Версия за печат

00147-2013-0015

BG-Трън: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Трън, област Перник, община Трън, град Трън, пл. „Владо Тричков” №: 1;, За: Екатерина Цветанова – гл. спец. Европейски програми, Република България 2460, Трън, Тел.: 07731 9616, E-mail: obshtina_tran@mail.bg, Факс: 0884 898902

Място/места за контакт: Екатерина Цветанова – гл. спец. Европейски програми

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.tran.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Повишаване качеството на живот на населението на община Трън чрез инвестиции в центровете за спорт”.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: община Трън
Код NUTS: BG414
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обществената поръчка е в изпълнение на Договор № 14/321/01310 от 27.11.2012г., финансиран по Мярка 321 «Основни услуги за населението и икономиката в селските райони» от «Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.», подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)”; Изпълнението на предвидените СМР е насочено към подобряване качеството на живот на населението в община Трън и повишаване привлекателността на общината като добро място за живеене, физическа активност и инвестиции. В резултатите на инвестицията по проекта ще бъдат постигнати следните конкретни цели: Да се изгради и модернизира спортната инфраструктура за утвърждаване на здравословен начин живот. Да се създадат условия за спортни прояви – на местно, регионално и национално ниво - предназначени за всички възрасти, в това число за хора с увреждания и хора в неравностойно положение. Да се повиши индивидуалната мотивация на хората за системни самостоятелни занимания с физическа активност за по-добро здраве, дееспособност и дълголетие. Община Трън да се превърне в предпочитано място за реализиране на инвестиционни намерения. Да се катализира развитието на района и да се увеличи заетостта.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45236112, 45236100, 45236210

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни работи на терени за тенис кортове
Строителни работи на спортни терени на стадиони и спортни площадки
Строителни работи на терени на детски площадки

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Извършване на строително-монтажни работи по проект: „Повишаване качеството на живот на населението на община Трън чрез инвестиции в центровете за спорт”; Дейностите, предмет на стройтелно-монтажните работи включват: Реконструкция на футболно игрище с площ от 5 452 м2, изграждане на трибуни с площ от 853 м2 , козирка, изграждане на малка сграда с обслужващи функции за посетителите на стадиона с площ от 95 м2 и осветителна система на градски стадион в гр. Трън, находящ се в УПИ-стадион по плана на гр. Трън, обл. Перник, представляващ общинска собственост с обща площ от 17690 м2, като във функционалната схема влиза и съшествуващата двуетажна обслужваща сграда /включваща съблекални с тоалетни възли за отборите, канцеларии и съдийски помещения/, наскоро ремонтирана, поради което не е предмет на проектното решение. Изграждане на многофункционалният спортен комплекс - предвиден да се изгради в общински имот - УПИ-I, кв.29, по плана на гр. Трън, общ. Трън, обл. Перник с обща площ от 4715.30 м2. Спортният център се състои от многофункционална спортна зала със застроена площ от 340.30 м2 (РЗП 489.36 м2) и спортни съоръжения и площадки на открито, групирани в 5 зони, както следва: 1-ва зона - комбинирано игрище за баскетбол, волейбол и хандбал/бадминтон с площ от 552 м2 – игрището не е предназначено за провеждане на професионални състезания, а за тренировъчни и любителски игри и мероприятия. Комбинираното игрище разполага и със зона с трибуни оразмерена за 280 човека, като са предвидени и места за хора в неравностойо положение. 2-ра зона - игрище за тенис на корт с площ от 607 м2. 3-та, 4-та и 5-та зона - детска площадка, площадка за фитнес на открито и площадка за тенис на маса и шах. Площадките на открито заедно с трибуните и стълбите са с площ от 1419.50 м2.. Зелените площи са с площ от 1796,50 м2.

