Версия за печат

00115-2013-0057

BG-Русе: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000530632

Община Русе, пл. Свобода № 6, За: Милена Мартинович - младши експерт, дирекция "Европейско развитие", България 7000, Русе, Тел.: 082 881678, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Дирекция "Европейско развитие"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.ruse-bg.eu.

Адрес на профила на купувача: www.ruse-bg.eu.

Електронен достъп до информация: www.ruse-bg.eu.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Настоящата обществена поръчка е с предмет: “Проектиране и строителство за изграждане на улица, реконструкция на кръстовища и изграждане на автобусни спирки в кв. Чародейка и за рехабилитация на три пешеходни подлеза и един надлез“ гр. Русе

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. Русе
Код NUTS: BG323
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Обект на настоящата обществена поръчка е „строителство” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3, б. „а“ от ЗОП. Предмет на възлагане на настоящата поръчка е “ Проектиране и строителство за изграждане на улица, реконструкция на кръстовища и изграждане на автобусни спирки в кв. Чародейка и за рехабилитация на три пешеходни подлеза и един надлез“ гр. Русе. Предметът на поръчката включва 2 обособени позиции: 1. Обособена позиция 1 „Проектиране и строителство за изграждане на улица, реконструкция на кръстовища и изграждане на автобусни спирки в кв. Чародейка, гр. Русе“; 2. Обосбена позиция 2 „Проектиране и строителство за рехабилитация на три пешеходни подлеза и един надлез на бул. „България“, гр. Русе“

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45211360, 71220000, 45221000, 45233261, 45233144, 45213315

Описание:

Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези за пешеходци
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на заслони за автобусни спирки

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Всяка една от обособените позиции включва изпълнението на следните дейности: А. Изготвяне на инвестиционен проект на фаза „технически проект“ Б. Авторски надзор по време на строителството В. Строителство, в това число: • временно строителство; • демонтажни работи; • доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; • дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство.

Стойност, без да се включва ДДС
1615565.55 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

