Версия за печат

00118-2013-0044

BG-Сливен: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

ОБЩИНА СЛИВЕН, Бул. "Цар Освободител" 1, За: инж. Христо Георгиев, България 8800, Сливен, Тел.: 044 611311, E-mail: hgeorgiev@sliven.bg, Факс: 044 662350

Място/места за контакт: инж. Христо Георгиев

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sliven.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.sliven.bg/index.csp?f=PublicOrders.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги
Обществен ред и сигурност
Околна среда
Икономическа и финансова дейност
Здравеопазване
Настаняване/жилищно строителство и места за отдих и култура
Социална закрила
Отдих, култура и религия
Образование

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Изпълнение на сроително-монтажни работи по проект: „Зелени, достъпни и активни пешеходни зони“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: гр. Сливен
Код NUTS: BG342
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обществената поръчка обхваща дейности по изпълнение на СМР по проект: BG161PO001/1.4-09/2012/001 „Зелени, достъпни и активни пешеходни зони”, Предвидените за изпълнение СМР са съгласно подробни КС, одобрен инвестиционен проект, пълно описание на обхвата на поръчката и техническо задание. Настоящата поръчка включва изпълнение на СМР на следните основни подобекти: •ПЛОЩАДНИ ПРОСТРАНСТВА ОКОЛО СГРАДАТА НА ОБЩИНА СЛИВЕН - вкл. изп. в две зони:южна зона -пред сградата на Общината и източната зона, включва площта пред източното крило на сградата на Общината; осн.СМР, предвидени за изп. са:оформление на зелени площи, декоративна настилка от цветни гранити и пълнеж от цветен ситен паваж от вибропресовани бетонови блокчета,предвидени са 3 бр. водни площи под стъклено покритие и два по 5 бр. „сухи фонтани”,озеленяването е с дървесна и друга растителност съгласно дендрологичен проект, изп.на паргинг с нова асфалтова настилка, нова тротоарна настилка с вибропресовани бетонови блокчета; монтират и нови улични бордюри. Подменят се съществуващите капаци на ревизионни шахти с нови алуминиеви интегрирани в настилката съответно с пълнеж от гранит и с пълнеж от унипавета. Предвижда се поставянето на кошчета за отпадъци, седалки върху гранитни масиви, решетки за същ. отводнителни шахти /канали/ от полимербетон и афиш колони с вградено осветление /по детайл; • ПЕШЕХОДНА ЗОНА ОТ „СТАРИЯ БРЯСТ” ДО НТС -нови зелени площи в комбинация със съществуващи и новозасадени дървета. Ще се поставят нови пейки за сядане около дървета и зелени площи /по детайл/ и нови седалки върху съществуващите гранитни масиви;нова настилка от вибропресовани бетонови блокчета;изграждането на две нови детски площадки - за деца до 5 г.и за деца до 12 год.; ремонтиране на съществуващия фонтан;нови седалки; • ПЕШЕХОДНА ЗОНА ОТ ПЛОЩАД „Д. ЖЕЛЯЗКОВ – ФАБРИКАДЖИЯТА /НТС/ – ДО ГРАДИНСКИ МОСТ - Подпорните стени са от монолитен стоманобетон, монтира се шапка от термолющен гранит;зелени площи- оформени със скрит бордюр от плочи термолющен гранит; Оформлението на свободностоящите дървета е предвидено с пътни бордюри, повдигнати над нивото на настилката и запълнени с мулч, положен върху геотекстилна основа;налстилки от термолющен гранит или от вибропресовани бетонови блокчета върху легло от ситен пясък, армирана бетонова настилка с дренажни отвори и трошено-каменна настилка съгласно детайлите и указанията дадени на чертежите.Изп. на 11 стълба от монолитен стоманобетон, облицовани с плочи от полиран гранит с вградени LED осветителни тела.Предвидени са рампи към повдигнати пешеходни пътеки по двата булеварда, настилка оттактилни плочи; изпълнение на два фонтана;предвидени са пейки и алейно осветление;•БУЛ. „ЦАР ОСВОБОДИТЕЛ” ОТ КРЪСТОВИЩЕ С БУЛ. „ЦАР СИМЕОН” ДО ВРЪЗКАТА С УЛ. „ВЕЛИКОКНЯЖЕВСКА”-рехабилитация и частична реконструкция на съществуващата улица.Предвиждат се110 паркоместа във всички паркинги към улицата; асфалтова настилка;Тротоарните настилки се изпълняват от унипавета от пресован бетон;повдигнати с 7см. пешеходни пътеки, тротоарни рампи за инвалиди и настилки от тактилни плочи; кошчета, ревизионни шахти; ПЛОЩАД „ХАДЖИ ДИМИТЪР” – ИЗТОЧНА ЧАСТ -оформяне на площадно пространство с декоративни цветни настилки;ново дървесно озеленяване; цветарници;изграждане на нова подпорна стена от север на църквата Св.Димитър, нова декоративна настилка от вибропресовани бетонови блокчета, озеленяване по проект, монтиране на пейки, афиш колона, кошчета за отпадъци, помяна на капаци на ревизионни шахти с нови алуминиеви интегрирани в настилката /по детайл/;осветление по проект, отводняване по проект;

