Версия за печат

00769-2014-0002

BG-София: 24 - Образователни услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Сметна палата на Република България, ул."Екзарх Йосиф"№37, За: Мариана Кацарова; Таня Константинова, България 1000, София, Тел.: 02 9357452; 02 9357609, E-mail: m.katzarova@bulnao.government.bg, Факс: 02 9810740

Място/места за контакт: дирекция "ПНО"; дирекция "Одити на изпълнението"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.bulnao.government.bg.

Адрес на профила на купувача: www.bulnao.government.bg / index.php?p=2214.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: финансов контрол

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“Провеждане на обучение за прилагане на Международните стандарти на Върховните одитни институции по обособени позиции в изпълнение на проект „Подобряване на професионалната компетентност на служителите в Сметната палата на Република България за осъществяване на ефективна и ефикасна одитна дейност” по Оперативна програма „Административен капацитет”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 24
Място на изпълнение: територията на цялата страна
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предметът на поръчката включва пoдготовка и провеждане на обучения: -пет броя 5-дневни обучения за 140 одитори и служители на Сметната палата, за прилагане на Международните стандарти на върховните одитни институции ( МСВОИ) 100-400 и МСВОИ 1000-1810; -четири броя 5-дневни обучения за 120 одитори и служители на Сметната палата за прилагане на МСВОИ 100-400 и МСВОИ 4000 – 4200; -два броя 5-дневни обучения за 40 одитори и служители на Сматната палата за прилагане на МСВОИ при одит на търговски дружества, включващи темите „Организация на финансовата дейност и счетоводно отчитане на търговски дружества” и „Оценка на риска при одит на търговски дружества”. - два броя 5-дневни обучения за 50 одитори и служители на Сметната палата за прилагане на МСВОИ 100-400 и МСВОИ 3000-3200.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

80510000, 80511000

Описание:

Услуги по специализирано обучение
Услуги по обучение на персонала

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
Само за една обособена позиция
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предметът на обществената поръчка включва подготовка и провеждане на 13 бр. 5-дневни обучения за общо 350 одитори и служители от Сметната палата по Международните стандарти на Върховните одитни институции (МСВОИ).

Прогнозна стойност без ДДС
272514 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.10.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Възложителят не поставя изискване за представяне на гаранция за участие в процедурата. Определеният за изпълнител участник, преди сключване на договора по съответната обособена позиция представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % (три процента) от стойността на съответния договор, без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми, по избор на участника: банкова гаранция в полза на Сметната палата или парична сума, вносима по сметка на Сметната палата IBAN BG82 BNBG 9661 3300 1800 01. Когато гаранцията за изпълнение се представя като парична сума в нареждането за плащане се посочва „Гаранция за изпълнение е по договор за обществена поръчка, възложена след процедура, открита с Решение № ...............”. Когато гаранцията за изпълнение се представя като банкова гаранция, тя трябва да е безусловна, неотменима, в полза на възложителя и със срок на валидност най- малко 1 месец след изтичане на крайния срок за изпълнение дейностите по съответния договор, който е 31.10.2014 г. Условията и сроковете за задържане, усвояване и освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят заплаща на изпълнителя договорната цена поетапно след провеждането на всяко обучение и в срок до 10 работни дни след представяне на оригинална фактура и доклад, одобрен по реда на договора.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

