Версия за печат

00115-2013-0054

BG-гр. Русе: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Русе, пл. „Свобода” № 6, За: Катя Павлова - директор дирекция "Европейско развитие" Албена Добрева - ст. експерт отдел "Обществени поръчки" тел. 082 881 725, Република България 7000, гр. Русе, Тел.: 082 881767, E-mail: mayor@ruse-bg.eu,, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Дирекция "Европейско развитие"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.ruse-bg.eu/..

Адрес на профила на купувача: http://www.ruse-bg.eu/..

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Информационен център гише " Обществени поръчки"

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635, Факс: 082 881635

Място/места за контакт: Информационен център гише "Обществени поръчки"

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

“Проектиране и строителство на електронни информационни табла и за рехабилитация на тролейбусна мрежа”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Място на изпълнение: на територията на град Русе
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обект на настоящата обществена поръчка е „строителство” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3, б. „а“ от ЗОП. Предмет на възлагане на настоящата поръчка e“Проектиране и строителство на електронни информационни табла и за рехабилитация на тролейбусна мрежа” Предметът на поръчката включва две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 с предмет: „Проектиране и строителство на електронни информационни табла“; Обособена позиция № 2 с предмет: „Проектиране и строителство за рехабилитация на тролейбуснатамрежа“.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45211360, 71220000, 45221000

Описание:

Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1. Обхват на дейностите по обособена позиция № 1 с предмет: „Проектиране и строителство на електронни информационни табла“: А) Проектирането е по част електрическа по отношение осигуряване на електрозахранване електронните информационни табла и комуникационни връзки с Центъра за управление и контрол на трафика. Електрозахранване на 100 бр. светлинни електронни табла на спирките, които известяват времето до пристигане на следващото превозно средство, разположени на най-натоварените спирки на ОГТ. Б. Авторски надзор по време на строителството В. Строителство, в това число: • временно строителство; • демонтажни работи; • Доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; • дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство. 2. Обхват на дейностите по обособена позиция № 2 с предмет: „Проектиране и строителство за рехабилитация на тролейбусната мрежа“: Дейността обхваща рехабилитация на контактната мрежа с цел възстановяването и в своето начално проектно състояние, а нейните параметри да бъдат приведени в пълно съответствие на техническите изисквания за контактната мрежа и на правилата за нейната техническа експлоатация. Рехабилитацията включва замяна на определени нейни елементи, възли и конструкции, като от дейността се изключват части от мрежата, които са били подновявани или реконструирани при предходни ремонти. От стълбовете се подменят само износените, с намалена товароносимост и без възможност за възстановяване или усилване. Компонентът предвижда по отношение на стълбовете: • Пребоядисване на всички стълбове с цел предпазване от корозия и придаване на добър естетичен вид на ВКМ; възстановяването или извършване на номериране; • допълнително укрепване на пет броя стълба – извод „П. Караминчев”, както и укрепване на надземната част на някои фундаменти - извод „Г. Генов”; • подмяна на два броя стълба 1 бр. – извод „КАТ” и 1 бр. извод „П. Караминчев” По отношение на въздушно-контактната мрежа (ВКМ): • почти пълна подмяна на тези групи елементи от ВКМ, които има пряко влияние върху скоростта на подвижния състав, като специални съоръжения, което включва: доставка и монтаж на уравнителни връзки, стрелки – САУ, стрелки изходящи, стрелки автоматични, секторни изолатори, кръстовки тролейбусна 18°У, кръстовки тролейбусна раздвижна, компенсатори, прекъсвачи, дистанционни управления за стрелките в превозните средства, усреднени окачвания за стълб и други. • подмяна на 75 км контактен проводник в износените участъци, определени с техническия проект. А) Кадастрално заснемане на въздушно-контактната мрежа (ВКМ) Б). Изработване на технически проект за рехабилитация на цялата въздушно-контактна тролейбусна мрежа в гр. Русе, съгласно резултатите от кадастралното заснемане. В) Проектът следва да: • определи броя и местата за подмяна на съоръженията и елементите на тролейбусната инфраструктура с използване на съоръжения от същия тип, както и участъците за подмяна на контактния проводник с цел да отговарят на изискванията на българските и европейски стандарти . • по отношение на кръговото движение на бул. „Цар Освободител” се предвижда задължителна подмяна на всички съоръжения и елементи на тролейбусната инфраструктура, като само там стрелките следва да бъдат подменени с автоматични с дистанционно управление, които ще бъдат управлявани от водачите на превозните средства; Г) Авторски надзор по време на строителството Д) Строителство.