Прогнозна стойност без ДДС
3682354 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

15.07.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Участникът следва да представи с офертата и оригинал или заверено копие на документ за внесена/учредена гаранция за участие (без ДДС!) в размер на 30 000.00 лв.;Гаранцията за участие може да се представи под формата на банкова гаранция (образец № 16.1 или по образец на банката, която я издава при условие, че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или банков превод с платежно нареждане, вносна бележка или електронно банкиране, по сметка на община Трън, IBAN: BG88STSA93003300722169; BIC: STSABGSF, при банка: “ДСК” ЕАД - клон Трън. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за участие в ОП, за СМР по проект с рег. 14/321/01310 от 27.11.2012г. на ДФЗ”. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима със срок на валидност не по-кратък от срока на валидност на офертата. Когато участникът в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за участие.Гаранциите за участие се освобождават от възложителя по реда на чл. 62 от ЗОП. Възложителя има право да задържи гаранцията за участие при наличие на обстоятелствата по чл. 61 от ЗОП.Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция – (Образец № 16.2 или по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или банков превод с платежно нареждане, вносна бележка или електронно банкиране по сметка на община Трън: IBAN: BG88STSA93003300722169; BIC: STSABGSF, при банка: “ДСК” ЕАД - клон Трън. В нареждането за плащане следва да бъде записан следния текст: "Гаранция за изпълнение на ОП, за СМР по проект с рег. 14/321/01310 от 27.11.2012г. на ДФЗ". Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Трън и със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на работата по договора. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя оригинал на банковата гаранция или оригинали на платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора преди подписването на договора. Гаранцията за изпълнение превеждана по банков път следва да е постъпила реално в банковата сметка на Възложителя не по-късно от датата на сключване на договора.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.Когато избрания изпълнител в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за добро изпълнение.Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за авансово плащане под формата на банкова гарация по образец /Образец № 16.3/ в размер до 20 % от стойността на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Договорът се сключва в пълно съответствие с проекта на договор, от документацията и включва задължително всички предложения от офертата на определения за изпълнител. Плащането на възнаграждението по договора ще се извършва по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ посочена в издадените от него фактури, както следва: 1. Авансово плащане – до 20 % от общата сума се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, считано от датата на влизане в сила на настоящия договор, откриване на строителната площадка и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на гаранция за изплатения аванс под формата на банкова гаранция. а). Възложителят пристъпва към усвояване/реализиране на гаранцията за авансово плащане, в случай че договорът е бил прекратен по каквато и да е причина и изпълнителят не е извършил никаква работа по договора или извършената и приета работа е на стойност по-малка от стойността на изплатения аванс. В последния случай усвояването/реализирането на представената гаранция за авансово плащане е до размера на неусвоения аванс. В случай че избраният изпълнител доброволно е изплатил обратно на Възложителя дължимата сума по авансовото плащане при негово поискване, мотивирано от гореописаните условия, Възложителят не пристъпва към усвояване/реализиране на гаранцията за авансово плащане, а оригиналът на същата се връща на Изпълнителя в срок до 10 работни дни след постъпване на дължимата сума по сметката на Възложителя. б). Оригиналът на банкова гаранция за авансово плащане се връща на изпълнителя след като той е извършил работа, равностойна на аванса и срещу подписан двустранен протокол за приемане на работата на изпълнителя и съответно издадена фактура за стойността на извършената работа в срок до 10 работни дни от подписване на протокола. 2. Междинно плащане – в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на подписване на двустранен протокол, съгласно условията на този договор за приемане на работата, представяне на фактура/и и получено при Възложителя междинно плащане от Фонд "Земеделие", за финансиране на „Реконструкция на футболно игрище,изграждане на трибуни,козирка и осветителна система на градски стадион в гр. Трън” и Оборудване за градски стадион, съгласно КСС (Приложение В1 от настоящата документация), част „Архитектура” – Оборудване за трибуни, игрище и стадион”. 3. Окончателно плащане – в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на подписване на двустранен протокол за приемане на извършените СМР, съгласно условията на договора и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактура. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ издава фактура за всяко плащане в съответствие със Закона за счетоводството и ЗДДС (когато ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е данъчно задължено лице по този закон). ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да посочи в издадените от него фактури номера на настоящия договор, текста: „Разходът е по договор за отпусната финансова помощ № 14/321/01310 от 27.11.2012г. с ДФЗ”.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

