Версия за печат

00258-2014-0003

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000697371

МИНИСТЕРСТВО НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ, бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22, За: Станислава Христова, България 1000, София, Тел.: 02 9406690, E-mail: shristova@moew.government.bg, Факс: 02 9807041

Място/места за контакт: Министерство на околната среда и водите

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.moew.government.bg.

Адрес на профила на купувача: www.moew.government.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Околна среда

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

"Оптимизиране на информационната система за отпадъци“

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 7 (07 - Компютърни и свързаните с тях услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Сградата на Изпълнителна агенция по околна среда, гр. София 1618, бул. „Цар Борис III“ № 136
Код NUTS:
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Оптимизирането на информационната система за отпадъци включва разработване на нови модули към националната информационна система за отпадъци, както и разработване на информационната система, с което да се позволи отчитане и контрол по прилагане на Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства, разделена на три обособени позиции

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

72000000

Описание:

ИТ услуги: консултации, разработване на софтуер, Интернет и поддръжка

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обособена позиция № 1: „Разработване на нови модули към националната информационна система за отпадъци - 200 000.00/двеста хиляди/ лева без ДДС“; Обособена позиция № 2: „Разработване на информационната система позволяваща отчитане и контрол по прилагане на Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства“ 50 000,00 /петдесет хиляди/ лева без ДДС ; Обособена позиция № 3: „Оптимизиране на информационната система за отпадъци“ - 250 000 /двеста и петдесет хиляди/ лева без ДДС.

Стойност, без да се включва ДДС
500000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

12

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всеки участник предоставя гаранция за участие в размер на 1 % от прогнозната стойност за всяка обособена позиция, а именно - 2000,00 лв. (две хиляди лева) по обособена позиция № 1, представляващи 1% от прогнозната стойност без ДДС; - 500,00 лв. (петстотин лева) по обособена позиция № 2, представляващи 1% от прогнозната стойност без ДДС; - 2 500,00 лв. (две хиляди и петстотин лева) по обособена позиция № 3, представляващи 1 % от прогнозната стойност без ДДС. Гаранцията за участие се представя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума (платежно нареждане в оригинал), преведена по банковата сметка на Министерство на околната среда и водите в БНБ ЦУ, IBAN: BG70BNBG 966 133 001 38 701, BIC код на БНБ ЦУ – BNBGBGSF. В случай, че се представя гаранция за участие под формата на банкова гаранция, тя следва да покрива срока на валидност на офертата на участника от 120 /сто и двадесет/ дни след датата, определена като краен срок за приемане на офертите за участие. В случай, че гаранцията за участие е под формата на банкова гаранция, същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя със срок на валидност до изтичане на срока на валидност на офертата на участника. Банковите гаранции, издадени от чуждестранни банки следва да са авизирани чрез българска банка, потвърждаваща автентичността на съобщението, в превод на български език. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка в размер на 3% (три на сто) от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката при подписване на договора.Условията за освобождаване и задържане на гаранцията за изпълнение са определени в проекта на договор. Гаранцията за изпълнение се представя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума (платежно нареждане в оригинал). Ако гаранцията за изпълнение на договора се представя под формата на парична сума, тя се превежда по сметката на Министерство на околната среда и водите в БНБ ЦУ, IBAN: BG70BNBG 966 133 001 38 701, BIC код на БНБ ЦУ – BNBGBGSF, като банковите такси по превода са за сметка на наредителя. В случай, че гаранцията за изпълнение на договора е под формата на банкова гаранция, същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя със срок на валидност до изтичане на срока на валидност на офертата на участника. Банковите гаранции, издадени от чуждестранни банки следва да са авизирани чрез българска банка, потвърждаваща автентичността на съобщението, в превод на български език. В случай че гаранцията за изпълнение се представи като банкова гаранция, то срокът на действието й следва да надвишава с 30 (тридесет) дни срока за изпълнение на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят ще заплати цената за изпълнение на поръчката на три части след извършване на съответната услуга и одобрени доклади по реда на раздел „Доклади от поръчката и приемане” от документацията за участие по всяка една обособена позиция, както следва: 1. След приемане на Встъпителен доклад от Възложителя, същият заплаща 20% от стойността на поръчката. 2. След приемане на Междинен доклад от Възложителя, същият заплаща 60% от стойността на поръчката. 3. След приемане на Окончателен доклад от Възложителя, същият заплаща 20% от стойността на поръчката.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Необходимите документи, които участникът трябва да представи за участие, са: 1. Плик № 1 „Документи за подбор”, в който се поставят документите, изисквани от възложителя по чл. 56, ал. 1, т. 1-6, т. 8 и т. 11-14 от ЗОП, отнасящи се до критериите за подбор на участниците, а именно: 1.1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника. Препоръчително е подреждането на документите в офертата да следва последователността на изброяването им в списъка. 1.2.Оферта, изготвена по образец (Приложение № 1) 1.3. Административни сведения, изготвени по образеца (Приложение № 4). 1.4. Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код (ЕИК) съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, или копие от документ за самоличност, когато участникът е физическо лице. Когато участникът е чуждестранно юридическо лице, прилага еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. В случай, че участникът е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, участниците в него сключват споразумение по между си, което се прилага към офертата в оригинал, или нотариално заверено копие. Към офертата си участниците прилагат и документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият, в случай, че то е не посочено в споразумението. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. 1.5.Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1,т.1, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т.1 от ЗОП (Приложения № 5). 1.6. Декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1,т.2 и т.3, ал. 2, т. 1, т.2а, т.3 и т.4 и ал. 5, т.2 от ЗОП (Приложения № 6). В случай че участникът е обединение, което не е юридическо лице, декларациите се попълват от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението при условията на чл. 47, ал. 4 от ЗОП. 1.7. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП (Приложение № 7) за подизпълнителите, ако участникът предвижда такива, както и вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие. Всеки от подизпълнителите трябва писмено да декларира своето съгласие за участие в изпълнението на поръчката и да отговаря изсикванията на възложителя, съобразно вида и дела на неговото участие. За целта подизпълнителите попълват декларация, която участникът представя в офертата си. 1.8. Доказателства за икономическото и финансово състояние и за техническите възможности и/или квалификация на участника съгласно раздел III.2.2 и III 2.3 от настоящото обявление; 1.9. Документ за внесена гаранция за участие – гаранцията за участие се представя чрез прилагане към офертата на оригинал на вносната бележка (платежно нареждане) или неотменима и безусловна банкова гаранция в оригинал в полза на МОСВ, покриваща срока на валидност на офертата, в съответствие с изисквания на раздел V от настоящата документация. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата. 1.9. Пълномощно (оригинал или нотариално заверено копие) – представя се, когато офертата или някой документ от нея не е подписан от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изрично изявление, че упълномощеното лице има право да подпише офертата,