Прогнозна стойност без ДДС
2900779.69 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

19


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие Гар. за участие е в размер, както следва: По об. позиция № 1 – 2 000 лв.; По об. позиция № 2 – 27 000 лв. Гар-иите се представят в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя Участникът сам избира формата на гар. за участие. Когато участник в процедурата е обединение, което не е ЮЛ, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гар-ия, съответно вносител на сумата по гар-ията. При избор на гар-ия за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка на Община Русе Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе Банков код (BIC): IORTBGSF, Банкова сметка (IBAN): BG37IORT73793300030000 Ако участникът избере да представи гар-ията за участие под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гар-ия, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път, той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат (отнася се само до лица, които по закон следва да притежават печат). В гар-ията за участие следва да бъде посочено номера на решението за откриване на процедурата и об. Поз-ияза която участникът подава оферта. В случай, че участникът представя банкова гар-ия, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гар-ия. Гар-ията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от кмета на Община Русе или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гар-ията за участие следва да бъде не по-малко от 30 к. дни след изтичане на срока на валидност на офертата. Задържането, освобождаването и усвояването на гар-ията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Гар-ия за изпълнение Задължение за представяне на гар-ия за изп-ние възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка. Гар-ията за изп-ние има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна. Гар-ията за изп-ние е в размер на 2 % от стойността на договора за изпъ-ние на об. поръчка. Гар-ията за изп-ние може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гар-ия. Участникът сам избира формата на гар-ията за изп-ние. Когато участник в процедурата е обединение, което не е ЮЛ, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гар-ията. Гар-ията за изп-ние под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната банкова сметка на ОБЩИНА РУСЕ: Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе Банков код (BIC): IORTBGSF, Банкова сметка (IBAN): BG37IORT73793300030000 Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гар-ията за изп-ние под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гар-ия, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В случай че участникът е превел парите по електронен път, той следва да завери съответния документ с подпис и печат. Когато участникът избере гар-ията за изп-ние да бъде банкова гар-ия, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя и че е със срок на валидност – най-малко със срок на валидност 1 месец, след датата на получаване на Разрешение за ползване на обектите. Продължава в раздел VI.3.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено: - Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - Представляващия обединението/ консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума; - - Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; - Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; - Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; - Разпределението на дейностите между членовете на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Лицето, определено да представява обединението/ консорциума може да бъде посочено в учредителния или в друг документ, подписан от съдружниците в обединение/консорциума. В случай, че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/консорциума. Допълнителното споразумение, следва да отговаря на изискванията за форма, относими към основното споразумение. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/консорциум или в приложения такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 26, ал. 2, т. 6 от ЗОП и съобразно разпоредбата на чл. 25, ал. 8 от ЗОП; 3. декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор. Документът трябва да бъде представен от Участника в оригинал или нотариално заверено копие. Документът трябва да съдържа клаузи, в които е определено: - Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; - Представляващия обединението/ консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума; - - Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; - Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; - Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; - Разпределението на дейностите между членовете на обединението. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Лицето, определено да представява обединението/ консорциума може да бъде посочено в учредителния или в друг документ, подписан от съдружниците в обединение/консорциума. В случай, че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/консорциума. Допълнителното споразумение, следва да отговаря на изискванията за форма, относими към основното споразумение. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/консорциум или в приложения такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 26, ал. 2, т. 6 от ЗОП и съобразно разпоредбата на чл. 25, ал. 8 от ЗОП; 3. декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Във връзка с представянето на декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, посочваме че участниците могат да получат необходимата информация задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България и относими към услугите, предмет на поръчката, както следва: Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: Национална агенция по приходите: Информационен телефон на НАП - 0700 18 700; интернет адрес: http://www.nap.bg" www.nap.bg Относно задълженията, опазване на околната среда: Министерство на околната среда и водите: Информационен център на МОСВ; работи за посетители всеки работен ден от 14 до 17 ч.; 1000 София, ул. "У. Гладстон" № 67Телефон: 02/ 940 6331; Интернет адрес: http://www3.moew.government.bg/ Относно задълженията, закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg София 1051, ул. Триадица №2 Телефон: 8119 443

