Версия за печат

00874-2013-0005

BG-с. Ветрино: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Ветрино, ул. "Г. С. Раковски" 24, За: Мария Пенчева - гл. специалист в отдел "МИРЕ", Република България 9220, с. Ветрино, Тел.: 05161 8942, E-mail: oppo_vetrino@abv.bg, Факс: 05161 2139

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.vetrino.bg.

Адрес на профила на купувача: www.vetrino.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

СМР за обект „Благоустрояване на населените места в община Ветрино” по Мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони”, съгласно договор № 03/322/00799 от 14.12.2012 г.”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: Точното местонахождение на обекта на поръчката е Република България, област Варна, община Ветрино, в участъците на селата: с.Млада гвардия, с.Неофит Рилски, с.Доброплодно, с.Белоградец, с.Гъбарница, с.Невша, с.Момчилово, с. Ветрино.
Код NUTS: BG331
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предвидените за ремонт площи се намират в регулацията на селата Ветрино, Момчилово, Габърница, Невша, Белоградец, Доброплодно, Неофит Рилски и Млада Гвардия в община Ветрино, област Варна в най-оживените части на тези села. Целта на проекта е да даде техническо решение за ремонта на съществуващите тротоари и площади в селата Ветрино, Момчилово, Габърница, Невша, Белоградец, Доброплодно, Неофит Рилски и Млада Гвардия. Предложеното устройствено решение трябва да създаде естетически и рекреационни пространства, също така и функционалност и комфорт на обитаване. Обхватът и основните параметри, както и видовете дейности на обществената поръчка с предмет СМР за обект „Благоустрояване на населените места в община Ветрино”, по Мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони”, съгласно договор № 03/322/00799 от 14.12.2012 г.”, са подробно описани от Възложителя в Техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация за изпълнение на обществената поръчка.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Общото количество на заложените видове работи е подробно описана в техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация. Прогнозната стойност на настоящата поръчка е в размер на: 1 364 824.00 лв. без ДДС (един милион триста шестдесет и четири хиляди осемстотин двадесет и четири лева), от които: - 1 299 834.00 лв. (един милион двеста деветдесет и девет хиляди осемстотин тридесет и четири лева) без ДДС, стойност на предвидените СМР и - 64 990.00 лв. (шестдесет и четири хиляди деветстотин и деветдесет лева) без ДДС представляващи 5 % непредвидени разходи върху стойността на строително-монтажните работи. Непредвидените разходи са в максимално допустим размер на 5 % съгласно чл. 21, ал. 1, т. 1, б. „б“ от Наредба № 24. При подготовката на своята ценова оферта, участниците следва да се съобразяват с горепосочените прогнозни стойности. При всички случаи, стойността на непредвидените работи не следва да надвишава 5 % от стойността, предложена за изпълнение на строително-монтажните работи.

Прогнозна стойност без ДДС
1364824 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

