00580-2013-0010
Технически редакции | ||
14.11.2013 10:41 ч. : | 14/11/2013 10:36 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
14.11.2013 10:41 ч. : | 14/11/2013 10:36 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Самоков: Изграждане
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Самоков, ул. Македония 34, За: Радослав Стойчев - тел. 0722 66 666, Р. България 2000, Самоков, Тел.: 0722 66729, E-mail: samokov@samokov.net, Факс: 0722 60050
Място/места за контакт: Община Самоков - Дирекция ТСУЕПИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://samokov.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.samokov.bg/obsht.%20por..html.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
„Строителство на РЦУО – Самоков – 1-ви етап и външни връзки на Проект: №DIR-5112122-7-73 „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Костенец /Самоков/” по приоритетна ос 2 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за третиране на отпадъци”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Околна среда 2007-2013г.“, референтен номер BG161PO005/10/2.10/07/22, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС по Договор за безвъзмездна финансова помощ №DIR-5112122-C-005
Възлагане на обществена поръчка
Обект на поръчката е СТРОИТЕЛСТВО с наименование „Строителство на РЦУО – Самоков – 1-ви етап и външни връзки на Проект: №DIR-5112122-7-73 „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Костенец /Самоков/” по приоритетна ос 2 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за третиране на отпадъци”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Околна среда 2007-2013г.“, референтен номер BG161PO005/10/2.10/07/22, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС по Договор за безвъзмездна финансова помощ №DIR-5112122-C-005, а именно: 1. Външни връзки Предвижда се изграждане на: - Път за достъп с дължина 150 метра и ширина 9 метра, от които 7 метра ширина на платното и два банкета по 1 метър - Електрозахранване - чрез Трансформаторен пост в границите на имота и 55м захранваща линия 20кV, отколонение от ВЛ 20кV „Въча”. Съоръженията се намират в границите на парцела на депото. - Водоснабдяване - 1300 метра до гр. Самоков - Канал за отпадъчни води - 1300 метра, който се зауства в градскта канализация. 2. Приемна зона Приемната зона се намира в началото на площадката за депониране на отпадъци и е с площ Г=15 дка, в която са разположени следните съоръжения: • Портал с автоматично регулируема бариера, свързана с КТП; • Електронна везна - мостови кантар с капацитет 40-50 тона, оборудван със система за електронно отчитане и четец на карти. Електронната везна отчита на максимални интервали от 20кг. Размери приблизително 12/18/хЗм. Везната ще бъде оборудвана с регистрационна система със специализиран софтуер и хардуер, информационни дисплей, двупосочна аудио комуникация с оператора на електронната везна; • Контролно пропускателен пункт - двуетажна тухлена сграда със застроена площ 20 квадратни метра; • Административно битова сграда - едоетажна масивна постройка със застроена площ от 220 квадратни метра; • Гараж и работилница - едноетажна сграда с метална конструкция и застроена площ 312 кв. метра; Общински център за рециклиране (общински събирателен център) - обособена площадка състои от: Зона за разтоварване и Зона за складиране. Зоната за разтоварване е повдигната на височина Н = 1.80 от складовата зона. Зоната за разтоварване е на нивото на пътя за достъп, осигурен е лесен достъп чрез разтоварни площадки за леки автомобили пред всеки контейнер. • Мачтов трафопост 20/04 кВ • Водомерна шахта • Паркинг за леки автомобили, с необходимите им транспортно - комуникационни връзки и захранващи инженерни проводи. • Електроснабдяване • Водоснабдяване 3. Технологична зона Основни елементи на тази зона са следните съоръжения: • Клетка I за регионалното депо; • Част от вътрешните пътища и съпътстващата инфраструктура, обслужваща клетка I на регионалното депо; • Мерки за мониторинг и защита на околната среда (Пречиствателна станция за инфилтрат, резервоари за техническа вода, мониторингови кладенци и др.) • Необходима инфраструктура (вкл. кантар, административни и технически сгради, охранителни канавки, ограда и др.); • Система за третиране на инфилтриралите води - ПСОВ-модулен тип с капацитет Р=150 м/ден; Ретензионен резервоар; Разглежда се вариант на пречиствателно съоръжение с локално привеждане на характеристиката на инфилтрата към допустима за включване в канализационна система • Обиколен експлоатационен път • Навес за верижни машини (навес за компактор) - метална конструкция със застроена площ 82 м; • Дренажна система • Буферен резервоар • Модулна /локална/ пречиствателна станция • Инсталация за измиване на гуми • Система за отвеждане и обезвреждане на биогаз • Охранителни канавки • Ограда • Лесозащитен пояс
45222110
Описание:
НЕ
НЕ
Обект на поръчката е СТРОИТЕЛСТВО с наименование „Строителство на РЦУО – Самоков – 1-ви етап и външни връзки на Проект: №DIR-5112122-7-73 „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Костенец /Самоков/” по приоритетна ос 2 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за третиране на отпадъци”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Околна среда 2007-2013г.“, референтен номер BG161PO005/10/2.10/07/22, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС по Договор за безвъзмездна финансова помощ №DIR-5112122-C-005, а именно: Изпълнителят ще изпълнява функциите на строител по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ), като ще извършва своите задължения и отговорности по „Договорните условия за Строителство за строителни и инженерни обекти, проектирани от Възложителя (ФИДИК – червена книга). Международната Федерация на Инженерите-Консултанти (FIDIC), 1-во изд., 1999 г. Изд. в българ. превод: Българ. асоц. на арх. и инж. консул. (БААИК), 1-во изд” при изпълнение на следните дейности: т.1 Изпълнение на СМР съгласно “Инвестиционен проект” и „Технологична-строителна програма”, предписанията и заповедите в Заповедната книга, в т.