Версия за печат

00966-2013-0004

BG-Варна: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Доставки

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000083626

Технически университет - Варна, ул. "Студентска" № 1, За: Юлиян Коларов; Ралица Иванова, Република България 9010, Варна, Тел.: 088 8313706; 052 383279; 089 9905044, E-mail: ralitsa.ivanova@tu-varna.bg, Факс: 052 383279

Място/места за контакт: ТУ - Варна

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.tu-varna.bg.

Адрес на профила на купувача: http://new.tu-varna.bg/index.php/bg/rektorat/obshtestveni-porychki-profil-na-kupuvacha..

Електронен достъп до информация: http://new.tu-varna.bg/index.php/bg/rektorat/obshtestveni-porychki-profil-na-kupuvacha..

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000083626

Технически университет - Варна, ул. Студентска № 1, За: Камелия Дойчева, Р България 9010, Варна, Тел.: 052 383222

Място/места за контакт: Информация на ТУ - Варна, сградата на Ректората

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Образование

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Доставка и монтаж на Лабораторен комплекс за научно - приложни изследвания за корабите в българските териториални води за оптимизиране на трафика, намаляване на вредните емисии във въздуха и отпадните води в морската среда с лаборатории за изследване, развитие на еко и енергоспестяващи технологии и процеси и оптимизиране на: 1. кораби с динамично позициониращи системи и подобряване на енергетичните им комплекси с цел оптимизиране на вредните емисии, изпускани във въздуха и намаляване разходите за гориво; 2. трафика на товарни кораби в подходите на Черноморските и Дунавските пристанища на Република България”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
град Варна, ул. „Студентска” № 1
Код NUTS: BG331
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Обект на настоящата обществена поръчка е извършването на доставка. Предмет на настоящата открита процедура е доставка и монтаж на следното оборудване: I. Лаборатория 1 за извършване на научно-приложни изследвания върху трафика на товарни кораби в подходите на Черноморските и Дунавските пристанища на Р България, състояща се от 2 модула: 1. Модул работна станция - средностатистически мостик на корабите, плаващи в териториалното море и вътрешните водни пътища на Република България. 2. Инструкторски модул за анализ и оценка на натоварването на средностатистическите кораби и техните енергетични уредби, както и за анализ на изгорелите газове от корабите. II. Лаборатория 2 за изследване на корабите с динамично позициониращи системи и подобряване на енергетичните им комплекси с цел оптимизиране на вредните емисии, изпускани във въздуха и намаляване на разходите за гориво, състояща се от 2 модула: 1. Модул работна станция - динамично позициониращ мостик на корабите, плаващи в териториалното море и вътрешните водни пътища на Република България. 2. Инструкторски модул за анализ и оценка на динамично позициониращи кораби. III. Модул за окомплектоване на лабораториите и съвместяването им за работа в един лабораторен комплекс и даващ възможност за лабораторен анализ и разбор.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

38970000

Описание:

Изследователски, изпитвателен и научнотехнически симулатор

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предмет на настоящата открита процедура е доставка и монтаж на следното оборудване: I. Лаборатория 1 за извършване на научно-приложни изследвания върху трафика на товарни кораби в подходите на Черноморските и Дунавските пристанища на Р България, състояща се от 2 модула: 1. Модул работна станция - средностатистически мостик на корабите, плаващи в териториалното море и вътрешните водни пътища на Република България. 2. Инструкторски модул за анализ и оценка на натоварването на средностатистическите кораби и техните енергетични уредби, както и за анализ на изгорелите газове от корабите. II. Лаборатория 2 за изследване на корабите с динамично позициониращи системи и подобряване на енергетичните им комплекси с цел оптимизиране на вредните емисии, изпускани във въздуха и намаляване на разходите за гориво, състояща се от 2 модула: 1. Модул работна станция - динамично позициониращ мостик на корабите, плаващи в териториалното море и вътрешните водни пътища на Република България. 2. Инструкторски модул за анализ и оценка на динамично позициониращи кораби. III. Модул за окомплектоване на лабораториите и съвместяването им за работа в един лабораторен комплекс и даващ възможност за лабораторен анализ и разбор.

Стойност, без да се включва ДДС
1193056.3 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

