00270-2013-0012
Технически редакции | ||
29.01.2014 15:59 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
29.01.2014 15:59 ч. : | 2014 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
29.01.2014 15:58 ч. : | 29/01/2014 15:48 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
29.01.2014 15:58 ч. : | 29/01/2014 15:48 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
29.01.2014 16:01 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-София: 27 - Други услуги
Услуги
Министерски съвет, бул. "Дондуков" № 1, За: Ивет Баева, Маргарита Димитрова, България 1594, София, Тел.: 03592 9402950; 03592 9403366, E-mail: m.dimitrova@government.bg, Факс: 03592 9402177
Място/места за контакт: Дирекция "Икономическа и социална политика", дирекция "Административно и правно обслужване и управление на собствеността" - отдел "Обществени поръчки"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган: www.government.bg.
Адрес на профила на купувача: www.government.bg.
Друг: Министерски съвет
Друг: Министерски съвет
НЕ
„Предоставяне на консултантски услуги за разработване на проекти на нормативни актове за провеждане на нова политика за таксите” в изпълнение на проект „Политика за таксите в съответствие с обществените отношения – условие за добро управление”, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Конкретни дейности за изпълнение на поръчката: Дейност 1: Проучване на добри практики в други страни–членки на ЕС в областта на механизмите за определяне размера на държавните такси в изпълнение на направените изводи и препоръки по отношение на нова политика за таксите.Тази дейност ще включва следните поддейности: • Проучване на добри практики за механизми за определяне размера на държавните такси в най-малко 5 страни-членки на ЕС. • Изготвяне на пет информационни доклади за всяка една от проучените страни с добри практики; • Организиране на 2 посещения в 2 от проучените страни-членки за по 12 служители от държавната администрация.• Прегледът на добрите европейски практики следва да обхване най-малко пет страни-членки на ЕС, като Изпълнителят следва да изключи Германия от тях и да ползва директно резултатите от проекта „Реформиране на режима на държавните такси” на Световната банка. Проучването следва да е насочено основно към такси, чийто размер се определя на разходен принцип. То трябва да открои спецификата на използваните механизми/методики от отделните държави при въвеждането на такса и определянето на нейния размер, включително с прилагане на индивидуално аналитично счетоводство или не за разходите по предоставянето на всяка административна услуга. При подбора на страните Изпълнителят следва да ползва и информационните доклади относно добрите европейски практики в областта на политиката за таксите, представени на първия етап на проекта, доколкото в някои от тях се сочи за съществуване на работещ механизъм за определяне размера на таксите на разходен принцип. Възложителят ще предостави информационните доклади на избрания Изпълнител. Изборът на подлежащите за изследване страни се извършва съвместно с Възложителя, като с оглед различния предмет на проучванията на добрите европейски практики на двата етапа на проекта подборът на този етап може да обхване както вече проучени страни от първия етап, така и други държави-членки на ЕС. Набраната информация трябва да очертае развитието и тенденциите в проблематиката, силните и слабите страни, постиженията и проблемите и на тази основа да открои добрите практики за съответната страна при определянето размера на таксите на разходен принцип, включително с оглед на възможностите за прилагането им в България. Във всеки от информационните доклади трябва да са описани източниците, на които се основава проучването, а за изведените добри практики - да се приложат задължително документи/разработки, включително нормативни актове, ако има такива, на съответните страни. В рамките на Дейност 1 следва да бъдат организирани и 2 пътувания, всяко в една или две страни-членки на ЕС за запознаване с практиката на различни институции в тях относно механизмите за определяне размера на таксите на разходен принцип. Работната част на всяко от пътуванията обхваща 4 работни дни, без дните за пътуване, организирано за 12 човека – служители от държавната администрация, определени от Възложителя. Изпълнителят трябва да поеме за своя сметка и да осигури цялата логистика за организиране на посещенията, и по-специално следното: организиране на срещи и дискусии в посещаваните институции, включително таксите на приемащата институция във връзка с посещението. При необходимост и по искане на Възложителя следва да бъде осигурен и консекутивен превод, който е за сметка на Изпълнителя. В случай на необходимост от размножаване и превод на материали, свързани с посещенията. Изпълнителят следва да организира и поеме разходите за тази услуга; самолетни билети – икономична класа, осигурен вътрешен транспорт (или поемането на разходите за него), хотел (3-4 звезди) в централна градска част или в близост до посещаваната институция (по избор на Възложителя) за нужния брой нощувки със закуска и единично настаняване, застраховка и средства за дневни разходи – за служителите, участвали в пътуванията. Описанието на дейност 2 се съдържа в раздел "Допълнителна информация".
