Версия за печат

00383-2014-0001

BG-Добрич: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Доставки

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община град Добрич, ул.България №12, За: Маргарита Илиева и Силвия Иванова, Република България 9300, Добрич, Тел.: 058 600001, E-mail: dobrich@dobrich.bg, Факс: 058 600166

Място/места за контакт: Община град Добрич

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.dobrich.bg.

Адрес на профила на купувача: www.dobrich.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Осигуряване на закуска и/или плод, и/или мляко /чай/, включително млечно-кисели продукти за децата от III и IV подготвителни групи в целодневните детски градини в град Добрич" по Национална програма "За по-пълно обхващане на ученици в задължителна училищна възраст" но МОМН

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Доставки
Покупка 
Място на изпълнение: град Добрич
Код NUTS: BG332
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обществена поръчка с предмет: "Осигуряване на закуска и/или плод, и/или мляко /чай/, включително млечно-кисели продукти за децата от III и IV подготвителни групи в целодневните детски градини в град Добрич" по Национална програма "За по-пълно обхващане на ученици в задължителна училищна възраст" на МОМН. Целта на поръчката е обхващане и задържане на децата в задължителна предучилищна възраст в общинските детски градини.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

15511000, 15863000, 03220000

Описание:

Мляко
Чай
Зеленчуци, плодове и черупкови плодове

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предвидени са 144 доставки за 1232 деца.