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват бълг. или чуждестр. ФЛ или ЮЛ, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от ЗОП и обявените от Възложителя изисквания в документацията и обявлението за обществената поръчка. Едно и ФЛ или ЮЛ участник в процедурата може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самост. оферта. Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който са налице обст. по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5 и следните обстоятелства по ал. 2 от ЗОП: 1. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че участникът е чуждестр. лице – се намира в подобна процедура съгласно нац. закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. е лишен от правото да упражнява определена професия (проектант и/или строител) или дейност (проектиране и/или строителство) съгл. законодателството на държвата, в която е извършено нарушението; 3. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 4. има задължения по см. на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държвата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгл. законодателството на държавата, в която участникът е установен; 5. има наложено админ.наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 год.; 6. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: 1. не е представен някой от необходимите документи по чл. 56 от ЗОП след прилагане на разпоредбата на чл. 68, ал. 8 и 9 от ЗОП; 2. за когото са налице обст. по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5, както и описаните в настоящия раздел обст. по ал. 2 от ЗОП; 3. който е представил оферта, която не отговарят на предварително обявените условия на Възложителя; 4. който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП;5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор. Всяка оферта трябва да съдържа 3 отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, поставени в 1 общ запечатан, непрозрачен и надписан плик, както следва: Плик №1 с надпис: „Документи за подбор ” - 1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 14 отЗОП; 2. Оферта, съгл. чл. 28, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 3. Копие на док. за регистрация или ЕИК, съгл. чл. 23 от ЗТР, когато участникът е ЮЛ или ЕТ; копие от документа за самоличност, когато участникът е ФЛ. Документ за регистрация не се изисква за ЮЛ и ЕТ, когато те са представили ЕИК по чл. 23 от ЗТР или са посочили ЕИК в Декл-ия за регистрация по ЗТР. Когато не е посочено ЕИК, ЮЛ и ЕТ трябва да представят УАС, а когато участникът е чуждестр. ЮЛ – то същият представя еквивалентен на УАС документ на съдебен или адним. орган на държавата, в която е установен. Съгл. чл. 24, ал. 1 от ППЗОП, когато не е представен ЕИК, съгл. чл. 23 от ЗТР или участниците - ЮЛ или ЕТ, прилагат към своите оферти и УАС. Чуждестранните ЮЛ представят документа за регистрация в официален превод, а документа, който е еквивалентен наУАС – в превод. Продължава в VI.3.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено от участника копие на годишен баланс и ОПР от годишния финансов отчет за всяка една от последните 3 счетоводно приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Не се представят от участник, който е представил ЕИК и изискуемите ГФО са видни и достъпни в Търговския регистър; 2. Информация за общия оборот и за оборота от дейности, сходни с предмета на поръчката за последните 3 (три) години – оригинал, в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си; 3. Заверено от участника копие на валидна застрахователна полица за сключена задължителна застраховка за професионалната отговорност на участника и неговите подизпълнители (ако има такива) по чл. 171 от ЗУТ за проектиране и за строителство – представят се: Заверено от участника копие от застраховка за професионална отговорност за 2013 г., покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) за категорията строеж, съобразно предмета на поръчката, и Декларация, подписана от управляващия или представляващия участника, със задължението за осигуряване на такава застраховка за целия срок на изпълнение на договора. Чуждестранните участници представят застраховка, еквивалентна на посочената, но издадена в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен.
Минимални изисквания: 1. По обособена позиция № 1: А.1) Участникът трябва да е реализирал общ оборот през последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г, 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, в размер, както следва: не по-малко от 601 128 лв. без ДДС. А.2) Участникът рябва да е реализирал оборот от проектиране, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г., 2011 г. и 2012 г. в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, както следва: не по-малко от 55 200 без ДДС. А.3) Участникът трябва да е реализирал оборот от строителство, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г., 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, както следва: не по-малко от 541 800 без ДДС. А.4) Участникът следва да има валидна застрахователна полица за сключена задължителна застраховка за професионалната отговорност на участника по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за строителство и за проектиране, която да отговаря на категорията строеж по обекта на поръчката (втора категория или по – висока) покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) или еквивалентна. 