Версия за печат

00044-2013-0130

BG-София: Изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

Агенция "Пътна инфраструктура", бул. "Македония" № 3, За: инж. Eлена Асенова / инж. Мария Александрова, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173396, E-mail: e.asenova@api.bg, Факс: 02 9173398

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и правно обслужване"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.api.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/otkriti-proceduri.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

Агенция "Пътна инфраструктура", бул. "Македония" № 3, За: Завеждащ деловодство при АПИ., Република България 1606, София, Тел.: 02 9173246

Място/места за контакт: Деловодство

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

"Определяне на изпълнител на строителството за обект BG161PO001/2.1-01/2007/001-029 "Лот 29: Рехабилитация на път III-806 Хасково - Минерални Бани от км 8+350 до км 21+000 и път ІІ-59 Ивайловград - Славеево от км 87+995 до км 92+316, с обща дължина 16.971 км, област Хасково - за оставащите работи".

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Област Хасково
Код NUTS: BG422
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

"Определяне на изпълнител на строителството за обект BG161PO001/2.1-01/2007/001-029 "Лот 29: Рехабилитация на път III-806 Хасково - Минерални Бани от км 8+350 до км 21+000 и път ІІ-59 Ивайловград - Славеево от км 87+995 до км 92+316, с обща дължина 16.971 км, област Хасково - за оставащите работи". Проектът е разделен на два участъка: Участък 1: Път III-806 Хасково - Минерални Бани, участък „кв. Болярово - Минерални Бани” от км 8+350 до км 21+000, с обща дължина 12.650 км. Началото на обекта е км 8+350 - фуга на ремонтирана настилка в кв. „Болярово”. Краят на участъка е км 21+000 в с. Минерални бани при кръстовището с път III-506. Клас на пътя – трети; проектна скорост 60 км/ч (населено място 50 км/ч); терен - полупланински район; максимален надлъжен наклон - 7.139%; габарит - 6/9 м, което включва пътно платно с ширина 6.50 м (2 пътни ленти х 3.00 м и асфалтови водещи ивици х 0.25 м); банкети около 1.25 м. За ремонта на настилката се предвиждат предварителни ремонти, реконструкция на определени участъци и полагане на изравнителни и усилващи пластове от неплътен асфалтобетон и износващ пласт. Правят се и уширения на настилката, там където е необходимо. Пътят преминава през две населени места - кв. „Болярово” и с. Минерални бани. В разглеждания участък има 23 малки съоръжения - 8 (осем) броя, в т.ч. са новоизградени водостоци с Ф 1000 – 7 броя и 1 бр. с ф 1500. 14 бр. са съществуващи, от които 8 бр. тръбни ф 1000, 5 бр. ф 800 и 1 бр. плочест L= 4.00 м. Необходимо е да се довършат облицованите пътни окопи, отстраняване на дефекти по бетоновите бордюри и италианските улеи за отводняване на пътните насипи. Необходимо е попълване и профилиране на банкетите по цялата дължина на участъка. В същия този участък има 3 кръстовища с пътища от РПМ. Съществуващата еластична ограда е демонтирана, необходимо е доставка и монтаж на нова ограничителна система, съгласно действащите нормативи, с ниво и степен на задържане за трети клас път. Участък 2: Път ІІ-59 Ивайловград - Славеево участък от км 87+995 до км 92+316, с обща дължина 4,321 км. Начална точка на обекта е км 87+995 на входа на Ивайловград, а крайна точка е при км 92+316 и достига с. Славеево. Клас на пътя - втори; проектна скорост 50 км/ч за участъка в града и 60 км/ч за открития път; терен - полупланински район; максимален надлъжен наклон - 7.573%; габарит - в регулация 6.00/13.80 м; в открит път - 6/8 м; банкети – в регулация; бетонови плочи с ширина от 1.00 до 3.00 м; в открит път - 2 банкета х 1.25 м; настилка - паваж и асфалтобетон. Настоящият участък от пътя преминава през гр. Ивайловград. В разглеждания участък има 7 броя нови малки съоръжения с ф 1000 и 1 брой ф 300 при км 88+105 - в градската част. Ремонтирани са всички водостоци. При изпълнение на напречните отводнители със стоманобетонови тръби ф 300 при заустване на ССП на км 86+437, км 89+906, км 91+405 и км 92+314 са с неукрепени и нарушени бетоновите стени. В тази връзка е необходимо да се ремонтират бетоновите стени. Предвиден е за рехабилитация едноотворен мост със светъл отвор 6.00 м при км 88+649. Има местни дефекти по долното строене за ремонт. Ремонтирани са само тротоарни конзоли. Не са монтирани парапети. В участъка има 2 кръстовища с пътища от РПМ: с път III-598 за с. Мандрица при км 88+450 (вдясно по растящия километраж) и с път IV-80604 за с. Драбишна при км 88+900 (вдясно по растящия километраж). За целият участък се предвижда нова стоманена предпазна ограда и стоманен парапет на необходимите места. Предвидено е ремонт на прилежащите банкети, бордюри, тротоари, откоси и др.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45233120

