00087-2013-0167

BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Столична община, ул. "Московска" №33, За: Станислава Цветкова, Република България 1000, София, Тел.: 02 9377530, E-mail: s.tsvetkova@sofia.bg, Факс: 02 9377561

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" №3, стая №6

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sofia.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Столична община, ул. "Московска" 33, За: Дирекция "Общинска информация" - фронт офис, България 1000, София, Тел.: 02 9377592

Място/места за контакт: фронт-офис

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Ремонт и възстановяване на пешеходните площи около езерото "Ариана" в парк "Борисова Градина".

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Основно място на изпълнение: Парк "Борисова градина"
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Обществената поръчка обхваща изпълнение на настилките – ремонт и възстановяване на пешеходните площи около езерото „Ариана” в парк „Борисова градина” по готов проект. Проектното решение по части паркоустройство, пътна и вертикална планировка обхваща декоративната настилка около езерото с площ около 5 200 кв.м. и прилежащите тротоари – 2 400 м. С реализирането на проекта ще се осигури достъпност и естетическа визия на централния вход на парка.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45236290

Описание:

Работи по ремонт на терени на места за отдих и развлечения

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Обществената поръчка обхваща изпълнение на настилките – ремонт и възстановяване на пешеходните площи около езерото „Ариана” в парк „Борисова градина” по готов проект. Проектното решение по части паркоустройство, пътна и вертикална планировка обхваща декоративната настилка около езерото с площ около 5 200 кв.м. и прилежащите тротоари – 2 400 м. С реализирането на проекта ще се осигури достъпност и естетическа визия на централния вход на парка. Строителните работи включват: Разваляне на съществуваща настилка и изграждането и в растер по проект с гранитни плочи и паваж. Възстановяване на подпорни стенички и отводняване.

Прогнозна стойност без ДДС
833333 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в дни

90


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в процедурата е 8333,33 (осем хиляди триста тридесет и три лева и тридесет и три стотинки) лева представена в една от следните форми: - парична сума, внесена по банкова сметка на Столична община IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33 00 83 01, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка, клон “Врабча”, ул.”Врабча” № 6, на името на Столична община, дирекция “Финанси”; или банкова гаранция за срока на валидност на офертата/оригинал/. Гаранция за изпълнение в размер на 2% от стойността на договора без ДДС, представена в една от следните форми: - парична сума, внесена по банкова сметка на Столична община IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33 00 83 01, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка, клон “Врабча”, ул.”Врабча” № 6, на името на Столична община, дирекция “Финанси”; или банкова гаранция, валидна за срока на договора; Гаранцията за изпълнение се представя при сключване на договора. - гаранция за авансово плащане по договора- оригинал. Гаранцията за авансово плащане се представя от избрания за изпълнител участник в срок до 30 /тридесет/ календарни дни от откриване на строителна площадка в размер на 100% от стойността на искания аванс. Гаранцията върху авансовото плащане се освобождава след отчитане разходването на целия размер на аванса.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ аванс в размер на до 20%, от стойността на договора в срок до 30 дни от подписване на протокола за откриване на строителната площадка и представяне на гаранция за авансово плащане в размер на 100% от стойността на искания аванс. Гаранцията върху авансовото плащане се освобождава след отчитане разходването на целия размер на аванса. Разплащането на СМР се извършва както следва: 1. Разплащането се извършва по единични фирмени цени, съгласно предложението, въз основа на акт за установяване на извършени СМР, съставен между ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ и ИЗПЪЛНИТЕЛ, количествена сметка, сметка 22 и фактура, като аванса се приспада пропорционално от актуваната сума. 2. Окончателното разплащане се извършва при условията, посочени в т.1 след приемане на обекта с приемателно-предавателен протокол, подписан между ВЪЗЛОЖИТЕЛ, ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ и ИЗПЪЛНИТЕЛ и представяне на фактура в 30 – дневен срок като се приспада остатъка от преведения аванс. 3. Стойността на извършените СМР не може да надвишава посочената в офертата стойност.

