Версия за печат

00055-2014-0002

BG-София: Детективски и охранителни услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА В ОБЛАСТТА НА ОТБРАНАТА И СИГУРНОСТТА
Директива 2009/81/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН/ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 831913661

Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси" (ДА ДРВВЗ), ул. "Московска" № 3, За: Радослав Божков, Р България 1000, София, Тел.: 02 9210259, E-mail: rezerv@statereserve.bg, Факс: 02 9877977

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки, продажби и информационно осигуряване", Отдел "Маркетинг, обществени поръчки и продажби"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.statereserve.bg.

Адрес на профила на купувача: www.statereserve.bg.

Електронен достъп до информация: www.statereserve.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Съобразно ЗДРВВЗ и ЗЗНН

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи/възложители

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

"Осигуряване на физическа, въоръжена, денонощна охрана и охрана чрез технически системи за сигурност, мониторинг и реакция с автопатрулни екипи на обектите и на имуществото, собственост на Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси""

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 4 (Детективски и охранителни услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
По местонахождене на обектите, собственост на ДА ДРВВЗ
Код NUTS: BG
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Обществената поръчка е с предмет "Осигуряване на физическа, въоръжена, денонощна охрана и охрана чрез технически системи за сигурност, мониторинг и реакция с автопатрулни екипи на обектите и на имуществото, собственост на Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси"" . Охраняваните обекти на агенцията са подробно описани в СПИСЪК НА ОБЕКТИТЕ - Приложение № 6 от документацията за възлагане на обществената поръчка. Срокът за изпълнение на договора е 3 (три) години от неговото сключване.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

79713000

Описание:

Охранителни услуги

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съобразно нуждите на Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси" в рамките на срока на договора до 11 250 000 (единадесет милиона двеста и петдесет хиляди) лева без ДДС.

Стойност, без да се включва ДДС
11250000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Участниците представят гаранция за участие в процедурата (договаряне с обявление) в размер на 112 500 (сто и дванадесет хиляди и петстотин) лева, представляваща 1 % от прогнозната стойност на поръчката без ДДС. 2. Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Гаранциите в парична сума се внасят по посочената банкова сметка на ДА ДРВВЗ: IBAN: BG23 BNBG 9661 3300 1830 03; BIC: BNBG BGSD; При банка: БНБ – ЦУ. Банковата гаранция за участие следва да бъде издадена в полза на ДА ДРВВЗ, да бъде неделима, неотменима, безусловна и без протест, и да влиза в сила от датата на издаването й, а срокът на нейната валидност да бъде 90 (деветдесет) календарни дни, считано от датата определена за краен срок за получаване на заявленията. 3.Участникът, определен за изпълнител, представя при сключването на договора гаранция за изпълнение, под формата на парична сума или банкова гаранция, в размер на 337 500 (триста тридесет и седем хиляди и петстотин) лева, представляваща 3 % от прогнозната стойност на поръчката без ДДС. Гаранциите в парична сума се внасят по посочената в т. 2 банкова сметка на ДА ДРВВЗ. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде издадена в полза на ДА ДРВВЗ, да бъде неделима, неотменима, безусловна и без протест, и да влиза в сила от датата на издаването й, а срокът на нейната валидност да бъде 30 (тридесет) календарни дни след изтичане на срока на действие на договора. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от определения за изпълнител участник към момента на неговото сключване. Гаранциите се представят в оригинален документ!

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Плащането ще се извършва ежемесечно до десето число за предходния месец, през който ИЗПЪЛНИТЕЛЯT е осъществявал своята дейност, след представяне на фактура и ежемесечен отчет за броя на охранителите за всеки обект и броя охранявани обекти.

ІІІ.1.4) Други особени условия за изпълнението на поръчката, по-специално по отношение на сигурността на доставките и сигурността на информацията

1. Изпълнението на договора следва да бъде съобразено с нормативните разпоредби на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ), Правилника за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация (ППЗЗКИ), Закона за частната охранителна дейност (ЗЧОД), както и да е в съответствие с утвърдена Схема за класификация на етапите за изпълнение на договора. 2. Кандидатът трябва да притежава Актуално удостоверение за сигурност (нотариално заверено копие), с право да обработва и съхранява класифицирана информация в своите помещения, съгласно изискванията на ЗЗКИ, валидно най-малко шест месеца след крайния срок за подаване на заявленията. 3. Да се представи нотариално заверено копие на Разрешение от ДАНС за достъп до класифицирана информация, с ниво на класификация "Поверително" или по-високо, на управителите на кандидата.