15.07.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

За да бъде допуснат до разглеждане, Участникът трябва да представи в офертата си гаранция за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка. Гаранцията за участие е в размер на 13 648.00 лв. (тринадесет хиляди шестстотин четиридесет и осем лева), представляващ 1 % от прогнозната стойност на договора, които се депозират по сметка на възложителя, както следва: :IBAN: BG06IORT73773300743703;BIC:IORTBGSF;Банка: "Инвестбанк" АД - клон Варна;Адрес: ул."Любен Каравелов"№ 7, гр.Варна;или се представят под формата на банкова гаранция, съдържаща всички реквизити от образец Приложение № 17 съгласно документацията за обществена поръчка.Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция, със срок на валидност 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата и да е записано, че се отнася за настоящата обществена поръчка.Възложителят има право да задържи гаранцията за участие до решаване на спора, когато кандидатът или участникът в процедурата обжалва решението, с което се обявяват резултатите от решението за определяне на изпълнител.Възложителят освобождава гаранциите за участие на:1. отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.Възложителят освобождава гаранциите за участие без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранцията за добро изпълнение на договора е в размер на 3 % (три процента) от неговата стойност без включен ДДС.Гаранцията може да се внесе по следната банкова сметка на Възложителя:IBAN: BG06IORT73773300743703;BIC:IORTBGSF;Банка: "Инвестбанк" АД - клон Варна;Адрес: ул."Любен Каравелов"№ 7, гр.Варна.или да се представи под формата на банкова гаранция по избор от страна на определеният за изпълнител на обществената поръчка, съдържаща всички реквизити от образец Приложение №24, съгласно документацията за обществена поръчка.Гаранцията за изпълнение следва да се представи преди сключване на договора за възлагане на обществената поръчка.В случай че участникът, избран за изпълнител, представи банкова гаранция, то същата следва да бъде безусловна и неотменяема, със срок на валидност – най-малко 90 календарни дни след срока за изпълнение на поръчката, предложен от изпълнителя в полза на община Ветрино.Условията, при които гаранцията се задържа и освобождава, се определят в договора за възлагане на обществената поръчка. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за авансово плащане под формата на банкова гаранция по образец /Приложение № 17А/ или Запис на заповед /Приложение № 17Б/ в размер до 30 % от стойността на договора.Условията и сроковете за усвояване/реализиране и освобождаване на гаранцията за авансово плащане се определят в договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Проект „Благоустрояване на населените места в община Ветрино“ в това число и настоящата обществена поръчка се финансира по Мярка 322 “Обновяване и развитие на населените места” от “Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.”, подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)”, Договор за отпускане на финансова помощ с рег. №: 03/322/00799 от 14.12.2012 г. сключен между Община Ветрино и Държавен фонд „Земеделие”. Авансово плащане – до 30 % от общата сума се заплащат в срок до 10 (десет) работни дни, считано от датата на откриване на строителна площадка с подписване от всички надлежни страни на протокол обр. 2 от НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на гаранция за изплатения аванс под формата на банкова гаранция или запис на заповед. а) Възложителят пристъпва към усвояване/реализиране на гаранцията за авансово плащане (в зависимост от вида, в който е представена), в случай че договорът е бил прекратен по каквато и да е причина и изпълнителят не е извършил никаква работа по договора или извършената и приета работа е на стойност по-малка от стойността на изплатения аванс. В последния случай усвояването/реализирането на представената гаранция за авансово плащане е до размера на неусвоения аванс. В случай че избраният изпълнител доброволно е изплатил обратно на Възложителя дължимата сума по авансовото плащане при негово поискване, мотивирано от гореописаните условия, Възложителят не пристъпва към усвояване/реализиране на гаранцията за авансово плащане, а оригиналът на същата се връща на Изпълнителя в срок до 10 работни дни след постъпване на дължимата сума по сметката на Възложителя. б) Оригиналът на банкова гаранция за авансово плащане/запис на заповед се връща на изпълнителя след като той е извършил работа, равностойна на стойността на аванса, срещу подписан двустранен протокол за приемане на работата на изпълнителя, след изрично писмено поискване от страна на Изпълнителя за връщане на гаранцията за авансово плащане/запис на заповед. Окончателно плащане – в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след получаване на окончателното плащане по Договор № 03/322/00799 от 14.2.2012 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) за обект „Благоустрояване на населените места в община Ветрино“, и след подписване на двустранен протокол, съгласно условията на този договор за приемане на работата и след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на фактура.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят не поставя условие за създаване на ЮЛ.Участие на обединение / консорциум.Участие в откритата процедура за възлагане на обществена поръчка могат да вземат на равни начала всички български и чуждестранни физически и юридически лица, както и техните обединения, притежаващи капацитет за работи и услуги, необходими за успешна реализация на обекта на настоящата обществена поръчка.