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45233253, 45233260, 45233262, 45233200

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни работи по полагане на пътна настилка на пешеходни улици
Строителни и монтажни работи на пешеходни пътища
Строителни и монтажни работи по изграждане на пешеходни зони
Строителни работи по полагане на пътна настилка на пътища

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обществената поръчка включва изпълнение на СМР съгласно количествена сметка, одобрен инвестиционен проект, пълно описание на обхвата на поръчката и техническо задание за следните подобекти: •ПЛОЩАДНИ ПРОСТРАНСТВА ОКОЛО СГРАДАТА НА ОБЩИНА СЛИВЕН - вкл. изп. в две зони:южна зона /3838 кв.м/ - пред сградата на Общината и източната зона /6261 кв.м/ включва площта пред източното крило на сградата на Общината; осн.СМР, предвидени за изп. са:зелени площи /951 кв.м/, /2923 кв.м/, декоративна настилка от цветни гранити и пълнеж от цветен ситен паваж от вибропресовани бетонови блокчета,предвидени са 3 бр. водни площи под стъклено покритие и два по 5 бр. „сухи фонтани”,озеленяването е с дървесна и друга растителност съгласно дендрологичен проект, изп.на паргинг с нова асфалтова настилка – 1090 кв.м, нова тротоарна настилка – 348 кв.м с вибропресовани бетонови блокчета; монтират и нови улични бордюри с размери 50х18х35см и 50х15х25см. Подменят се съществуващите капаци на ревизионни шахти с нови алуминиеви интегрирани в настилката съответно с пълнеж от гранит – 11 бр. и с пълнеж от унипавета – 15 бр. Предвижда се поставянето на кошчета за отпадъци - 22бр., седалки върху гранитни масиви - 26 бр., решетки за същ. отводнителни шахти /канали/ от полимербетон - 14,5 лин.м и афиш колони с вградено осветление /по детайл- 4 бр.; • ПЕШЕХОДНА ЗОНА ОТ „СТАРИЯ БРЯСТ” ДО НТС -нови зелени площи в комбинация със съществуващи и новозасадени дървета. Ще се поставят нови пейки за сядане около дървета и зелени площи /по детайл/ и нови седалки върху съществуващите гранитни масиви;нова настилка от вибропресовани бетонови блокчета;изграждането на две нови детски площадки - за деца до 5 г.и за деца до 12 год.; ремонтиране на съществуващия фонтан;нови седалки; • ПЕШЕХОДНА ЗОНА ОТ ПЛОЩАД „Д. ЖЕЛЯЗКОВ – ФАБРИКАДЖИЯТА /НТС/ – ДО ГРАДИНСКИ МОСТ - Подпорните стени са от монолитен стоманобетон, монтира се шапка от термолющен гранит. зелени площи- оформени със скрит бордюр от плочи термолющен гранит с дебелина 3 см.; Оформлението на свободностоящите дървета е предвидено с пътни бордюри, повдигнати над нивото на настилката и запълнени с мулч, положен върху геотекстилна основа;налстилки от термолющен гранит или от вибропресовани бетонови блокчета върху легло от ситен пясък, армирана бетонова настилка с дренажни отвори и трошено-каменна настилка съгласно детайлите и указанията дадени на чертежите.Изп. на 11 стълба от монолитен стоманобетон, облицовани с плочи от полиран гранит с вградени LED осветителни тела.Предвидени са рампи към повдигнати пешеходни пътеки по двата булеварда, настилка оттактилни плочи; изпълнение на два фонтана;предвидени са пейки и алейно осветление;• БУЛ. „ЦАР ОСВОБОДИТЕЛ” ОТ КРЪСТОВИЩЕ С БУЛ. „ЦАР СИМЕОН” ДО ВРЪЗКАТА С УЛ. „ВЕЛИКОКНЯЖЕВСКА”-рехабилитация и частична реконструкция на съществуващата улица с дължина 326 лин.м.Предвиждат се110 паркоместа във всички паркинги към улицата; асфалтова настилка – 3936 кв.м.Тротоарните настилки се изпълняват от унипавета от пресован бетон – 3028 кв.м;повдигнати с 7см. пешеходни пътеки – 2 бр., тротоарни рампи за инвалиди и настилки от тактилни плочи; 11бр.кошчета, ревизионни шахти; ПЛОЩАД „ХАДЖИ ДИМИТЪР” – ИЗТОЧНА ЧАСТ -оформяне на площадно пространство с декоративни цветни настилки–1721 кв.м;ново дървесно озеленяване; цветарници;изграждане на нова подпорна стена от север на църквата Св.Димитър, нова декоративна настилка от вибропресовани бетонови блокчета -973кв.м., озеленяване по проект, 29бр.пейки, афиш колона-1бр., кошчета за отпадъци-10бр., помяна на капаци на ревизионни шахти с нови алуминиеви интегрирани в настилката /по детайл/ - 2 бр.;осветление по проект, отводняване по проект

