Версия за печат

00165-2014-0001

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на образованието и науката (МОН), бул. "Княз Дондуков" 2А, За: Владимир Генов - държавен експерт, отдел ОПП, дирекция ДСОП, България 1000, София, Тел.: 02 9217501, E-mail: v.genov@mon.bg, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: Владимир Генов - държавен експерт

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.mon.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.mon.bg/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Застраховане на сградния фонд на МОН, държавните училища и обслужващи звена към Министерството на образованието и науката”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 6
Място на изпълнение: На територията на цялата страна
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Застраховане на застроени имоти - публична държавна собственост - сграден фонд на Министерството на образованието и науката, държавните училища и обслужващи звена към МОН на територията на цялата страна за срок от 36 (тридесет и шест) месеца за основни рискове - пожар и природни бедствия, земетресение и др. за 28-те области на страната.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

66510000

Описание:

Застрахователни услуги

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно документацията

Прогнозна стойност без ДДС
280000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

48


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие. Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 2800 (две хиляди и осемстотин) лева, като участникът избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: 1.1 парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: „Гаранция за участие в открита процедура с предмет: „Застраховане на сградния фонд на МОН, държавните училища и обслужващи звена към Министерството на образованието и науката” 1.2. банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на валидност на офертата. Банковата гаранция за участие следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. 2. Гаранция за изпълнение. 2.1. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 3 % от стойността на поръчката. 2.2. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията за изпълнение, измежду следните възможности: 2.2.1. парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101; 2.2.2. банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на изпълнение на договора. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащане по банков път, в български лева. Средствата за изпълнение на договора ще се осигуряват от бюджета на МОН.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Информация и формалности, които са необходими за оценката, дали изискванията са изпълнени: 1. Участник в настоящата процедура за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, което отговаря на изискванията на закона, на условията по настоящата документация и е с предмет на дейност застраховане, съгласно чл. 8 от Кодекса за застраховането. 2. Всяка оферта трябва да се представи в запечатан плик, в който да са приложени три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика. Върху запечатания плик с офертата участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и актуален факс и електронен адрес, както следва: Наименование, адрес, телефон, факс и електронен адрес на участника. Следното означение: „За участие в открита процедура за обществена поръчка с предмет: „Застраховане на сградния фонд на МОН, държавните училища и обслужващи звена към Министерството на образованието и науката” 2.1 Пликът с офертата следва да съдържа: 2.1.1 копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя копие от документа за създаването му, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност; 2.1.2 оферта, попълнена съгласно указанията в Документацията за участие; 2.1.3 документ за гаранция за участие; 2.1.4 удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл. 3 от Закона за регистър БУЛСТАТ; 2.1.5 удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС; 2.1.6 доказателства за икономическото и финансовото състояние; 2.1.7 доказателства за техническите възможности и квалификация; 2.1.8 декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т. 1, букви "а-д" от ЗОП; 2.1.9 декларация за отсъствието на обстоятелствата по чл.47, ал. 2, точки от 1 до 5 от ЗОП, в т.ч. извършване на застрахователна дейност; 2.1.10 декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.5 от ЗОП; 2.1.11 документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители; 2.1.12 декларация за приемане на условията в проекта на договор; 2.1.13 друга информация, посочена в документацията за участие; 2.1.14 декларация от участника за участие на възложителя в положителния финансов резултат. 2.1.15 списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 3. СЪДЪРЖАНИЕ НА ПЛИК № 2 - „Предложение за изпълнение на поръчката” Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” следва да съдържа: попълненн Образец № 10 от Документацията за участие - Предложение за изпълнение на поръчката (Техническа оферта). 4. СЪДЪРЖАНИЕ НА ПЛИК № 3 - „Предлагана цена” Попълнен Образец № 2 от документацията за учстие с Обща застрахователна сума на застроените имоти без ДДС, общ размер на застрахователната премия за една година с включен данък 2% (два процента), тарифно число и попълнено Приложение № 2 от Документацията за участие – застрахователна сума и премия по области.