Описание:

Строителни и монтажни работи на пътища

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Оставащи работи по рехабилитация на 16.971 км второкласен и третокласен път, съгласно приложените в документацията Проектна документация, Обобщена количествена сметка (Приложение 1.1 от документацията за участие) и Техническа спецификация и приложение.

Стойност, без да се включва ДДС
2096690 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в дни

60

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие в обществената поръчка се представя от участника в процедурата и е в размер на 20 000 лв. (двадесет хиляди) по образеца - Приложение № 14. Когато участникът е обединение, гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него, в съответствие с договора за обединение. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 (тридесет) дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. 2. Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на 3 (три) на сто от общата цена по договора за обществената поръчка без ДДС по образеца Приложение № 15. Валидността на гаранцията за изпълнение, в случай че е представена банкова гаранция, е 30 (тридесет) дни след датата на изтичане на последния гаранционен срок. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за Изпълнител на поръчката при подписване на договора. 3. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане е в размер до 10 на сто (в зависимост от офертата на участника) от общата цена по договора за обществената поръчка с ДДС по образеца - Приложение № 18. Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 60 (шестдесет) дни след „Датата на приключване” (означава датата на съставяне на Констативен акт обр. 15 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството). Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се представя в 30 (тридесет) дневен срок от Деня на достъп (означава датата на съставяне и подписване на Протокол обр. 11 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г.), само ако в Техническото предложение участникът е заявил, че ще се възползва от правото си да получи авансово плащане. Гаранцията е винаги във формата на банкова гаранция и следва да покрива пълния размер на аванса. Размерът на гаранцията се намалява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 10 % от междинните плащания към Изпълнителя. Намаляването се извършва след представянето на копие от съответния Междинен сертификат за извършени строително-монтажни работи и доказателства за одобрението на този сертификат. Авансовото плащане се счита за окончателно погасено след одобрение на "Сертификата за окончателно завършване на работите" от Възложителя и издаване на оригинална данъчна фактура от Изпълнителя по одобрения сертификат. 4. Гаранциите се представят в оригинал, в една от следните форми: 4.1. депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (администрацията на АПИ): Банка: БНБ – централно управление IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03 BIC: BNBGBGSD 4.2. банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. 5. Участниците в процедурата и определеният Изпълнител избират сами формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение на договора за обществена поръчка. 6. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че Изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. 7. Банковата гаранция за изпълнение на договора се съгласува в периода до подписване на договора за възлагане на обществената поръчка с Възложителя. 8. Банковите гаранции могат да бъдат издадени и по образец на банката, съдържащ същите или по – добри условия за Възложителя, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Заплащането на извършеното строителство се извършва по банков път, в български лева. Ако е дължим съгласно действащото законодателство данък върху добавената стойност, същият се начислява върху цената за изпълнение на договора. Цената за изпълнение на договора се посочва в съответствие с Ценовата оферта. Цената за изпълнение на договора е единственото възнаграждение за изпълнение на дейностите по договора и Възложителят не дължи на Изпълнителя, каквито и да било други суми. Цената за изпълнение на договора не подлежи на промяна, освен в случаите на чл. 43, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 от Закона за обществени поръчки. Заплащането ще се извършва по реално извършени дейности, количества и цени в рамките на договора. Единичните цени, посочени в количествено-стойностната сметка са окончателни и не се променят при промени в цените на труда, Строителните продукти, Оборудването и др., освен в случаите на чл. 43, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 от Закона за обществени поръчки. В случай, че за сметка на определен вид работа от количествено–стойностната сметка ще се изпълнява друг вид работа, за която има аналогична единична цена в нея, разплащането й ще се извърши със заменителна таблица по образец на Възложителя. Изпълнените количества СМР се сертифицират по договорените цени и действително изпълнените количества. Изплащането се допуска при наличие на съответните документи, доказващи качеството на извършваните видове СМР. Възложителят превежда на Изпълнителя аванс, представляващ 10 на сто от Цената за изпълнение на Договора с ДДС. Върху авансовото плащане не се начислява лихва. Авансът се изплаща само след представяне на неотменима и безусловна банкова Гаранция за авансово плащане, покриваща пълния размер на аванса, предварително одобрена от Възложителя и фактура на стойност, равна на стойността на исканото авансово плащане. Изпълнителят представя на Възложителя Гаранцията за авансовото плащане в 15 (петнадесет) дневен срок от Деня на достъп (датата на съставяне и подписване на Протокол обр. 11 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за установяване състоянието на строежа и СМР при продължаване на строителството). Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 60 (шестдесет) дни след „Датата на приключване” (означава датата на съставяне на Констативен акт обр. 15 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (обн. ДВ. бр.72 от 15 Август 2003 г. с последващите изменения и допълнения). Авансовото плащане се погасява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 10 % от междинните плащания към Изпълнителя. Авансовото плащане се счита за окончателно погасено след одобрение на „Сертификата за съществено завършване” от Възложителя и издаване на оригинална данъчна фактура от Изпълнителя по одобрения сертификат. Първото междинно плащане за СМР се извършва при реализиране на поне 5 (пет) на сто от Цената за изпълнение на Договора, а всяко следващо – при реализиране на поне толкова процента от Цената за изпълнение на Договора, равняващи се на процента, обуславящ първото плащане, увеличен минимум с още толкова процента (т.е. при достигане на поне 10%, 15% и т.н. % от Цената за изпълнение на Договора). Сумата от изплатения аванс и междинните плащания не може да надвишава 90% от стойността на Договора. Остатъкът от сумите по Междинния сертификат и по Сертификата за съществено завършване се изплаща на Изпълнителя в 30 (тридесет) дневен срок, считано от датата на представяне на фактурата.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението (или консорциума) сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички членове на обединението/консорциума носят солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

