00270-2013-0031
Технически редакции | ||
28.10.2013 15:50 ч. : | 28/10/2013 15:27 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
28.10.2013 15:50 ч. : | 28/10/2013 15:27 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност
Услуги
Министерски съвет, бул. "Княз Ал. Дондуков" № 1, За: Георги Йончев, Мариана Славкова, Владимир Русев, Антоанета Барес, Маргарита Димитрова, България 1594, София, Тел.: 03592 9402062; 03592 9402047; 03592 9402808; 03592 9402666; 03592 9403366, E-mail: v.rusev@government.bg, Факс: 03592 9882880
Място/места за контакт: Дирекция „Административно и правно обслужване и управление на собствеността", отдел "Обществени поръчки" и дирекция "Икономическа и социална политика"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган: www.government.bg.
Адрес на профила на купувача: www.government.bg.
Електронен достъп до информация: www.government.bg.
Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Друг: Министерския съвет
Обществени услуги
Друг: Министерски съвет
НЕ
Изпълнение на дейност 2 „Намаляване на административната тежест в устройственото планиране и в реализацията на инвестиционните проекти” по проект КБ 11-31-1/06.10.2011 г. „Усъвършенстване на инвестиционната политика в Република България чрез по-добро регулиране на инвестиционния процес и чрез развитие на електронното управление” по Оперативна програма „Административен капацитет”.
Обявлението обхваща обществена поръчка
Предмет на обществената поръчка е предоставянето на услуга – Изпълнение на дейност 2 „Намаляване на административната тежест в устройственото планиране и в реализацията на инвестиционните проекти” по проект КБ11-31-1/06.10.2011 г. по ОПАК. В изпълнение на обществената поръчка следва да се извършат следните дейности: 1. Проучване за установяване на нормативната уредба за административно регулиране на инвестиционния процес (устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството) и анализ за установяване и систематизиране на регулаторните режими, чрез които се осъществява административното регулиране на инвестиционния процес, в т.ч. на лицензионните, регистрационните, разрешителните, удостоверителните и уведомителните режими, вкл. на скритите регулаторни режими (нормативните изисквания, имащи характеристиките и правните последици на регулаторните режими). Резултатите от проучването се представят като Аналитичен доклад за установяване и систематизиране на явните и скрити регулаторни режими в инвестиционния процес и за мотивиране на необходимостта от тяхното облекчаване или отменяне с приложен списък на законите и на съдържащите се в тях регулаторни режими. 2. Изработване на програма за организиране и провеждане на работни посещения за запознаване и проучване на добри практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия. 3.Разработване на аналитичен доклад за обобщаване на проучването на добрите практики на регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия. 4. Изработване на пакет законопроекти за изменение и допълнение на законите, съдържащи регулаторни режими за инвестиционния процес, с оглед облекчаване регулирането на инвестиционния процес, заедно с мотиви към законопроектите. 5. Изработване на оценки на въздействието на законопроектите за облекчаване на регулирането на инвестиционния процес. 6. Участие в кръгли маси за обществено обсъждане на законопроектите за облекчаване регулирането на инвестиционния процес. 7.Изработване на редакции на законопроектите и на мотивите към тях с отразени резултати от общественот 1.Изработване на встъпителен доклад с пояснения за изпълнение на техническото предложение. 2. Изработване на аналитичен доклад за установяване и систематизиране на явните и скрити регулаторни режими в устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството с приложен списък на законите и регулаторните режими в съответствие с техническото предложение. 3. Изработване на аналитичен доклад за мотивиране на необходимостта от облекчаване регулирането в устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството 4. Изработване на програма за организиране и провеждане на работни посещения за запознаване и проучване на добри практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия 5. Провеждане на работни посещения за запознаване и проучване на добри практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия 6. Изработване на аналитичен доклад за обобщаване на резултатите от проучването на добрите практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия 7. Изработване на пакет законопроекти за облекчаване на регулирането на инвестиционния процес и мотиви към тях 8. Изработване на оценки на въздействието на законопроектите за облекчаване на регулирането на устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството 9. Участие в кръглите маси за обществено обсъждане на законопроектите за облекчаване на регулирането на инвестиционния процес 10. Изработване на и предаване за експертиза от възложителя на редакциите на законопроектите и на мотивите към тях след отразяване на резултатите от общественото обсъждане и изработване на справки за отразяване на направените при общественото обсъждане предложения и бележки. 11. Изработване на окончателни редакции на законопроектите, на мотивите към тях и на справките, след отразяване на експертизите на Възложителя.