ІІІ.1.5) Информация относно проучване за надеждност
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние
Критерии относно личното състояние на икономическите оператори (което може да доведе до тяхното изключване), включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

При участие в предварителния подбор кандидатът следва да представи следните документи: 1. Копие от документ за регистрация и оригинал или нотариално заверено копие от удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на заявленията или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър - за участници – юридически лица или еднолични търговци; Чуждестранните юридически лица представят съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която са установени. Документът се представя със заверка „вярно с оригинала” от кандидата и в легализиран превод; 2. Декларации относно отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП, по образец Приложения № 7, 8, 9 от документацията за участие; 3. При участници обединения – документ подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият; 4. Копие на лиценз за извършване на охранителна дейност на територията на страната съгласно Закона за частната охранителна дейност; 5. Декларация за приемане условията на проекта на договора (Приложение № 10 от документацията за участие); 6. Документ за представена гаранция за участие в процедурата – оригинал; 7. Списък на документите, съдържащи се в заявлението, подписан от кандидата; 8.Подписан и/или подпечатан проект на договор (Приложение № 5 от документацията за участие); 9. Декларация от участника, че трудовата заетост на персонала му, зает с охраната на обектите ще бъде в съответствие с трудовото и данъчно – осигурително законодателство и ще организира смените на охранителите, съгласно разпоредбите на „Наредбата за работното време, почивките и отпуските”.

Критерии относно личното състояние на подизпълнителите (което може да доведе до тяхното отхвърляне), включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
ІІІ.2.2) Икономическо и финансово състояние
Критерии относно икономическото и финансово състояние на икономическите оператори (което може да доведе до тяхното изключване)
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на икономическото и финансовото си състояние кандидатите по чл. 50, ал.1, т.1 и 3 от ЗОП представят следните документи: 1. Застрахователен сертификат (копие), който да удостоверява наличието на валидна и действаща застрахователна полица за застраховане на отговорността спрямо трети лица на охранителната фирма при извършване на професионалната й дейност; 2. Информация за общия оборот и за оборота на услугите - предмет на поръчката, за последните три години – заверени копия на годишни финансови отчети, в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или е започнал дейността си. (Минимално изискване на Възложителя е да има общ оборот от услуги, сходни с предмета на поръчката за последните 3 (три) години не по – малко от 20 000 000 (двадесет милиона) лева без ДДС); 3. Копие на валидна застраховка „гражданска отговорност” към трети лица при вреди от използване на огнестрелно оръжие.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Кандидатите в процедурата трябва да отговарят най-малко на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1. Да притежават застрахователен сертификат, който да удостоверява наличието на валидна и действаща застрахователна полица за застраховане на отговорността, спрямо трети лица, на охранителната фирма при извършване на професионалната й дейност с лимити минимум 500 000 (петстотин хиляди) лева за едно събитие и 3 000 000 (три милиона) лева годишен агрегат; 2. Да имат общ оборот от услуги, сходни с предмета на поръчката за последните 3 (три) години ( в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или е започнал дейността си) не по – малко от 20 000 000 (двадесет милиона) лева без ДДС.

Критерии относно икономическото и финансово състояние на подизпълнителите (което може да доведе до тяхното отхвърляне)
ІІІ.2.3) Технически и/или професионални възможности
Критерии относно техническите и/или професионалните възможности на икономическите оператори (което може да доведе до тяхното изключване)
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на техническите си и професионални възможности,за изпълнение на поръчката по чл. 51, ал.1,т.1, 3, 6, 7, 8, 9 и 12 от ЗОП кандидатите представят следните документи: 1. Кандидатите следва да имат през последните три години поне два изпълнени договора за въоръжена охрана на стратегически обект по смисъла на ПМС № 181/20.07.2009г., което се доказва чрез представяне на Списък включващ дати, стойност и получатели, придружен с препоръки за добро изпълнение; 2. Кандидатите следва да са вписани като администратори на лични данни, в регистър воден от Комисия за защита на лични данни; 3. Разрешение (копие) за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс - радиочестотен спектър за осъществяване на електронни съобщения от Комисията за регулиране на съобщенията; 4. Декларация от кандидата за средно годишния брой на неговите служители на трудови договори на територията на страната, за последните три години; 5. Удостоверение от НАП за актуалното състояние на трудовите договори на служителите на кандидата, издадено в рамките на не повече от един месец преди датата на откриване на настоящата процедура; 6. Декларация от кандидата за броя на огнестрелни оръжия, притежавани от него, придружена с копия на фактура/ и за тяхното закупуване; 7. Декларация от кандидата за притежаваните от него патрулни автомобили, придружена с копия на регистрационни талони за МПС и договор/ и за лизинг, ако има такива; 8. Декларация от кандидата, за притежаваните от него структури в следните териториални центрове – София, Варна, Враца, Бургас, Плевен, Велико Търново, Габрово, Стара Загора, Пловдив, придружена със списък с адреси на офисите, лица за контакти, телефони и регистрационни номера и вида на автомобилите, обслужващи съответните структури; 9. Декларация, че кандидата осигурява на служителите си униформено облекло с отличителни знаци, транспортни и технически средства за мобилни радиовръзки между отделните охранителни постове на разрешени от Комисията за регулиране на съобщенията честоти; 10. Кандидатите в процедурата следва да са осигурили обучение на охранителния персонал в лицензиран от Националната агенция за професионално образование и обучение учебен център, което се доказва чрез представяне на Копие от лиценз на учебен център и нотариално заверено копие на договор с такъв, удостоверяващ, че участникът е осигурил обучение на охранителния персонал в лицензиран от Националната агенция за професионално образование и обучение учебен център; 11. Валидни сертификати (копия) за: - внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008; - внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007; - внедрена ситема за управление на информационната сигурност по ISO/IEC 27001:2005; издадени на името на кандидата или еквивалентни.; 12. Актуално удостоверение за сигурност (нотариално заверено копие), с право да обработва и съхранява класифицирана информация в своите помещения, съгласно изискванията на ЗЗКИ, валидно най-малко шест месеца след крайния срок за подаване на заявленията; 13. Нотариално заверено копие на разрешение от ДАНС за достъп до класифицирана информация, с ниво на класификация "Поверително" или по-високо, на управителите на кандидата; 14. Декларация от кандидата за собствен Национален мониторингов и диспечерски център, осигуряващ единен контрол и реакция при възникнал инцидент, както и възможност за 24-часово отдалечено видеонаблюдение в охраняваните обекти на Възложителя и внедрена GPS система за контрол на автопатрулните екипи в реално време.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Списък с минимум два изпълнени договора за въоръжена охрана на стратегически обект по смисъла на ПМС № 181/20.07.2009г., изпълняван през последните три години (2013, 2012, 2011). Списъкът да включва дати, стойност и получатели, придружен с препоръки за добро изпълнение; 2. Да имат средно годишен брой не по-малко от 520 служители на трудови договори на територията на страната; 3. Да притежават не по-малко от 120 броя огнестрелно оръжие, собственост на кандидата; 4. Да притежават не по-малко от 50 броя патрулни автомобили;

