Версия за печат

00042-2014-0002

BG-София: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. "Дякон Игнатий" № 9, За: Янислав Бухов, Република България 1000, София, Тел.: 02 9409461, E-mail: ybuhov@mtitc.government.bg, Факс: 02 9885094

Място/места за контакт: Дирекция "Координация на програми и проекти"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.mtitc.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=503.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ул. "Дякон Игнатий" № 9, За: Ангелинка Василева, Република България 1000, София, Тел.: 02 9409662

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария"

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: транспорт, информационни технологии и съобщения

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Избор на независим консултант за осъществяване на дейности по верификация на разходите по проекти, финансирани по Оперативната програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент по проекти по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативната програма „Транспорт” 2007 – 2013 г.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: гр. София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Изпълнителят следва да извърши всички произтичащи действия при прегледа и одобрението на предоставения от Възложителя пакет от документи. Конкретните действията са както следва: А. Верификация на разходите докладвани в искания за междинни и окончателни плащания по проекти, финансирани по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент по тях. Процесът на верификация се осъществява съгласно приложната нормативна база, посочена в раздел VІ на настоящата спецификация и включва следните основни дейности: 1. Проверка за наличие на предварителен контрол осъщесвен от УО при избора на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера; 2. Проверка за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите регламенти на ЕС, ПМС № 62/2007, детайлните правила за допустимост на разходите по Оперативна програма „Транспорт”, както и съгласно други актове, определящи допустимостта на разходите.; 3. Проверка дали всички документи, на база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход. Проверка дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента.; 4. Проверка дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта и документите са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на Оперативна програма „Транспорт”.; 5. Извършване на контролна проверка на включените в пакета отчетни документи по проекта (финансов отчет; месечен, шестмесечен и годишен доклад за напредъка и окончателен доклад), попадащи в отчетния период на искането за плащане и попълване на съответните контролни листове.; 6. Изпълнителят извършва проверките на място по проектите, финансирани по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент по тях. За всеки проект с продължителност по-голяма от 12 месеца се извършва минимум една проверка на място годишно. За проекти, които са с продължителност по-малка от 12 месеца се извършва минимум една проверка на място по време на изпълнението на проекта или след приключване на дейностите по него, но преди одобрението на окончателното искане за плащане. 7.Извършване на 100 % документална проверка на цялата документация, свързана с извършените разходи; 8. Изготвяне на доклад от извършена верификация за всеки разгледан и одобрен пакет от документи, в който се посочват разходите, които се признават и верифицират, както и разходите, които не могат да бъдат верифицирани. За разходите, които не могат да бъдат верифицирани се изготвя мотивирано становище до УО, което става част от съответния доклад за верификация. Б. Извършване на преглед и одобрение на авансови плащания по проекти, финансирани по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент. Индикативният минимален обем на разгледани искания за плащания е по 20 (двадесет) броя годишно. Съгласно процедурния наръчник на УО искания за плащания по проект могат да бъдат подавани не по-често от един път месечно.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79421100

Описание:

Услуги по контрол на изпълнението на проекти, без контрол по време на строителството

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

А. Верификация на разходите докладвани в искания за междинни и окончателни плащания по проекти, финансирани по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент по тях. 1. Извършване на контролна проверка на включените в пакета отчетни документи по проекта, попадащи в отчетния период на искането за плащане и попълване на съответните контролни листове. 2. Извършване на проверки на място по проектите по т. 1, като за проекти с продължителност по-голяма от 12 месеца се извършва минимум една проверка на място годишно, а за проекти, които са с продължителност по-малка от 12 месеца се извършва минимум една проверка на място по време на изпълнението на проекта или след приключване на дейностите по него, но преди одобрението на окончателното искане за плащане. При одобрение на окончателното искане за плащане задължително се извършва проверка на място. 3. Извършване на 100 % документална проверка на цялата документация, свързана с извършените разходи; 4. Изготвяне на следните доклади: 4.1 за извършена верификация на разходи в междинни и окончателни искания за плащания; 4.2 за преглед и одобрение на искане за авансово плащане; 4.3 за извършена проверка на място по т. 2. Б. Извършване на преглед и одобрение на авансови плащания по проекти, финансирани по приоритетна ос „Техническа помощ” на Оперативна програма „Транспорт” 2007 – 2013 г., в случаите, при които Управляващият орган е бенефициент. Индикативният минимален обем на разгледани искания за плащания е по 20 (двадесет) броя годишно. Съгласно процедурния наръчник на УО искания за плащания по проект могат да бъдат подавани не по-често от един път месечно.