ІІІ.1.4) Други особени условия, приложими към изпълнението на поръчката

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: В процедурата може да вземе участие може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техните обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: Заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от закона за търговския регистър, когато участникът е юредическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице - копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юредическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние - оригинал или нотариално заверено копие. Чуждестранните юредически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника. Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В споразумението за обединение трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което участникът следва да съобрази представянето на документите по чл. 56, ал. 3 от ЗОП. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: - всички членове на обединението са солидарно отговорни за изпълнението на договора; - всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката, както и да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата и за срока на договора. Допълнителна информация за обединенията и подизпълнителите е посочена в т. VI. 3) от настоящото обявление. Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за изпълнението на строежи II група - 3-та категория и да притежава удостоверение, съгласно чл.3, ал.2 от Закона за камарата на строителите, обн. ДВ, бр. 108/29.12.2008 г. и Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, обн. ДВ, бр. 65/10.08.2007 г.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. За доказване на изискването участникът трябва да представи заверено копие на валидна застраховка за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ като лице, изпълняващо строителна дейност за строежи от трета категория. 2. За доказване на посоченото изискване участникът следва да представи: - заверени копия от годишните счетоводни баланси и отчети за приходи и разходи за последните три години (2010, 2011,2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността, оформени съгласно ЗС или националното законодателство; Забележка: Изискването не се отнася за участници- физически лица, които не са регистрирани търговци. Представянето на отчети за приходите и разходите и баланси не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. - Информацията за оборота от строителството за изпълнени дейности с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, за последните три години (2010, 2011,2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Информацията се посочва по години съгласно Образец №7. Забележка: Когато по обективни причини участникът не може да представи изисканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Запитването и отговорът се извършват по реда на чл.29 от ЗОП. Неизпълнението на изискването за запитване не е свързано с неблагоприятни последици за участника, като при констатиране на несъответствие на доказателствените документи ще се приложи реда по чл.68, ал.8 и 9 от ЗОП.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците в процедурата трябва да имат валидна застраховка за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ като лице, изпълняващо строителна дейност за строежи от трета категория. 2. Участникът трябва да има оборот от изпълнение на СМР за ниско или пътно строителство- не по-малко от 1 000 000 лв. за последните 3 години (2010, 2011,2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е възникнал учреден или е започнал дейността си.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. За доказване на опита участниците представят списък, съгласно Образец №8, с изпълнени договори за СМР през последните пет години (включително до датата на подаване на офертите за участие), с предмет, сходен с предмета на настоящата поръчка, Списъкът трябва да бъде придружен от препоръки/референции за добро изпълнение за всеки от договорите, посочени в списъка, в които се посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. 2. За доказване на изискването за технически персонал участниците представят списък-декларация (Образец №9) на техническите лица , отговарящи за изпълнението на поръчката – прилагат се документи, удостоверяващи образованието и професионалната квалификация и ангажираността на ръководните служители и лицата (копия от дипломи и , професионални автобиографии, както и документи, доказващи опита на експерта- копия на трудови/служебни/осигурителни книжки и декларации за разположение документи, доказващи опита), които ще отговарят за извършването на строително-ремонтните дейности.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците в процедурата трябва да имат опит в извършването на СМР на ниско и/или пътно строителство- минимум 3 /три/ обекта, изпълнени през последните 5 /пет/ години - включително до датата на подаване на офертите за участие. 2. Участниците в процедурата трябва да имат на разположение ръководен и технически персонал- най-малко 2–ма специалисти - строителен инженер пътно строителство или еквивалент и ландшафтен архитект или еквивалент, с опит и квалификация, съответстваща на предмета на поръчката и трудов стаж не по-малко от 3 години по специалността.
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2013/S 022 - 033791 от 31.01.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
26.11.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания, необходими за подготовката на офертата, се получава всеки работен ден на ул."Париж" № 3 ст.№1, след издаване на фактура в стая №204, ет.2 и заплащането й в касата на ул."Париж" №3, ет.2, ст. №201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00ч. до 12.00ч. и 14.00ч. до 16.00ч., а последния ден от месеца от 10.00ч. до 12.00ч. От датата на публикуване на обявлението в сайта на Агенцията за обществени поръчки, ще бъде предоставен пълен достъп до документацията за участие в процедурата на адрес www.sofia.bg

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
06.12.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 09.12.2013 г.  Час: 10:00
Място

ул. "Париж" № 3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти ще бъдат обявени на интернет страницата на Столична община -www.sofia.bg - най-малко един ден преди тяхното отваряне.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова е периодично повтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП (т.4.1.5, 4.1.8, 4.1.9 от документацията за участие) се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП (т.4.1.12, 4.1.13,4.1.16 от документацията за участие) се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. 3.Декларация по ал. 1, т. 11 на чл. 56 от ЗОП (4.1.16 от настоящата документация) се представя само от участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителството.4.Удостоверението по т. 4.1.17 да бъде представено от участниците в обединението, които ще извършват строително-монтажните и/или ремонтни работи, съобразно чл.25, ал.8 от ЗОП. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по ал.1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 на чл. 56 от ЗОП (т. 4.1.5, 4.1.8, 4.1.9, 4.1.11, 4.1.12, 4.1.13, 4.1.16 ,1.1.17 от документацията за участие) се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Забележка: Удостоверението по т.4.1.17 се представя от съответния подизпълнител само в случай, че същия ще изпълнява строително-монтажни и/или ремонтни работи. Забележка: Удостоверението по т.4.1.17 се представя от съответния подизпълнител само в случай, че същия ще изпълнява строително-монтажни и/или ремонтни работи. От участие в процедурата се отстранява участник, за който е налице което и да е от обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1, буква "а" - "д", т.2 и т.3 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП.От участие се отстранява и участник за който е налице някое от обстоятелствата по чл.47,ал.2,т.1,т.2, т.2а, т.3, т.4 и т.5 от ЗОП. Когато участникът е обединение или предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, изискванията на чл.47, ал.1, т.1 буква "а" - "д", т.2 и т.3 , ал. 2 т.1,т.2, т.2а, т.3, т.4 и т.5 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП, се прилагат за всички членове на обединението, съответно и за подизпълнителите.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното решение или действие, а ако не е уведомено от датата на узнаването или от датата на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.11.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