Прогнозна стойност без ДДС
3725330 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

240


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Условия и размер на гаранцията за участие: Участниците следва да представят с офертата си и документ (в оригинал) за внесена или учредена гаранция за участие в размер на 37 000,00 лева (тридесет и седем хиляди лева). Гаранцията трябва да бъде под формата на парична сума или банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. - Паричната сума следва да бъде внесена предварително по сметка на Възложителя: IBAN: BG37 KORP 9220 3338 7643 01, BIC: KORPBGSF при ТБ „Корпоративна търговска банка” АД, финансов център Сливен. Банковата гаранция за участие следва да е безусловна и неотменима, да е издадена в полза на възложителя за конкретната поръчка и да е със срок на валидност - не по-кратък от срока на валидност на офертата. Банковата гаранция се представя по приложения образец от документацията или по образец, утвърден от съответната банка, ако тази гаранция за участие съдържа основните елементи, посочени в образеца.Възложителят освобождава гаранциите за участие на: - отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; - класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. - При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител.Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато участник:- оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;- е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка.2.Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора: Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, е длъжен да представи гаранция за изпълнение на договора в размер на 2 (два) % от стойността на обществената поръчка без ДДС.Гаранцията за изпълнение трябва да бъде представена в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Определеният за изпълнител избира сам формата на гаранцията за изпълнение.Паричната сума следва да бъде внесена предварително по следната банкова сметка на Община Сливен: IBAN: BG37 KORP 9220 3338 7643 01, BIC: KORPBGSF при ТБ „Корпоративна търговска банка” АД, финансов център Сливен.Банковата гаранция за изпълнение следва да е безусловна и неотменима, да е издадена в полза на възложителя за конкретния договор и да е със срок на валидност до 28 дни след изтичане срока на изпълнение. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на обслужващата ги банка, стига тя да съдържа цялата необходима информация. Гаранцията за изпълнението на договора се задържа и освобождава в съответствие с условията, определени в проекта на договор.Банковите разходи по откриването на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора са за сметка на участника /изпълнителя. Участникът/Изпълнителят трябва да заплати необходимите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата документация за участие.Възложителят освобождава гаранциите за участие и за изпълнение на договора без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Проекта на договор предвижда представяне на гаранция за авансово плащане, която трябва да е неотменима и безусловна банкова гаранция в размер на 20 % от договорената стойност, издадена в полза на Възложителя със срок на валидност до 28 дни след изтичането на крайния срок за завършване на обекта съгласно приложен образец.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