18

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер, както следва: 1.За обособена позиция 1 - 5 000 (пет хиляди) лева; 2.За обособена позиция 2 – 6000 (шест хиляди) лева. Гаранциите се представят в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка на Община Русе Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе Банков код (BIC): IORTBGSF, Банкова сметка (IBAN): BG37IORT73793300030000 Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път, той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат. В гаранцията за участие следва да бъде посочено номера на решението за откриване на процедурата и обособената позицияза която участникът подава оферта. В случай, че участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от кмета на Община Русе или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 30 к. дни след изтичане на срока на валидност на офертата. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Гаранция за изпълнение Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна. Гаранцията за изпълнение е в размер на 2 % от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната банкова сметка на ОБЩИНА РУСЕ: Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе Банков код (BIC): IORTBGSF, Банкова сметка (IBAN): BG37IORT73793300030000 Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В случай че участникът е превел парите по електронен път, той следва да завери съответния документ с подпис и печат. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя и че е със срок на валидност – най-малко със срок на валидност 1 месец, след датата на получаване на Разрешение за ползване на обектите. Продължава в раздел VI.3.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ ще заплати на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ договорената цена, чрез банков превод по сметката на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, както следва: 1. 30% аванс в срок до 30 (тридесет) дни от превеждане на авансово плащане от ОПРР и след представяне на следните документи: - банкова гаранция по за стойността на дължимия аванс; - оригинална данъчна фактура за дължимата сума. Авансът се приспада пропорционално от всяко следващо плащане дължимо от Възложителя на Изпълнителя. 2.Междинни плащания на дейностите по проектиране събразно действително извършени и с необходимото качество видове работи след представяне на двустранно подписан Акт обр. 1 за съответния проект с пропорционално приспадане размера на изплатения аванс, както и оригинална фактура за дължимата стойнос, в срок до 30 дни от датата на представяне на изискуемите документи. 3. Междинни плащания на изпълнените СМР се извършват в рамките на 90% от стойността на действително извършените видове строителни и монтажни работи, както следва: - само за действително извършени и с необходимото качество видове работи, след пропорционално приспадане на платения аванс, в срок до 30 дни от датата на представяне на следните документи: - подписан Протокол за приемане на извършени СМР по образец на ОПРР; - оригинална фактура за дължимата сума. 4. Разплащане след получаване на Разрешение за ползване - 10 % от цената по в срок до 30 (тридесет) дни от датата на представяне на Разрешение за ползване. 5. Разплащането на авторския надзор се извършва на 100 % на база единична часова цена и вложено време с пропорционално приспадане размера на изплатения аванс след представяне на следните документи: - план-сметка за отчитане разходите за упражняване на авторски надзор; - акт за заплащане на авторски надзор; - оригинална данъчна фактура за дължимата сума.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено: - Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно; - Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; - Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; - Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; - Разпределението на дейностите между членовете на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/ консорциум или в приложеният такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 съобразно правилото на чл. 25, ал. 8 отЗОП; 3. декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство или услуги.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. Всеки участник може да представи само една оферта. Едно и също физическо или юридическо лице участник в процедурата може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелно оферта.Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка е длъжен да заяви в офертата си дали при изпълнението на поръчката ще използва и подизпълнители.Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП, както и някое от следните обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП: 1. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2.e обявен в несъстоятелност;3.e в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове;4.който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;5.има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държвата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателствотот на държавата, в която участникът е установен;6.има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;7.който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;8.при които лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с Възложителя или със служители, на ръководна длъжност в неговата организация;9.които са сключили договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства:1. не е представен някой от необходимите документи по чл. 56 от Закона за обществените поръчки; 2. за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП, описани в настоящия раздел; 3. който е представил оферта, която не отговарят на предварително обявените условия на Възложителя, включително и когато участникът е предложил цена за изпълнение предмета на поръчката, която надвишава определената от възложителя прогнозна стойност; 4. който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от Закона за обществените поръчки; 5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор.Възложителят не приема за участие в процедурата и връща незабавно оферта, която е:-Постъпила в незапечатан, прозрачен или скъсан плик;-Постъпила след изтичане на крайния срок за подаване, съобразно Обявлението за обществена поръчка. Продължава в раздел VI.3) Допълнителна информация

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

- заверено от участника копие на валидна застрахователна полица за сключена задължителна застраховка за професионалната отговорност на участника и неговите подизпълнители (ако има такива) по чл. 171 от ЗУТ за строителство и проектиране – представят се: Заверено от участника копие от застраховка за професионална отговорност за 2012 г., покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) за категорията строеж съобразно предмета на поръчката, и Декларация, подписана от представляващия или управляващия участника, със задължението за осигуряване на такава застраховка за целия срок на договора; - заверено от участника копие на годишен баланс и отчет на приходите и разходите от годишния финансов отчет за всяка една от последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен; - информация за общия оборот и за оборота от дейности, сходни с предмета на поръчката за последните 3 (три) години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) – оригинал в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността;

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. За обособена позиция 1: А) Участникът трябва да е реализирал общ оборот през последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 1 500 000 лв. без ДДС. Б) Участникът трябва да е реализирал оборот от проектиране, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 15 000 лв. без ДДС. В) Участникът трябва да е реализирал оборот от строителство, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 1 000 000 лв. без ДДС. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. 2. За обособена позиция 2: А) Участникът трябва да е реализирал общ оборот през последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 1 800 000 лв. без ДДС. Б) Участникът трябва да е реализирал оборот от проектиране, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 60 000 лв. без ДДС. В) Участникът трябва да е реализирал оборот от строителство, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността в размер, както следва: не по-малко от 1 500 000 лв. без ДДС. 3. Изискване, приложимо и за двете обособени позиции: Г) Участникът следва да има валидна застрахователна полица за сключена задължителна застраховка за професионалната отговорност на участника по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за строителство и за проектиране, която/които да отговаря(т) на категорията строеж по обекта на поръчката (трета категория или по – висока) покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) или еквивалентна; При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за застраховка се прилага към всеки един от участниците в обединението. Изискването за застраховка професионална отговорност се прилага за всеки един от участниците в обединението, които ще изпълняват проектиране или строителство. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискването за оборот и за застраховка се отнася за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