2. По обособена позиция №2: Б.1) Участникът трябва да е реализирал общ оборот през последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г, 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, в размер, както следва: не по-малко от 8 100 000 лв. без ДДС. Б.2) Участникът рябва да е реализирал оборот от проектиране, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г., 2011 г. и 2012 г. в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, както следва: не по-малко от 225 000 без ДДС. Б.3) Участникът трябва да е реализирал оборот от строителство, сходно с предмета на поръчката, общо за последните 3 (три) счетоводно приключени години – 2010 г., 2011 г. и 2012 г., в зависимост от датата, на която е учреден или започнал дейността си, както следва: не по-малко от 7 792 000 без ДДС. Б.4) Участникът следва да има валидна застрахователна полица за сключена задължителна застраховка за професионалната отговорност на участника по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за строителство и за проектиране, която да отговаря на категорията строеж по обекта на поръчката (втора категория или по – висока) покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) или еквивалентна. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. Изискването за застраховка се прилага за всеки от участниците в обединенито, които ще изпълняват проектиране или строителство. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискването за оборот и за застраховка се отнася за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП. „Дейности, сходни с предмета на поръчката“ са дейности, свързани с изграждане/реконструкция и/или рехабилитация на техническа инфраструктура.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за проектиране, изпълнени през последните 3 години и за строителство, изпълнени през последните 5 години, придружен от заверени от участника копия на препоръки за добро изпълнение за най – важните договори. Списъкът следва да се представи в оригинал и да съдържа най-малко: вида на обекта, предмет на договора, дата и получател, както и номер на документа, с който обекта е въведен в експлоатация. Препоръките трябва да посочват най-малко стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Възложителят си запазва правото да извършва проверки за съответствие на препоръките с действително извършената работа. При установяване на несъответствие, участникът се отстранява от процедурата; 2. Сертификат ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството (или еквивалент), издадено от лице по чл. 53, ал. 3 от ЗОП – заверено от участника копие; 3. . Сертификат ISO 14001:2004 за мерки за опазване на околната среда (или еквивалент), издадено от лице по чл. 53, ал. 3 от ЗОП - заверено от участника копие. Забелека: Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда. 4 Сертификат BS OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството (или еквивалент) , издадено от лице по чл. 53, ал. 3 от ЗОП - заверено от участника копие; 5. Декларация (Образец № 11) и приложени към нея Професионална автобиография (Образец № 12), заверени копия на дипломи и документи доказващи квалификация и професионален опит.
Минимални изисквания: 1) Участникът да има изпълнен най-малко 1 (един) договор за работно проектиране на електрозахранване на електронни информационни табла през последните 3 (три) години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите – приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2; 2) През последните пет години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите най-малко един договор за строителство на електронни информационни табла – приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2; 3) Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в строителството по ISO 9001:2008 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката – приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2; 4) Участникът трябва да има внедрена система за управление на околната среда по ISO 14001:2004 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката -– приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2; 5) Участникът трябва да има внедрена система за безопасни условия на труд по OHSAS 18001:2007 (или еквивалентна) - – приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2. 6) Екипът, който ще бъде ангажиран в изпълнението на поръчката трябва да отговаря на следните изисквания - – приложимо за обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2: 6.1. Кл. експерт “Ръководител на екипа” • да има завършена магистърска степен в областта на транспортното строителство; • да има проф. опит минимум 10 г.; • да има опит като ръководител на екип в мин. 2 инфраструктурни проекти; 6.2. Кл. експерт “Главен проектант” • да има магистърска степен в областта на транспортното строителство; пълна проектантска правоспособност; • да има мин. 10 г. опит в проектирането; • да има опит като ръководител на група проектанти при проектирането на съоръжения от техническата инфраструктура - в мин. 2 проекта; 6.3. Кл. експерт - част "Контактна мрежа";Ключов експерт - част "План за безопасност и здраве": •с пълна проектантска правоспособност; да имат мин. 10 г. опит като проектанти в изработването на инвестиционни инфраструктурни проекти; •да имат доказан опит в поне 2 инфраструктурен проект от техническата инфраструктура. 6.4. Кл. експерт “Ръководител на обекта” – да има мин. 5 г. стаж като строителен инженер, от които минимум 3 г. на позиция ръководител на обект при строителство на съоръжения от техническата инфраструктура; 6.5. Експерти “Строителство” - за всяка проектна част изпълнителят да разполага с инженерни специалисти, които да имат мин. 5 г. стаж и опит като инженери на съоръжения от техническата инфраструктура. При участие на обединение, което не е ЮЛ, изискванията за техн. възможности и/или квалификация се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съотв. регистрация, представяне на сертификат или др. у-ие, необх. за изп-ие на поръчката, съгл. из-ията на норм. или админ. акт и съобр. Разпред. на участието на лицата при изп-ние на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение, съгл. чл. 25, ал. 8 от ЗОП. При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискв. за техн. възможности и/или квалификация се отнася за подизпълнителите, съобр. вида и дела на тяхното участие, в съответсвие с нормата на чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Работна програма – П1; тежест: 35
Показател: Срок за изпълнение предмета на поръчката – П2; тежест: 5
Показател: „Предлагана цена” ; тежест: 10