8

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участникът трябва да представи с офертата си и документ за наличие на гаранция за участие - 11 930 единадесет хиляди деветстотин и тридесет лева). Гаранцията за участие в процедурата трябва да бъде представена по желание на участника в една от следните форми: - гаранция за участие под формата на парична сума, платима по банковата сметка на Технически университет - Варна: „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК" АД, клон – Варна IBAN: ВG90IABG74793300482100 ВIС код: IABGBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано следното: Гаранция за участие в процедура с предмет: „Доставка и монтаж на Лабораторен комплекс за научно приложни изследвания за корабите в българсите териториални води“, или - безусловна и неотменима банкова гаранция, в която изрично са посочени основанията за нейното задържане и усвояване от Възложителя, съгласно чл. 61 от ЗОП, със срок на валидност не по-малко от 180 (сто и осемдесет) дни от крайната дата за представяне на офертата. Когато участникът, е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за участие в процедурата се задържа, когато участникът обжалва решението на възложителя – до решаване на спора. В този случай, ако е необходимо удължаване на срока на валидност на гаранцията и участникът откаже да я удължи – Възложителят има право да задържи сумата по гаранцията при себе си – до решаване на спора. Гаранцията за участие се усвоява в следните случаи: 1. участникът оттегли офертата си след изтичане на срока за получаване на офертите; 2. участникът е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществена поръчка. Гаранциите на отстранените участници се освобождават от Възложителя в срок от 5 (пет) работни дни, след изтичане на срока за обжалване на решението на Възложителя за определяне на изпълнител. В същия срок, но след изтичане на срока на обжалване на решението за прекратяване се освобождават гаранциите на всички участници при прекратяване на откритата процедура за възлагане на обществена поръчка. Гаранциите на класираните на първо и второ място участници се освобождават в срок от 5 (пет) работни дни след сключването на договор за обществена поръчка, а на останалите класирани участници – в срок 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранция за изпълнение на договора - 3 % от стойността на договора за възлагане на обществената поръчка, със срок на валидност най-малко срока за изпълнение на договора. Гаранцията за изпълнение на договора следва да е или парична сума, платима по банковата сметка на ТУ - Варна или банкова гаранция. Когато участникът, е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за изпълнение се освобождава в срок до един месец след окончателно приемане на окончателния доклад по Договора. В случай на предстоящо изтичане на срока на валидност на учредената банкова гаранция (ако е учредена банкова гаранция), Изпълнителят се задължава да удължи срока на валидност, като в противен случай, Възложителят има право да усвои сумата по гаранцията при себе си, преди изтичането на валидността й.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Редът и условията за плащане на възнаграждението на изпълнителя на обществената поръчка са определени в договора за възлагане на обществената поръчка, а именно: 1. Авансово плащане, в размер на 40% четиридесет процента) от стойността на договора за възлагане на обществена поръчка. Авансът е платим в срок до 10 (десет) работни дни след подписване на договора за възлагане на обществена поръчка, по банкова сметка, посочена от Изпълнителя в договора, срещу представена надлежно оформена проформа фактура. 2. Окончателно плащане, в размер на останалите 60% (шестедесет процента) от стойността на договора – в срок до 10 (десет) работни дни, платимо по банкова сметка, посочена от Изпълнителя в договора, при кумулативно изпълнени следните условия : след извършен монтаж, инсталация и първоначално изпитване на оборудването, предмет на доставка; подписване на финален приемо-предавателен протокол. (Допустимо е междинно плащане при завършен етап на доставка на определен модул след подписване на приемо-предевателен протокол и акт за въвеждането му в експлоатация.)

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Не се изисква

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2. Оферта за участие; 3. Административни сведения; 4. Декларация, че участникът е запознат с всички обстоятелства, свързани с обществената поръчка; 5. Декларация, че участникът ще спазва всички условия, необходими за изпълнение на поръчката; 6. Документ за регистрация или ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е ЮЛ или едноличен търговец /документ за самоличност, когато е физическо лице.7. Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, участниците - ЮЛ или ЕТ, прилагат Удостоверение за актуално състояние (когато участникът не е вписан в ТР към АВ); 8. Документ, удостоверяващ наличието на гаранция за участие, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 3 от ЗОП; 9. Декларации за липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а - д”, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 2 (за търговска дейност), 3, 4 и 5, и ал. 5 от ЗОП; 10. Декларация за приемане на етичните клаузи на обществената поръчка; 11. Оригинал или нотариално заверено копие на споразумение за създаване на обединение за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение, което не е ЮЛ); 12. Декларация от всички членове на обединението/консорциума, че са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; 13. Нотариално заверени пълномощни (оригинали) от всички участници в обединението, с които упълномощават едно лице, което да подаде офертата и да попълни и подпише документите, които са общи за обединението – когато участникът е обединение, което не е ЮЛ и лицето подаващо офертата, не е изрично вписано в споразумението, с което се създава обединението; 14. Декларация за участие/неучастие на подизпълнители; 15. Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв, както и вида на работите, които ще извършва и дела на участието му; 16. Доказателства за икономическото и финансово състояние, съгласно III.2.2.; 17. Доказателства за технически възможности, съгласно III.2.3.; 18. Декларация за приемане на клаузите на проекта на договор 19. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал) – когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от представляващия участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 20. Декларация за липсата на обст. по чл.106, §1, чл. 107, § 1 и чл. 109, § 2, б. "а" от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно фин. правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 1605/2002 на Съвета. Комисията предлага за отстраняване от участие в процедурата участник: който не е представил някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП, при спазване изискванията на чл. 68, ал. 8-11 от ЗОП;който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на възложителя, при спазване изискванията на чл. 68, ал. 8-11 от ЗОП, в т.ч., но не само: който не отговаря на критериите за подбор или на друго условие за участие в процедурата, съгласно настоящата документация или не е доказал съответствието си с тези изисквания; който не е представил гаранция за участие в процедурата; за когото са налице обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а - д”, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, 2 (за търговска дейност), 3, 4 и 5, и ал. 5 от ЗОП и чл.106, §1, чл. 107, § 1 и чл. 109, § 2, б. "а" от Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Съвета; който не е заверил по надлежния ред представените с офертата документи, при спазване изискванията на чл. 68, ал. 8-11 от ЗОП;който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП;за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор;за когото е налице някое друго обстоятелство, изрично посочено като основание за отстраняване