79410000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
В изпълнение на обществената поръчка следва да се извършат следните дейности и изработки: 1. Проучване за установяване на нормативната уредба за административно регулиране на инвестиционния процес (устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството) и анализ за установяване и систематизиране на регулаторните режими, чрез които се осъществява административното регулиране на инвестиционния процес, в т.ч. на лицензионните, регистрационните, разрешителните, удостоверителните и уведомителните режими, вкл. на скритите регулаторни режими (нормативните изисквания, имащи характеристиките и правните последици на регулаторните режими). Резултатите от проучването се представят като Аналитичен доклад за установяване и систематизиране на явните и скрити регулаторни режими в инвестиционния процес и за мотивиране на необходимостта от тяхното облекчаване или отменяне с приложен списък на законите и на съдържащите се в тях регулаторни режими. 2. Изработване на Програма за организиране и провеждане на работни посещения за запознаване и проучване на добри практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия и организиране и провеждане на работни посещения за запознаване и проучване на добри практики за регулиране на инвестиционния процес в Холандия Франция и Германия. 3. Разработване на аналитичен доклад за обобщаване на проучването на добрите практики на регулиране на инвестиционния процес в Холандия, Франция и Германия. 4. Изработване на пакет законопроекти за изменение и допълнение на законите, съдържащи регулаторни режими за инвестиционния процес, с оглед облекчаване регулирането на инвестиционния процес, заедно с мотиви към законопроектите. 5. Изработване на оценки на въздействието на законопроектите за облекчаване на регулирането на устройственото планиране, инвестиционното проектиране и строителството. 6. Участие в кръгли маси за обществено обсъждане на законопроектите за облекчаване регулирането на инвестиционния процес, изработване на редакции на законопроектите и на мотивите към тях с отразени резултати от общественото им обсъждане в Интернет и на кръглите маси, заедно с приложени справки за отразяване на направените при общественото обсъждане предложения и бележки и изработване на окончателни редакции на законопроектите, на мотивите към тях и на справките, след отразяване на експертизите на Възложителя. От изпълнението на дейност 2 от проект КБ11-31-1/06.10.2011 г. по ОПАК се очакват следните основни резултати: 1. изработени законопроекти за изменения и допълнения на най-малко на 30 закона за облекчаване на най-малко 70 регулаторни режима в инвестиционния процес; 2. извършена оценка на въздействието на законопроектите за облекчаване на регулирането на инвестиционния процес.