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.12.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде получена в деловодството на Община Русе - на адрес: гр. Русе ул. Свобода № 6, всеки работен ден от 9.00 до 16:00 часа. Крайният срок за получаване на документацията е най-късно до часа и датата, посочени в обявлението за обществената поръчка. При поискване от заинтересованото лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителният преглед на документацията се извършва в: Община Русе, адрес: гр. Русе, пл. Свобода № 6, всеки работен ден от 9.00 до 16:00 часа. Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена на касата в Община Русе или по бюджетна сметка на Община Русе: Банка: ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе BIC: IORTBGSF, IBAN: BG96 IORT 7379 8400 0800 00, вид плащане : 447000/други неданъчни приходи/. Във връзка с упражняване на правото, произтичащо от нормата на чл. 64, ал. 3 от ЗОП, считано от датата на публикумане на обявлението в електронен вид, възложителят ще осигури пълен достъп до документацията на интернет адрес: http://www.ruse-bg.eu/

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
09.01.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 10.01.2014 г.  Час: 14:00
Място

В сградата на Община Русе - гр. Русе - 7000, пл. "Свобода" № 6

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията. Комисията ще обяви писмено до участниците за датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Настоящата обществена поръчка се възлага в рамките на проект „Интегрирана система за градски транспорт на град Русе”, в изпълнение на договор BG161PO001/1.5-03/2011/005 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.3) Допълнителна информация

