „Драва” – от кръстовище с ул. „Искър” до кръстовище с ул. „Хан Крум” и кръстовище с ул. „Бачо Киро” до кръстовище с ул. „Елин Пелин”; -ул. „Искър” – от кръстовище с ул. „Драва” до кръстовище с ул. „Страцин”; -ул. „Георги Димитров” – от кръстовище с ул. „Кооперативна” до кръстовище с ул. „Алекси Нейчев”; -ул. „Ропотамо” – от кръстовище с ул. „Москва” до кръстовище с ул. „Йордан Йовков”; -ул. „Христо Ботев” – от кръстовище с ул. „Екзарх Антим І” до кръстовище с ул. „Петко Напетов”; -ул. „Йордан Йовков” – от кръстовище с ул. „Ропотамо” до кръстовище с ул. „Петко Напетов”; -ул. „Руси Дянков” – от кръстовище с ул. „Страцин” до кръстовище с ул. „Екзарх Антим І”.
Код NUTS: BG34
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е: извършване на строителни и монтажни работи (СМР) на обект: „Основен ремонт на улици в град Карнобат по Публична инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите”. Изпълнението на СМР, ще се извършва съгласно изискванията и указанията на възложителя и при спазване на всички действащи технически нормативи. Видовете СМР, които подлежат на извършване и техните количества са подробно описани в Книга ІІ – „Техническа спецификация” и Количествена сметка, представляващи неразделна част от документацията за участие.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45233140

Описание:

Строителни и монтажни работи
Пътни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Видовете СМР, които подлежат на извършване и техните количества са подробно описани в Книга ІІ – „Техническа спецификация” и Количествена сметка, представляващи неразделна част от документацията за участие.

Прогнозна стойност без ДДС
1024816.67 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

6


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 10 000,00 (десет хиляди лева) лв. Гаранциите се представят под формата на: а)парична сума - внесена на касата в Център за административно - информационно обслужване и местни приходи при община Карнобат, всеки работен ден от 9,00 до 16,30 часа или по банковата сметка на община Карнобат BG37DEMI92403300038444, BIC DEMIBGSF, „Търговска банка „Д” АД - офис Карнобат; б)банкова гаранция - със срок на валидност, не по-кратък от срока на валидност на офертата, определен от възложителя в настоящото обявление за обществена поръчка и в документация за участие. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: 1. отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедурата за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник: 1. оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; 2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Когато избраният изпълнител е обединение (консорциум и др.), което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност един месец след изтичане срока на изпълнение на договора за строителство. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията. Освобождаването и задържането на гаранцията за изпълнение на договора е уредено в проекта на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

