Версия за печат

00423-2014-0001

BG-София: 01 - Услуги по поддържане и ремонт (вкл. инсталиране) на машини и съоръжения

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА ОТ ВЪЗЛОЖИТЕЛ ПО ЧЛ. 7, Т. 5 ИЛИ 6 ОТ ЗОП

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

"Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис I" № 121, За: инж. Нели Русева; инж. Красиммира Георгиева, Република България 1000, София, Тел.: 02 9212069; 02 9212034, E-mail: ob_por_metro@abv.bg, Факс: 02 9877892

Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки, икономически анализи и прогнози

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.metropolitan.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.metropolitan.bg/bg/procurement/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

"Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис I" № 121, За: Аделина Стоичкова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9212012

Място/места за контакт: Деловодство, ет.2

I.2) Основна/и дейност/и на възложителя, свързана/и с:

Градски железопътни, трамвайни, тролейбусни или автобусни услуги

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Програмно-техническо обслужване на "Система за управление, сигнална охрана и контрол на достъпа /СУСОД/ в депо "Обеля" - "Метрополитен" ЕАД

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 1
(относно категории услуги 1—27, моля, вижте приложения ХVІІА и ХVІІБ към Директива 2004/17/ЕО)
Място на изпълнение: гр. София, "Метрополитен" ЕАД, депо "Обеля"
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за:

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

В състава на СУСОД в депо „Обеля” влизат следните подсистеми: Софтуерен продукт, който е интегриран модулен софтуерен пакет, включващ следните модули: Системен софтуерен код на интегрираната система за управление, контрол и комуникации – C3S systems; Системен софтуерен конфигурационен код на информационната система. Система за видеонаблюдение и алармено известяване, реализирана чрез използване на фиксирани термални камери и управляеми PTZ високочуствителни цифрови камери, термални камери AXIS и въртящи се видеокамери PELCO. Допълнително са инсталирани високочувствителни цветни IP камери в зоната на КПП2, Корпус 1 и ЕЦ в района на депо „Обеля”. Термалните и цветните камери се захранват по стандарт IEEE 802.3af от съответния порт на локалния комутатор, чрез мрежов кабел FTP 4х2х0,5 мм2. Системата за вътрешно наблюдение в Корпус 1 и Корпус 3 е реализирана чрез цифрови мрежови камери AXIS. Захранването се осъществява по комуникационната мрежа Ethernet, по стандарти IEEE 802.3at. Управлението се реализира посредством специализирана софтуерна система за видеомениджмънт Milestone XProtect Corporate, която дефинира персонален или групов достъп до една или няколко охранявани зони и позволява проследяване на събитията в реално време. Софтуерът позволява едновременно администриране от различни пунктове за управление и автономен режим на работа за всички контролери и четци за достъп чрез Central Management console. Подсистема за интелигентна детекция и разпознаване на предефинирани обекти в охранявания район чрез аналитичен софтуер, опериращ в реално време. Система за контрол на физическия достъп, реализирана чрез комплект за контрол на достъпа и IP камери AXIS, работещи синхронно с контролерите за достъп. Хардуерното обезпечаване на системата се изпълнява посредством мрежови контролери PAXTON, поддържащи Ethernet и RS485 комуникационни интерфейси. Системата за контрол на достъпа се интегрира напълно със системата за централизирано управление на алармени събития Milestone Corporate Central. Системи с входно – изходна сигнализация, включващи входно-изходни контакти и Serial over Ethernet контакти в IP камери, които покриват охраняваните зони посредство внедрена комуникационна технология Serial Over Ethernet и NET Framework базирана графична визуализация. Система за локално публично оповестяване, която е комплекс от VolP озвучителна система, комуникираща с IP централа и терминали за ръчно и автоматично гласово оповестяване, както и приложения за графична визуализация. Комуникационно оборудване, основано на индустриалните комутатори Garrettcom. Интегрирана комуникационна система, осъществена чрез стадартизирани транспортни и маршрутизиращи протоколи в сегментиран адресируем мрежови обхват по OSI модела. Виртуализираната системна среда е реализирана посредством опорен хардуер IBMх3650 M3. Информационни системи за операционна и приложна интеграция и киберсигурност. Система за архивиране на приложни данни – централизиран дисков масив с капацитет 12 TB, реализиран чрез две SAS връзки към хардуерните сървъри, осигуряващи виртуализираната среда. Дисковият масив използва SAS и SATA II интерфейс за дискови носители до 2ТВ. Архивирането се извършва върху локалните дискове или външен мрежов дисков масив. Операционната среда на системата е реализирана с Windows Server 2008 R2 Enterprise. За виртуалните работни станции е избрана операционна среда Windows 7 Professional 64 bit. Виртуализираната системна среда е реализирана посредством Hypervisor VMware ESXi за всеки хардуерен сървър, инсталиран на IBM Virtual Media Key. Хипервайзорът разполага с широк набор от вградени функционалности, като syslog,snmp management, Power CLI, Hardware Monitoring, Active Directory Integration, Firewall и др. Инсталирана е централизирана директорийна услуга за управление на потребителския достъп и групови политики за сигурност на информационната среда Active Directory, интегрирана с Domain Name System.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