Прогнозна стойност без ДДС
70800 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.12.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.1. Участниците трябва да представят гаранция за участие в размер на 708 (седемстотин и осем) лева. 1.2. Гаранцията се представя в една от следните форми по избор на участника: • безусловна и неотменяема банкова гаранция в полза на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в която със срок на валидност 150 (сто и петдесет) дни след крайния срок за получаване на офертите и срок на изпълнение до 5 (пет) работни банкови дни, считано от датата на получаване на искането или; •парична сума в български лева, внесена по сметката на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в БНБ – Централно управление, IBAN сметка № BG77 BNBG 9661 3300 1248 01, BIC код на БНБ: BNBG BGSD - за суми в български лева.Документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с подпис и печат. В платежния документ или в банковата гаранция изрично се посочва предмета на обществената поръчка, за която се представя гаранцията. 2. Гаранция за изпълнение на договора 2.1. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 2 124 (две хиляди сто двадесет и четири). 2.2. Гаранцията следва да бъде представена преди сключване на договора с избрания за изпълнител участник като безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинали и срок на изпълнение до 5 (пет) работни банкови дни, считано от датата на получаване на искането или парична сума внесена по сметката на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в БНБ – Централно управление, IBAN сметка № BG77 BNBG 9661 3300 1248 01, BIC код на БНБ: BNBG BGSD - за суми в български лева.Текстът на банковата гаранция предварително се съгласува с Възложителя.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Заплащането се извършва по следния ред: За срока на изпълнение на поръчката, Възложителят се задължава да заплати на Изпълнителя възнаграждение в размер общо до 70 800 (седемдесет хиляди и осемстотин) лв. без ДДС.Възнаграждението се определя от броя на прегледаните и одобрените пакети от документи и на база на единичните цени., включени в отчета за извършената работа. 1. Единичната цена в лева за преглед и одобрение на пакет от документи по проект. Всички разходи по изпълнението на поръчката, а също така и нормално присъщи административни, канцеларски и транспортни разходи по изпълнението са за сметка на Изпълнителя. 2. В случай на верифиркация на пакет документи при намален срок за изпълнение, единичната цена на брой верификация се увеличава с 20 % от единичната цена за преглед и одобрение на пакет от документи. 3. В случай на разглеждане на пакет документи по проверка и одобрение на авансови плащания, единичната цена на брой верификация се определя в размер на 30 % от единичната цена за преглед и одобрение на пакет от документи. Плащането на Възнаграждението се извършва на тримесечие в срок до 30 (тридесет) дни след одобрението на отчета за извършената работа и предоставяне на фактура по банковата сметка на Изпълнителя.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Участник в обществената поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или тяхно обединение, които отговарят на изискванията на Закона за обществените поръчки и обявените изисквания на Възложителя в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. В случай, че участникът е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, участниците в обединението сключват споразумение (договор). Споразумението за създаване на обединение следва да бъде представено в оригинал или нотариално заверено копие, като в него участниците в обединението определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. Представляващият обединението може да не е член на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират: • Че всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора; • Разпределението на дейностите, които ще изпълнява всеки от участниците в обединението; • Че срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Възложителят допуска до участие в процедурата участник, който: 2.1.1. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; Участник – чуждестранно лице се допуска до участие, ако не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за някое от деянията по т. 2.1.1, съгласно законодателството на държавата, в която е установено лицето. 2.1.2. не е обявен в несъстоятелност или съответната процедура, съгласно законодателството в държавата, в която е установено чуждестранното физическо или юридическо лице; 2.1.3. не е в производство по ликвидация или не се намира в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове; 2.1.4. който не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност, или не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2.1.5. който няма задължения към държавата и към община по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията или няма задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 2.1.6. който няма наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години; 2.1.7. който не е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл.313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 2.1.8. няма член на управителния или контролния си орган както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, а при едноличните търговци – физическото лице-търговец, които да са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация. 2.1.9. не е сключил договор с лице по чл.21 или 22 от Закона за предотвратяване и устанояване на конфликт на интереси. Изискванията по т. 2.1.1 и 2.1.7. се отнасят както следва: 1. при събирателно дружество – за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон (ТЗ); 2. при командитно дружество – за лицата по чл. 105 от ТЗ, без ограничено отговорните съдружници; 3. при дружества с ограничена отговорност – за лицата по чл. 141, ал. 2 от ТЗ, а при едноличните дружества с ограничена отговорност – за лицата по чл. 147, ал. 1 от ТЗ; 4. при акционерно дружество – за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от ТЗ, а при липса на овластяване – за лицата по чл. 235, ал. 1 от ТЗ; 5. при командитно дружество с акции – за лицата по чл. 244, ал. 4 от ТЗ; 6. при едноличен търговец – за физическото лице – търговец; 7. във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица – за лицата, които представляват кандидата или участника; Продължава в раздел VI.3 "Допълнителна информация"
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Копие на валидна застраховка професионална отговорност.
Минимални изисквания: Наличие на валидна застраховка професионална отговорност.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на екип от експерт/експерти. 2. Доказването на специфичния и/или общия професионален опит се доказва с представянето на автобиография, с приложени към нея документи, удостоверяващи специфичния опит - копия от трудови/служебни/осигурителни книжки (или еквивалентен документ, показващ трудовия или осигурителния стаж), препоръки и други документи, удостоверяващи опита, които са издадени от лица, различни от участника. Автобиографиите се представят в стандартния образец – Приложение № 6 към документацията за участие в обществената поръчка. 3.Копие от сертификат, издаден от Института на дипломираните експерт-счетоводители (ИДЕС), и/или на ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) и/или серификат Certified Internal Auditor (CIA) и Certified Government Auditing Professional (CGAP) или други аналогични сертификати, издавани от другите държави-членки на ЕС.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да осигури екип от експерт/ експерти, квалифицирани за изпълнение на поръчката 2. Поне един от членовете на екипа да притежава не по-малко от 3 години специфичен професионален опит в извършване на одит на проекти/програми, съ-финансирани от Структурните и Кохезионния Фонд и/или пред-присъединителните инструменти на ЕС и/или минимум 5 години общ професионален опит в областта на независимия финансов одит и/или финансовия контрол. 3. Поне един от членовете на екипа следва да бъде със статут на регистриран одитор по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителната разпоредба на ЗНФО и/или да притежава сертификат, издаден от Института на дипломираните експерт-счетоводители (ИДЕС), и/или на ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) и/или серификат Certified Internal Auditor (CIA) и Certified Government Auditing Professional (CGAP) или други аналогични сертификати, издавани от другите държави-членкина ЕС.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