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация за реализиран премиен приход по застраховка „Пожар и природни бедствия” на участника за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си, попълнена съгласно образец, приложен към документацията на процедурата. 2. Копие от заверени от регистриран одитор счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните три календарни години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в случай, че финансовият им отчет подлежи на независим финансов одит, в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си. При предоставяне на ЕИК и документът е видим чрез търговския регистър, кандидатът може да се позове на тези обстоятелства, вместо да се представят. Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимални изисквания: Минимални изисквания за икономическото и финансово състояние на участника: Минимални изисквания: 1. През последните три финансово приключили години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) участникът трябва да е реализирал общ премиен приход от застраховка „Пожар и природни бедствия”, в размер не по-малък от 7 000 000 /седем милиона/ лева. 2. Участникът следва да има и поддържа презастрахователна програма по застраховка имущество (удостоверява се с декларация свободен текст). 3. Участникът следва да разполага към 30.09.2013 г. с технически резерв, обезпечен с „Депозити в банка; Парични наличности и парични еквиваленти” не по-малко от 40 000 000 (четиридесет милиона) лева (удостоверява се с декларация свободен текст, придружена със справка от сайта на КФН или заверено копие на счетоводен баланс към 30.09.2013 г.). 4. Участникът следва да има реализиран положителен финансов резултат към 31.12.2012 г. (удостоверява се с декларация свободен текст, придружена със справка от сайта на КФН или заверено копие на счетоводен баланс към 31.12.2012 г.) Когато участникът, избран за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица, същото следва да създаде юридическо лице на основание чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП. Новото юридическо лице е обвързано с офертата, подадена от обединението.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Списък на офисите/представителствата за ликвидация на щети по застраховка „Пожар и природни бедствия” на участника с подробни данни (адреси, телефони, е-mail, лице за контакт); 2. Справка-декларация, съдържаща списък на договори, които се отнасят до предмета на поръчката , които участникът е изпълнил през последните три години, считано от датата определена като краен срок за подаване на офертите, в която са отразени данни за стойностите, датите и възложителите по договорите. Към справката участникът представя препоръки /референции/ за добро изпълнение на поне два договора с предмет, който се отнася до предмета на настоящата поръчка, съдържащи положителната оценка на възложителите относно качеството на извършените услуги; 3. Актуален лиценз за извършване на застрахователна дейност съгласно Кодекса за застраховането и за застраховка „Пожар и природни бедствия”.
Минимални изисквания: Участниците да отговарят на условията и изискванията на Кодекса за застраховане като застрахователи на имущество. Участниците следва да представят разрешение за извършване на застрахователна дейност (отразяващо възможност за осигуряване на конкретните видове застраховки, съгласно предмета на поръчката), а за клоновете на чуждестранни застрахователи - и решението за регистрация на застрахователя, съобразно националното му законодателство ( или заверени копия на тези документи). Предвид местоположението на обектите, участниците в процедурата следва да имат клонове във всичките 28 областни града. Участниците в процедурата са длъжни да не прилагат самоучастие при изплащане на застрахователните обезщетения, вследствие на покритите рискове, записани в предмета на обществената поръчка. През последните три години, считано от датата определена като краен срок за подаване на офертите, участниците трябва да са изпълнили успешно не по-малко от 2 (два) договора с предмет, който се отнася до предмета на настоящата поръчка, и за изпълнението им да разполагат с положителни референции от възложителите.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

ДА

Нормативни разпоредби

Чл. 8 от Кодекса за застраховането

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Размер на тарифното число (Т1); тежест: 35
Показател: Размер на предлаганата застрахователна сума (Т2) ; тежест: 30
Показател: Схема на плащане на застрахователната премия (Т3); тежест: 10
Показател: Начин за определяне и срок за изплащане на застрахователни обезщетения (Т4); тежест: 20
Показател: Участие в положителния финансов резултат, определен в процент при квота на щетимост от 0% до 10% (Т5); тежест: 5

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 526077 от 27.02.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
02.02.2014 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
11.02.2014 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.02.2014 г.  Час: 15:00
Място

МОН

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Сроковете за обжалване на „открита“ процедура са уредени в чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП. Съгласно цитираните разпоредби, жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; 2. срокът за обжалване на решението по чл. 120, ал. 5, т. 1 тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: - жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; - документацията не е публикувана едновременно с обявлението; - документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

17.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