Тези условия са валидни за всички физически и юридически лица, компании и дружества, учредени по и управлявани от нормативни актове от гражданското, търговското или публичното право на държавата, в която са установени участниците. Ако участникът е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно персонифицирано или неперсонифицирано юридическо лице, преди подаването на офертата за настоящата обществена поръчка, тогава неговите членове задължително сключват споразумение помежду си за целите на настоящата обществена поръчка. Като минимум, споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, гарантиращи следното: 1. всички членове на обединението/консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; 2. определен е представляващият обединението / консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението / консорциума. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно; 3. представляващият обединението/консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; 4. срокът на обединението/консорциума да е най – малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; 5. всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора - не се допускат промени в състава на обединението/консорциума след подаването на офертата. Споразумението за създаването на обединение задължително се прилага към офертата на участника. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл. 56 ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, а документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор.Участник в настоящата обществена поръчка, който е обединение, ще бъде отстранен от нея, ако:в приложеното споразумение липсват клаузи, уреждащи всички изисквания, посочени по-горе или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата. Когато не е приложено в офертата споразумение за създаването на обединение / консорциум, Комисията назначена от Възложителя за разглеждане и оценяване на подадените оферти, го изисква на основание чл. 68, ал. 8 от ЗОП. В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. Когато неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица е определено за изпълнител на обществената поръчка, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. В този случай ако обединението се състои от чуждестранни физически и/или юридически лица, те представят еквивалентен документ за регистрация от държавата, в която са установени. Едно и също физическо или юридическо лице няма право да участва едновременно в две обединения, които са участници в процедурата, или да участва в процедурата самостоятелно и в обединение. Установяването на подобно обстоятелство ще доведе до отстраняване на всички предложения, с които е ангажирана страната.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Съгласно чл. 47, ал. 1 от ЗОП, Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, който е: 1. осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;обявен в несъстоятелност; в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. Съгласно чл. 47, ал. 2 от ЗОП, Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, който: 2. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си;е лишен от правото да упражнява търговска дейност или други дейности, свързани пряко или косвено с предмета на поръчката съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. има задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община (към общината по регистрацията на участника), установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;Не могат да участват в процедура за възлагане на обществени поръчки участници, за които са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП, а именно: при който лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от ДР на ЗОП с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация;които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Документи за подбор (Плик №1):Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника на всяка страница (по образец, Приложение № 1);Изрично пълномощно на лицето, подписало офертата и/или други заверени от него документи към офертата, с нотариална заверка на подписа на упълномощилото го лице, когато офертата не е подписана от законния представител на участника, в оригинал или нотариално заверено копие.Декларация за запознаване и приемане условията на поръчката, подписана от участника (по образец, Приложение № 2);Административни сведения – подписани от участника (по образец, Приложение № 3);Удостоверение за актуално състояние – заверено от участника копие или ЕИК, като за целта се попълва Декларация (по образец, Приложение № 4) за единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице - документ за самоличност (заверено от участника копие).Когато участникът в процедурата е обединение (сдружение, консорциум) от физически и/или юридически лица се представят:Договор в писмена форма, за създаване на обединението – оригинал или заверено копие;Нотариално заверено пълномощно на упълномощения (ако лицето е различно от представляващия обединението) да подписва и представлява участника в процедурата – ако е приложимо;Декларация по образец, Приложние № 5, от което да е видно определянето на представляващия обединението.Декларация за валидността на офертата и съгласние с изискванията на процедурта (по образец, Приложение № 6);Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1 и ал. 2, т. 2 от ЗОП (по образец, Приложение № 7);Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3 и ал. 2, т. 1, т. 3 и т. 5 от ЗОП (по образец, Приложение № 8 );Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП (по образец, Приложение № 9);Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за използване/не използване на подизпълнители и списък с имената на подизпълнителите, вида на работите, които ще извършва всеки подизпълнител, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители, (по образец, Приложение № 14);В случай, че участникът предвижда използването на подизпълнители, същите следва да попълнят и приложат следните документи:Декларация за съгласие за участие като подизпълнител – попълнена и подписана от представляващия подизпълнителя, (по образец, Приложение № 15).Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.Документите на подизпълнителите се изготвят и представят във формата и вида, в който се изискват от изпълнителя.