статут на регистриран одитор по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителната разпоредба на ЗНФО

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
10.02.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
19.02.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 20.02.2014 г.  Час: 14:00
Място

Министерство на транпоспорта, информационните технологии и съобщенията

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Уълномощени представители на участника. При отварянето на офертите имат право да присъстват и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.

VI.3) Допълнителна информация

8. в изброените по-горе случаи по точки от 1 до 7 – и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България, съответно територията на държавата, в която се провежда процедурата при възложител по чл. 7, т. 2. При подаване на офертата за участие участникът удостоверява липсата на обстоятелствата посочени по-горе с декларация (Приложения № 2 – 4, а подизпълнителя/ите – и Приложение № 7). При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи от съответните компетентни органи за удостоверяване на липсата на обстоятелствата по т. 2.1.1–2.1.7 или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата в която е установен. В случай, че лицето е посочило ЕИК се прилагат разпоредбата на чл. 47, ал. 11 от Закона за обществените поръчки. Документите да са издадени в едномесечния срок, определен от чл. 41, ал. 4 от ЗОП, след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, всеки от подизпълнителите трябва да отговаря на изискванията по т. 2.1.1–2.1.7 , за което участникът трябва да приложи към офертата си декларации от всеки посочен за подизпълнител. Участникът избран за изпълнител, трябва да осигури представянето на документите от съответните компетентни органи за удостоверяване на липсата на обстоятелствата по т. 2.1.1– 2.1.7. за всеки от подизпълнителите. Когато участник е чуждестранно лице и в съответната държава, в която лицето е установено, не се издават документи, еквивалентни на тези, които се издават на български физически или юридически лица за удостоверяване липсата на обстоятелствата по т. 2.1.1– 2.1.7. или когато те не включват всички случаи по т. 2.1.1–2.1.7, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правно значение според съответния национален закон, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен.Възложителят има право по всяко време да проверява заявените от участника данни в предложената оферта. Участниците са длъжни в процеса на провеждане на процедурата да уведомяват Възложителя за всички настъпили промени в обстоятелствата по чл. 47 , ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, в 7-дневен срок от настъпването им. Възложителят отстранява от участие в процедурата участник: 2.3.1който не отговаря на условията за участие, посочени в тази документация;2.3.2чиято оферта не отговаря на условията в тази документация;2.3.3който не е представил някой от документите, съгласно изискванията на тази документация в срока, определен в чл. 68, ал. 9 от ЗОП;2.3.4който е представил гаранцията за участие под формата на банкова гаранция със срок на валидност, по-кратък от срока на валидност на офертата;2.3.5който не е представил предложение за изпълнение на поръчката в отделен запечатан непрозрачен плик с надпис Плик № 2 - „Предложение за изпълнение и не го е представил в плика с офертата;2.3.6който е предложил ценова оферта, която не е представена в отделен запечатан непрозрачен плик с надпис „Плик № 3 – Предлагана цена”;2.3.7който е посочил някъде в офертата си, извън плик № 3 с наименование „Предлагана цена”, елементи, свързани с предлаганата цена (или части от нея);2.3.8който не отговаря на обявените от Възложителя изисквания за икономическо и финансово състояние, професионална квалификация и технически възможности. Възложителят предоставя пълен и безплатен достъп до документацията за настоящата обществена поръчка на електронната страница на МТИТС„Профил на купувача“: http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=503

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120, чл. 120а и чл. 121 от Закона за обществените порчъки.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

22.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