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

За доказване на това изискване участникът представя: 1. Справка-декларация по образец за общия оборот и оборота от дейности, сходни с предмета на поръчката (изграждане на информационни системи, вкл. разработка, внедряване и обслужване) за последните 3 (три) години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 2. Заверени копия от баланса и отчета за приходи и разходи за 2011 г., 2012 г. и 2013 г., в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Участниците могат да посочат ЕИК и да не представят изискваните документи по т. 2 по-горе, в случай, че са заявили и представили за обявяване годишния финансов отчет за съответните години в Търговския регистър, съгласно чл. 40 от Закона за счетоводството и същите са публично достъпни. Участниците – чуждестранни лица, представят заверени копия от баланса и отчета за приходите и разходите като съставна част от годишния финансов отчет, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която са установени.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.Да има реализиран общ оборот общо за последните 3 /три/ години (2011, 2012 и 2013 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, от който реализиран специализиран оборот от дейности, сходни на предмета на настоящата поръчка (изграждане на информационни системи/софтуерни приложения, вкл. разработка, внедряване и обслужване), както следва: - За обособена позиция № 1 - не по малко от 240 000 (двеста и четиридесет хиляди) лева без ДДС, от който реализиран специализиран оборот минимум 180 000 (сто и осемдесет хиляди) лева без ДДС; - За обособена позиция № 2 - не по малко от 120 000 лв. / (сто и двадесет хиляди) лева лева без ДДС, от който реализиран специализиран оборот минимум 90 000 (деветдесет хиляди) лева без ДДС. - За обособена позиция № 3 - не по малко от 600 000 (шестстотин хиляди) лева без ДДС. от който реализиран специализиран оборот минимум 450 000 (четиристотин и петдесет хиляди) лева без ДДС