ч. предвидените с Количествено – стойностната сметка СМР. т.2 Действителните количества, необходими за изпълнение на обекта, които са в по-голям размер от количествата предвидени в Ценово предложение и/или не са били включени в Ценово предложение; т.3 Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на "Технически спецификации" и “Инвестиционен проект” строителни продукти (строителни материали, включително оборудване, съоръжения, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.); т.4 Производство и/или доставка на Строителни детайли/елементи и влагането им в Строежа; т.5 Извършване на работи по преместване, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения; т.6 Осигуряване на терени за нуждите на строителството – за временно строителство, за производствени полигони (бази) за нуждите на строителството, за складиране на материали и техника и други нужди във връзка с изпълнение на строителството, установени с Плана за безопасност и здраве (в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда Строежа) и същите терени се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. т.7 Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите по изпълнение на предмета на обществената поръчка, в съответствие с изискването на българското законодателство. т.8 В случаите, когато е необходимо в допълнение на инвестиционния проект извършване на проектантски работи във връзка с изграждането на Строежа, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ ще уведоми Възложителя за възникналата необходимост от допълнително проектиране. т.9 Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; т.10 Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на Строежа; т.11 Участие в процедурата по въвеждане на Строежа в експлоатация; т.12 Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на Строежа и въвеждането му в експлоатация; т.13 Отстраняване за своя сметка на всички дефекти, установени при предаването на Строежа и на всички възникнали дефекти след въвеждането му в експлоатация; т.14 Гаранционно поддържане и Отстраняване за своя сметка на всички дефекти на Строежа (отстраняване на Дефекти в Гаранционните срокове) т.15 Всички останали дейности, възложени на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ при условията на настоящия договор. т.16 Всички други дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и гаранционното поддържане на Строежа, освен ако Договорът или българското законодателство не ги възлагат изрично в задължение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, КОНСУЛТАНТА или трето лице Горе цитираните дейности, ще се изпълняват в изпълнение на КОЛИЧЕСТВЕНАТА ТАБЛИЦА ПРЕДОСТАВЕНИ ОТ ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ
СРОКЪТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА е 3810 календарни дни, започва да тече от Началото на строителството (датата, на съставяне и подписване на Протокол обр.2а по Наредба №3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка, на която ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ предоставя на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ достъп до Строителната площадка) и е до Датата на изтичане на общия Гаранционен срок и се формира, както следва: т.1 СРОКЪТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР ПО ДОГОВОРА e 150 календарни дни, започва да тече от Началото на строителството (датата, на съставяне и подписване на Протокол обр. 2а по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на Строителната площадка, на която ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ предоставя на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ достъп до Строителната площадка) и е до Датата на подписване на Акт обр. 15. Периодът от уведомлението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ до ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за готовността за приемане на строежа и съставяне на Акт обр. 15, до назначаването на комисията от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ не се включва в СРОКЪТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР ПО ДОГОВОРА в случай че с така назначената комисия от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ бъде подписан Акт обр. 15. Въз основа на Акт обр. 15 ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ отправя искане до ДНСК за назначаване на държавна приемателна комисия за съставяне на Протокол за установяване годността за ползване на строежа, Акт обр. 16, съгласно чл.176, ал.1 от ЗУТ. Срокът за изпълнение подлежи на промяна като Изпълнителя може да предложи равен или по-малък срок за изпълнение в своето „Техническо Предложение за изпълнение на поръчката” от лимитния срок за изпълнение. т.2 СРОКА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА не обхваща необходимия срок/период от датата на подписване на Акт обр. 15 до датата на издаване на Сертификат за приемане, като този срок не освобождава Изпълнителя от задълженията си по изпълнение на предмета на обществената поръчка и Договора да Отстранява за своя сметка на всички установени недостатъци и констатирани дефекти възникнали в този срок/период, а срока/периода обхваща следните междинни срокове/периоди в следната последователност, а именно: (а) СРОК ЗА ИЗДАВАНЕ НА Акт обр.16., който обхваща необходимия срок/период от подписването на Акт обр. 15 до подписване на Акт обр.16. Въз основа на Акт обр. 16 на ДПК Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице издава Разрешение за ползване (б) СРОК ЗА ИЗДАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ, който обхваща необходимия срок/период от подписването на Акт обр.16 до издаването на Разрешение за ползване. Въз основа на Разрешението за ползване ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ отправя покана до ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и ИНЖЕНЕРА за съставянето и подписване на Сертификат за приемане (в) СРОК ЗА ИЗДАВАНЕ НА СЕРТИФИКАТ ЗА ПРИЕМАНЕ, който обхваща необходимия срок/период от издаването на Разрешение за ползване до издаването на Сертификат за приемане т.3 СРОК ЗА СЪОБЩАВАНЕ ДЕФЕКТИ възлиза на 180 календарни дни, и започва да тече от датата на издаване на Сертификата за Приемане и е до изтичане на определения срок. Сертификата за приемане е начало на СРОКА ЗА СЪОБЩАВАНЕ НА ДЕФЕКТИ. След изтичане на срока за съобщаване на дефекти ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ отправя покана до ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и ИНЖЕНЕРА за съставянето и подписване на Сертификат за изпълнение т.4 ОБЩИЯ ГАРАНЦИОНЕН СРОК, който срок се отнася и обхваща целия предмет по Договор, Техническите спецификации и Техническото предложение за изпълнение на поръчката и е ограничен/лимитен на 3660 календарни дни (срока е нормативно урегулиран от действащото законодателство в Р. България, като минимален), като посочения срок е равен на най-големия минимален гаранционен срок от между всички изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти изпълнени на Строежа, съгласно Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти (обн., ДВ, 72 от 2003 г., изм. и последно изм. и доп., бр.98 от 2012 г.). ОБЩИЯ ГАРАНЦИОНЕН СРОК започва да се отброява от издаване на Разрешение за ползване и е до Датата на изтичането му.