При подаване на оферта, ако участникът е обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в него сключват споразумение (договор за обединение), което трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението / консорциума са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; всички членове на обединението / консорциума са задължени да бъдат солидарно отговорни към Възложителя по настоящата поръчка и договора. В договора за създаване на обединението/консорциум участниците задължително включват клаузи определящи, кои участници в него, коя част от дейностите, в какъв обем ще изпълняват - разпределение на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Участниците в обединението / консорциума следва да определят едно лице, което да ги представлява пред трети лица, както и да определят наименование на участника за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата, както и промени във вътрешното разпределение на дейностите между участниците в обединението. Когато в споразумението за създаването на обединение / консорциум липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията по чл.34 ЗОП, назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68 ал. 8 и 9 от ЗОП. В процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.Когато определеният за изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. В този случай ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация от държавата, в която са установени. Участниците в обединението носят солидарна отговорност за изпълнение на договора за обществената поръчка.

ІІІ.1.4) Други особени условия

1. Лицето, определено за изпълнител вкл. и декларираните в офертата подизпълнители, членовете на обединението, трябва да отговаря на изискванията и ограниченията в обявлението, съответно документацията, и към момента на сключване на договора за поръчката. 2.Ако при разглеждане на офертите от Възложителя бъдат установени елементи свързани с предлаганата цена, поставени извън плик 3, офертата ще бъде отхвърлена, а участникът който я е подал – отстранен от по-нататъшно участие по смисъла на чл. 69 ал. 1 т.4 ЗОП. 3.Ако участник, подизпълнител или член на обединение, или техен управител, респективно член на управителния му органи, а в случай че членовете са юридически лица – техните представители в управителния орган, декларира в съответните декларации или посочи в други документи неверни данни и обстоятелства, или представи нередовен/подправен/ документ или такъв с невярно съдържание, и това се установи от комисията по чл. 34 ЗОП в хода на процедурата по избор на изпълнител, този участник ще бъде отстранен от по-нататъшно участие в процедурата. 4.Възложителят ще отстрани от настоящата процедура участник при наличие на някое от обстоятелствата по чл.47, ал.2, т. 1, 2а /предл. първо/, 3, 4 и 5 от Закона за обществените поръчки (ЗОП); 5.Прогнозната стойност на настоящата поръчка е в размер на: 3 682 354.00 лв. без ДДС. В нея са включени непредвидени разходи, представляващи 5% без ДДС от стойността - 3 682 354.00 лв. без ДДС. Участниците следва да имат на предвид, че оферират Ценови предложения на база прогнозна стойност: 3 682 354.00 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в максимално допустим размер на 5%, който е включен в прогнозната стойност и се изчислява върху стойността за изпълнение на поръчката, която посочват участниците в своите ценови предложения!!! Офертите на участниците не трябва да надхвърлят прогнозната стойност на настоящата поръчка. В цената се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват в техническата спецификация и работния проект. Участник, предложил цена, по-висока от прогнозната стойност, ще бъде отстранен от участие за същата. 6.Документацията съдържа: 1. Решение за откриване на процедурата; 2. Обявление за обществена поръчка; 3. Изисквания и указания за подготовка на офертата, реда и условията за провеждане на открита процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП; 4. Техническа спецификация; 5. Методика за определяне на комплексната оценка на офертата, показателите и относителната им тежест; 6. Образец на Техническо и Ценово предложение; 7. Проект на договор; 8. Задължителни образци съгласно изискванията за провеждане на открита процедура по реда на ЗОП; Забележка: Работен проект „Повишаване качеството на живот на населението на община Трън чрез инвестиции в центровете за спорт” с приложени Количествени сметки е на разположение на участниците в настоящата процедура за преглед и запознаване с всички детайли по него, всеки работен ден до 13.01.2013г. – 17:00 часа в общинска администрация на община Трън, гр. Трън, п.к. 2460, площад „Владо Тричков” №: 1, телефон: 07731/91 16, факс: 0884 89 89 02, лице за контакт: Екатерина Цветанова – гл. спец. Европейски програми.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Съдържание на офертата: • ПЛИК № 1 „Документи за подбор” : 1). Удостов. за акт. състояние и док. за регистр. или ЕИК съгл. чл. 23 от ЗТР – за юрид. лице, документ за рег. на чужд. лице съобразно националното му законодателство, а когато участникът е физ. лице – копие от документ за самоличност. Ако участникът е обединение, което не е юрид. лице следва да приложи оригинал на учр. акт (споразум.) на обединението или заверено копие. Физ. лица, включени в състава на обединения представят копие на документ за самоличност. Юрид. лица, включени в състава на обединения, представят документа за регистрация и удостов за акт. състояние или ЕИК (за юридическо лице) или документ за рег. на чуждестранно лице съобразно националното му законод., в офиц. превод. 2).Списък на док., съдържащи се в офертата, подписан от участника - по обр.; 3). Адм. сведения за участника - по обр.; 4). Декл., че участника е запознат с всички условия от значение за изпълнение на поръчката-по обр.; 5). Декл., че участника ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката-по обр.; 6).