НЕ
НЕ
6
Всеки участник представя гаранция за участие в процедурата, а определеният изпълнител представя гаранция за изпълнението на договора. Гаранцията за участие в процедурата е парична сума в размер на 1000 лева. Когато се представя банкова гаранция, същата следва да е безусловна и неотменима, в полза на възложителя, в нея да е записано името на процедурата и да е със срок на валидност не по-малко от 120 дни от датата, определена като краен срок за получаване на офертите. Гаранцията за изпълнение на договора е – 2 на сто от стойността на поръчката без ДДС. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, в нея следва изрично да е записано името на процедурата, като се посочва номера на Решението за откриване на процедурата, и, че гаранцията е: 1. безусловна и неотменима; 2. в полза на възложителя; 3. със срок на валидност най–малко 30 дни след изтичане на срока на изпълнение на договора. Участникът избира сам една от следните форми на гаранцията за участие в процедурата и на гаранцията за изпълнение на договора: 1. депозит на парична сума по сметка на Възложителя; 2. банкова гаранция в полза на Възложителя - безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на възложителя. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по депозита. Гаранциите под формата на депозит на парична сума се внасят по следната банкова сметка на Администрацията на Министерския съвет: Банка БНБ BIC: BNBGBGSD IBAN: BG38 BNBG 9661 3300 1579 01 Платежното нареждане за внесена парична сума като депозит трябва да бъде оригинал. Банковата гаранция следва да бъде авизирана от българска банка, ако същата е издадена от чуждестранна банка. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участниците, съответно на участника, определен за изпълнител. Лицата трябва да предвидят и заплатят своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранциите за участие в процедурата се задържат (усвояват) и освобождават при условията и по реда на Глава четвърта, раздел ІІІ „Гаранции” от ЗОП. Възложителят освобождава гаранциите за участие на отстранените участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на Възложителя за определяне на изпълнител, на класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществената поръчка гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Условията и редът за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са определени в договора за възлагане на обществената поръчка.
Възложителят заплаща на изпълнителя възнаграждение в общ размер и по дейности в съответствие с ценовото предложение на Изпълнителя. Авансово плащане не се дължи. Плащането от Възложителя се извършва в 30 дневен срок след приемане на изпълнението на всеки от етапите, посочени в Таблица № 2 от документацията за участие. Изпълнението на етапите се удостоверява с двустранни констативни протоколи за приемане на изпълнението на изработките и за приемане на аналитичните доклади за отчитане на изпълнените дейности. Окончателното плащане е за изработките по т. 6 на Таблица № 2 от документацията за участие и се извършва в 30 дневен срок след приемане на изработките с двустранен констативен протокол. При определяне на цените в ценовите предложения за изработките и за изпълнение на дейностите, предмет на обществената поръчка, участниците не могат да превишават максималният финансов ресурс по отделните изработки и дейности в бюджета на Проект КБ11-31-1/06.10.2011 г., които са посочени в колона 4 на таблица № 2. Максималната обща цена, която участниците в процедурата могат предложат с ценовото си предложение за изпълнение на обществената поръчка е 453 750 лв. без включен ДДС, съответно 544 500 лв. с включен ДДС. Участници, предложили цена за изпълнение на обществената поръчка по-висока от 453 750 лв. без включен ДДС, съответно по-висока от 544 500 лв. с включен ДДС или цена за изпълнение на изработките и дейностите по- високи от максималният финансов ресурс по отделните изработки и дейности в бюджета на Проект КБ11-31-1/06.10.2011 г., които са посочени в колона 4 на таблица № 2 от документацията за участие, ще бъдат отстранени от участие в процедурата.
Не се изисква създаване на юридическо лице.
НЕ
1. В процедурата за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, което отговаря на условията, посочени в ЗОП и на изискванията, обявени от Възложителя в тази документация за участие. 2. Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя изискване за създаването на юридическо лице, в случай че избраният за изпълнител участник е обединение от юридически и/или физически лица. 3. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка участник, за който е налице което и да е от обстоятелствата: 3.1. по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”-„д”, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3 и т. 5 и ал. 5 от ЗОП; 3.2. по чл. 106 параграф 1, чл. 107 и чл. 109, параграф 1, буква „а” от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета; 3.3. съгласно „Общите насоки за избягване на конфликт на интереси” по смисъла на чл. 57 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета. 4. Отсъствието на обстоятелствата по т. 3 се удостоверява, както следва: 4.1. обстоятелствата по т. 3.1 (чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”-„д”, т. 2 и т. 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3 и т. 5 и ал. 5 от ЗОП): 4.1.1. за участника, а ако участникът е обединение – и за всеки от участниците в обединението – с декларация по образеца в Приложение № 5; 4.1.2. за всяко от лицата, които представляват участника, определени в съответствие с чл. 47, ал. 4 от ЗОП – с декларация по образеца в Приложение № 6. 4.2. обстоятелствата по т. 3.2 (чл. 106 параграф 1, чл. 107 и чл. 109, параграф 1, буква „а” от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета) – с декларация по образеца в Приложение № 7. 4.3. обстоятелствата по т. 3.3 (по чл. 57 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета) – с декларация по образеца в Приложение № 8; 5. Декларациите по образеца в Приложение № 5, Приложение № 7 и Приложение № 8 се подават от едно от лицата, които могат самостоятелно да представляват участника, съответно да представляват участниците в обединението. 6. Декларацията по образеца в Приложение № 6 се подава от: 6.1. всяко едно от лицата, които представляват участника, в съответствие с чл. 47, ал. 4 от ЗОП – когато участникът е юридическо лице или обединение; 6.2. всеки прокурист, ако има такива; когато участникът е чуждестранно лице и има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България; 6.3. физическото лице – участник, когато участникът е физическо лице. 7. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, изискванията по т. 3-6 се прилагат и за подизпълнителите.