При подписване на договора за общ. поръчка уч-кът, определен за Изп-л, е длъжен да представи сл. док-ти: 1. Док-ти за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1, б.„а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т.2 и т.3 и ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, издадени от комп. орган, или извлечение от съд. регистър, или екв. док-т на съдебен или адм. орган от държавата, в която е установен. Не се изисква представяне на док-те в случаите по чл.42, ал.2 от ЗОП, когато има посочен ЕИК, с изкл. на всички др. обстоятелства, невписани в Търг. регистър. Когато участникът е обединение, док-те се представят от всеки един от участниците в обединението. Когато участникът е чужд. лице и в съотв. чужда държава не се издават док-те чл.47, ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, или когато те не вкл. всички случаи чл.47, ал.1, т.1, б.„а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т.2 и т.3 и ал.2, т.1, т.3 и т.5 от ЗОП, участникът представя клетвена декл-я, ако такава декл-я има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декл-я няма правно значение според съотв. национален закон, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или адм. орган, нотариус или комп. професионален или търг. орган в държавата, в която той е установен. 2. Нот. зав. копие на Удост-е за регистрация в Центр. проф. регистър на Камарата на строителите за изпълнение на Строежи от І-ва кат-я или екв. док-т. Чужд. лица, които са установени в държава–членка на ЕС, или в държава–страна по Споразумението за Евр. икон. пространство, или в Конфедерация Швейцария, представят удост-е за наличие на регистрация в проф. регистър на съотв. държава, в която е установен, издаден от комп. орган съгласно нац. му закон, съгласно чл. 49, ал.1 от ЗОП. 3. Гаранция за изпълнение на поръчката в размер на 3 % от общата цена по договора без ДДС, в оригинал, в една от следните форми: депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (администрацията на АПИ): (БНБ – централно управление, IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03; BIC BNBG BGSD) или безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Когато гаранцията е под формата на банкова гаранция, същата е по образеца - Приложение № 15 от документацията за участие. Гаранцията за изпълнение може да бъде издадена и по образец на банката, съдържащ същите или по – добри условия за Възложителя, като в него е изрично записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. 4. Нот. зав. копие на Застраховка „Проф. отговорност” по чл.171, ал.1 от ЗУТ или екв. док-т. 5. Нот. зав. копия на на Сертификати за система за управление на качеството, сертифицирани съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или екв. сертификат) и за опазване на околната среда ISO 14001:2004 (или екв. сертификат), в обхват приложим към предмета на поръчката (стр-во, рех-я, рек-я и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общ. пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения), издадени от органи, установени в др. държави-членки, както и др. доказ-ва за екв. мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда. 6. Чуждестранното лице, определено за Изпълнител на обществената поръчка, при подписването на договора следва да представи документ/и от компетентните български институции, удостоверяващ/и, че е получил съответните разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа за общия брой работници и служители, посочени от него, ако е приложимо. 7. Удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение, когато определеният Изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Участникът следва да представи: Приложение № 1.1 - Обобщена количествена сметка (ОКС); Приложение № 3 - Оферта; Приложение № 4 - Декларация за съгласие за участие като подизпълнител в обществената поръчка; Приложение № 5 - Техническо предложение за изпълнение на обществената поръчка; Приложение № 6 - Ценова оферта (Предлагана цена); Приложение № 7.1 - Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г”, „д” и ал. 2, т. 5 от ЗОП; Приложение № 7.2 - Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 4 и ал. 5 т. 2 от ЗОП; Приложение № 7.3 - Декларация по чл. 47, ал. 5, т. 1 от ЗОП; Приложение № 8 - Списък относно информация за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнено през последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; Приложение № 8.1 - Списък на договорите за строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано до датата на подаване на офертата; Приложение № 9 - Списък - декларация на техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка, включително за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи (строителни машини и техническо оборудване), вкл. Асфалтосмесителни инсталации, Трошачно–сортировъчни инсталации (кариерни стопанства) и Акредитирана строителна лаборатория; Приложение № 9.1 – Списък на основните строителни продукти, които ще бъдат доставени за изпълнение на обществената поръчка; Приложение № 9.2 – Декларация, удостоверяваща възможността на участника за доставка на основните строителни продукти; Приложение № 10 – Декларация за запознаване с обекта; Приложение № 11 - Списък на екипа за изпълнение на строителството, включващ техническите лица, извършващи техническото ръководство на обекта, както и тези, които отговарят за контрола на качеството; Приложение № 11.1 - Трудово – биографична справка на ръководните служители от екипа; Приложение № 11.2 - Декларация по Закона за защита на личните данни на ръководните служители от екипа; Приложение № 11.3 - Декларация за непрекъснато разположение на ръководните служители на обекта по време на целия строителен период; Приложение № 12 - Декларация за запознаване с определенията за Нередност и Измама; Приложение № 13 - Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд; Приложение № 14 - Банкова гаранция за участие в обществена поръчка за строителство; Приложение № 17 - Декларация, ако е приложимо, че избраният Изпълнител ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по българското законодателство разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа на посочените работници и служители; Приложение № 19 - Декларация за приемане на условията в проекта на договор; Приложение № 20 – Декларация за солидарна отговорност; Приложение № 21 - Декларация, че участникът има регистрация в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за изпълнение на строежи от съответната категория.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. удостоверение от банка, което да установява по несъмнен начин, че достъпът до финансови ресурси по ІІІ.2.2., т. А (дясна част) не зависи от никакви условия (включително такива, свързани с правилата на банката за отпускане на финансиране), с изключение на условието участникът да бъде избран за Изпълнител. 2. заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години (2010, 2011 и 2012), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови (2010, 2011 и 2012) години и заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) финансови (2010, 2011 и 2012) години. В случай, че участникът посочи ЕИК, той има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя изисканите по ІІІ.2.2., т. 2 документи, ако тези обстоятелства са видими в Търговския регистър. 3. информация за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (строителство, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общинска пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения) за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012) по ІІІ.2.2., т. Б, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. информация за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на поръчката (строителство, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общинска пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения) за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012) по ІІІ.2.2, т. Б, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Информацията се представя по образеца – Приложение № 8 и съдържа общия оборот и оборота от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, за който се посочват следните данни: обект (предмет) на договора, възложител, стойност на реализираните приходи от обекта в лева без ДДС, дата на сключване и период на изпълнение, в качеството на главен изпълнител, участник в обединение или подизпълнител е участвал и номер и дата на акта за предаване на строежа на Възложителя или за въвеждането му в експлоатация. 4. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по ІІІ.2.2, т. 2 и т. 3 се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. 5. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по ІІІ.2.2 (лява част) се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

А. достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на обществената поръчка в размер не по-малък от 210 000 лв. (двеста и десет хиляди) лв.; Б. общ оборот не по-малко от 6 290 000 (шест милиона двеста и деветдесет хиляди) лв. без ДДС и оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (строителство, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общинска пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения), сумарно за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012) не по-малко от 3 200 000 (три милиона и двеста хиляди) лв. без ДДС. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по ІІІ.2.2., т. А и т. Б трябва да бъдат изпълнени от участниците в обединението, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. списък (Пр.№8.1) на договорите за стр-во, сходно с предмета на общ. поръчка (стр-во, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общ. пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения), изпълнени през посл. 5 г., считано до датата на подаване на офертата, вкл. договорите по ІІІ.2.3 (дясна част), т.А; 2. референции (препоръки) за добро изпълнение на обектите, удостоверяващи изпълнението на обектите, изброени в ІІІ.2.3, т. 1; Участникът може да се позове на предишни обекти, които е изпълнил като главен изпълнител, като член на обединение или като подизпълнител, но само в рамките на своето собствено участие в този обект . Ако участникът е работил като подизпълнител или като член на обединение при изпълнението на някой от посочените обекти, то е необходимо освен списъка по ІІІ.2.3, т. 1. и референциите по т. 2. към него, да бъде добавена декл-я или др. док-т, доказващ дяловото участие. 3. списък-декларация (Пр.№9) на техн. оборудване за изпълнение на общ. поръчка, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи (стр. машини и техн. оборудване) по ІІІ.2.3, т. 2, вкл. Асфалтосмесителни инсталации, Трошачно–сортировъчни инсталации (кариерни стопанства) и Акредитирана строителна лаборатория; 4. списък (Пр.№9.1) на основните строителни продукти по ІІІ.2.3, т. В, които ще бъдат доставени за изпълнение на общ. поръчка и декларация (Пр.№9.2), удостоверяваща възможността на участника за доставка на основните стр. продукти; 5. списък (Пр.№11) на екипа за изпълнение на строителството, вкл. техническите лица, извършващи техническото ръководство на обекта, както и тези, които отговарят за контрола на качеството по ІІІ.2.3, т. Г. ; представя и документи, удостоверяващи образованието, проф. квалификация и опита на лицата по ІІІ.2.3, т. Г–копия от дипломи за завършено образование и придобита квалификация, копия от трудови и/или осиг. книжки (или екв. документ, показващ трудовия или осигурителния стаж); Трудово – биографични справки (Пр.№11.1), декларации по Закона за защита на личните данни (Пр.№11.2) и декларации за непрекъснато разположение на ръководните служители на обекта по време на целия строителен период (Пр.№11.3); специфичният опит се доказва, като за всеки конкретен обект се представи референция (препоръка), съдържаща най-малко следната информация–възложител/работодател, период за които се издава референцията и позицията, заемана от лицето, съдържаща описание на дейностите, функциите и вменените задължения за съответната позиция; за ръководния служител по ІІІ.2.3, т. Г7 следва да се представи документ за изкаран курс или друг вид документ, който дава възможност за заемане на тази позиция. 6. в случай, че участникът–чужд. лице, е посочил в справката по ІІІ.2.3, т. 5 (Пр.№11), че ще изпълни общ. поръчка с опр. брой работници и служители, които не са граждани на държава–членка на ЕС, или на държава–страна по Споразумението за Евр. икон. пространство, или на Конф. Швейцария, същият следва да представи декл-я по образец–Пр.№17, че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по бълг. закон-во разрешения за пребиваване (визи) и разрешения за работа на посочените работници и служители; 7. сертификат за внедрена система за управление на качеството по ІІІ.2.3, т. Е, серт. съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или екв. серт-т), както и сертификат за внедрена система за опазване на околната среда ISO 14001:2004 (или екв. серт-т), в обхват приложим към предмета на поръчката (стр-во, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общ. пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения), издадени от органи, установени в др. държави-членки, както и др. док-ва за екв. мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда. 8. декларация (Пр.№21), че участникът има регистрация в Центр. проф. регистър на Камарата на строителите за изпълнение на строежи от съотв. кат-я.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