Прогнозна стойност без ДДС
73920 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.12.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. ГАРАНЦИЯ ЗА УЧАСТИЕ: Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: • парична сума в размер на 730 лева, преведена по сметка на Община град Добрич в “Общинска банка” АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF или • оригинал на банкова гаранция на същата стойност. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима със срок на валидност 30 (тридесет) календарни дни след датата на изтичане на срока на валидност на офертата. 2. ГАРАНЦИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА: Гаранцията за изпълнение на договора се представя в една от следните форми: • парична сума в размер на 3 % от стойността на договора без ДДС, за всяка обособена позиция преведена по сметка на Община град Добрич в “Общинска банка” АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF или • оригинал на банкова гаранция на същата стойност. Банковата гаранция следва да бъде неотменима и безусловна, да бъде със срок 30 (тридесет) календарни дни след датата на изтичане на срока на изпълнение на договора. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането е от МОМН. Средствата са целеви и пристигат в бюджета на Община град Добрич. Условията за плащане са подробно описани в приложения към документацията договор.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че Участникът участва като обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава Участниците в обединението представят споразумение/договор за обединяване. Споразумението/договорът за създаване на обединение следва да бъде представено в оригинал или заверено копие „Вярно с оригинала” и подписи на членовете на обединението на всяка страница. Споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които: 1. определят точно и ясно разпределението на изпълнението на отделните видове дейности между отделните участници в обединението. Разпределението следва да посочва съответния вид дейност, който ще се изпълнява от всеки от членовете на обединението. Изискването е с цел осигуряване на възможност за преценка за спазване на изискванията на ЗОП и настоящата документация от отделните членове на обединението и съгласно чл.25, ал.8 от ЗОП; 2. гарантират, че всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; 3. посочват задължително физическото лице/физическите лица, упълномощено/ упълномощени да представляват обединението пред трети лица, в т.ч. и пред възложителя, и да подписват всички документи от името на обединението; 4. гарантират, че всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; 5. гарантират, че съставът на обединението няма да се променя след сключването на договора за възлагане на обществена поръчка, до окончателното му изпълнение. В случай че участник в процедурата е обединение, изискванията за икономическо и финансово състояние, технически възможности и квалификация, ще се прилагат за обединението като цяло, освен когато в настоящата документация изрично е посочено обратното. Документите за доказване на съответствие с критериите за подбор се представят само за членовете на обединението, чрез които участникът доказва съответствието си с критериите за подбор. Когато определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Съгласно чл.69, ал.1 от ЗОП, Комисията предлага за отстраняване от процедурата участник: 1. който не е представил някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП; 2. за когото са налице обстоятелства по чл. 47, ал. 1 и 5 от ЗОП и посочените в обявлението обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, а именно: 1. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към общината, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 3. който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на възложителя; 4. който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП; 5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор. От участие в процедурата се отстранява участник и при наличие на някое от останалите основания за отстраняване от участие, посочени в ЗОП, други относими към процедурите за възлагане на обществени поръчки нормативни документи и в документацията за участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: ОФЕРТАТА ТРЯБВА ДА СЪДЪРЖА: ПЛИК 1. "Документи за подбор", в който се поставят документите, изисквани от възложителя, отнасящи се до критериите за подбор на участниците: 1. Оферта за участие – ОБРАЗЕЦ 1; 2. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан и подпечатан от участника; 3. Копие от документа за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; - копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице; - Споразумение/договор за създаване на обединение (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице). Споразумението/договорът за създаване на обединение следва да бъде представено в оригинал или заверено копие „Вярно с оригинала” и подписи на членовете на обединението на всяка страница. В случай, че обединението има регистрация в Регистър БУЛСТАТ, да се представи БУЛСТАТ на обединението; - при участници обединения - документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият; - документ за регистрация на чуждестранното лице, съобразно националното му законодателство, като документът бъде представен в официален превод (за юридическо лице, което не е регистрирано в Р България). - когато Участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят от всяко физическо или юридическо лице, включени в обединението. - когато Участникът предвижда участието на подизпълнители, документите се представят за всеки от тях. Ако е посочен ЕИК, участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в търговския регистър. 4. Документ за гаранция за участие, в зависимост от формата, която участникът е избрал /парична сума или банкова гаранция / - оригинал на платежния документ или оригинал на банковата гаранция; 5. Сведения за участника – съгласно ОБРАЗЕЦ 2; 6. Декларация по чл.47, ал.1 от ЗОП – съгласно ОБРАЗЕЦ 3; 7. Декларация по чл.47, ал.2 от ЗОП – съгласно ОБРАЗЕЦ 4; 8. Декларация по чл.47, ал.5 от ЗОП – съгласно ОБРАЗЕЦ 5; 9. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за ползване или не на подизпълнител – съгласно ОБРАЗЕЦ 6; 10. Когато за изпълнение на обществената поръчка се предвижда участие на подизпълнител/и, се попълва Декларация за съгласие за участие като подизпълнител – съгласно ОБРАЗЕЦ 7; 11. Декларация за запознаване с условията на обществената поръчка – съгласно ОБРАЗЕЦ 8; 12. Декларация за приемане клаузите на проекта на договора – съгласно ОБРАЗЕЦ 9; 13. Документ за закупена документация – заверено копие; 14. Доказателства за икономическо и финансово състояние по чл.50 от ЗОП - съгласно изискванията на Възложителя; 15. Доказателства за техническите възможности и/или квалификацията на участниците - съгласно изискванията на Възложителя; ПЛИК 2. "Предложение за изпълнение на поръчката", в който се поставят документите, свързани с изпълнението на поръчката, съобразно избрания от възложителя критерий и посочените в документацията изисквания: 1. Попълнено и подписано Техническо предложение - попълват се приложените към документацията Образец 12. ПЛИК 3. "Предлагана цена", който съдържа: 1. Ценово предложение – попълва се приложения към документацията Образец 13.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 14.Доказателства за икономическо и финансово състояние по чл.50 от ЗОП: 1.ОПР и Баланс за предходните 3 /три/ финансово приключили години /2010,2011,2012 г./ ; В случай, че участникът е посочил Единен идентификационен код и ГФО са обявени в търговския регистър,горепосочените документи могат да не се представят към офертата. 2.Справка - декларация за оборота от дейности сходни с предмета на настоящата поръчка за последните 3 /три/ финансово приключили години /2010,2011,2012 г./ или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - попълва се приложения към документацията Образец 10.
Минимални изисквания: 1. Заверени от участника копия на ОПР и Баланс за предходните 3 /три/ финансово приключили години /2010,2011,2012 г./ ; 2.Участникът трябва да има реализиран оборот от дейности сходни с предмета на настоящата поръчка не по-малко от 100 000 лева без ДДС общо за последните три финансово приключили години /2010,2011,2012 г./ или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Когато Участникът в процедурата е обединение,което не е юридическо лице, минималните икономически изисквания се прилагат за обединението като цяло. При участие на подизпълнител, минималните икономически изисквания се прилагат съобразно вида и дела на неговото участие. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В случай, че не отговаря на горните изисквания, Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 15.Доказателства за техническите възможности и/или квалификацията на участниците: 15.1. Справка - декларация на договорите за доставки, сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 години, считано до крайния срок за подаване на оферти или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, сходни с предмета на настоящата поръчка. Списъкът трябва да съдържа: дата на договора, име на Възложителя, предмет на договора, срок на изпълнение, стойност без ДДС на договора, описание на дейностите – попълва се приложения към документацията ОБРАЗЕЦ 11. Към справката – декларация, участникът прилага референции/препоръки за добро изпълнение от съответния възложител. В тези препоръки трябва да са посочени стойност, дата и място на доставката, както и дали доставките са изпълнени професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Референциите за договорите, с които участникът доказва изпълнението на критериите за допустимост са задължителни. 15.2. Списък на транспортните средства, с които участника разполага за изпълнение на поръчката, които са регистрирани в ОДБХ, придружени с удостоверения издадени от съответната ОДБХ или друг оторизиран орган. Удостоверенията във връзка с чл.36, ал.3 от Закона за здравето за вписване в регистъра на обектите с обществено предназначение – транспортни средства /собствени или наети/ със специално предназначение, съгласно изискванията на Наредба № 9/ 21.03.2005 година. Към списъка се прилагат копия на регистрационните талони, удостоверяващи собствеността на превозните средства. В случай, че транспортните средства не са собствени, се прилага договор за наем /лизинг/, в които да е удостоверено, че транспортните средства за специализиран превоз ще са на разположение за срока на поръчката. 15.3. Заверено копие от Удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните, от което да е видно, че участникът има право да произвежда и/или търгува с хранителни продукти.
Минимални изисквания: 15.1. Участникът следва да е изпълнил през последните 3 години, считано до крайния срок за подаване на оферти или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, минимум 3 /три/ договора сходни с предмета на настоящата поръчка. Това изискване се доказва с препоръки /референции/ за добро изпълнение, включващи информация за предмета, кратко описание на извършените дейности, тяхната стойност, срока на изпълнение и възложителя. 15.2. Участникът следва да разполага с минимум 1 /един/ брой собствено или наето транспортно средство за превоз на суровини и храни удостоверен с разрешително за превоз на хранителна продукция.. В случай, че транспортното средство не е собствено – се прилага договор за наем, в който да е удостоверено, че ще е на разположение за срока на поръчката. 15.3. Участникът следва да притежават валидно Удостоверение за регистрация по чл.12 от Закона за храните на обекта за производство или търговия с храни от Областната дирекция по безопасност на храните ОДБХ по местонахождение на обекта. Когато Участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания се прилагат за обединението като цяло, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнител, минималните изисквания се прилагат съобразно вида и дела на неговото участие. Участникът може да ползва ресурсите и на други физически или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. В случай, че не отговаря на горните изисквания, Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Цена за доставка на плод, мляко, млечно-кисел продукт на дете на ден в лева ; тежест: 80
Показател: Грамаж; тежест: 20