150
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Гаранц. за участие е в размер на 4 700 лева и може да се внесе на каса в сградата на ОБЩ. САМОКОВ или да се Предост. по Банк. път или може да се предст. под форм. на Банк. гаранц.. Участн. избира сам форм. на Гаранц.. Когато Участн. избере Гаранц. за участ. да бъде Банк. гаранц., тогава това трябва да бъде Банк. гаранц. в полза на Възл., със срок на валид. не по-малко от 190 календар. дни, считани от крайния срок за подава. на Оферт. и да е изрично посочено, че е за настоящ. Поръчк.. Банк. гаранц. трябва да се Предост. в ОБРЗ.№25 – Банк. гаранц. за участие в поръчк., когато Гаранц. е Банк. към Настоящ. Указ. или в друга форма, съдърж. същите или по-добри условия за Възл.. Когато Участн. избере да внесе Гаранц. за участие по Банк. път това следва да стане с платеж. Нарежд., в което е посочена Поръчк., за която се предст. Гаранц.. Сумата следва да бъде внесена по Банк. път на името на Възл. на следната сметка: СМ-КА В ЛЕВА: IBAN:BG54 CECB9790 3362 1198 00; BIC код:CECBBGSF; банка:ЦКБ АД клон Самоков Банк. Разх. по открива. на Гаранц. за участие са за сметка на участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по открива. и обслужв. на Гаранц. така, че размера на Гаранц. да не бъде по-малък от определения в Настоящ. Указ. размер. При Предст. на гаранц. в платеж. Доку. или в Банк. гаранц. изрично се посочва поръч., за която се представя Гаранц. Разход. по евентуал. усвояв. на Гаранц. са за сметка на Възл.. Когато Участн. е обединение Гаранц. може да се предст. от обединен. или от участник в него Участн., който в Оферт. си не предст. платежно нареждане или Банк. гаранц., както и, ако в Предст. Банк. гаранц. не е изрично посочено, че тя е в полза на Възл., че е със срок на валид. не по-малко от 180 календар. дни, считани от крайн. срок за подава. на Оферт. и че е за настоящ. поръчк. се отстр. от участие в поръчк. и ПЛИК №3 не се отваря Гаранц. за изпълн. на дог. е в размер на 3% от ПРИЕТАТА ДОГОВОРНА СУМА – стойн. на поръчк. без включен ДДС, посоч. в Ценово. предл. Гаранц. за аванс. трябва да бъде под форм. на Банк. гаранц., издад. по пример. Обрз. съгл.-ОБРЗ.№27–Банк. гаранц. за Аванс. (Участн. прилагат в своята Оферт. Настоящ.ят Обрз. непопълнен, но подписан) е в размер до 10% десет на сто от ДОГОВОРНАТА ЦЕНА без ДДС. Валидно. на Гаранц. за аванс. Плаща. следва да бъде 56 (петдесет и шест) календар. дни, считани от датата на издав. на Сертиф. за приемане, съгл. Дефиниц. в дог. за възлагане на поръчк.. Гаранц. за аванс. плащане се предст. в 30 дневен срок от датата на сключ. на дог.. Гаранц. е винаги във формата на Банк. гаранц. и следва да покрива пълния размер на аванса. Размерът на Гаранц. за аванс. Плаща. се намал. автомат. със сумата на всяка направ. удръжка от Межд. Плаща., към Изпълнит.я, като след изпълн. на окончател. Плаща., към Изпълнит. се нулира Гаранц.. Намаляв. се извърш. след Предст. на съответ. одобрен от инж. Акт за междин. Плаща. и Акт за окончател. Плаща. със съответ. Прилож. към тях. Участн. избира сам форм. на Гаранц. за изпълне. Участн., определ. за Изпълнит. на поръчк., представя Банк. гаранц. или платеж. Док. за внесена. по Банк. път или внесена на касата на Възл. гаранц. за изпълне. на дог. при неговото скл.. Когато Участн. избере да внесе Гаранц. за изпълнен. по Банк. път това след. да стане с платеж. нарежд., в което е изрич. Посоч. Поръчк., за която се предст. Гаранц.. Сумата следва да бъде внесена по Банк. път на името на Възл. на по-горе цитир. сметка Когато Участн. избере Гаранц. за изпълне. да бъде Банк. гаранц., то тя трябва да бъде под формата на Банк. гаранц., издад. по пример. Обрз. съгласно ОБРЗ.№26 – Банк. гаранц. за изпълне. на Договора (Участн. Прилаг. в своята Оферт. Настоящ.ят Обрз. непопълнен, но подписан) или в друга форма, съдър. същите или по-добри условия за Възл. след съгласу. с Възл.. В Банк. гаранц., трябва да бъде изрично записано, че тя е в полза на Възл. и че ще се поддържа валидна в срок до 30 календар. дни от дата. на съставяне на Сертиф. за изпълне.