І.Заплащането на изпълнените СМР за целия обект се осъществява по следната схема: 1. авансово плащане към ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, в размер на 20 % (двадесет процента) от договорената стойност, което се осъществява до 25 работни дни, считано от изпълнение на следните кумулативни условия: а) подписване на Протокол Обр. 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа за всеки един от подобектите; б) получаване от Възложителя на авансово плащане по Договора за безвъзмездна финансова помощ; в) предоставяне на банкова гаранция за авансово плащане и г) представяне на оригинална фактура от Изпълнителя, съдържаща в описателната си част текста “Разходът е по проект за безвъзмездна помощ по договор № BG161PO001/1.4-09/2012/001 по ОПРР”; 2. междинни плащания към ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, в размер до 65% от договорената стойност, които се осъществяват до 15 работни дни по реда посочен в т.ІІ. 3. Окончателното плащане към ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, което се осъществява до 10 работни дни след изпълнение на следните кумулативно дадени условия: а) подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - Констативен акт обр. № 15 за всеки един от подобектите – предмет на поръчката, без забележки по изпълнението; и б) представяне на документите, посочени в т.ІІ. ІІ. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща по банков път на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ изпълнените СМР срещу представени от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ: - Протокол за приемане на извършени СМР по образец, подписан от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, строителния надзор и консултанта, опредлен да управлява проекта и представен задължително на хартиен и на електронен носител във формат Excel; - Отчет за действително извършените разходи за изпълнение на СМР, подписан от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, извършващия строителен надзор на обекта и консултанта, определен да управлява проекта; - Сметка за изплащане на СМР, подписана и одобрена от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ; - Оригинална фактура, на стойност равна на стойността на Сметката след пропорционално приспадане на съответния процент аванс, платен съгласно ал.2, т.1 по-долу и съдържаща в описателната си част текста “Разходът е по проект за безвъзмездна помощ по договор № BG161PO001/1.4-09/2012/001 по ОПРР”