А. общо за последните 5 г., считано до датата на подаване на офертата, да е изпълнил поне 2 договора за стр-во, сходни с предмета на общ. поръчка (стр-во, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общ. пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения); Б. да има възможност да осигури оборудване за изпълнение на общ. поръчка, вкл. за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи-стр. машини и техн. оборудване за изпълнение на общ. поръчка: Земекопна техника, която да осигурява дневна производителност не по-малка от 600 м3; Техника за фрезоване на асфалтови настилки, която да осигурява дневна производителност не по-малка от 100 м2; Техника за доставка, полагане и уплътняване на асфалтови настилки, която да осигурява дневна производителност не по-малка от 680 т; Асфалтосмесителни инсталации с общ капацитет достатъчен да осигури не по-малко от 680 т/дневно; Трошачно-сортировъчни инсталации (кариерни стопанства), с общ капацитет не по-малък от 600 м3 /ден; Акредитирана строителна лаборатория за извършване на задължителните лабораторни изпитвания на материали и работи на Строежа; В. да има възможност за производство и/или доставка на строителни продукти в количества и с качество, необходими за изпълнение на инвестиционния проект в съответствие с техническите спецификации, определени с документацията, но не по-малко от: Асфалтови смеси – 12 000 (съгласно проекта) т, с качество в съответствие с раздел 5 000 Асфалтови пластове на Техн. спецификация /ТС/ и в съответствие с Количествената сметка /КС/; Минерални материали за подосновни и основни пластове –5 500 (съгласно проекта) м3, с качество в съответствие с раздел 3 500 и 4 000 на ТС и в съответствие с КС. Посочените количества са ориентировъчни, в съответствие с дейностите по строителството и могат да се променят като се увеличават или намаляват. Г. да разполага с инженерно-технически персонал за осигуряване на технич. ръководство при изпълнение на стр-вото, вкл. за осигуряване на контрола на качеството: ръководен екип, със следните квалификация и проф. опит: Г1. ръководител на Строежа–стр. инженер по Транспортно строителство, да има мин. 10 г. общ трудов стаж като стр. инженер, от които мин. 7 г. опит в пътния сектор и мин. 4 г. на позиция ръководител на строеж или заместник ръководител при стр-во на пътни обекти; Г2. заместник ръководител на Строежа: стр. инженер, да има мин. 10 г. общ трудов стаж като стр. инженер, от които мин. 5 г. опит в пътния сектор и мин. 3 г. на позиция началник на строеж или подобна длъжност на пътни обекти; Г3. технически ръководител – пътни работи: стр. инженер или проф. квалификация техник, специалност транспортно строителство, да има мин. 5 г. общ трудов стаж на строеж, от които мин. 3 г. опит на пътни обекти; Г4. технически ръководител – асфалтови работи: стр. инженер или проф. квалификация техник, да има мин. 5 г. общ трудов стаж на строеж, от които мин. 3 г. опит на пътни обекти; Г5. технически ръководител – част геодезия стр. инженер или проф. квалификация техник, специалност геодезия, да има мин. 5 г. общ трудов стаж на строеж, от които мин. 3 г. опит на пътни обекти; Г6. отговорник по качеството: стр. инженер или химик, да има мин. 8 г. общ трудов стаж, от които мин. 5 г. опит в стр. лаборатория; Г7. координатор по безопасност и здраве (КБЗ): стр. инженер или проф. квалификация техник, с мин. 1 г. трудов стаж на тази позиция. Д. да удостовери, в случай че участникът-чужд. лице, е посочил в офертата си, че ще изпълни обществената поръчка с определен брой работници и служители, които не са граждани на държава–членка на ЕС, или на държава – страна по Споразумението за Евр. икон. пространство, или на Конфедерация Швейцария, че ще поеме на свой риск да осигури изискващите се по бълг. законодателство визи, разрешения за пребиваване и разрешения за работа на посочения брой работници и служители. продължение в Раздел VІ.3...