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на това изискване участникът представя: 1.1 Списък на основните договори, изпълнени през последните три години до датата на подаване на офертата, с предмет „изграждане на информационни системи/софтуерни приложения, вкл. разработка, внедряване и обслужване”, с обем и обхват на дейностите, сходни на тези на настоящата обществена поръчка. Списъкът следва да включва договорите, чието изпълнение е приключило в заложения период, подробно описание на обхвата и обема на дейностите, стойност (изплатеното възнаграждение), начална и крайна дата на изпълнението, получателите (възложителите на разработките). Списъкът се попълва съгласно приложения образец – Приложение № 10; 1.2. Препоръка/и за добро изпълнение за включените в списъка по т. 1 договори. 2.1. Изискванията към екипа се доказват от участника с Автобиография и документи, удостоверяващи обстоятелствата в нея (официални документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и стажа на лицата, отговарящи за изпълнението на поръчката, с приложени заверени копия на дипломи за завършено образование, сертификати, трудови или осигурителни книжки), както и Декларация за разположение на експерт по образец Приложение № 11 3.1. Заверено копие от валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството по международен стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентен. 4.1. Заверено копие от сертификат за внедрена система за управление на информационната сигурност по международен стандарт ISO 27001:2005 или еквивалент.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. През последните три години участникът следва да има минимум 3 (три) успешно изпълнени договора с предмет, сходен с предмета на поръчката предмет «изграждане на информационни системи/софтуерни приложения, вкл. разработка, внедряване и обслужване». Изискваването се отнася и за трите обособени позиции, включена в предмета на обществената поръчка. 2. Участникът следва да разполага с екип от ключови експерти както следва: За обособена позиция 1 - Ръководител проект - Ръководител на екипа за разработка - Ръководител на екипа за контрол и осигуряване на качеството - Специалист Бази Данни - Java Програмист - NET Програмист - Бизнес Аналитик За обособена позиция 2 - Ръководител проект - Програмисти – 2 бр. - Бизнес Аналитик За обособена позиция 3 - Ръководител проект - Ръководител на екипа за разработка - Ръководител на екипа за контрол и осигуряване на качеството - Специалист Бази Данни - Java Програмист - NET Програмист - Бизнес Аналитик Забележка: Изискванията към екипа са посочени в документацията за участие, раздел VI. ИЗИСКВАНИЯ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ИКОНОМИЧЕСКО И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ И ТЕХНИЧЕСКИ ВЪЗМОЖНОСТИ И/ИЛИКВАЛИФИКАЦИЯ НА УЧАСТНИЦИТЕ 3. Участникът трябва да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството по международен стандарт по ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват ,, изграждане на информационни системи/софтуерни приложения, вкл. разработка, внедряване и обслужване“ за обособена 1 и обособена позиция 3. 4. Участникът трябва да притежава сертификат за внедрена система за управление на информационната сигурност по международен стандарт ISO 27001:2005 или еквивалент за обособена 1 и обособена позиция 3.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Критериите, посочени в спецификациите, поканата за представяне на оферти или за договаряне или в описателния документ:
Показател: Предложена цена; тежест: 30%
Показател: Технически компоненти; тежест: 70%
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
17.03.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

В касата на МОСВ - 5 лв. с ДДС Документацията за участие може да се получи в срока, посочен в поле IV.3.3) от настоящото обявление всеки работен ден до 17.00 часа в сградата на МОСВ бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22, срещу представен документ за платени 5 /пет/ лева с ДДС в касата на МОСВ или преведени по банковата сметка на МОСВ в БНБ ЦУ, IBAN: BG35BNBG 9661 3000 1387 01, BIC код на БНБ ЦУ –BNBGBGSD Изпращането на документацията за участие е за сметка на лицето, отправило искането. Документацията за участие се изпраща след изрично писмено искане с посочен точен адрес за кореспонденция, телефон и факс за връзка и придружено с документ за платена такса.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
27.03.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 28.03.2014 г.  Час: 11:00
Място

Централно управление на Министерството на околната среда и водите, с адрес гр. София, бул. "Княгиня Мария Луиза" 22

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

На отварянето на офертите могат да присъстват участници или техни упълномощени представители, представители на средства за масова информация, както и юридически лица с нестопанска цел. Лицата следва да се легитимират с лична карта, а упълномощените представители - да представят и пълномощно.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно изискванията на чл. 120, ал. 5, т. 1 във връзка с ал. 6 от Закона за обществените поръчки

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.02.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Разработване на нови модули към националната информационна система за отпадъци“
1) Кратко описание

Предметът на обособена позиция № 1 „Разработване на нови модули към националната информационна система за отпадъци“ на настоящата обществена поръчка е свързан с разработване на нови модули към съществуващата Национална информационна система за отпадъци и обхваща два основни компонента - създаване на нови модули и доразвиване на вече съществуващи.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

72262000

Описание:

Услуги по разработване на софтуер

3) Количество или обем

Съгласно документацията

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
200000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 10



Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция ,,Разработване на информационната система, позволяваща отчитане и контрол по прилагане на Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства''
1) Кратко описание

Предметът на обособена позиция № 2 от настоящата обществена поръчка е разработване на информационната система, позволяваща отчитане и контрол по прилагане на Наредбата за излезлите от употреба моторни превознио средства

2) Общ терминологичен речник (CPV)

72262000

Описание:

Услуги по разработване на софтуер

3) Количество или обем

Съгласно документацията

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
50000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 10



Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Оптимизиране на информационната система за отпадъци“
1) Кратко описание

Предметът на обособена позиция № 3 от настоящата обществена поръчка е оптимизиране на информационната система за отпадъци

2) Общ терминологичен речник (CPV)

72265000

Описание:

Услуги по конфигурация на софтуерни продукти

3) Количество или обем

Съгласно документацията

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
250000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 12