35120000

Описание:

Системи и уреди за наблюдение и безопасност

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В обема на програмно-техническото обслужване на СУСОД се включва: - Приемане, обработка и отчет на сигнали за технически проблеми; - Хардуерна профилактика на компютърно и комуникационно оборудване; - Софтуерна поддръжка на приложни системи; - Софтуерна поддръжка на операционни системи; - Мониторинг, анализ и управление на комуникациите; - Дистанционно и локално системно администриране на СУСОД в депо „Обеля”; - Наблюдение на хардуерни и софтуерни системни и приложни параметри; - Оптимизация на производителността на подсистемите; - Анализ на взаимодействието на подсистемите в обхвата на СУСОД в депо „Обеля”; - Управление на логическия достъп; - Анализ на технологични проблеми и избор на ефективно решение; - Архивиране и възстановяване на системни и приложни данни; - Оперативна и техническа консултация на операторите на СУСОД в депо „Обеля”; - Приемане и документиране на сигнал за технически проблем в СУСОД в депо „Обеля”; - Дистанционна и/или локална диагностика на възникнал проблем; - Определяне на решението, осигуряване на ресурсите и отстраняване на технически проблем; - Уведомяване на ръководителя и оператора на СУСОД в депо „Обеля” след пълно отстраняване на техническия проблем; - Анализ на причините за аварията, обхвата на последствията, риска от повторяемост и при необходимост актуализация на обхвата на регулярната поддръжка

Прогнозна стойност без ДДС
150000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Срок на изпълнение в месеци

36


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

ІІІ.1) Условия свързани с изпълнение на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Участникът представя гаранция за участие в процедурата в размер на 1 200 (хиляда и двеста) лева. 1.1. Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: • банкова гаранция или • парична сума, внесена по сметката на „Метрополитен”ЕАД в лева: Банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян, IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF 1.2. Срокът на валидност на гаранцията за участие, в случаите когато тя е банкова гаранция, следва да е не по-малко от 30 дни след изтичане на срока на валидност на офертите. 2. Участникът, определен за изпълнители за всяка обособена позиция на поръчката, представят при подписване на договора гаранция за изпълнение на договора – сума в размер на 3 % от стойността на поръчката без ДДС. 2.1.Гаранцията за изпълнение се предоставя в полза на Възложителя и представя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума, преведена по банковата сметка: в лева: Банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян IBAN: BG34UNCR76301039298950 BIC: UNCRBGSF 2.2. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка. Валидността на гаранцията следва да е не по-малко от 20 дни след датата на изпълнение на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начини на финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредби, които ги уреждат