За финансиране на тази обществена поръчка община Карнобат ще използва средства от Публична инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите”, съгласно Постановление № 19 от 7 февруари 2014 г. за одобряване на средства от резерва по чл. 1, ал. 2, раздел ІІ, т. 4.1.2 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2014 г. Схема на плащане: Авансово плащане: в размер на 30 (тридесет) % от стойността на договора за изпълнение на поръчката, изплатено в срок до 30 (тридесет) дни след подписване на договора и представяне на фактура за стойността на аванса. Междинно плащане: предвижда се извършване на едно междинно плащане в размер до 20 (двадесет) %, от стойността на договора за изпълнение на поръчката. Плащането се извършва в срок до 30 (тридесет) дни след съставянето на Актове за изпълнени видове СМР. За извършване на плащането Изпълнителят представя фактура. Окончателно плащане: размерът на окончателното плащане се изчислява като се приспаднат авансовото и междинното плащане. Извършването на окончателното плащане е допустимо след представяне на горепосочените документи, необходими и при извършване на междинното плащане, и се осъществява в срок до 30 (тридесет) след подписване на двустранен приемно-предавателен протокол и представянето на фактура.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Не е приложимо. Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица. В случай, че определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица (консорциум/гражданско дружество по ЗЗД) преди сключване на договора е необходимо да представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: ПЛИК № 1 с надпис „Документи за подбор”- 1 (един) оригинал 1.Списък на документите, съдържащи се в офертата по чл. 56, ал. 1, т. 14 от ЗОП - по образец;2.Административни сведения - по образец;3.Декларация, че участникът е запознат с всички обстоятелства и условия на обществената поръчка – по образец;4.Декларация, че участникът се задължава да спазва условията на поръчката и да не разпространява данни, свързани с поръчката – по образец;5.Регистрационни документи на участника:а)копие от документ за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец (за ЕТ и юридическо лице, което е регистрирано в България); копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице;б)когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени;в)копие от документ за регистрация на чуждестранното лице, съобразно националното му законодателство, като документът бъде представен в официален превод (за юридическо лице, което не е регистрирано в България);6.Документ за закупена документация за участие – заверено копие; 7.Документ за внесена гаранция за участие – оригинала на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие; 8. Декларация по чл. 47, ал.1, т.1, б. „а”, „б”, „в”, „г” и „д”, ал. 2, т.5 и ал. 5, т.1 от ЗОП – по образец; 9.Декларация по чл.47, ал.1, т.2, т.3, ал. 2, т.1 и т.3 и ал. 5, т.2 – по образец;10.Декларация за участието на подизпълнители – по образец ; 11.Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв – по образец; 12.Декларация от членовете на обединението/консорциума – по образец; 13.Декларация за извършен оглед на обекта – по образец; 14. Декларация от представляващия участника, че качеството на СМР и на влаганите материали ще отговаря на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти. 15. Валидна застрахователна полица за застраховане на работниците и служителите за риска „трудова злополука”, които ще участват в изпълнението на СМР, с поименен списък на работниците и служителите, които ще участват пряко в изпълнението на обществената поръчка – заверено копие. 16. Споразумение за създаване на обединение за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) - нотариално заверено копие. Споразумението трябва да е подписано от всички лица в обединението и да се посочва представляващият. Споразумението трябва да отговаря на изискванията на т. 2.1.1 от документацията отнасящи се за обединението/консорциума. 17.Нотариално заверени пълномощни от всички участници в обединението, с които упълномощават едно лице, което да подаде офертата и да попълни, и подпише документите, които са общи за обединението (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице и лицето подаващо офертата, не е изрично вписано в споразумението, с което се създава обединението и/или не са конкретно посочени правата му). 18.Декларация за приемане на условията в проекта на договора – по образец; ПЛИК № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” - 1 (един) оригинал 1. Техническо предложение за изпълнение – по образец. ПЛИК № 3 с надпис - „Предлагана цена” - 1 (един) оригинал 1. Ценова оферта - по образец.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: а)застрахователна полица за сключена застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ – заверено копие; чуждестранните участници представят еквивалентен документ; В случай, че участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията за икономическото и финансово състояние се прилагат към тях съобразно вида и дела на тяхното участие. В случай, че участникът е обединение/консорциум документите се представят само за участниците, чрез които обединението/консорциума доказва съответствието си с критериите за подбор. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Участник може да представи удостоверение за регистрация в официален списък на одобрени стопански субекти на държава - членка на Европейския съюз, при условие че горепосочените обстоятелства се доказват от представеното/-ите удостоверение/-я.
Минимални изисквания: а)професионалната дейност от застрахователната полица за „Застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството” по чл. 171 от ЗУТ да отговаря на удостоверението за вписване в Централния професионален регистър на строителя и да е в сила към датата на подаване на офертата; чуждестранните участници представят документ, доказващ наличие на еквивалентна застраховка; При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: а)декларация съдържаща списък на договорите за строителство, изпълнени през последните пет години, сходни с предмета на поръчката, придружена от препоръки за добро изпълнение, издадени от възложителите – по образец; в препоръките да са посочени стойността, датата и мястото на строителството, както и дали е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания; списъкът трябва да съдържа само изпълнените обекти през последните пет години; преходните обекти трябва да бъдат посочени само в годината на започване; Към декларацията се прилага и разрешение за ползване за обекта или протокол от приемателна комисия за всеки посочен обект. *** Под „строителство, сходно с предмета на възлаганата обществена поръчка” да