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Копия от годишните баланси и отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата на започване на дейността, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен – подписани и подпечатани от участника на всяка страница. 2. Информация за оборота от сходни дейности за последните три приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Изискванията по т. 1 не се прилагат за участници/членове на обединения, които са вписани в Търговския регистър и са публикували годишните си финансови отчети за последните 3 (три) приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да отговаря на посочените по-долу изисквания: 1. има минимален документално доказан общ оборот от дейността или доход общо за предходните три приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата на която е учреден или е започнал дейността си, в размер равен или по-голям от 1 193 000 (един милион и сто деветдесет и три хиляди лева) лв. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно, според процентното участие на подизпълнителя, като стойността от 1 193 000 лв. оборот за трите години, се умножава по процента на участие на подизпълнителя. 2. има минимален документално доказан оборот от дейности, сходни на настоящата обществена поръчка за предходните три приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата на която е учреден или е започнал дейността си, в размер равен или по-голям от 500 000 (петстотин хиляди) лева. За целите на настоящата документация под „дейности, сходни на настоящата обществена поръчка” се разбират: доставка и/или монтаж на специализирано оборудване, предназначено за образователни цели и/или за осъществяване на научни изследвания. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно, според процентното участие на подизпълнителя, като стойността от 500 000 лв. оборот за трите години, се умножава по процента на участие на подизпълнителя.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на основните договори за доставка и/или монтаж на специализирано оборудване, отговарящи на изискванията на настоящата документация, изпълнени през последните три години до крайния срок за подаване на офертите, придружен от препоръки за добро изпълнение, издадени на съответния участник/член на обединение/подизпълнител. В случай че договор(ите) са изпълнявани в обединение и препоръката е издадена на обединението – изпълнител по договор(ите), следва да се представи копие(я) от договора(ите) за разпределение на дейностите между членовете на обединението, от които категорично да е видно кои са конкретните дейности, изпълнявани от съответния участник/член на обединение/подизпълнител в настоящата процедура. 2. Копие от Сертификат от Det Norske Veritas за съответствие със STCW-95 или еквивалент.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да: 1. докаже опит при изпълнението през последните три години до крайния срок за подаване на офертите на минимум 3 договора за доставка и/или монтаж на специализирано оборудване, предназначено за образователни цели и/или за осъществяване на научни изследвания.. Договорите следва да са успешно изпълнени в посочения период, за което се представят съответните доказателства. 2. да докаже наличието на Сертификат от Det Norske Veritas за съответствие със STCW-95 или еквивалент.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Цена на доставката според изискванията на техническото задание; тежест: 20
Показател: Срок за доставка ; тежест: 10
Показател: Гаранционна поддръжка ; тежест: 10
Показател: Време за реакция при проблем с оборудването ; тежест: 10
Показател: Опции свързани с повишаване на технико-експлоатационните показатели на лабораториите; тежест: 5
Показател: Технически изисквания ; тежест: 10
Показател: Цена, необходима за ежегодно актуализиране на лабораториите и при необходимост на хардуера; тежест: 10
Показател: Съвместимост на новите лаборатории с досега изградените лаборатории и доказателство за това с компютърна демонстрация; тежест: 15
Показател: Предоставяне на допълнителни райони или пристанища по Българското Черноморие , които не са включени в техническото задание; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
20.01.2014 г.  Час: 15:30
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие се заплаща по банковата сметка на ТУ - Варна IBAN- BG 02 IABG 74793100482100; SWIT CODE; IABGBGSF - Интернешънъл Асет Банк или в касата на Ректората на Технически университет-Варна, ст. 309, всеки работен ден от 10,00-12,00ч. и от 13,00-15,30ч.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
28.01.2014 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 29.01.2014 г.  Час: 10:00
Място

гр. Варна, ул. Студентска № 1

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013 г., приоритетна ос 1: „Развитие на икономика, базирана на знанието и иновационните дейности”, област на въздействие 1.2: „Подобряване на про-иновативната инфраструктура”, операция 1.2.2: „Подкрепа за обновяване на оборудването за приложни цели”

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

06.12.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