- списък на основните договори за проектиране, изпълнени през последните 3 години и за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години, придружен от заверени от участника копия на препоръки за добро изпълнение за най – важните договори. Списъкът следва да се представи в оригинал и да съдържа най-малко: вида на обекта, обща РЗП на обекта, предмет на договора, дата и получател. Препоръките трябва да посочват най-малко стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа. При установяване на несъответствие, участникът се отстранява от процедурата; - сертификат ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството (или еквивалент) – заверено от участника копие; - сертификат OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството (или еквивалент) - заверено от участника копие; - сертификат ISO 14001:2004 за мерки за опазване на околната среда (или еквивалент) - заверено от участника копие; -заверено от участника копие на Удостоверение от Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи Втора група, строежи от трета категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз или на друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство или да докаже регистрацията си в еквивалентен професионален регистър на държавата, в която е установен, или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон. В случай че някой от подизпълнителите на участника ще извършва отделни части или видове СМР на строежа, то този подизпълнител също трябва да представи Удостоверение за вписване в ЦПРС поне за изпълнение на отделни видове СМР, посочени в Националната класификация на икономическите дейности, позиция “Строителство”. - данни за собствени или наети технически лица, които участникът ще използва изпълнение на поръчката – в оригинал; Списъкът трябва да бъде придружен с документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опит на членовете на екипа, които ще изпълняват поръчката, вкл. и професионална автобиография.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.За обособ. позиция 1:а) Участникът да има изпълнен най-малко 1 (един) договор за работно проектиране на улица през последните 3(три)г.;б)Участникът да има изпълнени и въведени в експлоатация най–малко 1 обект-улица през последните 5(пет)г.;2.За обособ. позиция 2:а)Участникът да има изпълнен най-малко 1(един)договор за работно проектиране на нов или реконстр. или рехабилитация на подлез или на надлез през посл. 3 (три) г.;б)Участникът да има изпълнени и въведени в експлоатация най–малко 1 обект – подлез или един обект надлез през последните 5 (петг.;3.Приложими и за двете обособ. позиции:в)Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в строителството по ISO 9001:2008 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката;г)Участникът трябва да има внедрена с-ма за управление на околната среда по ISO 14001:2004 (или еквив.) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката;д)Участникът трябва да има внедрена с-ма за безопасни условия на труд по OHSAS 18001:2007(или еквив.).е) Участникът (или поне един от участниците в обединение)трябва да притежава валидно Удостоверение за вписване в ЦПР на строителя за изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) за ВТОРА група,строежи от ТРЕТА категория съгл.Правилника за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС).В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ,издаден от компетентен орган на държава – членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейско иконом.пространство или да докаже регистрацията си в еквив. проф. регистър на държавата, в която е установен, или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи.Декларирани/и подизпълнител/и в случай че ще изпълнява/т строително-монтажни работи, следва да представят валидно удостоверение за вписване в ЦПРС или валиден еквивалентен документ за изпълнение поне на отделни видове СМР,посочени в Националната класификация на икономическите дейности, позиция "Строителство”, за СМР, които ще изпълнява конкретния подизпълнител.Удостоверяването на изискването е чрез представяне на копие на документ,удостоверяващ вписването в ЦПРС или в съотв. регистър на държава - членка на Европейския съюз,или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство,което има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издадено (съгласно чл.3, ал.2 от Закона за камарата на строителите (ЗКС) или представяне на декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи.ж)Екипът,който ще бъде ангажиран в изпълнението на поръчката трябва да отговаря на следните изисквания:•Ключов експерт “Главен проектант”-да има пълна проектантска правоспособност; -да има опит като ръководител на група проектанти при проектирането на пътища и/или съоръжения - градска среда / градски артерии в минимум 2(два)проекта;•Ключов експерт - част "Пътна";Ключов експерт част "Конструкции";Ключов експерт - част "Геодезия"; Ключов експерт "Инженерни мрежи"-да имат пълна проектантска правоспособност; да имат минимум 5 (пет)г.опит като проектанти в изработването на инвестиционни инфраструктурни проекти; -да имат доказан опит в поне 1 (един) инфраструктурен проект от подобен х-р (пътища и/или съоражения - градска среда/градски артерии).•Ключов експерт “Технически ръководител”, който да отговаря на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ:да е лице, получило диплома от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер", "инженер" или "архитект“ или лице със средно образование с четиригодишен курс на обуч. и придобита проф. квалификация в областите "Архитектура и строителство";-Да има опит като технич. ръководител при строителство най–малко 1 обект от подобен х-р(пътища и/или съоражения-градска среда/градски артерии