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, че в предложената цена е спазено изискването за минимална цена на труда, (по образец, Приложение № 16);Заверено от участника копие от документа за закупена документация, (ако е приложимо);Оригинал на документ за внесена/учредена гаранция за участие в процедурата, в размер съгласно обявлението за обществена поръчка под форма на банкова гаранция или парична сума, внесена по сметка или на каса на Възложителя.В случай, че участника представя банкова гаранция за участие, същият е длъжен да представи и заверено за вярност копие на представената оригинална банкова гаранция.Участниците могат да представят банкова гаранция (по образец, Приложение № 17) или по образец, утвърден от съответната банка, ако тази гаранция за участие съдържа основните елементи, посочени в образеца.Банкова гаранция за сумата на аванса и/или запис на заповед за същата сума. Участниците могат да представят банкова гаранция (по образец, Приложение № 17А) или по образец, утвърден от съответната банка, ако тази гаранция за участие съдържа основните елементи, посочени в образеца и/или Записа на заповед е по образец Приложение № 17Б; Продължение в раздел "Допълнителна информация"
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Баланс и Отчет за приходите и разходите за последните 3 (три) финансово приключили години, а именно: 2010, 2011 и 2012 година. Представят се, в зависимост от датата, на която участника е учреден или е започнал дейността си. Чуждестранните участници представят еквивалентни документи, в съответствие със законите в страната, в която са установени – (заверено копие от кандидата); 2. Информация по чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП, за общия оборот и оборота от строителство, сходно За юридическите лица: а) Баланс и Отчет за приходите и разходите за последните 3 (три) финансово приключили години, а именно: 2010, 2011 и 2012 година. Представят се, в зависимост от датата, на която участника е учреден или е започнал дейността си. Чуждестранните участници представят еквивалентни документи, в съответствие със законите в страната, в която са установени – (заверено копие от кандидата); Прилагането на баланси и отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър за което участника прилага декларация. б) Информация по чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП, за общия оборот и оборота от услуги, сходни с предмета на поръчката за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (Приложение № 10). За физическите лица: а) Заверена от НАП Декларация за доходите на физическото лице за всяка от последните 3 години (2010, 2011, и 2012г.), а за чуждестранните участници - еквивалентен документ в съответствие със законите в страната, в която са установени. б) Информация по чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП, за общия оборот и оборота от строителство, сходен с предмета на поръчката за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) (Приложение № 10). с предмета на поръчката за последните три финансови години (2010 г., 2011 г. и 2012г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (Приложение № 10). 3. Копие от валидно сключена Застраховка „Професионална отговорност”, съгласно изискванията на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. За участник установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата където участника е установен/регистриран.
Минимални изисквания: 1.Участникът следва да покрие минимален изискуем оборот от строителство сходно с предмета на поръчката за последните 3 (три) приключили финансови години, а именно (2010, 2011 и 2012 г.) в зависимост от датата на която участника е учреден или е започнал дейността си в размер на 1 000 000 лв. (един милион лева) без ДДС, доказан с копията от годишните баланси и отчети за приходите и разходите за предходните три години и информацията, съгласно чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на поръчката за последните 3 (три) години. 2. Участникът да покрие минимален изискуем общ оборот за последните 3 (три) приключили финансови години, а именно (2010, 2011 и 2012 г.), в зависимост от датата на която участника е учреден или е започнал дейността си в размер на 3 000 000 лв. (три милиона лева) без ДДС, доказан с копията от годишните баланси и отчети за приходите и разходите за предходните три години и информацията, съгласно чл. 50, ал. 1, т. 3 от ЗОП за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на поръчката за последните 3 (три) години. 3. Участникът да притежава валидна застраховка за професионална отговорност, с минимален праг, отговарящ на групата и категорията на предмета на поръчката, която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. За участник установен/регистриран в Република Бълагрия, застраховка професионална отговорност следва да бъде съгласно чл. 171, ал. 1 от Закона за устройство на територията, като застрахователната полица да е валидна за срок не по-малък от крайния срок на изпълнение на поръчката, респективно да бъде придружена от декларация от участника (в свободен текст), в случай, че по време на действие на договора застраховката изтече, то действието й ще бъде подновено със срок не по – малък от срока на строителството и договора. За участник установен/регистриран извън Република България застрахвката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но изготвена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участника. * Забележка: В случай, че участникът участва като обединение/сдружение/консорциум, което не е юридическо лице по смисъла на Търговския закон, изброените по-горе изисквания по т. 1 и т. 2. се прилагат за обединението/сдужението/консорциума като цяло, тоест отделните участници в обединението може да не отговаря на всички посочени изисквания, но общо техните възможности трябва да съответстват на тези изисквания.Когато участникът предвижда участие на подизпълнител/и изискванията спрямо тях се прилагат съобразно дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.