В случай, че обединение бъде определено за изпълнител на обществената поръчка, не се изисква регистриране на юридическо лице преди подписване на договора.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Не може да участва в настоящата процедура и ще бъде отстранен участник, за който са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а” до „д”, т. 2 и 3, и ал. 5 от ЗОП. По обособени позиции № 1 и № 3 право да участват имат лица, които са вписани в Регистъра на регистрираните одитори по Закона за независимия финансов одит или имат еквивалентна регистрация. Съответствието с това изискване се доказва с Декларация за индивидуалния номер на лицето в Регистъра на регистрираните одитори по Закона за независимия финансов одит. Чуждестранните лица представят документ, установяващ наличието на еквивалентна регистрация, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в заверено от участника копие). Необходими документи за участие: А) Съдържание на плик № 1 „Документи за подбор” В плик № 1 към офертата се поставят следните документи: 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника - Образец № 1 (оригинал). 2. Оферта - Образец № 2 (оригинал). 3. Копие (заверено от участника) на документ за регистрация или единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице (заверено от участника копие), а при чуждестранни граждани – документът се представя в официален превод на български език. 4. Пълномощно (нотариално заверено) на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (в случай, че участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация). 5. Документ (договор или споразумение) за създаване на обединение, подписан от лицата, включени в обединението и в който задължително е посочен представляващ (само когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) – оригинал или нотариално заверено копие. 6. Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „ а“ – „д“ и ал. 5, т. 1 от ЗОП - Образец № 5 (оригинал). 7. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 5, т. 2 от ЗОП - Образец № 6 (оригинал) 8. Списък на експертите, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката – Образец № 8 (оригинал) с приложена професионална автобиография за всеки експерт – Образец № 10 (оригинал). 9. Декларация за ангажираност на експерт – Образец № 9 (оригинал) – попълва се и се представя за всеки експерт, посочен в списъка; 10. Документи, доказващи опита на включените в списъка експерти в областта на външния одит в публичния и/или частния сектор - трудови или служебни книжки (заверено от участника копие), списък на изпълнени от съответния експерт договори/ангажименти (оригинал), изпълнени от експерта договори, вкл. документи, доказващи изпълнението, референции или др. (заверено от участника копие). 11. Декларация за индивидуалния номер на експерта – регистриран одитор от Регистъра на регистрираните одитори по Закона за независимия финансов одит (оригинал) – само при подаване на оферта по обособени позиции № 1 и 3. Чуждестранните лица представят документ, установяващ наличието на еквивалентна регистрация, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в заверено от участника копие). 12. Декларация от всеки от експертите, включен в списъка с посочване на обученията по МОС и/или МСВОИ, в които е участвал като лектор през последните 3 години, считано до датата на подаване на офертата, вкл. теми, време/период на провеждане на всяко от обученията, продължителност (в учебни часове), организатор на обучението (оригинал). 13. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител - Образец № 7 (оригинал). Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по т. 8, 9, 10, 11 и 12 се представят от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. (Продължава в раздел VI.3)
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Няма
Минимални изисквания: Няма
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.1 Списък на експертите, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката (оригинал, по образец) с приложена професионална автобиография за всеки експерт (оригинал по образец)-за всяка от обособените позиции; 1.2 Декларация за ангажираност на експерт (оригинал, по образец) – попълва се и се представя за всеки експерт, посочен в списъка-за всяка от обособените позиции; 1.3 Документи, доказващи опита на включените в списъка експерти в областта на външния одит в публичния и/или частния сектор (трудови или служебни книжки (заверено от участника копие), списък на изпълнени от съответния експерт договори/ангажименти (оригинал), изпълнени от експерта договори, вкл. документи, доказващи изпълнението, референции или др. (заверено от участника копие) – за всяка от обособените позиции. 1.4 За обособени позиции №1 и №3 декларация за индивидуалния номер на експерта – регистриран одитор от Регистъра на регистрираните одитори по Закона за независимия финансов одит (оригинал). Чуждестранните лица представят документ, установяващ наличието на еквивалентна регистрация, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в заверено от участника копие). 1.5 Декларация от всеки от експертите, включен в списъка с посочване на обученията по МОС и/или МСВОИ, в които е участвал като лектор през последните 3 години, считано до датата на подаване на офертата, вкл. теми, време/период на провеждане на всяко от обученията, продължителност (в учебни часове), организатор на обучението /оригинал/- за всяка от обособените позиции.
Минимални изисквания: 1. Участниците по всяка от обособените позиции трябва да докажат, че разполагат с екип от минимум двама експерти, които ще участват в провеждане на обученията. 1.1 Експертите, посочени от участника /по всички обособени позиции/, трябва да имат най-малко 5 (пет) години опит в областта на външния одит в публичния и/или частния сектор, а по обособени позиции №1 и №3, експертите трябва да са и действащи регистрирани одитори, вписани в Регистъра на регистрираните одитори по Закона за независимия финансов одит или да притежават еквивалентна регистрация. 1.2 Експертите, посочени от участника /по всички обособени позиции/, трябва да са били лектори в поне 3 (три) обучения по Международните одитни стандарти (МОС) и/или по Международните одитни стандарти на Върховните одитни институции (МСВОИ) през последните 3 години, считано до датата на подаване на офертата от съответния участник. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася общо за обединението. Чуждестранните участници трябва да отговорят на изискването по еквивалентен начин.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
21.02.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
28.02.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 04.03.2014 г.  Час: 10:30
Място

гр.София, Сметна Палата, ул."Екзарх Йосиф"№37, зала ет. 2

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Право да присъстват при първоначално отваряне на офертите, както и при отваряне на ценовите оферти (Плик № 3) и при теглене на жребий в случай на еднакви най-ниски ценови оферти, имат представители на участниците (законни или с пълномощно), на средствата за масово осведомяване, както и представители на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Поръчката се възлага в изпълнение на проект „Подобряване на професионалната компетентност на служителите в Сметната палата на Република България за осъществяване на ефективна и ефикасна одитна дейност” (договор №СА12-22-1/19.07.2013г.), изпълняван от Сметната палата на Република България по Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейски съюз чрез Европейски социален фонд.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от III.2.1 Б) Съдържание на плик №2 „Предложение за изпълнение на поръчката” В плик № 2 се поставя Техническата оферта, попълнена по Образец № 3 и подписана от участника в оригинал. В) Съдържание на плик № 3 „Предлагана цена” В плик № 3 се поставя ценовото предложение, попълнено по Образец № 4 към настоящата документация в оригинал. Извън плик № 3 не трябва да има посочена никаква информация относно цената. Възложителят предоставя пълен безплатен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, като я публикува на своя профил на купувача, посочен в раздел І.1 от настоящото обявление. Чрез профила си на купувача възложителят ще обяви дадените от него писмени разяснения по документацията за участие (ако има такива); датата, мястото и часа на отваряне на ценовите оферти (Плик № 3), както и на тегленето на жребий по чл. 71, ал. 5 от ЗОП (при възникване на основание за това).