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Плик № 1 „ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР”, в който се поставят: 1) Оферта – по образец, придружена от Списък на всички докум., съдържащи се в офертата, подписан от участника (в свободна форма); 2) Документ за регистр.на участника или ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юрид. лице или едноличен търговец. /заверено копие/. Съгласно чл.24 от ЗТР на ППЗОП, когато не е представен ЕИК участниците – юрид. лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Чуждестранните юрид.лица прилагат еквив. документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. Представя се в оф. превод. Когато участникът е физ. лице представя копие от документ за самоличност. На основание чл. 56, ал. 3, т. 1 от ЗОП, когато участникът е обединение/консорциум, което не е юрид. лице, всяко физическо и/или юрид. лице, включено в обединението/консорциума прилага съответно копие от документ за самоличност или копие на документ за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР при спазване на определените по-горе в настоящата точка условия. На основание чл.56, ал. 2 от ЗОП, когато участникът предвижда участие на подизп., документите се представят за всеки от тях при спазване на определените в настоящата документация условия; 3) Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата . Представя се в оригинал или в нотариално заверен препис; 4) Споразумение/договор за създаване на обединение/ сдружение/ консорциум за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице). Представя се в оригинал или нотариално заверен препис; 5) Документ, подписан от лицата в обед., в който задължително е посочен представляващият, когато участникът е обед. и лицето не е посочено в спораз. за създаване на обед. Представя се в оригинал или в нотариално заверен препис; 6) Декл-я за отсъствие на обст. по чл.47, ал. 1, т. 1, б. „а” до б. „д” и ал. 2, т. 2 и т. 5 от ЗОП. По образец, в оригинал; 7) Декл-я за отсъствие на обст. по чл.47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 3 и ал. 5, т. 2. По образец, в оригинал; 8) Декл-я за отсъствие на обст. по чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП. По образец, в оригинал; Наличието на кое да е от обст-та, посочени в т.1,т.2, т.3 и т.5 на ал.2 на чл. 47 от ЗОП води до отстраняване на участника. Само лишаването от правото да упражнява определена професия (строител) или дейност (строителство), свързана с предмета на настоящата обществена поръчка съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението води до отстраняване на участника.9) Декл-я за отсъствие на обст. по чл.106, параграф 1 от Регламент № 966/ 2012 г. на Европейския парламент и на Съвета, приложим към общия бюджет на Европейските общности. По образец, в оригинал; 10) Документ, удостоверяващ представянето на гар. за уч. в откритата процедура –оригинал; Продължава в Раздел VІ.3.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Застрахователна полица по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, заверено копие. Полицата трябва да бъде в сила в срока на валидност на офертата. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл. 171 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника. Когато документа е на чужд език, се представя и в превод. В случаите, когато се ползва подизпълнител, застраховката се представя за всеки един от подизпълнителите, които ще изпълняват дейности свързани със строителството; 2. Счетоводен баланс, Отчет за приходите и разходите, Отчет за паричния поток за периода 2010 г., 2011 г. и 2012 г., Справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство за 2010 г., 2011 г. и 2012 г. – за юридическите лица; за физически лица - официален документ, удостоверяващ дохода му за всяка една от последните 3 години (заверена годишна данъчна декларация /заверено копие от ТДД/ или друг еквивалентен документ) или в зависимост от датата, на която е учреден участника или е започнал дейност; 3. Информация по чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП, като се представя попълнена и подписана Декларация за изпълнение на финансовите изисквания по приложен образец. Изискването за представяне на баланс, отчети, справка за приходите на строителните предприятия не важи за участници, представили ЕИК и за които данните са достъпни в Търговския регистър към Агенция по вписванията. В случай, че участникът е чуждестранно лице, същия представя еквивалентен документ на исканите от Възложителя, съставен съобразно законодателството на страната, в която е установен. При липса на предвидена правна регламентация и несъставяне на еквивалент, участникът представя декларация за верността на посочените от него обстоятелства.Когато деклараторът е чуждестранно лице, декларацията се представя и в превод на български език. 4. Надлежни счетоводни документи, оформени съгласно приложимото законодателство, от които документи следва да е видно наличието на собствени финансови средства и/или банково удостоверение, потвърждаващо наличието на собствени разполагаеми средства и/или достъп до кредитна линия, издадено не по – рано от датата на публикуване на решението за откриване на процедурата в Регистъра по обществени поръчки на АОП.В случай, че участникът посредством удостоверение докаже достъп до кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в удостоверението следва да се съдържа изрично посочване, че се издава за участие в настоящата процедура. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискуемите по-горе документи за доказване на икономическите и финансови възможности, се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с посочените от възложителя изисквания.
Минимални изисквания: - Участниците трябва да имат застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с общ лимит на отговорността, покриваща минималната застрахователна сума за обект четвърта категория, съгласно чл. 137, ал. 1 от ЗУТ. Когато участникът е обединение/консорциум, което не е юридическо лице изискването се отнася общо за обединението, като е достатъчно един участник да представи застраховка "Професионална отговорност" по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за цялостното изпълнение на строителството на строежи от посочената категория. -Участникът трябва да има общ оборот от строителство за последните три финансово приключили години (2010, 2011 и 2012 г.) в зависимост от датата, на която същият е учреден или е започнал дейност в размер не по-малко от 9 500 000,00 лева (девет милиона и петстотин хиляди лева) без ДДС и оборот от строителство от дейности, сходни на обекта на поръчката общо за последните три финансово приключили години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която същият е учреден или е започнал дейност не по-малко от 2 000 000,00 лева (два милиона лева) без ДДС. Когато участникът е обединение/консорциум, изискването се прилага за обединението/консорциума като цяло. Под „сходни с предмета на поръчката“ строителни дейности да се разбира: изграждане/основен ремонт/ реконструкция/ рехабилитация на пътища, улици и/или съоръжения към тях и/или изграждане / основен ремонт/ реконструкция/ рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи. - За осигуряване на ритмичност по време на изпълнение на договора за обществена поръчка, участникът следва да удостовери достъп до собствени финансови ресурси или достъп до кредитна линия или достъп до друга еквивалентна форма на разполагаеми средства в размер не по-малък от 372 000,00 лева (триста седемдесет и две хиляди лева).