За доказателство на изискването за икономическото и финансовото състояние на участника се представя Справка – декларация в оригинал съгласно образеца в Приложение № 9 на документацията за участие, съдържаща информация за оборота от предоставяне на услуги, които са сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на оборота за всяка година поотделно за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася общо за обединението.
Участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да са реализирали оборот в размер не по-малко от 300 000 лева без ДДС от дейности, които са сходни с предмета на настоящата обществена поръчка общо за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) или от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Под сходни дейности с предмета на обществената поръчка следва да се разбират: юридически консултации в областта на административното или вещното право, консултантски услуги по изработване на нормативни актове, консултантски услуги, имащи за предмет изработване на правни анализи или правни обосновки във връзка с прилагане на нормативни актове, консултантски услуги, имащи за предмет изработване на оценки на въздействието на нормативни актове, консултантски услуги, имащи за предмет изработване на финансови и/или икономически и/или технически и/или социални анализи, оценки и/или обосновки и консултантски услуги, имащи за предмет изработване финансови модели.
Участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да докажат изпълнение на изискванията относно техническите си възможности и квалификация както следва: 1.За доказване на изискването за изпълнени договори участниците представят: а) справка-декларация в оригинал съгласно образеца в Приложение № 10 към документацията за участие, съдържаща списък на основните договори, изпълнени през последните три години, считано от крайната дата за подаване на офертата, с предмет дейности, които са сходни с предмета на настоящата обществена поръчка; не се признават договори, чието изпълнение не е приключило; б) заверени от участника копия на препоръки от получателите на услугите по всеки договор, посочен в декларацията по образеца в Приложение № 10 към документацията за участие; препоръките трябва да съдържат данни за получателя на услугата – наименование, адрес, лице, което го представлява, телефон и лице за контакт; предмета на договора, периода на изпълнение и стойността на договора. 2. За доказване на изискването за осигуряваните минимума участие в екипа по изпълнение на поръчката на участниците представят: а) декларация от участника за ръководителя на екипа и за ключовите експерти, които ще участват в изпълнението на обществената поръчка , съгласно образеца в Приложение № 11 към документацията за участие. б) декларация от всеки от ключовите експерти за съгласие за участие в изпълнението на обществената поръчка, съгласно образеца в Приложение № 12 към документацията за участие; в) професионални автобиографии на български език, съгласно образеца в Приложение № 13 към документацията за участие от ръководителя на екипа и от всеки от ключовите експерти. В професионалните автобиографии следва да бъдат описани: - образованието и професионалните квалификации, които са сходни с предмета на обществената поръчка и данни за дипломите или други документи за тяхното удостоверяване; - професионалният опит в изпълнение на дейности, които са сходни с предмета на обществената поръчка с посочване на времето, мястото, възложителя на услугата, вида на правотношението и заеманата длъжност (позиция) при изпълнение на дейностите.
Участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да удовлетворяват следните изисквания относно техническите си възможности и квалификация: 1. Да са изпълнили общо за последните три години, считано от крайната дата за подаване на офертата, не по-малко от 2 договора за дейности, които са сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Не се признават договори, чието изпълнение не е приключило. 2. Да осигурят като минимум участието в екипа по изпълнение на поръчката на: 2.1. Ръководител на екипа, който трябва да отговаря на следните минимални изисквания: а) висше образование с образователно-квалификационна степен „магистър” по специалност от професионални направления „право”, съгласно Постановление № 125 на Министерския съвет от 2002 г. за утвърждаване Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления. За изпълнение на това изискване се приема и висше образование, придобито преди влизането в сила на постановлението, когато е по специалност, която е едноименна/еквивалентна на дадена специалност, обхваната от посочените направления; б) да притежава професионален опит най-малко пет години в ръководене или изпълнение на дейности, които са сходни с предмета на настоящата обществена поръчка: - по трудово правоотношение в търговско дружество или друга организация в частния сектор или в публична администрация или институция - по служебно правоотношение като държавен служител или - при извършване на преподавателска или научно-изследователска дейност във висше училище или научен институт или - при предоставяне на консултантски услуги по граждански договор. 2.2. Двама ключови експерти - юристи, които трябва да отговарят на следните минимални изисквания: а) висше образование с образователно-квалификационна степен „магистър” по специалност „право”; б) да притежават професионален опит най-малко три години в ръководене или изпълнение на дейности, които са еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка: - по трудово правоотношение в търговско дружество или друга организация в частния сектор или в публична администрация или институция или на свободна юридическа практика или - по служебно правоотношение като държавен служител или - при извършване на преподавателска или научно-изследователска дейност във висше училище или научен институт или - предоставяне на консултантски услуги по граждански договор. 2.3. Ключови експерт – икономист, който трябва да отговаря на следните минимални изисквания: а) висше образование с образователно-квалификационна степен „магистър” по специалност от професионално направление „икономика” или „технически науки” съгласно Постановление № 125 на Министерския съвет от 2002 г. за утвърждаване Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления; б) да притежава професионален опит най-малко три години в ръководене или изпълнение на дейности, които са еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка: - по трудово правоотношение в търговско дружество или друга организация в частния сектор, в публична администрация или институция - по служебно правоотношение като държавен служител или - при извършване на преподавателска или научно-изследователска дейност във висше училище или научен институт или - предоставяне на консултантски услуги по граждански договор. Участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да докажат изпълнение на изискванията относно техническите си възможности и квалификация както следва: Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася общо за обединението. Участник може да се позове на свой предишен опит като член на обединение/консорциум само ако пряко е отговарял за изпълнение на дейности, които са сходни с предмета на настоящата обществена поръчка. Извършените от участника дейности като член на обединение/консорциум се описват в декларацията,
НЕ
НЕ
Открита
НЕ
ДА
Обявление за предварителна информация
НЕ
Официален/ни език/езици на ЕС:
BG
120
Сградата на Министерския съвет, София, бул. "Дондуков" № 1
Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
НЕ
ДА
Поръчката е в рамките на Проект КБ11-31-1/06.10.2011 г. „Усъвършенстване на инвестиционната политика в Република България чрез по-добро регулиране на инвестиционния процес и чрез развитие на електронното управление” по ОПАК, приоритетна ос III: Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление, подприоритет 3.1 „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”
Обявлението е одобрено със Заповед № ФС-159/23.10.2013 на и.д. директор на дирекция „Административно и правно обслужване и управление на собствеността" в Министерския съвет. Пълен достъп по електронен път до документацията за участие е предоставен на адреса на Възложителя - www.government.bg, раздел "Обществени поръчки". Срокът е намален на основание чл. 64, ал. 2 и 3 от ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
Интернет адрес: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120 от ЗОП.
28.10.2013 г.