За доказване на изискването по т. 3., в случай на участие на обединение/сдружение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, застраховката професионална отговорност се представя за всеки един от членовете на обединението/сдужението/консорциума, ангажирани със строителството, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, а при участие на подизпълнители, за всеки един от тях, които ще изпълняват дейности свързани със строителството.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък, съдържащ основните договори за строителство изпълнени през последните 5 (пет) години (2008, 2009, 2010, 2011 и 2012 г.) или в зависимост от датата, на която участникът е започнал дейността си, придружен от препоръки за добро изпълнение за най-важните строителни обекти, включващи стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. 2. Заверено копие от Удостоверение за регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите, за обекти съгласно чл. 137 от ЗУТ за изпъление на строежи IV-та категория, която му позволява извършването на строителни работи, предмет на настоящата поръчка, а за участник чуждестранно лице – еквивалентен документ или декларация от компетентните органи съгласно националния му закон за вписване на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен (Към удостоверението се представя и заверено копие от талон – приложение към удостоверението, удостоверяващо неговата валидност) 3. Заверени от кандидата копия от следните сертификати: • ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качеството с обхват на дейностите по предмета на поръчата или еквивалентен; • OHSAS 18001:2007 за внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалентен; • ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалентен. 4. Списък – декларация на техническите лица включително на тези които ще отговарят за контрола на качеството - Приложение № 12, автобиография по образец, Приложение № 12Б, за лицата, с които пряко ще отговарят за изпълнението на поръчката. Към списъка се предоставят и официални документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и стажа на лицата, отговарящи за изпълнението на поръчката, с приложени заверени копия на дипломи за завършено образование, удостоверения за вписване в професионалните регистри, сертификати, трудови или осигурителни книжки. Лицата представят и Декларация по образец – Приложение № 12А, че ще са на разположение на участника при изпълнение на поръчката. 5. Списък – декларация по образец – Приложение № 13, ведно със заверени копия на документи за собственост на МПС, копие на регистрационен талон и/или на договор, от който да произтича правото на участника да ползва оборудването.
Минимални изисквания: 1.Участникът през последните 5 (пет) години (2008, 2009, 2010, 2011 и 2012 г.) да е изпълнил успешно поне 1 (един) договор за строителство на обекти, сходни с предмета и обема на поръчката. * Под договори сходни с предмета на поръчката, следва да се разбира ремонт/рехабилитация на тротоари, площади и зелени площи. 2. Участникът да е регистриран в ЦПРС за изпълнение на строежи от IV-та категория, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка или еквивалентен документ за вписване на чуждестранните лица в съответния регистър или декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националното им законодателство. * Забележка: За доказване изискването по точка 2. в случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, документите се представят за всеки един от членовете на обединението/ консорциума, при спазване на изискванията на чл.25, ал.8 от ЗОП, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, а при участие на подизпълнители, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгл. чл.56., ал.2 от ЗОП. 3. Участникът следва да притежава валидни сертификати за въведени системи както следва: - ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качеството или еквивалентен; - OHSAS 18001:2007 за внедрена система за управление на здравето и безопасността при работа или еквивалентен; - ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда или еквивалентен. Сертификати следва да са с обхват на дейности, сходни с предмета на поръчката или еквивалентен. * Забележка: В лучай, че участника участва като обединение/сдружение/консорциум, сертификатите следва да се притежават само от участника/участниците в обединението който/които са пряко ангажирани с изпълнение на строителните дейности, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.Възложителят ще приеме и представените доказателства за еквивалентни мерки. 4. Участникът следва да разполага с квалифициран персонал за изпълнение на строителството, отговарящ на изискванията на Възложителя, както следва: - Ръководител на екипа – строитлен инженер с образователна степен „магистър” пътно/транспортно строителство, ПГС или еквивалентна специалност, с минимум стаж по специалността 5 години; - Технически ръководител – технически правоспособно лице съгласно чл. 163а от ЗУТ, с минимум стаж по специалността 3 години – 2 броя; - Специалист контрол по качеството – строителен инженер с образователна степен „магистър”, притежаващ удостоверение/сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно, с минимален стаж по специалността 3 години; - Специалист по здравословни и безопасни условия на труд, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по зраве и безопасност или еквивалентно, с минимален стаж по специалността 3 години. 5. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнение на поръчката:- Багер – 2 броя;- Самосвал – 2 броя;- Миничелен товарач – 1 брой или алтернативно оборудване. * Забележка: В случай, че участника участва като обединение/сдружение/консорциу, което не е юридическо лице по смисъла на Търговския закон, изброените по-горе изисквания по т.1., т. 4. и т. 5 се прилагат за обединението/сдружението/консорциума като цяло, тоест отделните участници в обединението може да не отговаря на всички посочени изисквания, но общо техните възможности трябва да съответстват на тези изисквания. Когато участникът предвижда учатието на подизпълнител/и изискванията спрямо тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 10
Показател: Гаранционен срок; тежест: 20
Показател: Цена; тежест: 70