79420000, 60100000, 55110000
Описание:
Открита
НЕ
ДА
20.08.2013 г.
3
ДЗЗД "Импакт", ЕИК 176539535, ул. „Леге” № 15, България 1000, София, Тел.: 03592 9805055, E-mail: t.yankulov@globaladvysers.eu, Факс: 03592 9805075
НЕ
НЕ
Дейност 2: Реализиране на Концепцията за нова политика за таксите чрез разработване на нов Закон за таксите и на необходимите за неговото прилагане подзаконови нормативни актове. Тази дейност ще включва следните поддейности: • Разработване на проект на нов Закон за таксите на основата на изготвената през първия етап на проекта на Концепция за нова политика за таксите, като също така е допустимо да обоснове и предложи решения за законова уредба в отклонение на съдържащото в нея. • Разработване на проект на Специализирана методика за оценка на въздействието от въвеждането или актуализирането на таксите на основата на Концепцията, като същевременно ползва и Ръководството за извършване на оценка на въздействието. • Разработване на проект на Методика за определяне размера на таксите на разходен принцип на основата на Концепцията, проучването на добрите европейски практики и анализа от прилагането на действащата методика по чл. 7а от Закон за изменение и допълнение на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност (ДВ, бр. 39 от 2011 г.) ЗОАРАКСД. Методиката е необходимо да бъде изработена в поне два варианта, всеки от които да включва отделен финансово-счетоводен алгоритъм за определянето на преките и на непреките разходи. Изпълнителят следва да организира и проведе анкета за избор на вариант на Методика за определяне на размера на таксите на разходен принцип в не по-малко от 10 централни администрации по изработен от него и одобрен от Възложителя въпросник. • Разработване на Единна тарифа за таксите за типови административни услуги в съответствие с възприетия от Концепцията принцип, за едни и същи или сходни услуги да се определят еднакви или близки по размер такси. За целта той следва да съобрази формулираните в проекта на Закон за таксите видове административни услуги и да обоснове за кои от тях (като типови административни услуги) таксите могат да бъдат обхванати в Единната тарифа. • Организиране на изнесено работно съвещание извън София в рамките на три работни дни, вкл. времето за пътуване за обсъждане на проекта на закон и проектите на методики и на тарифа с участието на 80 представители на всички заинтересовани страни. Изпълнителят трябва да поеме разходите и да осигури цялата логистика за провеждането на изнесеното работно съвещание.Разходите за осигуряване на нощувки, храна и транспорт, поети от Изпълнителя, следва да бъдат съобразени с предвидените в действащото българско законодателство размери на квартирните, дневните и пътни разходи на командированите в страната. • Разработване на окончателни проекти на нормативни актове с придружаващи документи съгласно Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация - Проект на Закон за таксите; Проект на Постановление за приемане на Специализирана методика за оценка на въздействието от въвеждането или актуализирането на таксите; Проект на Постановление за приемане на Методика за определяне на размера на таксите на разходен принцип; Проект на Постановление за приемане на Единна тарифа за таксите за типови административни услуги • Разработване на проекти на нормативни актове за изменение на действащите тарифи с придружаващи документи съгласно Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
29.01.2014 г.