Декл. за приемане на условията в проекта на договора - по обр.; 7). Декл. за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1 а)-д) и чл. 47, ал. 2, т.5 от ЗОП; по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 и ал. 2, т.1, 2а /предл. първо/,3 и 4 от ЗОП; по чл. 47, ал. 5 от ЗОП - по обр.;8). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.2. "Икономически и финансови възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обявление; 9). Документите посочени в Раздел ІІІ, т. 2.3. "Технически възможности" - "Изискуеми документи и информация" от настоящето обявление; 10). Декларация за ангажираност на експерта;11).Декл. за участие на подизпълнител (огато офертата предвижда участие на подизпълнители, в нея се посочват имената на подизпълнителите, вида на работите, които ще извършват и дела на тяхното участие) - по обр.; 12).Декл. от подизпълнител, че е съгласен да участва в процед. като такъв - по обр.;13).Декларация от членовете на обединението (в случай, че има такова) за отговорност и разположение - по обр.; 14). Декларация за спазването на изискванията за закрила на заетостта и условията на труд - по обр.; органите, от които участниците могат да получат необход. информация за задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България, са Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда;15).Декларация за оглед на обектите предмет на СМР - по обр.;16).Документ за закуп. документация - ориг. или зав. копие; 17).Документ за внесена гаранция за участие – ориг. на вносната бележка/платежния документ или ориг. на банковата гаранц. за участие; 18).Нотар. зав. пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата ( когато участник не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно док. му за съд. регистр.). Когато се предвижда участие на подизпълнители, за тях участниците трябва да представят документите съгласно чл. 56, ал. 2 във връзка с чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 отЗОП, както и декларацията за оглед на обектите предмет на СМР - Образец №: 18 от документацията за участие. Съдържание на ПЛИК № 1 „Документи за подбор”; Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и т. 6 от ЗОП се представят за всяко физич. или юрид. лице, включено в обединението. Документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. •ПЛИК № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката”. 20)Техн. предложение за изпълнение на поръчката - по обр.Участникът представя и Работната програма (с включени в нея Линеен календарен график и Диаграма на работната ръка); ПЛИК № 3 „Предлагана цена”; 21). Ценово предложение - по обр. и приложени към него количествено-стойностни сметки - попълва се Приложение B1 от документацията за участие;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка за общия оборот от строителство извършено от участника за последните 3 (три) финансови години, (2010 г., 2011 г. и 2012г. - в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си) - попълва се Образец № 9 и се представят заверени копия на отчети за приходите и разходите (одобрен и заверен съгласно изискванията на съответното национално законодателство на участника) за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен; Представянето на заверени копия на отчети за приходите и разходите за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) не е задължително за участници, които са регистрирани в Търговския регистър на Агенция по вписванията и са публикували в него, отчети за приходите и разходите за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.). Чуждестранните участници представят еквивалентни на посочените документи съобразно законодателството си, от които да е видно общия оборот от извършено строителство от участника за последните 3 (три) финансови години, (2010 г., 2011 г. и 2012г. - в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си).Изискването за представяне на ГФО (ОПР) и съставните му части се прилага и за всеки от подизпълнителите (чл.56 ал.2 от ЗОП), както и за онези участници в обединението (консорциума) не юридическо лице, с които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор (чл.56 ал.3 т.2 от ЗОП). Физическите лица представят заверена от НАП Декларация за доходите на физическото лице за последните 3 години (2010 г.,2011 г. и 2012 г.) и/или данъчни декларации, а чуждестранните участници - еквивалентен документ в съответствие със законите в страната, в която са установени. 2. Документ, издаден от банка или извлечение от банкова сметка, удостоверяващи, че участникът разполага със свободни, оборотни финансови средства или че има осигурен достъп до кредитна линия – участника представя оригинал или нотариално заверено копие; 3.Копие от Застраховка „Професионална отговорност”, за строежи ІІІ – та (трета) категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3 от ЗУТ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ или еквивалентна за чуждестранни участници. Участника е длъжен да представи декларация (по образец на участника) към подадената от него оферта, че се задължава да поднови застраховката с валидност за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, в случай че бъде избран за изпълнител на обществената поръчка. Когато по обективни причини кандидатът или участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки документ, който възложителя приеме за подходящ. В този случай участникът може да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага по следния ред и начин: Искания за предоставяне на разяснения или на допълнителна информация могат да се правят до 10 (десет) дни преди изтичането на срока за получаване на офертите от всяко заинтересовано лице – лично, или чрез лице с представителна власт, или чрез изрично упълномощено друго лице; Разясненията, допълнителната информация или допълнителните документи се изпращат или предават от Възложителя на всички лица, закупили документация за участие и посочили адрес за кореспонденция, в 4 (четири) дневен срок от постъпване на искането и се прилагат и към документацията, която предстои да се закупува от други заинтересовани лица. В дадените разяснения, допълнителната информация и допълнителните документи не се посочва лицето, което ги е поискало.