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
10.12.2013 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 15 BGN
Условия и начин на плащане

Сумата от 15 лева с ДДС може да се заплати в брой, на касата на "Информационен център за обслужване на граждани", находящ се в сградата на община Ветрино, всеки работен ден ден от 8.30 - 12.00 часа и от 12.30 -16.30 часа или по банков път. В случай на закупуване на документацията по банков път, се извършва превод по следната банкова сметка на Община Ветрино: IBAN: BG78IORT73778400805400, BIC: IORTBGSF, Банка: "Инвестбанк" АД - клон Варна, Код за плащане: 447000

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
17.12.2013 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 18.12.2013 г.  Час: 13:00
Място

Заседателна зала на община Ветрино

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При отварянето на офертите имат право да присъстват участниците в конкурса или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Благоустрояване на населените места в община Ветрино“ – с. Ветрино в това число и настоящата обществена поръчка се финансира по Мярка 322 “Обновяване и развитие на населените места” от “Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.”, подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР)”, Договор за отпускане на финансова помощ с рег. №: 03/322/00799 от 14.12.2012 г. сключен между Община Ветрино и Държавен фонд „Земеделие”.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от Раздел III.2.1:Декларация от член на обединение/консорциум (в случаите когато участникът е обединение /консорциум) – (по образец, Приложение № 18);Декларация с описание на мерките за опазване на околната среда, съгласно чл. 51, ал. 1, т. 11 от ЗОП, (по образец, Приложение № 19);Декларация за конфинденцалност - Приложение № 20; 20. Декларация, че участникът приема условията в проекта на договор към настоящата документация, (по образец, Приложение № 21);2.Заверено копие от Удостоверение за регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпъление на строежи IV-та категория, която му позволява извършването на строителни работи, предмет на настоящата поръчка, а за участник чуждестранно лице – еквивалентен документ или декларация от компетентните органи съгласно националния му закон за вписване на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен (Към удостоверението се представя и заверено копие от талон – приложение към удостоверението, удостоверяващо неговата валидност).Проект на договор, (по образец, Приложение № 22) Плик 2:Техническо предложение за изпълнение на поръчката (оригинал) - попълва се, подписва се и се подпечатва. Предложението следва да бъде изготвено съгласно образеца в Приложение № 23; Плик 3:Ценовото предложение по образец - Приложение № 24;Количествено - стойностна сметка - Приложение №25 с приложени към нея анализи за образуване на еденичните цени.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, ал. 6 и сл. от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.11.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