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък с информация за изпълнени договори за строителство през последните 5 (пет) години или в зависимост от датата, на която е учреден участника или е започнал дейност – по образец; Препоръки към минимум 1 брой изпълнен договор от списъка през последните пет години 2. Справка за инженерно – техническия и изпълнителски състав на участника, свободна форма 3. Декларация за наличие на минимален състав по образец, придружена от автобиографии по образец за всеки експерт, копия на документи, удостоверяващи образование, опит и разположение на специалиста /дипломи, сертиф., удостоверения и/или свидетелства за правосп., трудови или служебни книжки, референции, препоръки, списък на договори, съдържащ информация за вида, срока и предмета на договора и/или декларации за разположение и/или др. еквив. документи, удост. посочените обстоятелства. 4. Декл-я за разположение на техническо оборудване, строителна техника и механизация за изпълнение, по образец, придружена от документи за собственост и/или договор за наем, лизинг или друг документ, предоставящ право на ползване на участника върху декларираното оборудване, строителна техника и механизация. 5. Документи, удостоверяващи наличието на собствена/наета лаборатория за изпитване на асфалтобетонови смеси към съответна асфалтова база. Участникът може да използва ресурсите на други физ. или юрид. лица при изпълнение на поръчката, при условие, че докаже, че има на свое разположение тези ресурси. 6. Копие на сертификат ISO 9001:2008 или копия на еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. 7. Копие на сертификат ISO 14001:2004 или копия на еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискуемите по-горе документи за доказване на техническите възможности и/или квалификация, се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с посочените от възложителя изисквания. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите за доказване на техническите възможности и/или квалификация се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато документите са на чужд език се представят и в превод.
Минимални изисквания: 1. Участникът да има изпълнени минимум 1 договор за строителство през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, с предмет, сходен на предмета на настоящата поръчка. 2. Участникът следва да разполага със следните експерти: Ръководител на обект – 1 брой, който трябва да: има диплома за завършено висше образование, степен „магистър”, квалификация строителен инженер; има минимум 7 години професионален опит в ръководството и управлението на инфраструктурни обекти; Технически ръководители – 3 броя, които: да имат диплома за завършено висше образование, степен „магистър“, кв. строителен инженер или диплома за строителен техник със средно образование с четиригодишен курс на обучение; На чуждестранни лица техническата правоспособност се признава съобразно разпоредбата на чл. 163, ал.3 от ЗУТ; да имат минум 5 г. професионален стаж като технически ръководител; Електро-инженер – 1 бр., който: да има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност “електроинженер” или еквивалентна и да има минимум 3 г. професионален стаж по специалността; ВиК инженер – 1 бр., който: да има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност “ВиК” или еквивалентна и да има минимум 3 г. професионален стаж по специалността; Инженер – геодезия - 1 бр., който: да има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност „Геодезия” или еквивалент, да има минимум 3 г. професионален стаж по специалността; Озеленител - 1 бр., който: да има придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър”, специалност „Озеленяване“ или еквивалент; да има минимум 3 години професионален стаж по специалността; Експерт - контрол на качеството на СМР - 1 бр., който да отговаря на следните минимални изисквания: има диплома от завършено висше образование с квалификация строителен инженер,да има най-малко 3 г. стаж на длъжност, свързана с контрол на качеството при изпълнение на СМР, да притежава валидно удостоверение/ сертификат за вътрешен одитор по качество или друг еквивалентен документ; Експерт по безопасност и здраве - 1 бр., който да има най-малко 3 г. стаж на длъжност „Координатор по безопасност и здраве“ или друга еквивалентна длъжност, да притежава удостоверение или друг еквивалентен документ за завършен курс на обучение за безопасност и здраве при работа съгласно ЗЗБУТ, Наредба № 3 за функциите и задачите на длъжностните лица и на специализираните служби в предприятията за организиране изпълнението на дейностите, свързани със защитата и профилактиките на професионалните рискове и НАРЕДБА № РД-07-2 от 16.12.2009 г. и/или по НАРЕДБА № 2 от 22.03.2004 г. 3. Участникът да разполага със собствено или наето специализирано техническо оборудване, строителна техника и механизация, включително описание на техническото оборудване за осигуряване на качеството и оборудването за изпитване и изследване, необходимо за изпълнение на поръчката 4. Участникът да има на разположение акредитирана пътно – строителна лаборатория за изпитване на горещи асфалтобетонови смеси. 5. Участникът да е сертифициран по ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалентни. 6. Участникът да е сертифициран по ISO 14001:2004 за система за опазване на околната среда или еквивалентни.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Показател "ФО" - Предлагана цена; тежест: 30
Показател: Показател "ТО" - Техническо предложение ; тежест: 70
Показател: Подпоказател "ТО1" – Предложение за изпълнение на поръчката, включително техническите преимущества (спрямо Техническото задание и инвестиционните проекти) и функционалните характеристики; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО2" – Обяснение на потенциалните предпоставки (допускания) и рискове които могат да възникнат и да окажат влияние върху изпълнението на договора ; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО3" - Опазване на околната среда по време на изпълнението на договора; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО4" - Предложени от участника гаранционни срокове; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО5" - Срок за изпълнение на поръчката; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО6" - Максимален срок за отстраняване на дефекти през гаранционния период, след въвеждане на обекта в експлоатация; тежест: 10
Показател: Подпоказател "ТО7" - Максимален срок за изготвяне на оферта, включително подробни КСС и анализи на единичните цени, при необходимост от възлагане на допълнително строителство на основание чл. 90, ал.1, т.8 от ЗОП; тежест: 10

