Версия за печат

00073-2013-0039

BG-Велико Търново:

РЕШЕНИЕ

Номер: РД 24-98 от 22.11.2013 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Велико Търново, пл.Майка България № 2, За: Теодора Минкова; Русанка Александрова; Зорница Кънчева- Миладинова- Началник на отдел "Околна среда", България 5000, Велико Търново, Тел.: 062619 229; 062619 231; 062 619503, E-mail: mop_vt@abv.bg, Факс: 062619 251

Място/места за контакт: отдел "Обществени поръчки"; отдел "Околна среда"
I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионална или местна агенция/служба

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Строителство
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Инженеринг (проектиране и строителство) на обект „Регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново” по договорните УСЛОВИЯ на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно–монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга).

II.3) Кратко описание на поръчката

Този документ е създаден в рамките на проект „Изграждане на Регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново” за осъществяване с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Околна среда 2007–2013 г.” съ-финансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от община Велико Търново и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на Оперативна програма „Околна среда 2007–2013 г.”. В предмета на поръчката са включени следните дейности: Преглед и анализ на съществуващия идеен проект на Възложителя за обект "Регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново". Допълнителни проучвания при необходимост. Изготвяне на инвестиционен проект във фаза Работен проект, въз основа на съществуващ идеен проект, за обект "Регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново", в обхват и със съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, законовите и подзаконовите нормативни актове на Република България и в съответствие с идейния проект, одобрен от Възложителя, и издаденото Разрешение за строеж на обекта. Извършване на всички необходими дейности по съгласуване на инвестиционния проект с компетентните органи, Възложителя и Инженера. Актуализация на разработения План за безопасност и здраве (ПБЗ) и разработване на Работен проект по организация и изпълнение на строителството (РПОИС). Получаване на всички необходими становища и разрешения, необходими за извършване на неговата работа, съгласно българското законодателство. Получаване на допълнено разрешение за строеж за обекта. Законосъобразно, качествено и срочно започване, изпълнение и завършване на строителството, включително доставка на суровини и материали, механизация, работна сила и всякакви услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството в съответствие с техническите спецификации и инвестиционните проекти, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, всички други действащи нормативни документи, Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно – монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга, Първо издание на Международната федерация на инженерите - консултанти (FIDIC), 1999) - Общи и Специфични условия, и правилата на ОП "Околна среда 2007-2013г.". Авторски надзор по време на строителството в обем и със съдържание съгласноЗУТ и подзаконовите нормативни документи по прилагането му. Доставка, монтаж и пуск на електро - механичното, технологичното и другото, различно от тях, оборудване. Изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър. Изготвяне на инструкции за експлоатация и експлоатационна подръжка на Регионалната система за управление на отпадъците. Обучение на персонала, който ще бъде ангажиран в периода на експлоатация на системата. Проби при завършване на строителните и монтажните работи. Въвеждане на обекта в експлоатация след получаване на Разрешение за ползване. Отстраняване на всички констатиране дефекти през Срока за съобщаване на дефекти и в рамките на гаранционния срок. Гаранционно обслужване до изтичане гаранционния срок. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Оперативна програма "Околна среда 2007 - 2013 г.".

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

45222110, 45100000, 45213280, 71320000

Описание:

Строителни работи по общо изграждане на депа за отпадъци
Работи по подготовка на строителната площадка
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на съоръжение за компостиране
Инженерни услуги по проектиране и конструиране

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: РД 24-71 от 22.08.2013 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2013-556751
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.1)
Номер на обявлението в ОВ: 2013/S 164 - 284965 от 24.08.2013 г. 
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 7-2013-39
III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

22.08.2013 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

С Решение на КЗК № 1448/28.10.2013г. е отменено като незаконосъобразно Решение № РД 24- 71 от 22.08.2013г. на Кмета на Община Велико Търново за откриване на обществената поръчка и са приети за основателни оплакванията в жалба на „Геотехмин” АД относно заложени в документацията за участие условия. С Решение на КЗК са установени нарушения при откриването на процедурата в част условия на документацията за участие, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена процедурата. Към настоящия момент е изтекъл срока по чл. 27а, ал.3 от ЗОП и на този етап документацията за участие не може да бъде коригирана и променена, съгласно установеното в Решение на КЗК № 1448/28.10.2013г. Налице е правното основание на чл. 39, ал.1, т.6 от ЗОП за прекратяване на процедурата. На следващо място е налице съществена промяна на обстоятелствата, съгласно чл. 39, ал.1 т.5 от ЗОП и невъзможност да се осигури финансиране за част от предварително обявените за изпълнението дейности по причини, които възложителят не е можел да предвиди. Във връзка с постъпило становище на експертна работна група, определена с Решение № 313/18.10.2011г. на ръководителя на Междинното звено на Оперативна програма „Околна среда 2007-2013г.” относно проектно предложение № DIR- 5112122-11-79 «Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново» и във връзка с изпратен към МОСВ от Община Велико Търново променен формуляр за кандидатстване с писмо с изх. № 0406-136/19.11.2013г. с променени бюджетни стойности в значителни размери се променя обхвата на поръчката: отпадат дейности, променят се количества. С оглед промените отпада финансирането за част от дейностите, като това се отразява на прогнозната стойност на поръчката - 41 910 734,27 без ДДС, публикуваната в обявление № 556751/ 22.08.2013 г. и влияе на изискванията към участниците. Съгласно ал. 25, ал.6 от ЗОП „Критериите за подбор по чл. 25 ал. 2, т. 6 и документите, които се изискват за изпълнението им, трябва да са съобразени и да съответстват на стойността, сложността и обема на обществената поръчка”. Възлагането на дейностите при нововъзникналите условия не може да стане при условията на създадената документация за участие, поради установени нарушения на ЗОП при изготвянето й и поради необходимост от изготвяне на друга документация за участие, която да е в съответствие със ЗОП, с нова техническа спецификация, нови условия към участниците и т.н. Изложените обстоятелства налагат прекратяване на процедурата за възлагане на обществената поръчка и обявяване на нова процедура с различни характеристики след изготвяне на документация за участие с нова техническа спецификация и количествени сметки, с нови условия и изисквания към участниците, съобразени със сложността и с новия обем на възлагани работи и с новата стойност, за която е осигурено финансирането.

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

НЕ


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

22.11.2013 г. 


Възложител

Трите имена: Даниел Димитров Панов
Длъжност: Кмет на Община Велико Търново