Минимални изисквания: 1.Участникът да има сумарно за последните 3 календ. години (2010г., 2011г. и 2012г. - в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си) оборот от извършена строителна дейност в размер не по-малко от 6 000 000.00 лв.без ДДС;Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за общия оборот от строителство се отнася за обединението като цяло. 2. Участникът трябва да имат свободни оборотни финансови средства или достъп до кредитна/и/ линия/и/ в размер не по-малък от 1 000 000,00 лева (един милиона лева). 3.Участникът трябва да има сключена застраховка „Професионална отговорност”, за строежи ІІІ – та (трета) категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3 от ЗУТ, която да е валидна минимум към датата за подаване на офертите. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Подизпълнителите са длъжни да представят същите документи, които представя и участника за доказване на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние, като посочените минимални изисквания към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие в изпълнение на поръчката.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на основните договори за строителство, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), включително стойностите, датите и получателите - Образец № 10; За договорите, посочени от участника като договори с предмет, подобен (сходен) на предмета на настоящата поръчка задължително се представят и Препоръки (Референции) за добро изпълнение на договорите, посочени в списъка. В препоръките задължително трябва да са посочени: стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания – представя се заверено от участника копие. 2. Сертификат за въведена система на управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на поръчката – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват отговарящ на предмета на поръчката.3.Сертификат за въведена система за управление на околната среда ISO 14001:2005 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на поръчката – представя се заверено от участника копие. Съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП, Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 4. Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя или еквивалентен документ, издаден от компетентен орган от държавата, в която е установен (придружен с превод на Български език), когато участникът е чуждестранно лице – представя се заверено от участника копие;5.Списък на експертния екип - Образец № 11. Към списъка участниците трябва да приложат за лицата, упоменати в минималните изисквания, автобиографии (по образец на участника) заедно с: относно квалификацията - дипломи, удостоверения за правоспособност, сертификати за специализации, удостоверения от курсове с професионална насоченост и др.; относно професионалния опит - копия от трудова/служебна книжка или еквивалент (за лицата работещи/работили по трудово/служебно правоотношение); за лицата работещи/работили по граждански договори - копие от препоръки (референции) за експерта и др. документи, които участникът счита за подходящи – напр. (но не ограничени само до) Заповеди, длъжностни характеристики и др.).
Минимални изисквания: 1.През последните 5 г. до датата на подаване на офертата (в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си), участникът, да е изпълнил минимум 1 договор за строителство с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка.Обектите трябва да са завършени преди датата на подаване на офертата от кандидата.За "договор/и за строителство с предмет, подобен на предмета на настоящата поръчка" възложителят ще приема договори за: изграждане и/или ремонт на читалища, стадиони, обществени сгради и др. с обществено обслужващо предназначение.Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването за изпълнени договор/и с предмет сходен с предмета на поръчката, се отнася за обединението като цяло. 2.Участникът да има внедрена система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 3.Участникът да има внедрена система за управление на околната среда съгласно стандарта ISO 14001:2005 или еквивалентен с обхват отговарящ на предмета на поръчката. 4.Участникът да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи ІІІ – та (трета) категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а” от ЗУТ, а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да е вписано в съответен регистър на държавата, в която е установено. 5.В инженерно – техническия състав на участника за изпълнение на настоящата процедура да са включени следните специалисти: ръководител на обекта (1 бр.) – да отговаря на условията на чл. 163а от ЗУТ и да има специфичен професионален опит от минимум 5 (пет) години като строителен инженер. Експерт по контрол на качеството (1 бр.) – да притежава диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер; Да притежава валидно удостоверение / сертификат за контрол на качеството; Експерт по безопасност и здраве (КБЗ) (1 бр.) – да притежава диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер; Да притежава валидно удостоверение за Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 на МРРБ; Чуждестранните лица могат да удостоверят съответствието си с поставените изисквания за екипа от експерти, чрез представяне на еквивалентни документи, според законодателството на държавата, където участникът е установен. При участие на обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор към екипа от експерти се прилагат към обединението като цяло. Минималните изисквания се прилагат по отношение на подизпълнителите, съобразно вида и дела на участието им.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: П 1 – Технологична последователност на строителните процеси ;; тежест: 20
Показател: П 2 - Мерки за намаляване на затрудненията за местното население при СМР ;; тежест: 10
Показател: П 3 – Срок за изпълнение на поръчката;; тежест: 10
Показател: П4 – Предлагана цена;; тежест: 60