1. Трудът за ремонта /за влагането на нови части/ компоненти е включен в месечната цена за поддръжка. 2. Плащането по договора ще се извършва ежемесечно до 10 /десето/ число на съответния месец, следващ отчетния период, след представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на оригинална данъчна фактура и месечен протокол за извършени дейности, подписан от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ без забележки. 3. Ако има разлика в цената по фактурата и в месечната цена по договора, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ заплаща по-ниската от двете цени. 4. Сумата за плащане ще се превежда по банков път по сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 5. Отстраняване на повреди и щети, предизвикани от природни бедствия, пожари, наводнения и неспазване на техническите изисквания за работа се заплащат допълнително, след подписан от двете страни по настоящия договор на констативен протокол за щетите и извършените ремонтни дейности от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимално съдържание споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: • всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора, като задължително се определи представляващия; • точно и ясно трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете на обединението; • избрания за представляващ партньор на обединението да е упълномощен да получава указания за и от името на всеки член на обединението; • всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Оферта, представена от обединение от две или повече фирми като партньори, трябва да отговаря на следното изискване - всички документи, съставляващи Офертата, трябва да бъдат подписани така, че да бъдат юридически обвързващи за всички партньори.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на Участник в процедурата: 1. Наличие на някое от обстоятелствата, посочени в чл. 47, ал. 1 (с изключение на т. 1, б."е"), ал. 2 (с изключение на т. 2 и 2а) и ал. 5 от Закон за обществените поръчки (ЗОП) 2. Непредставяне на някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП, посочени в обявлението и документацията на Възложителя; 3. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. Представяне на оферта, която не съдържа Техническа оферта или е представена Техническа оферта, която не отговаря на предварително обявените условия, описани в одобреното от Възложителя Техническо задание; 5. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените минимални изисквания на Възложителя; 6. Представяне на оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП; 7. Участник, за когото по реда на чл. 68, ал. 11 е установено, че е представил навярна информация за доказване на съответствието му с обявените от Възложителя критерии за подбор.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, могат да участват в процедурата за обществена поръчка и да подават оферта. Участник не може да бъде отстранен от процедура за възлагане на обществена поръчка на основание на неговия статут или правноорганизационната му форма, когато той има право да предоставя съответната услуга в държавата членка, в която е установен. II. Офертата трябва да съдържа: А. ПЛИК № 1 - "ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР": 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника или от упълномощено от него лице, съгласно чл.56, ал.1, т.14 от ЗОП; 2. Образец 1: Писмо към офертата; 3. Документ за закупена документация за участие; 4. Заверено от участника копие от удостоверение за актуално състояние или единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от ЗТР (когато участникът е българско юридическо лице или едноличен търговец и е регистриран/пререгистриран по реда на ЗТР); заверено копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Чуждестранните юридически лица представят съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която са установени; 5. Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата (оригинал), когато офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация; 6. Оригинал или нотариално заверено копие на документ, подписан от всички лица в обединението, в който е посочен представляващият. /Представя се само ако участник е обединение./; 7. Гаранция за участие (ако е банкова гаранция – оригинал по Образец 2); 8. Образец 3: Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1, ал. 2, т. 5, ал. 5 т. 1 от ЗОП; 9. Образец 4: Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 3 и 4, ал. 5, т. 2 от ЗОП; 10. Образец 5: Декларация за използване на подизпълнители /в приложимия случай/; 11. Образец 6: Декларация за съгласие за участие като подизпълнител /в приложимия случай/; 12. Образец 7: Декларация за приемане на условията на проекта на договора; 13. Заверени копия на оторизационни писма от производителите на оборудването за сервизно обслужване, включително и във фабриките на производителя, на програмно-техническите компоненти на системата, включени в обществената поръчка и описани в раздел II.1.5 на обявлението и съответно в документацията за участие; 14. Документите, посочени в раздел III.2.3. на обявлението; 15. Декларация по Образец 11 за спазване на нормативната уредба в Република България при изпълнение на поръчката; 16. Декларация по Образец 12 за посещение на обекта Б. ПЛИК№2 – ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА; В. ПЛИК №3 – „ПРЕДЛАГАНА ЦЕНА” Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по т. 4, 8 и 9 се представят за всеки член от обединението, а документите по т. 14, съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП, се представят от партньорите, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности

Възложителят няма изисквания за икономически и финансови възможности на участниците.