Схемата на плащане на поръчката е съгласно отразената такава в Договора, а именно: Авансово плащане - В срок от 42 (четиридесет и два) календарни дни от датата на подписване на договора Инженерът издава "Акт за междинно плащане" за авансовото плащане, след получаването на (i) "Програмата" съгласно Под-Клауза 8.3 [Програма] и (ii) гаранция в суми и валути, равностойни на авансовото плащане от Общите условия на договора. Тази гаранция трябва да бъде представена в съответствие със Законите в Държавата и изискванията на договора. Авансово плащане е в размер на 10% от стойността на ДОГОВОРНАТА ЦЕНА, платимо в срок от 56 (петдесет и шест) календарни дни от датата на предоставяне на "Акт за междинно плащане" за авансовото плащане. Авансовото плащане се погасява чрез приспадане на пропорционални суми в процента на изисквания аванс 10% от Всички плащания (Междинни и окончателно). Върху авансовото плащане не се начислява лихва. Авансът се изплаща само след представяне на неотменима и безусловна банкова гаранция, издадена от банка с добра репутация, покриваща пълния размер на аванса, изготвена във формата, приложена към документацията за участие в Обществената поръчка (или в друга форма, съдържаща същите или по-добри условия за ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ), със срок на валидност 56 (петдесет и шест) календарни дни, считани от датата на издаване на Сертификата за приемане. Размерът на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се намалява автоматично със сумата на всяка направена удръжка от Междинните плащания, към Изпълнителя, като след изпълнение на окончателното плащане, към Изпълнителя се нулира гаранцията. Междинни плащания - ПЪРВОТО МЕЖДИННО ПЛАЩАНЕ ЗА СМР се извършва при реализиране на поне 10% (десет на сто) от ДОГОВОРНАТА ЦЕНА, а всяко следващо МЕЖДИННО ПЛАЩАНЕ – при реализиране на поне толкова процента от ДОГОВОРНАТА ЦЕНА, равняващи се на процента, обуславящ първото плащане, увеличен минимум с още толкова процента (т.е. при достигане на поне 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80% и максимално до 90% от ДОГОВОРНАТА ЦЕНА, като оставащите проценти до достигане на 100% от ДОГОВОРНАТА ЦЕНА, ще се плати на окончателно плащане). Всяко Едно Междинни плащане се разплаща в срок от 56 (петдесет и шест) календарни дни след като Възложителя получи Акт за междинно плащане със съответните приложения, към него и същият заверен от инженера. От всяко междинно плащане се приспадат пропорционални суми в процента на изисквания аванс от 10% (десет на сто), така също и се приспада и всички суми за неустойки, дължими от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, към съответното Междинно плащане. Окончателно плащане се разплаща в срок от 56 (петдесет и шест) календарни дни след като Възложителя получи Акт за окончателно плащане със съответните приложения, към него и същият заверен от инженера, като с окончателното плащане се разплаща остатъка до достигане на ДОГОВОРНАТА ЦЕНА от която се приспадат съответните удръжки, като в това число сумата необходима до пълното погасяване на аванса, така и съответните суми за дейности и количества, които на се изпълнени и/или не са изпълнени със съответното качество упоменато в договора, така и сумата на всички неустойки, дължими от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Акт за окончателно плащане се изготвя от Изпълнителя и се предоставя на Инженера в рамките на 56 (петдесет и шест) календарни дни, считани от датата на издаване на Сертификата за приемане
Не се изисква създаването на юридическо лице, когато участникът е определен за изпълнител и е обединение. Общи изиск., към обедине.то В случай че участ. участва като обедине., дог. между лицата, участв. в последното, следва да отговаря на следните изиск.: - Да е нотариал. заверен; - Да е посочен Възл. и предмета на процедурата, за която се обединяват; - Да е определен представляващ обедине.то – участ. в обедине.то, който да представлява обедине.то пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката и който ще подписва и подпечатва всички документи и кореспонденция от името на обедине.то; - Да е отразено, че всички съдружници носят заедно и поотделно отговорност за изпълнението на дог.; - Да е отразено, че всички съдружници са длъжни да останат в обедине.то за целия период за изпълнение на дог.; - Да е отразено, че не може да бъдат приемани други съдружници в обедине.то по време на изпълнението на дог.. - Да е посочен един член на обедине.то, който да е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обедине.то, както и да е указано, че изпълнението на дог., включит. Плаща., са негова отговорност - Да е посочено разпределението на участието на членовете при изпълнение на дейностите от поръчк. - Да е определено наименованието на участ. Не се допускат промени в състава на обедине.то след подаване на офертата. Дог./Споразумението за създаването на обедине. задължително се прилага към офертата на участ., както и регистрацията на обедине.