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
13.01.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 24 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да се закупи и получи в сградата на община Трън от 9.00 часа до 17.00 часа, всеки работен ден. Цената на документацията с ДДС; Сумата следва да бъде внесена в касата на община Трън или по следната банкова сметка на Общината: IBAN: BG16STSA93008400474700; BIC: STSABGSF; при банка: „Банка ДСК” ЕАД; вид плащане: 448090; Документацията за участие може да се закупува и получава до 10 (десет) календарни дни преди изтичането на срока за подаване на офертите.Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Комплект от документацията за участие се получава на адрес: община Трън – гр. Трън, п.к. 2460, площад „Владо Тричков” №: 1, телефон: 07731/91 16, факс: 0884 89 89 02, лице за контакт: Екатерина Цветанова – гл. спец. Европейски програми, след представяне на документ удостоверяващ, че документацията е платена.Документацията за участие може да бъде изпратена на съответния участник по куриер за негова сметка.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
23.01.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 27.01.2014 г.  Час: 10:00
Място

Офертите ще бъдат отворени, разгледани, оценени и класирани от комисия, която ще започне своята работа в Област Перник, община Трън, гр. Трън, п.к. 2460, пл. „Владо Тричков” №: 1.

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При отваряне на офертите имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и на средствата за масово осведомяване.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Повишаване качеството на живот на населението на община Трън чрез инвестиции в центровете за спорт” в това число и настоящата обществена поръчка се финансира по Мярка 321 «Основни услуги за населението и икономиката в селските райони» от «Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.», подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)”, Договор за отпускане на финансова помощ с рег. №: 14/321/01310 от 27.11.2012г. сключен между Община Трън и Държавен фонд „Земеделие”;

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред Комисията за защита на конкуренцията. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя, с което се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 120, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл. 120, ал.5.т.1 ит.4, ал.6 и ал. 7 от ЗОП; Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

09.12.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