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.01.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие се получава всеки работен ден от 08:00 – 17:00 часа в Центъра за услуги и информация /ЦУИ/ в сградата на Община град Добрич, срещу документ за закупена документация в размер на 10 лева без ДДС или 12 лева с ДДС, внесени в касата на ЦУИ. Документацията може да бъде закупена и по банков път, като цената на документацията следва да бъде преведена по следната сметка на Община град Добрич в Общинска банка АД, клон Добрич: IBAN: BG 06 SOMB 9130 8410 000644 BIC: SOMBBGSF Код за вид плащане: 44 70 00 Възложителят изпраща документацията за сметка на лицето, отправило искането, след получаване на копие от платежния документ по факс (058/600166) или на e-mail: dobrich@dobrich.bg, с посочени данни за фактура, телефон, факс и актуален адрес, на който да бъде изпратена тръжната документация.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
06.02.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 07.02.2014 г.  Час: 10:00
Място

В сградата на Община град Добрич, гр.Добрич, ул."България" №12, малката заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представителите на горепосочените лица, желаещи да присъстват при отварянето на офертите, е необходимо да представят следните документи: 1. За участници в процедурата - представляващ/и участника представят документ за самоличност; 2. за уполномощените представители на участниците - документ за самоличност и пълномощно; 3. За представителите на средствата за масово осведомяване - служебна карта или друг документ удостоверяващ служебно положение, по силата на което лицето има право на присъствие; 4. За юридическите лица с нестопанска цел - представляващия/ите юридическото лице с нестопанска цел, представят документ за самоличност. За упълномощените представители на юридическото лице с нестопанска цел - документ за самоличност и пълномощно.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

На основание чл.64, ал.3 от ЗОП, срокът от 40 дни е намален със 7 дни, тъй като обявлението е изпратено по електронен път и с още 5 дни, тъй като от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителят ще предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на посочения в обявлението интернет адрес - http:// www.dobrich.bg

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община град Добрич, ул.България №12, Република България 9300, Добрич, Тел.: 058 600001, E-mail: dobrich@dobrich.bg, Факс: 058 600166

Интернет адрес/и:

URL: http://www.dobrich.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

09.01.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