то по ЕИК (ако то е регистрирано преди датата на подаване на офертата за поръчк.). Лице, което участва в обедине. или е дало съгласие и фигурира като подизпъл. в офертата на друг участ., не може да представя самостоятелна оферта. В процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обедине.. Когато не е приложен договор за създаване на обедине., или в прилож. договор липсват клаузи, гарантир. Изпълн. на горепосочените условия или състава на обедине.то се е променил след подаването на офертата – участ. ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на поръчк.. В случай че участ. избран за изпъл. на поръчк., на етап процедура е участвал като обедине., той може да избере или да създаде юридическо лице или да се регистрира в Регистър ЕИК към Агенц. по вписв. като неперсонифицирано лице по смисъла на Закона за задълженията и договорите (ЗЗД). Независимо от избора му, регистр. следва да бъде извършена преди сключването на дог. за поръчката. При участие на обедине., които не са юридич. лица, критери. за подбор се прилагат към обедине.то участ., а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискв. на нормат. или администрат. акт и съобразно разпредел. на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в дог. за създаване на обедине.то. Когато участ. в процедурата е обедине., което не е юридич. лице: док. по Чл.56, ал.1, т.1 и т.6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обедине.то; док. по Чл.56, ал.1, т.4 и т.5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обедине.то доказва съответствието си с критериите за подбор по Чл.25, ал.2, т.6 от ЗОП; декларация по Чл.56, ал.1, т.11 от ЗОП се представя само за участниците в обедине.то, които ще изпълняват дейности, свързани от предмета на поръчк. Общи изиск., към Подизпълнителите Възлагането на работи на подизпъл. е допустимо само ако участ. приеме, че отговаря за действията, бездейст. и работа. на посоче. подизпъл. като за свои действия, бездействия и работа. Участ. ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на поръчк., ако не отговаря на някое от горните изиск.. Когато участ. предвижда участие на подизпъл., док. по Чл.56, ал.1, т.1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискв. към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхно. участ.
Съгл. Изискв. на чл. 47, ал.1, т.1 от ЗОП, всеки Участ., при който е налице някое от следните Обсто. се Отстр. от участие в поръчката, а именно: 1) Осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за: а) Престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс б) Подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс в) Участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс г) Престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс д) Престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс Съгл. Изискв. на чл.47, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.3 и т.4 и ал.5 т.2 от ЗОП, всеки Участ., при който е налице някое от следните Обсто. се Отстр. от участие в поръчката, а именно: 1) Когато дружеството е: а) Обявено в несъстоятелност; б) В производство по ликвидация или се намира в подобна процедура Съгл. националните закони и подзаконови актове. в) В открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че Участ. е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура Съгл. националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, Участ. е преустановил дейността си; г) Със задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване Съгл. законодателството на държавата, в която Участ. е установен д) С наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години; е) Сключен договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси Съгл. Изискв. на чл.47, ал.2, т.5 и ал.5, т.1 от ЗОП, всеки Участ., при който е налице някое от следните Обсто. се Отстр. от участие в поръчката, а именно: 1) Като Лице по Чл.47, ал.4 от ЗОП е: а) Осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки б) Свързано лице с Възл. или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; За Обсто.та по чл.47, ал.1, т.1, букви „а-д”, т.2 и 3, ал.2, т.1, 3 и 4 и ал.5, т.2, от ЗОП, когато Участ. е юридическо лице, е достатъчно подаване на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да го представляват. Когато Участ. предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, Изискв. по чл.47, ал.1, т.1, букви „а-д”, т.2 и 3 и ал.5 от ЗОП и посочените в обявлението Изискв. по чл.47, ал. 2, т.1, 3, 4 и 5 от ЗОП се прилагат и за подизпълнителите. Когато Участ. в Процед. е обединение, което не е юридическо лице, декларациите по чл.47, ал.1, т.1, букви „а-д”, т.2 и 3, ал. 2, т.1, 3, 4 и 5 и ал. 5 от ЗОП се представят от всяко физическо или юридическо лице включено в обединението. При подаване на офертата Участ. удостоверява липсата на Обсто. по чл.47, ал.1, т.1, букви „а-д”, т.2 и 3 и ал.5 от ЗОП и посочените в обявлението Изискв. по чл.47, ал.2, т.1, 3, 4 и 5 от ЗОП с декларация. Участниците са длъжни в процеса на провеждане на Процед. да уведомяват Възл. за всички настъпили промени в тези Обсто. в 7-дневен срок от настъпването им. Участ. ще бъде отстранен от участие в поръчката, ако не отговаря на някое от горните Изискв. изброени от ТОЧКА II-I.2.1.1 до ТОЧКА II-I.2.1.5 включително от Указанията, както и техните под-точки от настоящата документация на основание Чл.69, ал.1, т.1 и/или т.2 и/или т.3 и/или т.5 от ЗОП, като ПЛИК №3 не се отваря.