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Работна програма; тежест: 35
Показател: Срок за изпълнение на предмета на поръчката; тежест: 5
Показател: Предложена цена; тежест: 10
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
30.12.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде получена в деловодството на Община Русе - на адрес: гр. Русе ул. Свобода № 6, всеки работен ден от 9.00 до 16:00 часа. Крайният срок за получаване на документацията е най-късно до часа и датата, посочени в обявлението за обществената поръчка. При поискване от заинтересованото лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането. Всеки участник може да поиска писмено от Възложителя разяснения по документацията за участие. Писмени искания за разяснения по същество относно документацията за участие в откритата процедура и/или процедурата за провеждане на същата могат да бъдат подавани от лицата до изтичането на срока за нейното закупуване, на адреса и лицето, посочени в обявлението. Възложителят или упълномощено от него длъжностно лице предоставя исканите разяснения в четиридневен срок от постъпване на искането. Даденото от Възложителя разяснение се изпраща едновременно до всички лица, които са закупили документацията за участие и са посочили адрес за кореспонденция, без да се отбелязва в отговора лицето, направило запитването. Разяснението се прилага и към документацията, която предстои да се закупува от други участници. В случай, че от предоставяне на разяснението до крайния срок за получаване на оферти остават по-малко от 6 (шест) дни, възложителят е длъжен да удължи срока за получаване на оферти с толкова дни, колкото е забавата.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
09.01.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Всеки от официалните езици на ЕС

 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 10.01.2014 г.  Час: 10:00
Място

гр. Русе, пл. Свобода № 6.

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Постъпилите оферти ще бъдат отворени на публично заседание на Комисията на датата и часа, посочени в обявлението, в административната сграда на Община Русе, адрес: гр. Русе, пл. Свобода № 6.Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Настоящата обществена поръчка се възлага в рамките на проект „Интегрирана система за градски транспорт на град Русе”, в изпълнение на договор BG161PO001/1.5-03/2011/005 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.3) Допълнителна информация