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
13.01.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
23.01.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

150

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 24.01.2014 г.  Час: 14:00
Място

Община Сливен, стая 19

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участници в процедурата или техни упълномощени представители и другите лица, посочени в чл. 68, ал. 3 от ЗОП



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Поръчката се изпълнява в рамките на проект BG161PO001/1.4-09/2012/001 „Зелени, достъпни и активни пешеходни зони”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от ІІІ.2.1. - 11) Копие на удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи от изискуемата категория, издадено съгласно Закона за камарата на строителите и ЗУТ или при участник – чуждестранно лице се представя еквивалентен документ, изготвен съгласно националния закон на участника, издаден от компетентен орган от държавата, в която е установен. Вписването в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено. Участникът представя към удостоверението и талоните за актуална регистрация в ЦПРС. В случай, че участникът участва като обединение, което не е юридическо лице, посоченото минимално изискване важи и следва да бъде доказано от всеки член на обединението, който, според направеното разпределение на дейностите в договора за обединение ще вземе участие в изпълнението на СМР на обекта. Когато участникът в процедурата има намерение да използва подизпълнител/и за дейности по строителство, то подизпълнителят/ите трябва да е регистриран в ЦПРС за изпълнение на дейностите, за които участника е декларирал, че ще го използва. 12) Доказателства за икон. и фин. състояние; 13) Док. за техн. Възм. и квалиф.; 14) Декл-я, че в предложената цена са спазени изискванията за закрила на заетостта, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. По образец, в оригинал; 15) Декл-я за участието на подизпълнители-по образец, в оригинал; 16) Декл-я за съгласие от подизп.-оригинал, по образец, подписана от всеки подизп.или с текст „неприложимо“; 17) Декл-я за запознаване със строителната площадка и условията за изпълнение на поръчката . По образец, в оригинал. 18) Декл-я за приемане на условията в проекта на договор. По образец, в оригинал. Когато участникът предвижда участие на подизп., документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5 и 6 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 2. Плик № 2 „ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА” в който се поставя техническото предлож. за изпълнение на поръчката и срок за изпълнение на поръчката. Подготвя се по приложения образец. 3. Плик № 3 „ПРЕДЛАГАНА ЦЕНА”– подготвя се по предложения образец и приложения. Възложителят пристъпва към отстраняване на участник след прилагане на изискв. на чл. 68, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП. Документацията е безплатна и достъпна на сайта на възложителя, раздел "Профил на купувача" http://www.sliven.bg/index.csp?f=PublicOrders до датата и часа, посочени в раздел ІV.3.3.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.12.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