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
ПРИЕТАТА ДОГОВОРНА СУМА се формира от следния сбора на ДОГОВОРНА ЦЕНА и ПРОВИЗОРНИ СУМИ ДОГОВОРНА ЦЕНА, която се формира при сумирането на общите цени на дейности описани в КОЛИЧЕСТВЕНАТА ТАБЛИЦА ПРЕДОСТАВЕНИ ОТ ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, които са остойностени от участниците, като в единичните цени на съответните дейности Участниците следва да заложат и предвидят следното: т.1 Разходите за изпълнение на предмета на обществената поръчка, вкл. тези за подготовката на строителството, за извършването на временните строителни работи, за осигуряване транспорта на машините и заплащането на труда, временната организация на движението, депонирането на негодни почви и строителни отпадъци, промяна в организацията на строителството, охрана на труда, застраховки, вкл. на СМР, професионална отговорност, всички застраховки и гаранции изисквани от Договора, вкл. и тези в периода на гаранционната отговорност/гаранционния срок, както и др. присъщи разходи, неупоменати по-долу от т.2 до т.18; т.2 Доставка, натоварване, разтоварване и съхранение на основни и спомагателни Материали, съоръжения, оборудване; Разходи за изготвяне на Мостри; Приспособления и/или необходимата механизация – подвижна и инсталирана за вертикален и хоризонтален транспорт; ръчни и механични инструменти и аксесоари; подпорни и работни скелета и платформи; Подготвителни и съпътстващи операции, временен монтаж; анкери и др. крепежни елементи; т.3 Необходимите Разходи за организация на Площадката, в това число: за осигуряване на собствените битови нужди, почистване от строителни отпадъци, сняг и др. и пренасянето им до определени за целта места на градски сметища; разходи за временно строителство, ток, вода и канал, разходи за Офис на Обекта и Офис на ИНЖЕНЕРА, като разходите са за сметка на Изпълнителя за целия период на изпълнение на обекта включително и за периода на въвеждане на обекта в експлоатация; т.4 Разходи, свързани с осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и противопожарна безопасност, включително за назначаване на Длъжностно лице по ЗЗБУТ; т.5 Разходи за ползване или увреждане на чужда собственост; т.6 Разходи по контрол на качеството; т.7 Разходи за управление; т.8 Данъци, такси, печалба, мита, застраховки и Банкови гаранции, съгласно действащото в Р. България законодателство и изискванията на Договора, т.9 Разходи за наемане на работна ръка, квартирни, издаване на документи, визи, застраховки, режийни и други за целите на персонала на изпълнителя; т.10 Покриване на риска при изпълнение на договорните задължения; т.11 Разходи за документация; т.12 Извършване на изискуемите с проектната документация, с нормативните документи и с Договора Проби при Завършване, т.13 Разходи за зимно строителство, за предпазни мерки за защита на строителните елементи срещу климатични въздействия, защита от корозия на метални елементи и др., т.14 Както и възможното увеличение на всички тези Разходи в резултат на инфлация, колебания на пазара или други фактори, които могат да окажат въздействие върху Договорните единични цени през време на действие на Договора. т.15 Разходите за покупка на влаганите Строителни продукти; т.16 Разходите за извършване на работите по изпитването и пускането в експлоатация на Строежа, които ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ трябва да извърши; т.17 Разходите за извършване на съгласувателни процедури, с изключение на разходите, изрично възложени в тежест на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. т.18 Всякакви други разходи, необходими за изпълнение на Дейностите по Договора ПРОВИЗОРНИ СУМИ (НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ) в размер на 10% (десет на сто) от стойността на ДОГОВОРНАТА ЦЕНА формирана от: т.1 Разходите, свързани с непредвидими геоложки условия или всякакви други непредвидени обстоятелства, които не представляват Форсмажорни обстоятелства. т.2 Цената на Финансовия риск, включително и на завишаване на първоначално обявени количества и непредвидените дейности и работи от Възложителя т.3 Всякакви други разходи, необходими за изпълнение на Дейностите по Договора
ДА
МЯСТО И СРОК ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ДОКУМЕНТАЦИЯТА ЗА УЧАСТИЕ Желаещите да получат/придобият документацията за участие в обществената поръчка в цифров вид могат да го направят от следният линк http://www.samokov.bg/obsht.%20por..html , където се предоставя на свободен достъп. Когато участник придобие/изтегли документацията за участие в обществената поръчка, от електронната страница на Възложителя, където се предоставя на свободен достъп и безвъзмездно, то той не заплаща за нейното придобиване и в своята оферта не прилага платежен документ за закупена/придобита документация Желаещите да закупят документация за участие в обществената поръчка на хартиен носител могат да направят това в сградата на ОБЩИНА САМОКОВ – в деловодството, след заплащането й в касата на ОБЩИНА САМОКОВ, намираща се на същия адрес. Документацията за участие може да се закупува или безплатно да се изтегля на посоченият линк по-горе до 10 (десет) дни, съгласно Чл.28, ал.6 от ЗОП преди изтичане на срока за получаване на офертите. Лицата желаещи документацията на хартиен носител имат право да разгледат на място преди да я закупят, съгласно Чл.28, ал.8 от ЗОП. Предварителния преглед на документацията на хартиен носител се извършва на мястото на закупуването. Документация за участие на хартиен носител се предоставя след представяне на платежно нареждане, че документацията е заплатена. ЦЕНА НА ДОКУМЕНТАЦИЯТА ЗА УЧАСТИЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ, КОГАТО УЧАСТНИЦИТЕ ЖЕЛАЯТ ДА Е ПРИДОБИЯТ НА ХАРТИЕН НОСИТЕЛ Цената на документацията