се разбира извършване на СМР/СРР по изграждане и/или реконструкция на пътища, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „а”, и/или чл. 137, ал. 1, т. 2, б. „а”, и/или чл. 137, ал. 1, т. 3, б. „а” от Закона за устройство на територията. б)списък на правоспособните технически лица, включително и на тези, отговарящи за контрола на качеството - по образец, с приложени документи за образование и квалификация – заверени копия; списъкът трябва да включва ръководния екип от правоспособни технически лица, както и изпълнителския персонал, които ще участват в непосредственото изпълнение на поръчката; за изпълнителския персонал се прилагат заверени копия на документи, доказващи професионалната им квалификация, в зависимост от дейностите, които ще извършват. в)декларация, съдържаща списък на техническото оборудване, с което разполага участникът за изпълнение на обществената поръчка - по образец; към декларацията участниците представят документ за собственост и/или договор за наем/лизинг. г) сертификат по ISO 9001:2008 „или еквивалентно” за система за управление на качеството в строителството – заверени копия; д)удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя – заверено копие; чуждестранните участници трябва да представят документ за наличие на такова право или „еквивалентно” и/или декларация, че притежават такова право; е)информация за асфалтова база (мобилна или стационарна) и база за инертни материали, от които ще бъдат доставяни за нуждите на обекта асфалтовите смеси и инертните материали. В случай, че участникът предвижда участие на подизпълнители, изискванията за технически възможности се прилагат към тях съобразно вида и дела на тяхното участие. В случай, че участникът е обединение/консорциум документите се представят само за участниците, чрез които обединението/консорциума доказва съответствието си с критериите за подбор. Участникът може да използва ресурсите на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси.
Минимални изисквания: а)участникът трябва да е изпълнил или да е участвал в изпълнението на поне 5 договора през последните пет години, сходни с предмета на поръчката, на обща стойност - прогнозната стойност на обществената поръчка. * Под „строителство, сходно с предмета на възлаганата обществена поръчка” да се разбира извършване на СМР/СРР по изграждане и/или реконструкция на пътища, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „а”, и/или чл. 137, ал. 1, т. 2, б. „а”, и/или чл. 137, ал. 1, т. 3, б. „а” от Закона за устройство на територията. б) ръководният персонал, който следва да се предвиди от изпълнителя да включва: • 1 (един) ръководител обект - дипломиран строителен инженер - пътно строителство или строителен техник, със стаж минимум 3 (три) години като ръководител обект или технически ръководител; • 1 (един) строителен техник с опит в изпълнението на обекти от подобен характер минимум 3 (три) години; • 1 (един) специалист по контрол на качеството - правоспособно лице, отговарящо за контрола на качеството, притежаващо необходимата професионална квалификация; • 1 (един) специалист отговорен за безопасността на труда – правоспособно лице, отговарящо за безопасност и здраве в строителството, притежаващо необходимата професионална квалификация; в) изпълнителският персонал, който ще участва в изпълнението на СМР: всички лица да притежават необходимата професионална квалификация, съобразно дейностите, които ще извършват. г)участниците трябва да осигурят следната механизация за изпълнение на строителните и монтажни работи: - самосвал – 2 бр., багер – 2 бр., бордови автомобил – 1 бр., автокран - 1 бр., ударо-пробивни машини – 3 бр., автогрейдер - 1 бр., асфалтополагаща машина - 1 бр., фреза за асфалтова настилка 1 бр., автогрудонатор – 1 бр. д) сертификат по ISO 9001:2008 „или еквивалентно” за система за управление на качеството в строителството - обхватът на сертификацията трябва да съответства на предмета на поръчката; е) участниците трябва да представят информация за асфалтова база (мобилна или стационарна) и база за инертни материали, от които ще бъдат доставяни за нуждите на обекта асфалтовите смеси и инертните материали; за доказване на това обстоятелство се представят копия от документи за собственост и/или наем. В случай, че участникът не разполага със собствени и/или наети асфалтова база и база за инертни материали, следва да представи предварителен договор за доставка на асфалтови смеси и инертни материали от бази, придружени от копия на документите за собственост и/или наем за базите на фирмите – доставчици на асфалт и инертни материали. ж)участникът трябва да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на обекти Втора група; ІІІ - V категория; При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
25.03.2014 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата от 5,00 (пет лева) лв., без включен ДДС, а с включен ДДС - 6,00 (шест лева) лв., представляваща направените разходи за отпечатване и размножаване на тръжната документация, следва да бъде внесена по банковата сметка на община Карнобат BG91DEMI92408400038385, BIC DEMIBGSF, код плащане 44 70 00, „Търговска банка „Д” АД - офис Карнобат, или на касата в Център за административно - информационно обслужване и местни приходи при община Карнобат. Документацията за участие може да се закупува или получава до 7 дни преди изтичането на срока за получаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
01.04.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 02.04.2014 г.  Час: 10:00
Място

административната сграда на община Карнобат, находяща се на бул. "България" № 12, ет. 2 гр. Карнобат

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата, или техни упълномощени представители,както и представители на средставата за масово осведомяване и юридическите лица с нестопанска цел могат да присъстват при действията на комисията по чл. 68, ал. 4 и 5 от ЗОП, както и при отварянето на ценовите оферти и оповестяването на предлаганите цени.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Настоящата обществена поръчка се провежда по опростените правила на основание чл. 14, ал. 3, т. 1 от Закона за обществените поръчки.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна. Срокът за обжалване на решението по чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 1. жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2. документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3. документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

община Карнобат, Дирекция "АПИО", бул. "България" № 12, Република България 8400, Карнобат, Тел.: 0559 29126, E-mail: municipality_karnobat@abv.bg, Факс: 0559 27165

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

25.02.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