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалби срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна, вкл. относно условия, съдържащи се в документацията за участие, е 10 дневен и започва да тече след изтичане на 14 дни от датата на публикуване на решението и обявлението за процедурата. (чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП). Жалби срещу действия или бездействия на възложителя, които възпрепятстват достъпа или участието на лица в процедурата се подават в срока, опредлен в чл. 120, ал. 7 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Провеждане на обучения за прилагане на МСВОИ 100-400 и МСВОИ 1000-1810”
1) Кратко описание

Изпълнението на дейностите по тази обособена позиция е свързано с подготовка и провеждане на 5 бр. 5-дневни обучения, в които участие ще вземат одитори и служители от Сметната палата, които извършват финансов одит, упражняват контрол на качеството при финансов одит и отговарят за развитието на методологията на този вид одит. Всички обучения се провеждат извън град София. Възложителят поема всички разходи по настаняване на база пълен пансион и транспорт на участниците в обученията. Възложителят поема същите разходи и за 1 (един) лектор на изпълнителя.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

80500000, 80510000, 80511000

Описание:

Услуги по обучение
Услуги по специализирано обучение
Услуги по обучение на персонала

3) Количество или обем

5 броя 5-дневни обучения на общо 140 служители, разделени в 5 (пет) групи по 28 участника.

Прогнозна стойност, без ДДС
69800 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 31.10.2014 г. 

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Провеждане на обучения за прилагане на МСВОИ 100-400 и МСВОИ 4000 – 4200”
1) Кратко описание

Изпълнението на дейностите по тази обособена позиция е свързано с подготовка и провеждане на 4 бр. 5-дневни обучения, в които участие ще вземат одитори и служители от Сметната палата, които извършват одити за съответствие при финансовото управление, упражняват контрол на качеството и отговарят за развитието на методологията на този вид одит. Обучаемите общо 120 служители ще бъдат разделени в 4 (четири) групи по 30 участника. Всички обучения се провеждат извън град София. Възложителят поема всички разходи по настаняване на база пълен пансион и транспорт на участниците в обученията. Възложителят поема същите разходи и за 1 (един) лектор на изпълнителя.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

80500000, 80510000, 80511000

Описание:

Услуги по обучение
Услуги по специализирано обучение
Услуги по обучение на персонала

3) Количество или обем

4 бр. 5-дневни обучения общо 120 служители ще бъдат разделени в 4 (четири) групи по 30 участника

Прогнозна стойност, без ДДС
57200 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 31.10.2014 г. 

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Провеждане на обучения за прилагане на МСВОИ при одит на търговски дружества, включващи темите „Организация на финансовата дейност и счетоводно отчитане на търговски дружества” и „Оценка на риска при одит на търговски дружества”
1) Кратко описание

Изпълнението на дейностите по тази обособена позиция е свързано с подготовка и провеждане на 2 бр. 5-дневни обучения, в които участие ще вземат одитори и служители от Сметната палата, които извършват специфични одити (вкл. одит на търговски дружества), упражняват контрол на качеството и отговарят за развитието на методологията на този вид одит. Обучаемите общо 40 служители ще бъдат разделени в 2 (две) групи по 20 участника. Всички обучения се провеждат извън град София. Възложителят поема всички разходи по настаняване на база пълен пансион и транспорт на участниците в обученията. Възложителят поема същите разходи и за 1 (един) лектор на изпълнителя.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

80500000, 80510000, 80511000

Описание:

Услуги по обучение
Услуги по специализирано обучение
Услуги по обучение на персонала

3) Количество или обем

2 бр. 5-дневни обучения общо 40 служители ще бъдат разделени в 2 (две) групи по 20 участника

Прогнозна стойност, без ДДС
72757 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 31.10.2014 г. 

Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция „Провеждане на обучения за прилагане на МСВОИ 100 – 400 и МСВОИ 3000 – 3200”
1) Кратко описание

Изпълнението на дейностите по тази обособена позиция е свързано с подготовка и провеждане на 2 бр. 5-дневни обучения, в които участие ще вземат одитори и служители от Сметната палата, които извършват одит на изпълнението, упражняват контрол на качеството и отговарят за развитието на методологията на този вид одит. Обучаемите общо 50 служители ще бъдат разделени в 2 (две) групи по 25 участника. Всички обучения се провеждат извън град София. Възложителят поема всички разходи по настаняване на база пълен пансион и транспорт на участниците в обученията. Възложителят поема същите разходи и за 2 (двама) лектори на изпълнителя.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

80500000, 80511000, 80510000

Описание:

Услуги по обучение
Услуги по обучение на персонала
Услуги по специализирано обучение

3) Количество или обем

Изпълнението на дейностите по тази обособена позиция е свързано с подготовка и провеждане на 2 бр. 5-дневни общо 50 служители ще бъдат разделени в 2 (две) групи по 25 участника

Прогнозна стойност, без ДДС
72757 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 31.10.2014 г.