е 30 лева без ДДС или 36 лева с ДДС, като цената е приложима само за участниците, които желаят да придобият документацията за участие на хартиен носител. Закупуване на документация за участие на хартиен носител се извършва на касата на възложителя или по банков път. НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ НА ДОКУМЕНТАЦИЯТА ЗА УЧАСТИЕ, КОГАТО УЧАСТНИЦИТЕ ЖЕЛАЯТ ДА Е ПРИДОБИЯТ НА ХАРТИЕН НОСИТЕЛ Закупуване на документация за участие на хартиен носител става в брой, на каса при получаването й в сградата на ОБЩИНА САМОКОВ или по банков път, както следва: Заплащането на документацията за участие се извършва по банков път по сметка в лева: СМЕТКА В ЛЕВА:IBAN: BG54 CECB9790 3362 1198 00; BIC код: CECBBGSF; Код на плащане:44 70 00; Име на банката: ЦКБ АД клон Самоков След заплащането на документацията за участие на хартиен носител по банков път, Участникът следва да изпрати искане/писмо до Възложителя, с минимално съдържание от: цитиран адрес за кореспонденция, име и обект/предмет на обществената поръчка и платежен документ удостоверяващ, заплащането/закупуването на документацията за участие. Искането/Писмото може да бъде изпратено и по факса на Възложителя, който факс е цитиран в Обявлението. Съгласно Чл.28, ал.4 от ЗОП при получаване от Възложителя на искане/писмо за предоставяне на документацията за участие на хартиен носител, то тя ще бъде изпратена в срок от 4 (четири) работни дни от датата на получаване на искането/писмото, чрез куриер за сметка на лицето, отправило искането; ИСКАНЕ НА РАЗЯСНЕНИЯ И СРОКОВЕ ЗА ДАВАНЕ НА РАЗЯСНЕНИЯ Всеки участник може да поиска писмено от възложителя разясн. по доку. за участие до изтичането на срока за нейното закупуване. Възложителят е длъжен да отговори в 4 (четири) дневен срок от датата, на която е постъпило искането/запитването, съгласно Чл.29, ал.1 от ЗОП. В случай че от предоставяне на разясн. от възложителя до крайния срок за получаване на оферти или заявления за участие остават по-малко от 6 (шест) календарни дни, възложителят е длъжен да удължи срока за получ. на оферти за участие с толкова дни, колкото е забавата, съгласно Чл.29, ал.2 от ЗОП. Възлож. изпраща разяс. до всички участници, които са получели док. за участие и са посочили адрес за кореспонденция. Разясн. се прилагат и към документацията, която предстои да се предоставя на други кандидати или участници, съгласно Чл.29, ал.3 от ЗОП Разяс., ще бъдат публ. обяв. на след. линк: http://www.samokov.bg/obsht.%20por..html, Раздел „Обществени поръчки”
Български
180
Сроковете са намалени на основание Чл.64, ал.3 от ЗОП с 12 дни. Отварянето на офертите ще се извърши в часа и датата посочени в Обявлението, в сградата на ОБЩИНА САМОКОВ
Комисията за провеждане на процедура за обществена поръчка се назначава от възложителя след изтичане на срока за приемане на офертите. Право да присъстват при отварянето на офертите имат участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представителят на участника се допуска след удостоверяване на неговата самоличност и представяне на съответните пълномощни. Присъстващите представители вписват имената си и се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие. Комисията отваря офертите по реда на тяхното постъпване и проверява за наличието на три отделни запечатани плика, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №1, след което най-малко ТРИМА от нейните членове подписват ПЛИК №3 с надпис „Предлагана цена“. Комисията предлага по един представител от присъстващите участници да подпише ПЛИК №3 на останалите участници, след което пликовете с предлагана цена се прибират за съхранение. Комисията отваря ПЛИК №2 и най-малко ТРИМА от членовете й подписват всички документи, съдържащи се в него. Комисията предлага по един представител от присъстващите участници да подпише документите в ПЛИК №2 на останалите участници. Комисията след това отваря ПЛИК №1 и оповестява документите, които той съдържа, но в съответствието със списъка, съгласно Чл.56, ал.1, т.14 от ЗОП, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №1. Комисията продължава своята работа в закрито заседание при спазване разпоредбите на ЗОП. Преди началото на подробното оценяване на офертите, комисията извършва проверка за комплектоваността на подадените оферти и съответствието им с изискванията, посочени в документацията за участие в откритата процедура и обявлението за обществена поръчка, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №2. На този етап Комисията разглежда първо ПЛИК №1 на офертите Комисията проверява наличието и съдържанието в ПЛИК №1 на всички необходими документи за участие в процедурата и извършва проверка дали отговарят на поставените от възложителя изисквания за подбор, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №2. За извършените констатации, относно наличието и редовността на представените от всеки участник документи и образци, поставени в ПЛИК №1, комисията съставя протокол В протокола по ТОЧКА II-I.7.1.13 от указанията комисията описва изчерпателно липсващите документи или констатираните нередовности и точно посочва вида на документа или документите, които следва да се представят допълнително от всеки от участниците, и определя срок за представянето им. Когато установи липса на документи и/или несъответствия с критериите за подбор или други изисквания на възложителя, комисията изпраща протокола до всички участници, в който поставя и срок. Срокът е еднакъв за всички участници и не може да бъде по-дълъг от 5 работни дни, считано от датата на получаване на протокола Участникът няма право да представя други документи, освен посочените в протокола от ТОЧКА II-I.7.1.13 от указанията След изтичането на срока по ТОЧКА II-I.7.1.14 от указанията комисията проверява съответствието на документите в ПЛИК №1 на всеки участник, включително допълнително представените, с изискванията за подбор, поставени от възложителя, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №3. Комисията не разглежда документите в ПЛИК №2 на участниците, които не отговарят на изискванията за подбор