Когато участник подава оферта за повече от една обособена позиция, плик № 1 се представя за всяка от позициите, поради това, че възложителят е поставил различни критерии за подбор по различните обособени позиции и е изискал различни документи за доказването им.III.2.1) 1.Списък на док.(Обр.№ 1).2.Оферта-Образец № 2;3.Копие на док.за рег. или ЕИК,съгл. чл. 23 от ЗТР, когато уч. е ЮЛ или ЕТ;копие от док. за самол.,когато уч. е ФЛ.4. Нотариално зав.пълном. на лицето, упълном. да представлява уч. в процедурата (когато уч.не се представлява от лицата, които имат право на това);5.Документ-дог.или споразумение (в случай, че уч е обединение, което не е ЮЛ),подписан от лицата,вкл. в обединението,в който задълж.се посочва представляващият;Чуждестранни обединения представят заверено копие на дог.за създаване на обединение;6.Декл. за отсъствие на обст. по чл. 47, ал. 1, т.1,б. „ а“ – „д“, ал. 2, т. 2а и 5 и ал. 5,т.1 от ЗОП, Обр.№ 6 (оригинал).7.Декл. по чл. 47, ал.1,т.2 и 3 ал. 2 т. 1,3 и 4 и ал.5, т.2 от ЗОП, попълнена по Обр.№ 7 (оригинал);8.Декл. по чл. 56, ал.1,т.8 от ЗОП за използване/неизползване на подизпълнители и списък с имената им, с посочване на вида на работите, които ще извършват и дела на тяхното уч.(Обр.№14).9.Декл. за съгл. за уч. като подизпълнител (Обр.№ 8)*Декларацията се попълва от всеки подизпълнител поотделно.Документ за внесена гаранция за участие – екземпляр на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие (Образец № 19).10.Декларация за приемане на условията в проекта на договора – Образец № 16.11.Декларация за запознаване с условията на строителната площадка – Образец № 17 Документите в плик № 1 се представят в оригинал или заверено от участника копие. Всички декларации се представят в оригинал и се подписват по реда и от лицата, посочени в настоящите указания.Когато уч. в процедурата е обединение, което не е ЮЛ: 1. док. по чл.56, ал. 1, т.1 и 6 от ЗОП се представят за всяко ФЛ или ЮЛ, включено в обединението; 2.документите по чл.56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за уч-ци, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. Съдържание на плик №2 „Предл. за изпълнение на поръчката”-Техническа оферта и предложение за срок, съглсно чл. 56, ал. 1, т. 7 и т.9 от ЗОП – трябва да бъде изготвена съобразно Образец № 3, при съблюдаване на пълното описание на предмета на поръчката и Техническата спецификация, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката – документи и образци, поставени в ПЛИК № 2. Всички страници на Техническата оферта следва да бъдат номерирани последователно.Съдържание на плик № 3 „Предлагана цена по обособена позиция …”. участникът следва да представи задължително ценовото си предложение, „Предлагана цена” съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП, попълнено по Образец № 4 към настоящата документация и приложенията към него. Извън плика с надпис „Предлагана цена” не трябва да е посочена никаква информация относно цената.Участници, които по какъвто и да е начин са включили някъде в офертата си извън плика „Предлагана цена” елементи, свързани с предлаганата цена /или части от нея/, ще бъдат отстранени от участие в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http: //www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

28.11.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Проектиране и строителство за изграждане на улица, реконструкция на кръстовища и изграждане на автобусни спирки в кв. Чародейка“
1) Кратко описание

Настоящата обособена позиция е с предмет: „Проектиране и строителство за изграждане на улица, реконструкция на кръстовища и изграждане на автобусни спирки в кв. Чародейка, гр. Русе“;

2) Общ терминологичен речник (CPV)

44212321, 45211360, 71220000, 45221000, 45233261, 45233144

Описание:

Заслони на автобусни спирки
Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези за пешеходци
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези

3) Количество или обем

Всяка една от обособените позиции включва изпълнението на следните дейности: А. Изготвяне на инвестиционен проект на фаза „технически проект“ Б. Авторски надзор по време на строителството В. Строителство, в това число: • временно строителство; • демонтажни работи; • доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; • дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
931498.89 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 18
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Продължителността на поръчката е 18 месеца, но не по-късно от 1 месец от приключване на срока на Договор BG161PO001/1.5-03/2011/005.




Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Проектиране и строителство за рехабилитация на три пешеходни подлеза и един надлез на бул. „България“, гр. Русе“
1) Кратко описание

Настоящата обособена позиция е с предмет: „Проектиране и строителство за рехабилитация на три пешеходни подлеза и един надлез на бул. „България“, гр. Русе“

2) Общ терминологичен речник (CPV)

45233144, 45211360, 71220000, 45221000, 45233261, 45213315

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези
Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на надлези за пешеходци
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на заслони за автобусни спирки

3) Количество или обем

Всяка една от обособените позиции включва изпълнението на следните дейности: А. Изготвяне на инвестиционен проект на фаза „технически проект“ Б. Авторски надзор по време на строителството В. Строителство, в това число: • временно строителство; • демонтажни работи; • доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; • дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
684066.66 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 18
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Срокът за изпълнение на всяк от обособените позиции е не повече от 18 месеца, но не по-късно от 1 месец от приключване на срока на Договор BG161PO001/1.5-03/2011/005.