Критерии относно техническите и/или професионалните възможности на подизпълнителите (което може да доведе до тяхното отхвърляне)
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Закона за частната охранителна дейност (ЗЧОД)

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне

Прибягване към поетапна процедура за постепенно намаляване на броя на обсъжданите решения или на договаряните оферти

НЕ

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Показател К1 – Обща предлагана цена за физическа денонощна въоръжена охрана за срок 1 (една година) за всички обекти, посочени в Списък на обектите – Приложение № 6 от документацията за участие.; тежест: 50
Показател: Показател К2 – Обща предлагана цена за срок 1 (една година) за поддържане на съществуващата техническа система за сигурност, мониторинг и реакция с автопатрулни екипи, подновяване и изграждане на нови технически системи за сигурност, наблюдение и контрол на територията на всички обекти, изброени в Списък на обектите – Приложение № 6 от документацията за участие.; тежест: 10
Показател: Показател К3 - Оценка на предложен план и концепция за организация на физическата денонощна въоръжена охрана, съобразно спецификата на всички обекти, изброени в Списък на обектите – Приложение № 6 от документацията за участие.; тежест: 20
Показател: Показател К4 - Оценка на предложен план и концепция за охрана при възникване на кризисни ситуации, природни бедствия, аварии, терористични актове и взаимодействие с органите на МВР за всички обекти, изброени в Списък на обектите – Приложение № 6 от документацията за участие.; тежест: 20
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
ІV.3.4) Срок за получаване на заявления за участие
28.03.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени проектите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

1. Документацията за участие в процедурата, ведно с всички приложения към нея, е публикувана в Профила на купувача на адрес: www.statereserve.bg и може да бъде изтеглена безплатно от всяко заинтересовано лице. 2. Срокът за представяне на Заявленията е до 17.00 часа на 28.03.2014г. Заявленията се приемат от 9.00 ч. до 17.00 ч. всеки работен ден до изтичане на срока за представянето им, в Деловодството на ДА „ДРВВЗ”, гр. София, ул. „Московска” № 3, ет.1. Всички Заявления, представени след изтичане на срока, не се приемат от Възложителя. 3. Отварянето на Заявленията се извършва в 11.00 ч. на 01.04.2014г. в Заседателната зала на ДА „ДРВВЗ”, гр. София, ул. „Московска” № 3, ет.1. 4. След разглеждане на Заявленията, преди подаване на офертите всеки поканен участник следва да извърши предварителен оглед на базите, обект на поръчката, съобразно посочените в поканата от Възложителя условия и график, за което попълва Декларация за запознаване с условията на поръчката - Приложение № 4 от документацията. 5. Офертите ще бъдат оценявани по критерия „икономически най-изгодна оферта”, съгласно Методика и критерии за оценка на офертите - Приложение № 11 от документацията.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалби могат да се подават в сроковете и при условията, подробно описани в чл. 120, ал. 5 от Закона за обществените поръчки (ЗОП).

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

18.02.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