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Проект: №DIR-5112122-7-73 „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Костенец /Самоков/” по приоритетна ос 2 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за третиране на отпадъци”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Околна среда 2007-2013г.“, референтен номер BG161PO005/10/2.10/07/22, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС по Договор за безвъзмездна финансова помощ №DIR-5112122-C-005
След като извърши предварителната проверка за комплектоваността на подадените оферти Комисията пристъпва към установяване на съответствието на ПЛИК №2 с изискванията на възложител на основание, Чл.69а, ал.2, т.1 от ЗОП само на допуснатите оферти, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №4. Комисията не оценява документите в ПЛИК №2 на участниците, които не съответстват и изискванията на възложителя. След установяване на съответствието на ПЛИК №2 с изискванията на възложител, комисията пристъпва, към подробното оценяване на ОБРАЗЕЦ№28 – Техническо Предложение за изпълнение на поръчката - ПЛИК №2, като оценява само допуснатите оферти в съответствие с предварително обявените условия, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №5. Възложителят обявява по подходящ начин датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите предложения. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация. Комисията пристъпва към проверка за наличие, пълнота, изключително ниско предложение и аритметични грешки на всички документи в ПЛИК №3 на допуснатите оферти, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №6. Комисията не оценява документите в ПЛИК №3 на участниците предложени за отстраняване. След установяване на наличие, пълнота, изключително ниско предложение и аритметични грешки на всички документи в ПЛИК №3, комисията пристъпва, към подробното оценяване на ОБРАЗЕЦ№29 – Ценово предложение. - ПЛИК №3, като оценява само допуснатите оферти в съответствие с предварително обявените условия, като това действие се отразява в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №7. ОТСТРАНЯВАНЕ НА УЧАСТНИЦИ Комисията предлага за отстраняване от процедурата участник: 1) Който не е представил някой от необходимите документи, посочени по чл.56 от ЗОП и настоящата документация; 2) За когото са налице обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1, букви „а-д”,т.2 и т.3 и ал.5 и посочените в обявлението обстоятелства по чл.47, ал.2, т.1, 3, 4 и 5 от ЗОП; 3) Който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия от възложителя; 4) Който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл.57, ал. 2 от ЗОП. 5) За когото по реда на чл.68, ал.11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор 6) Който има поставена поне една оценка „НЕ“ в ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №3, ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №4 и ОЦЕНИТЕЛЕН ЛИСТ №6, съгласно хипотезите и основанията за това описани в съответните оценителни листа. 7) В случаите по ТОЧКИ с №№ II-I.1.2.3, II-I.1.3.2, II-I.1.4.1.1, II-I.1.5.1.1, II-I.1.6.2, II-I.1.7.3, II-I.1.9.3, II-I.2.1.6, II-I.2.1.7.4, II-I.2.1.7.9, II-I.2.2.3, II-I.3.1.9, II-I.6.1.9, II-I.6.2.6, II-I.6.2.9, II-I.6.2.10, II-I.6.3.6 и II-I.7.5.9.3 от указанията за участие.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
ОБЖАЛВАНЕ Всяко решение на възложителя в процедура за възлагане на обществена поръчка подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията, относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или всеки други документ, свързан с процедурата. На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по чл. 120, ал. 1 от ЗОП. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: - изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; - получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата; - публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз. Срокът за обжалване на решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: - жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; - документацията не е публикувана едновременно с обявлението; - документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. Жалба по чл. 120, ал. 4 от ЗОП може да се подава от: - всяко заинтересовано лице – в случаите по чл. 120, ал. 5, т. 1, 2 и 5, ал. 6 и 7 от ЗОП; - всеки заинтересован участник - в случаите по чл. 120, ал. 5, т. 4 и ал. 7 от ЗОП. В срока за обжалване жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове. Когато датите на публикуване на обявленията в Регистъра на обществените поръчки и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата. Жалбата срещу действие или бездействие се подава в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие. Жалбата се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до Възложителя, чието решение се обжалва. ИЗЧИСЛЯВАНЕ НА СРОКОВЕ Сроковете, посочени в тази документация се изчисляват, както следва: 1) когато срокът е посочен в дни, той изтича в края на последния ден на посочения период; 2) когато последният ден от един срок съвпада с официален празник или почивен ден, на който трябва да се извърши конкретно действие, счита се, че срокът изтича в края на първия работен ден, следващ почивния. Сроковете в документацията са в календарни дни. Когато срокът е в работни дни, това е изрично указано при посочването на съответния срок.
14.11.2013 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