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: П1 - Предлагана цена за изпълнение на договора; тежест: 70
Показател: П2 - Срок за изпълнение на строително-монтажните работи по договора; тежест: 30
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
03.01.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в административната сграда на АПИ, партер, от 14:00 до 16:00 часа всеки работен ден, след публикуването на обявлението в Регистъра на обществените поръчки. Стойността на документацията се превежда по банков път по сметка на Възложителя (АПИ): БНБ - централно управление, ІBAN: BG 66 BNBG 9661 3100 1659 01, BIC: BNBG BGSD или в касата на АПИ всеки работен ден от 14:00 до 16:00 часа. При поискване от заинтересованото лице, документацията може да бъде изпратена по куриер за сметка на лицето, отправило искането, след представяне на копие от платежен документ за заплащане на цената на документацията и предоставяне на точен адрес на заинтересованото лице.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
13.01.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 14.01.2014 г.  Час: 14:00
Място

Сградата на Агенция "Пътна инфраструктура".

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители (оригинално пълномощно, не е необходима нотариална заверка), както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Финансиран със средства от структурните фондове на ЕС (финансова схема BG161PO001/2.1-01/2007 "Подкрепа за рехабилитация и реконструкция на второкласни и третокласни пътища") и републиканския бюджет по Оперативна програма "Регионално развитие".

VI.3) Допълнителна информация

.....продължение от Раздел ІІІ.2.3. (дясна част) Е. да има внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или еквивалентeн сертификат), както и внедрена система за опазване на околната среда ISO 14001:2004 (или еквивалентен сертификат), в обхват приложим към предмета на поръчката (строителство, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пътища от І до ІІІ клас от РПМ, общинска пътна мрежа, автомагистрали, авиописти и пътни съоръжения), издадени от органи, установени в други държави - членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда. Ж. да има регистрация в Централния професионален регистър на камарата на строителите за изпълнение на строежи от съответната категория или еквивалентен документ за чуждестранните лица. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по ІІІ.2.3 (дясна част) (с изключение на т. Е) се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискването по ІІІ.2.3., т. Е се прилага към всички участници в обединението. Документацията по процедурата е публикувана на интернет адрес на АПИ: www.api.government.bg. 1. Участник, за когото е налице, което и да е от следните обстоятелства, се отстранява от участие в процедурата: 1.1. Офертата не е изготвена на български език. 1.2. Не е представен някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП. 1.3. Налице са обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т. 2 и т. 3 и ал. 5, т. 1 и т. 2 от ЗОП и по чл. 47, ал. 2, т. 1, т. 2а (1-во предложение), т. 3, т. 4 и т. 5 от ЗОП. 1.4. Представената оферта не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя и/или не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП. 1.5. Когато участникът надвишава прогнозната стойност, обявена от Възложителя в Раздел ІІ.2.1 от обявлението. 1.6. Участникът не отговаря на изискванията за икономически и финансови възможности (Раздел ІІІ.2.2) и технически възможности (Раздел ІІІ.2.3) от обявлението. 1.7. Не е представена гаранция за участие и/или представената гаранция за участие не е на името на участника или на участник в обединението, когато се участва под такава форма. 1.8. Не е представен оригинал или нотариално заверено копие на документ за създаване на обединение/сдружение, когато се участва в процедурата под такава форма. 1.9. Ако по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП се установи, че е представена невярна информация за доказване на съответствието между офертата и обявените от Възложителя критерии за подбор и/или не е представен някой от изискваните от Възложителя документи и/или има непопълнени данни и/или има данни, в противоречие с официален документ, в исканите справки и приложения, ако тези обстоятелства не бъдат отстранени от участника по реда на чл. 68, ал. 8 от ЗОП. 1.10. Ако се установи несъответствие между технологично – строителната програма, включително графикът за изпълнение на СМР на обекта и изискванията на Технологичната програма и Графика за изпълнение на проекта. 1.11. Когато офертата на участник съдържа предложение с числово изражение, което подлежи на оценяване и е с повече от 20 на сто по-благоприятно от средната стойност на предложенията на останалите участници по същия показател за оценка, освен ако участникът не докаже, че предложението (предложената цена) е формирано обективно, съгласно изискванията на чл. 70 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на Възложителите в процедурата за възлагане на обществена поръчка. Решенията на Възложителя в процедура за възлагане на обществена поръчка се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата по реда на Глава 11 от ЗОП. На обжалване по реда на тази глава подлежат и действия или бездействия на Възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна. Срокът за обжалване на решението тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: - жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; - документацията не е публикувана едновременно с обявлението; - документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. Жалба може да се подава от посочените в чл. 120, ал. 8 от ЗОП лица в 10-дневен срок. Жалба срещу решение на Възложителя, с изключение на решението за определяне на Изпълнител, не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка „спиране на процедурата”. Жалбата се подава едновременно до КЗК и до Възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва. Жалба не може да се подава пред КЗК след сключването на договор за обществена поръчка.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

25.11.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