ІІІ.2.3) Технически възможности

1. Участникът трябва да е изпълнил или да изпълнява услуги по минимум два договора за „подобни видове услуги” за последните три години преди крайния срок за подаване на оферти За целта участникът трябва да представи списък на минимум два изпълнени или изпълнявани договори за изброените по-долу „подобни видове услуги” за последните три години преди изтичане на крайния срок за представяне на оферти. „Подобни видове услуги” са услуги по договори за програмно-техническо обслужване на система за управление, сигнална охрана и контрол на достъпа с подобни параметри и обхват на обявените в настоящата поръчка. Всички договори, с които участникът покрива минималното изискване на Възложителя по т.1, трябва да бъдат придружени от препоръки за добро изпълнение /минимум два броя/. Препоръките за добро изпълнение трябва да посочват: датата и период на изпълнението; качество на извършените услуги. Препоръките се представят в оригинал или заверени копия. Те трябва да са с изходящ номер, дата и телефон за връзка с Възложителя на изпълнения договор . Когато участникът участва самостоятелно и/или ползва подизпълнители минималните изисквания на Възложителя по т.1, трябва да бъдат изпълнени от самия участник, без да бъде вземан под внимание дела на подизпълнителите. Когато участникът е обединение и/или ползва подизпълнители минималните изисквания на Възложителя по т.1 от документацията, трябва да бъдат изпълнени общо от партньорите в обединението без да бъде вземан под внимание дела на подизпълнителите. Изпълнението на минималното изискване по т.1. се доказва със списъка на договорите на изпълнени или изпълнявани „подобни видове услуги” за последните три години преди крайния срок за представяне на оферти, придружен от препоръки за добро изпълнение. 2. Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката, в който да са включени специалисти със следната квалификация: 2.1. минимум един експерт информационно осигуряване с: - минимална образователна степен магистър – висше техническо образование или приравнено към него - допълнителна професионална квалификация: Администриране и поддържане на сървър Microsoft Windows Server 2003 или по-висока версия; инсталация и конфигуриране на камери Axis; да притежава сертификат за одит и управление на информационни системи за сигурност, които да отговарят на изискванията на ISO 27001:2005 и ISO 19011:2002, издаден от независими лица, акредитирани по съответната серия европейски стандарти. 2.2. минимум един експерт телекомуникации и радиоелектроника с: - минимална образователна степен магистър – висше техническо образование или приравнено към него - допълнителна професионална квалификация: видео-мениджмънт софтуерните платформи Milestone XProtect Enterprise; Milestone XProtect Corporate; Milestone XProtect Analitics; Agent Vi-System; 2.3. минимум един техник електронно-изчислителна техника с: - минимална образователна степен – средно специално образование или приравнено към него - допълнителна професионална квалификация - инсталация и конфигуриране на камери AXIS. Изпълнението на минималното изискване по т.2. се доказва със списък на екипа от специалисти, предложен от участника за изпълнение на поръчката, към който се прилагат автобиографии по образец, подписани лично от всеки един специалист. В образеца всеки от специалистите трябва да декларира, че ще бъде на разположение за срока на изпълнение на поръчката. Образованието се доказва с представяне на копие от дипломи за завършено образование със съответната образователна степен. Допълнителната професионална квалификация се доказва с представяне на копие от сертификати за завършен курс на обучение, от които да е видна минималната професионална квалификация, изискуема от възложителя, за всеки един от предложените експерти. Информацията продължава в раздел VI.3. Допълнителна информация

ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговорен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
18.02.2014 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена
24 BGN
Условия и начин на плащане

Заплащането на документацията може да се извърши в касата на „Метрополитен” ЕАД, етаж 3, всеки работен ден от 8:30 до 12:00 часа или по банков път по сметка на „Метрополитен” ЕАД: в лева: Банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян, IBAN: BG34 UNCR 7630 1039 2989 50, BIC: UNCR BGSF. Документацията се получава от Метрополитен ЕАД, отдел Обществени поръчки, етаж 2, стая 23, срещу документ за заплащането й, всеки работен ден от 8:30 до 12:00 часа и от 13:30 до16:30 часа.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
25.02.2014 г.  Час: 12:00
IV.3.5) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.6) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

200

IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 25.02.2014 г.  Час: 14:00
Място

гр. София, "Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис I" № 121, етаж 1 - Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел могат да присъстват на действията на комисията по чл. 68, ал. 3 и чл. 69а, ал. 3 от ЗОП. Възложителят ще обяви датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти предварително на интернет адреса си - профил на купувача.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.3. Технически възможности: Когато участник предвижда участието на подизпълнители за изпълнение на конкретен вид работа от настоящата поръчка, съгласно чл.56, ал.2 от ЗОП, за тях се прилагат съответните документи, а изискванията към тях за технически възможности се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението се прилагат приложимите документи по чл.56, ал.3 от ЗОП. Участник, който не покрие минималните изисквания на Възложителя за технически възможности и квалификация, ще се счита за представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

"Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис I" № 121, Република България 1000, София, Тел.: 02 9212026; 02 9212083

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

15.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