I. Прод. от раздел III.1.1.: Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гар-ията се уреждат с договора. 3. Банкова гар-ия (БГ) за авансово плащане. Авансово заплатената по договора сума се обезпечава от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ с БГ, открита в полза на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за сума, в размер на авансовото плащане. БГ следва да бъде открита до 5 раб. дни от подписване на договора и да е със срок на валидност не по-малко от 15 дни след датата, на която аванс. плащане ще е напълно възстановено от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. БГ трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. БГ трябва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши плащане при първо писмено искане от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, деклариращ, че ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ, не е изпълнил някое от договорните си задължения. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да откаже плащането на аванс, когато: - БГ не е открита и не му е представена в определения срок; - в посочения срок му е представена БГ с доп. у-ия или с у-ия, които се различават от тези в образеца от Документацията за участие. II. Прод. от поле III.2.1.: Когато участникът в процедура е чуждестр. ФЛ или ЮЛ или техни обединения, док. за рег-ция трябва да е издаден от компетентния орган в страната, в която участникът е установен, и да се представи в офиц. превод на бълг. език; 4. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгл. документите му за рег-ция); 5. Документ - договор или споразумение (в случай, че участникът е обединение, което не е ЮЛ), подписан от лицата, включени в обединението. Лицето, определено да представлява участника може да бъде посочено в учредителния или в друг док., подписан от всички съдружници; 6. деклар. за отсъствие на посочените в поле III.2.1 обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП; 7. документи, за доказ. за иконом. и финанс. състояние, посочени в поле III.2.2. и за техн. възможности и квалификация, посочени в III.2.3 от обявлението; 8. Лицата, които ще реализират строителство трябва да притежава валидно Удостоверение за вписване в ЦПРС за изп-ние на СМР за III гр., строежи от II кат-ия съгл. ПРВВЦПРС. В случай, че участникът е чуждестр. лице той може да представи валиден еквивалентен док., издаден от компетентен орган на държава – членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП или да докаже рег-ията си в еквивалентен проф. регистър на държавата, в която е установен, или да представи декл. или удостоверение за наличието на такава рег-ция от компетентните органи съгл. нац. му закон - приложимо за об. позиция № 1 и об. позиция № 2. Удостоверението за регистрация в ЦПРС се изисква от всеки изпълнител/подизпълнител/член на обединение, който ще изпълнява конкр. строителни дейности и удостоверението следва да бъде за групата и категорията, в която се причисляват тези дейности, съгл. ПРВВЦПРС; 9.Декл. по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 9. Декл. по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, като институциите от които участниците могат да получат инф-я са посочени в поле III.1.4; 10. Декл. за съгласие за участие като подизпълнител; 11. Док. за внесена гар-ия за участие; 12. Декл. за приемане на у-ята в проекта на договора; 13. Декл. за запознаване с у-ията на стр. площадка; Съд-ние на плик №2 „Предложение за изпълнение на поръчката”. Представя се толкова плика № 2, за колкото об. позиции участникът представя оферта, съгл. чл. 57, ал. 3 от ЗОП – Техн. оферта, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП и докумет, указващ срока за изп-ние, съгл. 56, ал. 1, т. 9 от ЗОП; Съд-ние на плик № 3 „Предлагана цена”. Представя се толкова плика № 3, за колкото об. позиции участникът представя оферта, съгл. чл. 57, ал. 3 от ЗОП - ценово предложение, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП; IV. На осн., посочени в чл. 64, ал. 3 от ЗОП срокът по чл. 64, ал. 1 от ЗОП от 52 дни се намалява на 40 дни.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

22.11.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Проектиране и строителство на електронни информационни табла“
1) Кратко описание

„Проектиране и строителство на електронни информационни табла“

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45211360, 71220000, 45221000

Описание:

Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези

3) Количество или обем

Обхват на дейностите по обособена позиция № 1 с предмет: „Проектиране и строителство на електронни информационни табла“: А) Проектирането е по част електрическа по отношение осигуряване на електрозахранване електронните информационни табла и комуникационни връзки с Центъра за управление и контрол на трафика. Електрозахранване на 100 бр. светлинни електронни табла на спирките, които известяват времето до пристигане на следващото превозно средство, разположени на най-натоварените спирки на ОГТ. Б. Авторски надзор по време на строителството В. Строителство, в това число: • временно строителство; • демонтажни работи; • Доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; • дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство

Прогнозна стойност, без ДДС
200376 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 15

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Проектиране и строителство за рехабилитация на тролейбусната инфраструктура“
1) Кратко описание

„Проектиране и строителство за рехабилитация на тролейбусната инфраструктура“

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45211360, 71220000, 45221000

Описание:

Строителни и монтажни работи по градско благоустройство
Архитектурно проектиране
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на мостове, виадукти, тунели и подлези

3) Количество или обем

Обхват на дейностите по обособена позиция № 2 с предмет: „Проектиране и строителство за рехабилитация на тролейбусната мрежа“: Дейността обхваща рехабилитация на контактната мрежа с цел възстановяването и в своето начално проектно състояние, а нейните параметри да бъдат приведени в пълно съответствие на техническите изисквания за контактната мрежа и на правилата за нейната техническа експлоатация. Рехабилитацията включва замяна на определени нейни елементи, възли и конструкции, като от дейността се изключват части от мрежата, които са били подновявани или реконструирани при предходни ремонти. От стълбовете се подменят само износените, с намалена товароносимост и без възможност за възстановяване или усилване. Компонентът предвижда по отношение на стълбовете: • Пребоядисване на всички стълбове с цел предпазване от корозия и придаване на добър естетичен вид на ВКМ; възстановяването или извършване на номериране; • допълнително укрепване на пет броя стълба – извод „П. Караминчев”, както и укрепване на надземната част на някои фундаменти - извод „Г. Генов”; • подмяна на два броя стълба 1 бр. – извод „КАТ” и 1 бр. извод „П. Караминчев” По отношение на въздушно-контактната мрежа (ВКМ): • почти пълна подмяна на тези групи елементи от ВКМ, които има пряко влияние върху скоростта на подвижния състав, като специални съоръжения, което включва: доставка и монтаж на уравнителни връзки, стрелки – САУ, стрелки изходящи, стрелки автоматични, секторни изолатори, кръстовки тролейбусна 18°У, кръстовки тролейбусна раздвижна, компенсатори, прекъсвачи, дистанционни управления за стрелките в превозните средства, усреднени окачвания за стълб и други. • подмяна на 75 км контактен проводник в износените участъци, определени с техническия проект. А) Кадастрално заснемане на въздушно-контактната мрежа (ВКМ) Б). Изработване на технически проект за рехабилитация на цялата въздушно-контактна тролейбусна мрежа в гр. Русе, съгласно резултатите от кадастралното заснемане. Проектът трябва да съдържа най-малко следните основни части: Част: „Контактна мрежа” ( вкл. „Стълбовна мрежа” ) Част: План за безопасност и здраве при работа Техническият проект следва да обхваща: • Стълбово стопанство; • ВКМ; • Контактно-кабелната мрежа и кабелното захранване са извън обхвата на настоящата поръчка. В) Проектът следва да: • определи броя и местата за подмяна на съоръженията и елементите на тролейбусната инфраструктура с използване на съоръжения от същия тип, както и участъците за подмяна на контактния проводник с цел да отговарят на изискванията на българските и европейски стандарти . • по отношение на кръговото движение на бул. „Цар Освободител” се предвижда задължителна подмяна на всички съоръжения и елементи на тролейбусната инфраструктура, като само там стрелките следва да бъдат подменени с автоматични с дистанционно управление, които ще бъдат управлявани от водачите на превозните средства; Г) Авторски надзор по време на строителството; Д) Строителство: • временно строителство; • демонтажни работи; • Доставка на необходимите материали и оборудване; • строително – монтажни работи; • единични, комплексни и 72-часови изпитвания; • изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; • геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; • всички дейности по приемане на обекта с Протокол обр. 16 и получаване на разрешение на ползване; дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на строително – монтажните работи съгласно българското законодателство.

Прогнозна стойност, без ДДС
2700403.69 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 19